کارمند Tango Gameworks تصاویری از آخرین روز استودیو را به اشتراک گذاشت
ZeniMax Asia دیگر وجود ندارد
Tango Gameworks رسما تعطیل شد، یعنی ZeniMax Asia دیگر وجود ندارد. در یک تاپیک توییتر در روز جمعه، توسعهدهنده Takeo Kido مجموعهای از تصاویر از استودیوی ژاپنی را در آخرین روز کاری به اشتراک گذاشت.
آنها شامل تصاویری از لابی و پذیرایی، جعبه تجهیزات اداری و پیتزاهایی بودند که احتمالا کارمندان به عنوان آخرین وعده غذایی با هم میخوردند. تانگو مستقر در توکیو در سال ۲۰۱۰ توسط شینجی میکامی، خالق رزیدنت اویل تاسیس شد و در همان سال توسط شرکت مادر بتسدا، ZeniMax Media خریداری شد.
در سال ۲۰۲۱ زمانی که مایکروسافت ZeniMax را به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرد، به استودیوهای بازیسازی ایکس باکس پیوستند. تانگو بازیهای The Evil Within، The Evil Within 2، Ghostwire: Tokyo، Hero Dice و سال گذشته Hi-Fi Rush را ساخته بود که تنها عنوانی بود توسط مایکروسافت منتشر شد.
ایکس باکس در ماه آوریل اعلام کرد که چهار استودیو بتسدا را تعطیل می کند: Tango، Arkane Austin، Alpha Dog و استودیوی پشتیبانی Roundhouse Games.
پس از شوکیس بازیهای ایکس باکس در روز یکشنبه، فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، به طور علنی درباره تصمیم برای تعطیلی استودیو Bethesda صحبت کرد. او به IGN گفت:
من علنا در مورد این موضوع صحبت نکردهام، زیرا اکنون زمانی است که ما روی تیم و افراد تمرکز کنیم. بدیهی است این تصمیم بسیار سختی برای آنها بوده و میخواهم از طریق حقوق دوره بیکاری و سایر موارد مطمئن شوم که کار درستی برای افراد تیم انجام میدهیم. این مربوط به روابط عمومی من نیست، در مورد روابط عمومی ایکس باکس نیست، قضیه در مورد این تیمها است.
اسپنسر ادامه داد که اگرچه او شخصا تصمیم به تعطیلی تانگو را دوست نداشت، اما این کار در نهایت منجر به سودآوری برای ایکس باکس میشود. او توضیح داد:
من بارها و بارها گفتهام که باید یک کسبوکار پایدار در داخل شرکت اداره کنم و آن را رشد دهدم. این بدان معناست که گاهی اوقات مجبور میشوم تصمیمات سختی بگیرم که رک و پوست کنده، تصمیماتی نیستند که دوستشان داشته باشم، بلکه تصمیماتی هستند که یک نفر باید بگیرد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.