ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جزئیات جدیدی از بازی Dragon Age: The Veilguard توسط گیم اینفورمر مشخص شد
اخبار و گزارش‌ها

جزئیات جدیدی از بازی Dragon Age: The Veilguard توسط گیم اینفورمر مشخص شد

مجله گیم اینفورمر گفتگوی تازه‌ای با سازندگان این اثر داشته است

مجتبی محمودی
نوشته شده توسط مجتبی محمودی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۹:۴۵

سازندگان بازی مورد انتظار Dragon Age: The Veilguard در مصاحبه‌ای تازه با نشریه گیم اینفورمر، جزئیات بیشتری از داستان و گیم‌پلی آن ارائه دادند.

جلد و گزارش اصلی جدیدترین شماره از مجله مطرح Game Informer به بازی مورد انتظار Dragon Age: The Veilguard اختصاص دارد. گیم اینفورمر در این گزارش مفصل به گفتگو با اعضای مختلف استودیوی «بایوور» از جمله Corinne Busche کارگردان بازی پرداخته است. این گزارش جزئیات زیادی درباره بازی و همچنین اولین نمایش گیم‌پلی آن ارائه می‌دهد.

یکی از نکات قابل توجه در نمایش گیم‌پلی The Veilguard تغییر کامل مبارزات آن نسبت به نسخه‌های قبل بود. سری Dragon Age همواره المان‌های استراتژی را در مبارزات خود گنجانده بود و به‌مرور مقدار اکشن آن را بیشتر کرد، اما در The Veilguard تمرکز اصلی به طور کامل روی اکشن است. اما بایوور همچنان به استراتژی و تاکتیک توجه داشته و اجازه می‌دهد حین مبارزات زمان را متوقف و یک حمله ویژه را انتخاب و اجرا کنید. کارگردان بازی «کورین بوش» در این باره توضیحاتی ارائه داده است:

فکر می‌کنم اولین چیزی که به خاطر می‌سپاریم این است که مبارزات در این فرنچایز دچار تحول بوده است. هر نسخه جدید چگونگی مبارزات را از نو تصور می‌کند و من خواستم بگویم هدف ما این بود که مطمئن شویم سیستمی داشتیم که به بازیکنان اجازه دهد احساس کنند در واقع قادر به قدم گذاشتن در دنیای Thedas هستند. آنها بازیکنی نیستند که از دور اتفاقات را مشاهده می‌کنند؛ آنها داخل این دنیا قرار دارند. سیستم مبارزات نیاز دارد وجود در این دنیای اصیلی که به وجود آمده است را پشتیبانی کند. بنابراین شما کنترل هر حرکت، هر دفاع، هر جاخالی و هر چرخش شمشیر خود را دارید.

این مصاحبه نکات بسیار بیشتری در خود دارد که آنها را به صورت نکته وار در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • طبق گفته شخصیت Solas خون شخصیت اصلی یعنی Rook با مراسمی مذهبی تعامل داشته که آن را با The Fade مرتبط کرده است. بنابراین آنها می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند.
  • دو شخصیت مبهمی که انتهای دموی گیم‌پلی نمایش داده شدند، خدایان الفی با نام‌های Elgar'nan و Ghilan'nain هستند.
  • سولاس حالا در The Fade گرفتار شده و دو خدای الفی آزاد شده‌اند.
  • پایگاه بازیکن با نام The Lighthouse در The Fade قرار دارد. این مکان قبلا خانه سولاس بوده و حالا به ما تعلق دارد.
  • بازیکن برای گشت و گذار در دنیای بازی و انجام ماموریت‌ها از سیستم Eluvians استفاده خواهد کرد که مشابه Crossroads در نسخه Inquisition عمل می‌کند.
  • شخصیت Bellara پس از اتفاقات افتتاحیه در Arlathan Forest می‌تواند به بازیکن ملحق شود.
  • بلارا در قدرت‌های الکتریسیته مهارت دارد.
  • حمله‌های سبک و سنگین، حرکت Dash، پری کردن و حملات شارژ شده در بازی وجود خواهد داشت.
  • شما می‌توانید حملات پرشی (Jump Attacks) بیشتری در درخت مهارت آزاد کنید.
  • شما می‌توانید ترکیب‌های مشخصی از سلاح‌ها را بچینید و حین مبارزات بین آنها تعویض کنید.
  • شما قادر هستید بین کمبوها دش کنید و سپس آن را ادامه دهید. این یعنی زنجیره کمبو با دش کردن قطع نخواهد شد.
  • کلاس‌های Warrior و Rogue قادر به پری کردن هستند، اما بازه زمانی آن برای روگ طولانی‌تر خواهد بود. کلاس Mage قابلیت پری ندارد، اما تا وقتی مانا داشته باشد، می‌تواند سپر محافظ به صورت خودکار پرتاب کند.
  • منطقه Arlathan Forest با بخش‌های دیگر بازی متفاوت است و شاهد مناطق تاریک‌تر و حتی لحظات داستانی تیره‌تر خواهیم بود.
  • شما سطح ارتباط خود با شخصیت‌های همراه را با کمک به آنها در ماموریت‌های شخصی و آوردن‌شان در ماموریت‌های اصلی افزایش خواهید داد. چگونگی کمک، دیالوگ‌هایی که می‌گویید و انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید، همگی روی روابط‌تان تاثیرگذار است.
  • کلاس Warrior می‌تواند سپر خود را سمت دشمن پرت کند و تنها با یک شمشیر بجنگد. این کلاس همچنین یک قابلیت لگد زدن مثل اسپارتان‌ها دارد. کلاس Mage هم می‌تواند دیوارهای آتشین ظاهر کند.
  • حرکات تمام‌کننده برای حملات وجود دارد.
  • درخت مهارت شامل یک دایره بزرگ برای هر کلاس می‌شود. الماس‌ها مهارت‌ها را نشان می‌دهد. دایره‌های متوسط مهارت‌های پسیو و ارتقای قابلیت‌ها را نشان می‌دهد. شش ضلعی‌های کوچک برای Traits است و دایره‌های کوچک هم شامل پسیوهای کوچک و بوست آمار می‌شود.
  • قابلیت‌های پسیو انواع Jump Attack را آزاد می‌کند و شانس Critical Hit را بالا می‌برد.
  • هر کلاس سه مهارت ویژه دارد که هر کدام از آلتیمیت خاص خود بهره می‌برد.
  • برخی یاران از کمبوهای مشترک (Synergy Combos) بهره می‌برد.
  • «مارک دارا» که یکی از خالقان سری Dragon Age به شمار می‌رود، گفته که مبارزات در این نسخه برای اولین بار سرگرم‌کننده است.

این گزارش اطلاعات بیشتری هم دارد که متن کامل آن را می‌توانید در سایت گیم اینفورمر بخوانید. بازی Dragon Age: Inquisition در سال جاری میلادی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی
بازگشت به ریشه‌های فرنچایز
بازی بعدی Battlefield احتمالا حالت بتل رویال رایگان خواهد داشت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی