راهنمای بازی Star Wars Outlaws برای مبتدیان
در سیارههای غریبه، با راهنما قدم بردارید
جنگ ستارگان یکی از محبوبترین فرنچایزهای تاریخ دنیای سرگرمی، بالاخره صاحب یک بازی جهان باز شده است. Star Wars Outlaws ساخته شرکت Massive Entertainment، نه تنها دنیایی قابل گشت و گذار را در اختیار بازیکن قرار میدهد، بلکه امکان انجام این کار را در ۵ سیاره فراهم میکند. بازی تمام ویژگیهای تکراری دیگر ساختههای یوبیسافت را در خود دارد و به همین دلیل همه سیارههای مذکور، پر از فعالیتهای مختلف و البته آشنا هستند. با این وجود، وارد شدن به دنیای جنگ ستارگان و کنار آمدن با تمامی مکانیکهای گیمپلی ممکن است گیج کننده و حتی خسته کننده شود. جهت جلوگیری از این اتفاق ویجیاتو ۱۳ نکته برای شما آماده کرده، تا در سیارههای غریبه، بدون مشکل کار خود را پیش ببرید. با راهنمای بازی Star Wars Outlaws همراه باشید.
- 1 نترسید، نقشهای وجود دارد
- 2 برای مخفیکاریهای زیاد آماده شوید
- 3 اگر در خطر هستید، به نیکس اعتماد کنید
- 4 قلاب دقت فراوانی ندارد
- 5 همیشه راه دیگری برای ورود وجود دارد
- 6 همه نگهبان نیستند
- 7 شما میتوانید به راحتی از ورودی اصلی استفاده کنید
- 8 بازی آستانهی تحمل شما را میسنجد
- 9 Blaster تنها سلاح دائمی کی است
- 10 میتوانید Speeder خود را احضار کنید
- 11 نیاز ندارید آن قفل را بشکنید
- 12 قابلیتها بسیار مهم هستند
- 13 حواستان به علامتهای راهنمای زرد رنگ باشد
نترسید، نقشهای وجود دارد
هنگامی که Star Wars Outlaws را شروع میکنید، نقشهای وجود ندارد و حتی دکمهای برای باز کردن منو به شما داده نمیشود. فکر تجربهی یک بازی جهان باز یوبیسافت بدون نقشه، حسابی نگران کننده است.
خوشبختانه، این مسئله فقط برای یک تا دو ساعت و تا رسیدن به شهر Mirogana در سیاره Toshara ادامه دارد. بازی فقط باید در آغاز شما را از تعدادی ستپیس جهت یادگیری نکات ابتدایی، رد کند. پس از بخش تمرینی و کامل کردن ماموریت، در مرحلهی Underworld شما یک نقشه و در پی آن قابلیت فست تراول را بدست میآورید.
برای مخفیکاریهای زیاد آماده شوید
به عنوان بازیای که کاراکتر اصلی آن از شخصیت هان سولو (معروف به ابتدا شلیک کردن و سپس فکر کردن) الهام گرفته است، Star Wars Outlaws به تیراندازیهای همه جانبه توجه آنچنانی نمیکند. تمامی محتوای پیش از عرضه شامل مارکتینگ و البته تریلرها، این ایده را القا میکردند که بازیکن میتواند هر طوری که میخواهد با دشمنان کنار بیاید، چه با مخفی کاری و چه با شلیک کردن به تمامی آنها.
در واقعیت، Outlaws به شدت بر مکانیک مخفی کاری تکیه میکند، تا جایی که در تعدادی از مراحل اگر توسط دیگران دیده شوید، بلافاصله باید کار را از ابتدا آغاز کنید. در همین حال، مراحلی هستند که به نظر میآید نیاز به تیراندازی دارند اما با زیاد شدن دشمنان راهی جز فرار در اختیارتان قرار نمیدهند. بازی توهم انتخاب را به شما میدهد و نهایتا تنها گزینهی مخفیکاری را برایتان باقی میگذارد.
مکانیکهای مخفی کاری شباهت فراوانی به نسخههای اخیر Assassin's Creed دارند و بسیار آسان هستند، با این وجود بهتر است که با امید تیراندازی به دشمنان در هر شرایطی، به سمت Star Wars Outlaws نیایید. زیرا باید مخفی کاریهای فراوانی انجام دهید. خوشبختانه اما برای انجام این کار همراهی دوست داشتنی دارید.
اگر در خطر هستید، به نیکس اعتماد کنید
نیکس همراه و شریک همیشگی کی (Kay) به حساب میآید. نامردی است که به او به عنوان یک زیر دست و یا حتی حیوان خانگی نگاه کنیم. نیکس در حقیقت بخشی از تواناییهای کی است و او را کامل میکند. نیکس میتواند آیتمهای دور از دسترس را به نزد بازیکن بیاورد، دکمهها را جهت باز کردن دربها فشار دهد، دشمنان و دوربینهای امنیتی را گمراه کند، جیب افراد مشخص شده را بزند و حتی سیستمهای اخطار پایگاه دشمن را نابود کند. بهترین نکته آن است که او میتواند تمامی این کارها را بدون مشکوک شدن دیگران انجام دهد (احتمالا بخاطر آن که بیش از حد تو دل برو است). حتی در پایگاههای خطرناکی که کی در صورت دیده شدن کشته و یا زندانی میشود، نیکس میتواند آزادانه گشت و گذار کند.
