ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل
اخبار و مقالات

۸۳ درصد از بازی‌های موبایل سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند

تحقیقات جدید موتور رشد درآمد موبایل SuperScale نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از بازی‌های تلفن همراه در عرض سه سال با شکست مواجه می‌شوند، در حالی که ۴۳ درصد در طول توسعه کنسل می‌شوند. گزارش ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱ آذر ۱۴۰۲ | ۲۲:۴۵

تحقیقات جدید موتور رشد درآمد موبایل SuperScale نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از بازی‌های تلفن همراه در عرض سه سال با شکست مواجه می‌شوند، در حالی که ۴۳ درصد در طول توسعه کنسل می‌شوند.

گزارش Good Games Don't Die که توسط Atomik Research انجام شد، این هفته بر اساس مصاحبه با ۵۰۰ بازی‌ساز در بریتانیا و ایالات متحده، منتشر شد. بر اساس این گزارش، ۷۶ درصد از بازی‌های لانچ شده در سال اول به اوج درآمد رسیده‌اند، اما تنها ۴ درصد در سال دوم توانستند بار دیگر به این اوج برسند.

مطلب پیشنهادی
به کمک نیاز دارید؟ این مقاله چاره‌کارتان است
جواب بازی سماور | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۹۹۹ + آپدیت ۱۴۰۳

این گزارش همچنین نشان می‌دهد در حالی که بیش از نیمی از توسعه‌دهندگان از عملیات لایو سرویس در بازی‌های خود استفاده می‌کنند، ۳۸ درصد محتوا یا به‌روزرسانی‌های معمول را منتشر نمی‌کنند. کمتر از نیمی از آن‌ها به‌روزرسانی‌های ماهانه برای بازی‌های خود منتشر می‌کنند که منجر این می‌شود که تنها ۵ درصد از بازی‌ها به مدست هفت سال پشتیبانی می‌شود.

با وجود میزان شکست عناوین جدید، ۷۸ درصد از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند روی بازی‌های تازه کار کنند. با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ ‌دهندگان گفتند که عدم اطمینان در صنعت «آن‌ها را از توسعه آثار جدید باز می‌دارد» و ۳۰ درصد احساس می‌کنند که بازار فعلی «برای کسب موفقیت بسیار دشوار است.»

موبایل

طبق گزارش SuperScale، دو سوم استودیوها مجبور به اخراج کارمندان، کوچک کردن شرکت یا کاهش بودجه‌ها می‌شوند و ۲۹ درصد از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل، بودجه UA خود را کاهش داده‌اند.

ایوان ترانچیک، مدیرعامل و موسس SuperScale، گفت:

دوره‌ی بی‌ثباتی برای صنعت بازی‌ها است. بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی در مواجهه با چالش‌هایی مانند ATT، رقابت سنگین در بازار موبایل و شرایط کلان اقتصادی مانند تورم بالا، سودآور ماندن برایشان سخت است.

او ادامه داد:

یافته‌های «Good Games Don't Die» به عنوان زنگ خطری برای صنعت با داده‌های عملی است و توسعه‌دهندگان و ناشران را با بینشی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن درآمد در مجموعه خود روبرو می‌کند.

مطلب پیشنهادی
باقلوا؛ اما این‌بار شیرین‌تر از همیشه
جواب بازی باقلوا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۱۱۳۱

ریمستر لست آو آس 2 و نامزدهای گیم آواردز | ویجی‌لاگ پلاس

بازی A Plague Tale: Requiem توسط بیش از ۳ میلیون بازیکن تجربه شده است - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Cardinal
    Cardinal | ۲ آذر ۱۴۰۲

    به نظرم برای اینه که توسعه دهندگان بازی های موبایل بسیار حریص هستند و بازی های p2w میسازند اما خودشون انکار میکنن این قضیه رو.

  • Mario
    Mario | ۲ آذر ۱۴۰۲

    سوپرسل:نخودمت🗿

مطالب پیشنهادی