ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گیم پس
اخبار و مقالات

Xbox بیش از ۱ میلیارد دلار در سال برای عناوین ترد پارتی گیم پس هزینه می‌کند

با توجه به اینکه گیم پس در طول سال‌ها تبدیل به یکی از استراتژی‌های اصلی Xbox شده، بدون شک مایکروسافت پول هنگفتی برای این سرویس هزینه کرده است. به خصوص با توجه به تعداد عناوین ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۲۹

با توجه به اینکه گیم پس در طول سال‌ها تبدیل به یکی از استراتژی‌های اصلی Xbox شده، بدون شک مایکروسافت پول هنگفتی برای این سرویس هزینه کرده است.

به خصوص با توجه به تعداد عناوین ترد پارتی که سرویس در مجموعه خود دارد و بسیاری از آن‌ها در همان روز عرضه، به گیم پس وارد می‌شوند. با این حال دقیقا از چه مقدار هزینه حرف می‌زنیم؟

فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، طی مصاحبه اخیر با Windows Central، پاسخ این سوال را آشکار کرد.

به گفته اسپنسر، گیم پس یک سرویس «از لحاظ مالی قابل دوام» است که برای مایکروسافت «پول در می‌آورد» و این در حالی است که این شرکت هر سال بیش از ۱ میلیارد دلار برای بازی‌های ترد پارتی در دسترس از طریق این سرویس هزینه می‌کند.

اسپنسر گفت:

ما سرویسی داریم که از نظر مالی مقرون به صرفه است، به این معنی که گیم پس درآمدزایی می‌کند. پول زیادی را وارد بازار کرده‌ایم، بیش از یک میلیارد دلار در سال برای پشتیبانی از بازی‌های ترد پارتی که وارد Game Pass می‌شوند. چیزی که در گیم پس می‌بینیم، سرویسی است که از انواع بازی‌ها، از بزرگ‌ترین عناوین گرفته تا آثار مستقل ناشناخته‌ای که تا قبل از تجربه نمی‌دانستید دوستشان دارید، پشتیبانی می‌کند.

۱ میلیارد دلار مطمئنا رقم چشمگیری است، اما شگفت‌انگیز نیست. در اوایل سال جاری، یک سند داخلی فاش شده مایکروسافت، ارقامی را نشان داد که ناشران ترد پارتی به طور فرضی برای انتشار عناوین خاص در Game Pass درخواست می‌کردند و قیمت‌های بسیار بالا را ذکر کرد.

بهترین بازی های سرویس ایکس باکس گیم پس

۲۵۰ میلیون دلار برای Suicide Squad: Kill the Justice League، پنجاه میلیون دلار برای Gotham Knights، صد میلیون دلار برای Assassin's Creed Mirage، سیصد میلیون دلار برای Star Wars Jedi: Survivor، پنج میلیون دلار در ماه برای Red Dead Redemption 2 و ۱۲ تا ۱۵ میلیون دلار در ماه برای Grand Theft Auto 5.

البته اغلب سوالاتی در مورد قابلیت مالی و موفقیت درازمدت گیم پس پرسیده شده است (از جمله افرادی مانند جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن)، اما اسپنسر بارها و بارها تاکید کرده که مدل این سرویس، یک مدل پایدار است.

تا ژانویه ۲۰۲۲، گیم پس بیش از ۲۵ میلیون مشترک داشت.


افسردگی و سلامت روان در بازی ها

سونی محتوای زیادی را از دسترس کاربران پلی استیشن خارج می‌کند - ویجیاتو
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی