تاد هاوارد: انتظارات از Starfield تغییر کرد زیرا اکنون تمام بازیها نقشآفرینی هستند
از نظر تاد هاوارد، رئیس استودیو بتسدا، بسیاری از بازیها امروزه به نوعی RPG هستند، به همین دلیل Starfield بر سبک نقشآفرینی کلاسیک استودیو پافشاری کرد تا از بقیه متمایز باشد. در گفتگویی جالب با تد ...
از نظر تاد هاوارد، رئیس استودیو بتسدا، بسیاری از بازیها امروزه به نوعی RPG هستند، به همین دلیل Starfield بر سبک نقشآفرینی کلاسیک استودیو پافشاری کرد تا از بقیه متمایز باشد.
در گفتگویی جالب با تد پرایس، مدیرعامل اینسامنیاک گیمز، در پادکست Game Maker's Notebook، از هاوارد در مورد انتظارات مخاطبان سوال شد. پرایس از او پرسید آیا انتظارات برای عناوین نقشآفرینی تغییر کرده و هاوارد پاسخ داد:
بله، به نظرم به طرز چشمگیری تغییر کرده است. فکر میکنم که ژانر به خودی خود در همه چیز آمیخته شده است. نمیتوانم عنوانی پیدا کنم که XP و لولآپ کردن نداشته باشد. هر بازیای که میخواهی، انتخاب کن. [این عناصر] به ترکیب اضافه شده است.
سادهترین نمونه برای اشاره به نقشآفرینی شدن بازیها احتمالا Assassin's Creed است که از ماجراجوییهای مخفیکاری به سمت جهان باز و سندباکسهایی ماند والهالا رفت. اکنون با Assassin's Creed Mirage میخواهد به ریشههای خود بازگردد.
بغیر از عناوین عظیمی مانند Baldur's Gate 3 و Cyberpunk 2077، بازیهای مدرن بیشماری به طور مرتب از ویژگیها و سیستمهایی که زمانی تنها متعلق به سبک نقشآفرینی بودند، استفاده میکنند.
هاوارد میگوید هر چیزی میتواند یک RPG باشد، اما در مواجهه با تغییر انتظارات بازیکن، او اظهار داشت که رویکرد اساسی بتسدا به ژانر بدون تغییر پیش رفته است.
چه چیزی یک نقشآفرینی رسمی به حساب میآید؟ فکر میکنم اگر از طرفدارهای قدیمی RPG باشید، لیست قوانین مخصوص به خود را برای آن دارید. من این ژانر را دوست دارم زیرا میتواند هر چیزی باشد. میتواند اکشن داشته باشد، میتواند انواع و اقسام بازیها را داشته باشد. شما میتوانید یک بازی مسابقهای را در یک RPG قرار دهید.
ما سعی میکنیم به آنچه میخواهیم در بازی ببینیم، پایبند بمانیم. در این ژانر همه چیز را جمع خواهیم کرد. یک شوتر فضایی نیز ساختیم. آیا یک RPG است؟ بله و نه. چگونه میتوانیم عناصری را که فکر میکنیم برای یک بازی نقشآفرینی مهم هستند، بیاوریم؟ چگونه میتوانیم آن را مخصوص خود بسازیم؟ چگونه میتوانیم با گذشت زمان آن را توسعه دهیم و بهبود ببخشیم تا حتی بیشتر متعلق به ما باشد؟ ما به این چیزها فکر کردیم و سعی کردیم از «RPG یعنی این نوع تعامل» دوری کنیم.
Starfield یکی از بزرگترین بازیهایی است که بتسدا توسعه داده است. این شرکت انتظار درآمد ۱ میلیارد دلاری را از آن دارد. این عنوان هماکنون روی کنسول ایکس باکس سری ایکس/اس و پیسی در دسترس قرار دارد. اگر به تجربه استارفیلد علاقه دارید، میتوانید نقد و بررسی ویجیاتو از آن را بخوانید.
داستان بازی ترسناک بندی و ماشین جوهر
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
حق داره تاد هاوارد .
هرکی از جا پا میشه ، سریع یه لول آپ و درخت مهارت میچسبونه دم تنگ بازیش و بعد اسمش رو میزاره RPG 😡
در حالی که بازیش هیچ ربطی به عناوین نقش آفرینی نداره ، اصلاً کشش بودن چنین مدل بازی رو نداره .
ببینید بازی خوبه ولی صرفا خوبه اون چیز فضایی و خفنی که این همه میگفتن نیست
نفش افرینی داریم تا نقش افرینی
مثلا بازی های بتسدا و سری ویچر اصل نقش آفرینی هستن یا مثلا فرام سافتور اصل دارک سولزه یا راک استار اصل اپن ورده
فرق دارن اینا با هم
اگه بگیم داستانش جالب نیست یک عده می گن بازی نقش آفرینی
این مرض از ویچر ۳ شروع شد
من که به نظرم خیلی خوب میاد بازی دمشون گرم به هر حال هر کسی سلیقه ای داره قرار نیست همه بازیا رو همه بپسندن