ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Alan Wake 2
اخبار و مقالات

سایلنت هیل مرجع کلیدی برای ساخت اتمسفر Alan Wake 2 بوده است

استودیو رمدی اولین عنوان ترسناک بقای تمام عیار خود، Alan Wake 2 را در اواخر ماه اکتبر عرضه می‌کند. سازندگان قبلاً گفته بودند که تمرکز اصلی بر روی ساخت اتمسفر و وحشت با سرعت آهسته ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۲۲:۳۰

استودیو رمدی اولین عنوان ترسناک بقای تمام عیار خود، Alan Wake 2 را در اواخر ماه اکتبر عرضه می‌کند. سازندگان قبلاً گفته بودند که تمرکز اصلی بر روی ساخت اتمسفر و وحشت با سرعت آهسته بوده تا اینکه بخواهند بازیکن را با پرش‌های یکباره بترسانند.

در مصاحبه اخیر با GamingBolt، کایل راولی، کارگردان بازی، یک بار دیگر به این موضوع اشاره کرد. وقتی از او پرسیده شد که سبک ترسناک Alan Wake 2 را چگونه توصیف می‌کند، پاسخ داد:

برای Alan Wake 2 بیشتر به نوعی از وحشت علاقه‌مند بودیم که آهسته و پیوسته پیش برود، جایی که اتمسفر و صدا، وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارند. اگر به درستی به خاطر بیاورم، یکی از نکات حائز اهمیت در ستون اصلی ساخت بازی ما «ترجیح به اتمسفر تا ترس یکباره» است.

مطلب پیشنهادی
بالرین خون‌آشام در برابر کلیشه‌های ترسناک
نقد فیلم Abigail (ابیگیل) | دختر دراکولا

راولی در ادامه افزود که در مورد عناصر ترسناک روانشناختی و فضاسازی آن، Alan Wake 2 نشانه‌های زیادی از فرنچایز Silent Hill قرض گرفته است. پیش از این، سازنده همچنین در مورد اینکه چگونه از سری ترسناک بقا Resident Evil الهام گرفته‌اند، صحبت کرده بود.

در همین حال، موضوع دیگری که Remedy می‌خواست روی آن تمرکز کند، ترکیب سبک ترسناک روان‌شناختی با طراحی واقعی بود، به طوری که طراحی جهان بازی منعکس‌کننده‌ی تجربه روایی باشد، چیزی که در Dark Place به وفور شاهد آن خواهیم بود.

Alan Wake 2

راولی ادامه داد:

فرانچایز Silent Hill و نحوه استفاده از اتمسفر و حس ترس که به آرامی در طول زمان ایجاد می‌شود، یک نکته مرجع کلیدی بود. از آنجایی که ما یک تجربه ترسناک روانشناختی می‌ساختیم، می‌دانستیم که می‌خواهیم بسیاری از طراحی‌های صوتی و تصویری را برای نشان دادن حالت ذهنی شخصیت‌های قهرمان خود و انعکاس آن در طراحی جهان به کار ببریم. تجربه آلن در Dark Place از ذهن او بروز پیدا می‌کند. شیاطین او در آنجا آشکار شده‌اند، بنابراین می‌توانیم از آن به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد یک واکنش احساسی در بازیکن استفاده کنیم. بی‌ثباتی، حس پارانویا – همه این‌ها عناصر ترسناک روان‌شناختی هستند که در مکانیک بازی و طراحی دنیای ما آشکار می‌شوند.

در همین مصاحبه، راولی همچنین درباره تفاوت آلن ویک ۲ با نسخه قبلی خود در مورد مبارزات صحبت کرد و اینکه چگونه ساختار قهرمان دوگانه چیزی بوده که رمدی از مدت‌ها پیش در تلاش برای پیاده‌سازی آن بوده است.

Alan Wake 2 در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی‌سی منتشر خواهد شد. یک حالت عملکرد در PS5 و Xbox Series X خواهد داشت، اما در Xbox Series S خبری نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی
شرقی‌ها شما را می‌ترسانند
بهترین انیمه های ترسناک | 20 انیمه در ژانر وحشت {2024}

ده شخصیت واقعی در اساسینز کرید

مایکروسافت از احیای بازی‌های قدیمی اکتیویژن بلیزارد حمایت می‌کند - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی