Epic از برنامهنویسان غیربازیساز برای استفاده از Unreal Engine هزینه میگیرد
Epic Games به تازگی اعلام کرده برای استفاده از موتور Unreal Engine خارج از توسعه بازیهای ویدیویی، هزینه دریافت خواهد کرد. همانطور که در یک ویدیو ضبط شده توسط کاربر توییتر ImmatureGamerX به اشتراک گذاشته ...
Epic Games به تازگی اعلام کرده برای استفاده از موتور Unreal Engine خارج از توسعه بازیهای ویدیویی، هزینه دریافت خواهد کرد.
همانطور که در یک ویدیو ضبط شده توسط کاربر توییتر ImmatureGamerX به اشتراک گذاشته شد، تیم سوئینی، مدیر عامل اپیک، تغییرات قیمت را در طول کنفرانس Unreal Fest 2023 اعلام کرد.
در حال حاضر Unreal Engine برای استفاده رایگان در دسترس است و اپیک یک حق امتیاز ۵ درصدی برای زمانی که بازی بیش از ۱ میلیون دلار درآمد داشته باشد، کسب میکند.
با این حال، Unreal Engine دارای انواع برنامههای غیربازی مانند صنعت تولید است و از آنجایی که بسیاری از این استفادهها منجر به حق امتیاز بازیهای ویدیویی نمیشود، اپیک هیچ درآمدی از آنها ندارد.
در نتیجه، سوئینی گفت که سال آینده Unreal Engine به مدل صدور مجوز کاربر پایه حرکت خواهد کرد که در آن شرکتها برای هر مشتری که از محصول برای هر چیزی غیر از توسعه بازی استفاده میکنند، مجوز پرداخت میکنند، مانند محصولات Adobe.
سوینی توضیح داد:
ما موتوری داریم که استفاده از آن برای همه کاملاً رایگان است، اما اگر هرگز محصولی را ارسال نمیکنید که دارای حق امتیاز باشد، هرگز پولی پرداخت نمیکنید.
این روی توسعهدهندگان بازی تاثیری نمیگذارد، اما یکی از چیزهایی که در سال آینده تغییر میدهیم این است که برای صنایعی غیر از بازیسازی، مانند صنعت خودرو و غیره، ما به سمت مدل مجوز کاربر پایه نرم افزار سازمانی برای Unreal Engine حرکت میکنیم.
به طور غیرعادی گران یا غیرعادی ارزان نخواهد بود، اما اگر میخواهید محصولی خارج از صنعت بازی بسازید و حق امتیازی برای آن نپردازید، اکنون میدانید که این نرمافزار دارای مجوز مانند مایا یا فتوشاپ یا هر چیز دیگری خواهد بود.
شرایط برای توسعهدهندگان بازی تغییر نخواهد کرد، زیرا هنوز میتوانند از Unreal Engine به صورت رایگان استفاده کنند تا زمانی که ۱ میلیون دلار کسب کنند، در این مرحله اپیک شروع به دریافت حق ۵ درصدی خواهد کرد.
این یک موضوع آرامشبخش برای جامعه توسعهدهندگان خواهد بود که اخیرا با اعلام یونیتی مبنی بر اینکه هر بار که یک بازی از موتور آنها نصب میشود، شروع به دریافت هزینه از توسعهدهندگان میکند، ضربه خورده بود.
علیرغم عذرخواهی بعدی و به دنبال آن تلاش برای عقب نشینی نسبی از این برنامهها، بسیاری از جامعه سازندگان همچنان از تغییرات پیشنهادی در شرایط استفاده از یونیتی ناامید هستند و برخی میگویند که این امر بر پروژههای آینده آنها تاثیر خواهد گذاشت.
بررسی بازی اساسینز کرید میراژ
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چرا همه سازندههای موتورهای بازیسازی ولوله افزایش قیمت تو جونشون افتاده ؟ 😑