بارقههای امید – نگاهی به ایونت Voidwalker ایپکس لجندز
از عرضه ناگهانی ایپکس لجندز هنوز یک سال هم نمیگذرد اما بتل رویال اول شخص استودیوی ریاسپاون در همین مدت توانسته به یکی از بهترین عناوین رایگان نسل تبدیل شود. مدتی بعد از موفقیت برق ...
از عرضه ناگهانی ایپکس لجندز هنوز یک سال هم نمیگذرد اما بتل رویال اول شخص استودیوی ریاسپاون در همین مدت توانسته به یکی از بهترین عناوین رایگان نسل تبدیل شود. مدتی بعد از موفقیت برق آسای بازی و سپری شدن چند ماه از سیزن اول آن، چنین به نظر میرسید که سازندگان ساخته خود را به حال خود رها کردهاند و هیچ برنامهای برایش ندارند. اما اکنون همه چیز فرق کرده است. ریسپاون از فورتنایت و آپدیتها و ایوینتهای متعددش، به خوبی یاد گرفته که جامعه بازیکنان را چگونه باید سرگرم نگه داشت. در این جا نگاهی میاندازیم به Voidwalker، ایونت دو هفتهای ایپکس و نقاط مثبت و منفی آن را مورد بررسی قرار میدهیم.
این ایونت حول محور کاراکتر Wraith شکل گرفته است. در پی نفوذ این شخصیت به آزمایشگاهی که دانشمندانش قبلا روی او آزمایشهایی انجام دادهاند، Wraith با محافظان درگیر میشود. در ویدیوی مربوط به این خط داستانی مشخص میشود که منشا صداهای ذهنی این کاراکتر از کجاست. در حقیقت این ندای ورژنهای دیگری از Wraith در ابعاد دیگر است که به هم نوعانشان هشدار میدهند.
بیشتر بخوانید:
- مدیرعامل ریسپاون بابت توهین یکی از کارمندان به کاربران Apex Legends عذرخواهی کرد
- چرا حالت Solo ایپکس لجندز باید بماند؟
به شخصه سیاست ریسپاون در پرداختن تدریجی به داستان کاراکترها را دوست دارم. در یک عنوان قهرمان-محور این مهم است که بازیکنان بدانند قهرمان محبوبشان از کجا آمده و برای چه میجنگد. امیدوارم در آینده و در ایونتهای بعدی هم شاهد چنین ماجراهایی در مورد شخصیتهای دیگر باشیم.
اما از داستان که بگذریم، مهمترین بخش این ایونت مربوط به مود جدیدی به نام Armed and Dangerous میشود. به عنوان یکی از طرفداران ایپکس باید بگویم در زمینه حالتهای مختلف بازی، فورتنایت برتری مشهودی نسبت به ساخته ریسپاون دارد. تلاش سازندگان در برطرف کردن این خلا قابل مشاهده است اما اصلا کافی به نظر نمیرسد. ایپکس به چیزی بیشتر از مودهایی با زمان محدود نیاز دارد تا بتواند بازیکنان را از یک نواختی مبارزات معمولی بتلرویال نجات دهد.
در مود Armed and Dangerous همه سلاحهایی که در دسته شاتگان و تک تیرانداز قرار نمیگیرند به همراه تمامی اضافاتشان حذف شدهاند. خبری هم از زرههای آبی، بنفش و طلایی نیست. در چند دست ابتدایی که با این مود وارد بازی شدم فضای عجیبی بر Kings Canyon حکمفرما بود. پس از لوت اولیه و رفتن به فضاهای باز، به سرعت توسط تکتیراندازهایی که سریعا در ارتفاع کمپ کرده بودند مورد حمله قرار گرفتم. برای من که غالبا مسلسل را به عنوان سلاح اصلیام انتخاب میکنم، خو گرفتن به این حالت در ابتدا سخت بود.
پس از بارها فرود ناموفق در مکانهای مختلف نقشه (به خصوص آزمایشگاه که تقریبا نیمی از بازیکنان به طور همزمان در آن ظاهر میشدند!) و چندین روز تمرین با شاتگان و تک تیرانداز، دیگر حتی در مود معمولی هم این سلاحها را انتخاب میکنم. Armed and Dangerous از این حیث که بسیاری از بازیکنان را با طیف وسیعی از سلاحهای بازی آشنا کرد یک موفقیت محسوب میشود.
من در نبردهای دوربرد ایپکس چندان تبحر نداشتم اما اکنون با گذشت دو هفته سر و کله زدن با اسنایپرهای حرفهای و استفاده از Longbow، میتوانم گلیم خودم را هنگامی که بالای صخرهها با هم تیمیهایم ایستادهام از آب بیرون بکشم. اگر میخواهید در استفاده از این دو گروه اسلحه خبره شوید این مود جدید بهترین مکان برای تمرین است. مناطق High Tier Loot پر است از سلاحهای طلایی. روبهرو شدن با دو سلاح فول امکانات آن هم در همان ابتدای فرود یکی از لذتبخشترین لحظات مربوط به لوت کردن در مود جدید است.
اما هنوز هم یکی از بزرگترین نقاط ضعف ایپکس در این ایونت به چشم میخورد. پرداخت درون برنامهای یکی از قسمتهای آزار دهنده Voidwalker است. گرچه ریسپاون پس از جر و بحثها بر سر قیمتگذاری آیتمهای Iron Crown این بار کمی سر عقل آمده و آیتمها را نسبت به ایونت قبلی با قیمت ارزانتری برای فروش گذاشته، با این وجود اگر نگاهی به فروشگاه موقت Voidwalker بیندازید با اعداد و ارقام سرسامآوری روبهرو میشوید. چرا باید برای اسکین جدید Wraith (که انصافا به زیبایی طراحی شده) بیست دلار پرداخت کرد؟ چرا این اجناس زیبا و وسوسهانگیز با به انجام رساندن چالشها در دسترس قرار نمیگیرند؟ چرا حداقل ریسپاون تصمیم نمیگیرد خرید آیتمهای پر زرق و برق ایونتها را با Crafting Metal ممکن سازد؟
اگر مثل من نمیخواهید پولی در فروشگاه ایپکس خرج کنید و برای فخر فروختن فقط از آیتمهای چالشمحور میتوانید استفاده کنید، باید بگویم تنها دو چالش Voidwalker برایتان ارزش وقت گذاشتن دارند. یکی برنده شدن در یک مسابقه و دیگری برنده شدن با سه قهرمان مختلف در هر مودی که دوست دارید. خوشبختانه هر دوی این چالشها آسان هستند و در همان ساعتهای اول شروع ایونت توانستم صفحه انتظار مربوط به Wraith و موسیقی این کاراکتر را که به ترتیب با انجام اولین و دومین چالش به دست میآیند، از آن خود کنم.
در آخر باید بگویم شاید در مقایسه با فورتنایت، چنین ایوینتهایی سطحی به نظر برسند اما مسیری که ریسپاون از آغاز سیزن دوم ایپکس پیش گرفته میتواند به جادههایی با موفقیت بیشتر ختم شود. اگر این ایونتها در آینده نیز به همین منوال حول محور پیش زمینه داستانی قهرمانان شکل بگیرد و مودهای متنوعتری را همراه داشته باشد، قطعا ایپکس از این لحاظ میتواند به رقیبی جدی برای فورتنایت تبدیل شود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.