هیدکی کامیا و شینجی میکامی به زودی در مورد برنامههای آینده خود صحبت خواهند کرد
هیدکی کامیا و شینجی میکامی، بازیسازان شناخته شده ژاپنی، به زودی قرار است میزبان یک گفتگو باشند تا دربارهی حرفه کاری خود تا به امروز و برنامههای آینده صحبت کنند. این دو سازنده محبوب در ...
هیدکی کامیا و شینجی میکامی، بازیسازان شناخته شده ژاپنی، به زودی قرار است میزبان یک گفتگو باشند تا دربارهی حرفه کاری خود تا به امروز و برنامههای آینده صحبت کنند.
این دو سازنده محبوب در Archipel Caravan، جشنواره فرهنگ پاپ ژاپنی که از ۱۵ تا ۱۷ دسامبر (۲۴ تا ۲۶ آذر) در توکیو برگزار میشود، شرکت خواهند کرد. این دو نفر در جلسهای که "Shinji Mikami x Hideki Kamiya" نامیده میشود، در مورد گذشته و آینده و همچنین فلسفههای خود در مورد فرآیند ساخت بحث میکنند.
در توضیح رویداد Archipel Caravan آمده است:
در این گفتگو، این دو نفر که در سال ۲۰۲۳ از مشاغل قبلی خود بازنشسته شدند، با بیان خاطرات شغلی مربوطه و همچنین تفکر خلاق، از برنامههای آینده خود میگویند.
Archipel بیشتر به عنوان یک کانال یوتیوب شناخته میشود که در ساخت فیلمهای مستند کیفیت بالا در مورد هنرمندان ژاپنی تخصص دارد. این کانال در گذشته یک مصاحبه طولانی با میکامی و دیگر طراحان بازی انجام داده است.
Archipel Caravan اولین «جشنواره» این کانال است، اما از آنجایی که این یک رویداد پولی است، هنوز مشخص نیست که آیا جلسات بعداً در کانال یوتیوب در دسترس خواهند بود یا خیر.
در سپتامبر، کامیا پس از گذشت ۱۵ سال از تاسیس شرکت و رهبری برخی از نمادینترین بازیهای همچون Bayonetta و The Wonderful 101، خروج شوکهکنندهاش از پلاتینیوم گیمز را اعلام کرد.
در ویدئویی که ماه گذشته منتشر شد، کامیا گفت که قصد ندارد از بازیسازی بازنشسته شود، اما مدعی شد که احتمالا به دلیل بند عدم رقابت، حداقل تا یک سال نمیتواند در این صنعت شغلی داشته باشد.
در ماه فوریه تایید شد که میکامی در حال ترک Tango Gameworks، استودیوی سازنده The Evil Within، Ghostwire: Tokyo و Hi-Fi Rush است که در سال ۲۰۱۰ قبل از فروش به بتسدا آن را تاسیس کرده بود.
میکامی بیشتر به خاطر حضورش در کپکام، جایی که اولین رزیدنت اویل، بازسازی گیم کیوب آن در سال ۲۰۰۲ و رزیدنت اویل ۴ را در میان عناوین دیگر کارگردانی کرد، شناخته میشود.
ماه گذشته او در توییتی نوشت: «حدس میزنم باید دست به کار شوم» و به این نکته اشاره کرد که آماده است پس از اتمام بند عدم رقابت، به بازیسازی بازگردد.
تکن 8 رو زودتر بازی کردیم!
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
دوستان لطفا گوش کنید. انتقادی دارم
من از جوانی جذب PlayStation 1 شدم و در سالهای 1996 و 1998 بازی های عالی آقای میکامی یعنی همانا رزیدنت اویل 1 و 2 را تجربه کردم و خیلی عالی بود. بعد از آن هم بازی Dino Crysis و البته سری شاهکار Onimusha رو تجربه کردم (بازی های دیگر آقای شینجی میکامی رو هم که البته صدبار بازی کردم مانند Evil 4 و Code Veronica و Viewtiful Joe و Okami و Killer 7)
و همیشه معتقد بودم که باید دست کارگردان و خالق بازی رو باز گذاشت تا شاهکار خودش رو خلق کنه و به شخصه خیلی از کونامی بدم میاد که دست و پای آقای کوجیما رو بست و بازی متال گیر 5 رو ناقص عرضه کرد، ولی الان یک چیز دیگه میخوام بگم:
1 - هیچ وقت انسان به تنهایی کامل نیست و بدون مشورت و مشارکت دیگران، امکان خلق شاهکار وجود نداره.
2 - همین آقای شینجی میکامی، بعد از اینکه از کپ کام جدا شد و بازی های مستقل خودش رو تولید کرد، هیچ وقت بازی شاهکار و خوبی نساخت (بازی هایی که دیگه خیلی زیاد به ترس روانشناختی می پردازند و جنبه ویدئو گیم دیگه ندارند، یعنی اکشن، شخصیت پردازی، معما، تفریح و ...)
3 - حتی با تمام احترام و عشقی که به آقای کوجیما دارم، ایشان هم وقتی زیادی از دخالت سونی در بازی Death Stranding جلوگیری می کنه که ایرادات کوچکی در بازیش میمونه.
4 - خلاصه در میانسالی به این نتیجه رسیده ام که مشورت و مشارکت لازم است. الان هم زیاد به بازی های بعدی آقای شینجی میکامی و آقای کامیا، امیدوار نیستم. دنیای بازی سازی امروز خیلی بزرگ و پیچیده شده و استودیوهای بزرگ، جلسات همفکری هفتگی می گذارند و از صد تا روانشناس و بازاریابی و تستر و مهندس برای ساخت بازی ها ، استفاده می کنند.
نمیدونم تونستم منظورم بعنوان یک کهنه گیمر رو بگم یا نه؟!
جمع دوستانه و مشارکتی یک سری بازی ساز متوسط، نتیجه بهتری می ده تا بازی سازی یک نابغه به تنها
جمع بازی سازی یک استودیوی 100 نفره، نتیجه بهتری می ده تا یک استودیوی 20 نفره با دیکتاتوری یک نابغه
لطفا نظر خودتون رو بگید.
جلسه اساتید