مایکروسافت ۱۹۰۰ کارمند بخش بازی خود را اخراج میکند
سال ۲۰۲۴ با موج عظیم تعدیل نیرو استودیوهای سازنده بازی روبرو بودهایم و حالا مایکروسافت، بهعنوان یکی از غولهای صنعت ویدیو گیم اعلام کرده که ۱۹۰۰ کارمند بخش بازی خود را اخراج خواهد کرد. «فیل ...
سال ۲۰۲۴ با موج عظیم تعدیل نیرو استودیوهای سازنده بازی روبرو بودهایم و حالا مایکروسافت، بهعنوان یکی از غولهای صنعت ویدیو گیم اعلام کرده که ۱۹۰۰ کارمند بخش بازی خود را اخراج خواهد کرد.
«فیل اسپنسر»، رئیس ایکس باکس در یادداشت جدید خود برای کارکنان در مورد «تصمیم دردناک» کاهش تعداد نیروی کار بخش بازیهای ویدیویی مایکروسافت صحبت کرده است. او همچنین متعهدشده که این دسته از کارمندان، مزایای پایان کار خود را بهطور کامل دریافت میکنند.
اسپنسر در یادداشت خود مینویسد:
ما [مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد] با یکدیگر اولویتها را تعیین کردهایم، زمینههای مشترک را شناسایی کردهایم و به اطمینان رسیدهایم که در بهترین فرصت برای رشد هستیم. بهعنوان بخشی از این فرایند، ما تصمیم دردناکی گرفتهایم که از میان ۲۲ هزار نفر تیم خود، ۱۹۰۰ نفر را اخراج کنیم.
مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ اکتیویژن بلیزارد را با قیمت 69 میلیارد دلار خریداری کرد و این نوع خریدها اغلب بهدلیل «همپوشانی» که اسپسنر نیز به این موضوع اشاره کرده است، با تعدیل نیرو همراه میشوند. این میزان تقریبا ۹ درصد از کل کارمندان ایکس باکس را تشکیل میدهد.
یکی از افرادی که در شبکه اجتماعی ایکس به پایان کار خود اشاره کرده، «مایک یبارا»، رئیس بلیزارد است. ورج نیز در گزارش خود ذکر کرده که یک بازی سبک بقای که توسط بلیزارد در حال ساخت بوده نیز کنسل شده است. اکنون مایکروسافت توسعهدهندگانی که روی این بازی مشغول به کار بودهاند را به «چندین پروژه امیدوارکننده دیگری که توسط بلیزارد در مراحل اولیه توسعه هستند» منتقل میکند.
استودیو لهستانی People Can Fly که آثاری مثل Outriders و Bulletstorm را در کارنامه خود دارد نیز امروز از تعدیل نیرو بیش از ۳۰ نفر از کارکنان خود خبر داد.
تجربه دوباره یک شاهکار | بررسی TLOU Part 2 Remastered
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
آقا چه خبرتونه ؟! چه خبرتونه ؟! سراغ هر شرکتی که میری تعدیل نیرو تعدیل نیرو
این تعدیل نیرو هم چیز عجیبیه ها!
اگه اینا کاری نمی کردن که پس چرا اونجا بودن؟
اگه اینا کاری می کردن که قراره بقیه کار هاشون رو انجام میدن، باید پول بیشتری به بقیه پرداخت بشه و بر اساس قانون دستمزد کار، باز هزینه های شرکت نباید کم شه.
اگه اینا کاری می کردن که قراره کار هاشون به فراموشی سپرده شه که دیگه قید بازی کامل رو بزنید و از الان آماده بازی هایی باشید که مثلا سبک نقش آفرینی هست اما بخش داستانی نداره...!
کلا FTC باید سفت و سخت به این قضیه ورود کنه.
کار که میکردن و تعدیل نیرو کلا برای کاهش هزینههای یک شرکت انجام میشه. کارمندی که تعدیل نیرو میشه هم طبق قرارداد تا یک مدت یک سری مزایا مثل حقوق از کارافتادگی دریافت میکنه. نه فقط صنعت گیم، کل صنعت فناوری هم باهاش درگیر هستن و احتمالا امسال همینطوری ادامه هم داشته باشه.
بله اینکه کل صنعت فناوری درگیرش هستند که مشخصه. مشکل من اینه که اگه واقعا شرکتی به قانون دستمزد کار پایبند باشند هزینه ها کم نمیشه و قاعدتا میشه گفت، این تفکر که حذف افراد، هزینه ها رو کاهش میده صرفا نقض شدید حقوق کارمندی/کارگری هست.
(اگر ۲ نفر در ازای انجام ۲ کار، ۲ واحد دستمزد بگیرند، با حذف یکی از آنها، ۱ نفر در ازای انجام ۲ کار، ۲ واحد دستمزد می گیرد.)
من با شما موافق هستم. این پول پرستی و طمع شرکت ها رو نشون میده. همه میدونیم که صنعت ویدئو گیم خیلی رشد کرده و خیلی سود آور هست و Sony و مایکروسافت و نینتندو و Amazon و netflix و Google هم در آن شرکت دارند و طی چند سال اخیر هم کلی رکورد فروش و سدو جابجا شده.
حالا که هوش مصنوعی آمده و خودش صحنه طراحی می کنه و صدا گذاری می کنه و با موتور گرافیکی آماده ای مثل آنریل انجین و یونیتی میشه سریعتر بازی رو ساخت، این شرکت های بی معرفت، دارند کارمندانی که پیه گذار گیم ها بوده اند را اخراج می کنند که باز هم سود بیشتری ببرند. هیچ وقت باور نکنید که یک ناشر و یا استودیوی بازی سازی ضرر بکند (کلا سود هست حالا زیاد یا کم) چون هزینه ای جز برق مصرفی و قطعات کامپیوتر و حقوق پرسنل ندارند. (هزینه لایسنس بازی و موزیک و غیره قبلا حساب میشه و از بانک وام میگیرند و با اولین فروش بازی، جبران میشه) مثل تولید خودرو نیست که هزار جور سرمایه گذاری زیر بنایی و خفن بخواد و مواد و متریال واقعی مصرف بشه