نمیتوانید راهی برای مخفی کاری در پایگاه فضایی ایمپریالها بدون دیده شدن پیدا کنید؟ شاید نیکس بتواند از یک سوراخ کوچک عبور کند. نمیتوانید از نگهبانان در حال راه رفتن عبور کنید؟ نیکس را به سمت آنها بفرستید تا حواسشان را پرت کند (یا چشمشان را با پنجههای خود در بیاورد).
استفاده از نیکس برای گمراه کردن مشکلی کوچک دارد: او تنها یک نفر را میتواند به خود سرگرم کند. سوت کی فقط یک دشمن را سمت او میکشاند (کسی که به شما نزدیکتر باشد، حتی اگر در پشت سرتان قرار گرفته باشد) و کارهای نیکس نیز فقط میتوانند یک نفر دیگر را گمراه کنند. گاهی اوقات این مکانیک به کمک شما میآید، مثلا در مواقعی که دارید دشمنان را دانه دانه خلاص میکنید. در بیشتر اوقات، مشکلات فراوانی برای بازیکن ایجاد میشود زیرا بسیار کم پیش میآید که گاردها تنهایی مشغول قدم زدن باشند. محدودیتهای مکانیک گمراه کردن را از همان ابتدا یاد بگیرید تا بفهمید که با چه چیزی دارید سر و کله میزنید.
قلاب دقت فراوانی ندارد
Star Wars Outlaws باور همگانی ما گیمرها را مبنی بر بهتر شدن بازیها با حضور قلاب (Grappling Hook) به چالش میکشد. قلاب در گیمپلی آنقدر استفاده نمیشود اما در زمانهایی که به آن نیاز دارید، میتواند حسابی اعصاب خورد کن باشد. بزارید سطح انتظارتان را مشخص کنیم.
قابلیت قلاب به شدت به شرایطی که در آن هستید، ارتباط دارد. دکمهی استفاده کردن از آن فقط در نقاطی که میتوانید از آنها بالا بروید، نشان داده میشود. بعضی وقتها قلاب تنها برای بالا رفتن یا پایین آمدن به کار میآید اما در اکثر مواقع برای تاب خوردن استفاده میشود. این دقیقا جایی است که مشکلات شروع میشوند.
زمانبندی غلط در هنگام رها کردن طناب (با فشردن دکمهی X در PS5) اکثرا شما را به ته درهای که قصد عبور از آن را داشتید میفرستد. اما در آوردن قلاب از جایی که به آن گیر کرده (با فشردن دکمهی O در PS5)، شما را با همان سرعتی که داشتید، به جلو حرکت میدهد و از دکمهی رها کردن بسیار دقیقتر است.
همیشه راه دیگری برای ورود وجود دارد
کی زیاد در مکانهای بازی مورد استقبال قرار نمیگیرد، هر چه نباشد او یک قانونشکن (Outlaw) است. در میان گروههایی که از او خوششان نمیآید و ایمپریالهایی که آماده شلیک به او هستند، درب اصلی بعضی اوقات بهترین گزینه برای ورود به حساب نمیآید.
خوشبختانه، تمام پایگاهها، مخفیگاهها، ایستگاهها و حتی غارهای Star Wars Outlaws حداقل دو راه برای ورود دارند؛ یک دریچهی هوا و یا نقطه استفاده از قلاب. (این نکته را همان اوایل و هنگام ورود به منطقهی Pyke Syndicate یاد میگیرید.) هرگاه که به یک شخص نه چندان مایل به همکاری میرسید، به اطراف نگاه کنید. راه دیگری برای ورود در همان نزدیکیها وجود خواهد داشت.
هنگامی که بالاخره وارد میشوید فقط باید نگران دیده شدن باشید، البته بعضیها اهمیت چندانی نمیدهند.
همه نگهبان نیستند
هرجایی که میروید، با نگهبانان مسلح شامل گنگها و یا استورمتروپرها همراه با تعدادی از مردم عادی پر شده است. مردم عادی اهمیتی نمیدهند که شما یک قانونشکن هستید، پس نیازی نیست نگران دیده شدن توسط آنها باشید.
هنگامی که در مناطق دشمن هستید، برای مثال مقر یکی از گروههایی که رابطهی جالبی با آنها ندارید، فقط باید حواستان به نگهبانها باشد. آنها یونیفورمهای مشخصی میپوشند و معمولا سلاحی در دست دارند. اکثر اوقات نیز میتوانید نگهبانان را در حال قدم زدن ببینید.
حواستان باشد که مناطق قرمز رنگی که با Restricted مشخص میشوند مقداری خطرناکتر هستند. حضور کی در این مکانها کاملا ممنوع است و به همین دلیل فقط دشمنان در آنها حضور دارند.
ورود مخفی از درب پشتی و پرهیز کردن از نگهبانان فقط زمانی مهم است که با گروهی که منطقه را کنترل میکند، به مشکل خورده باشید.
شما میتوانید به راحتی از ورودی اصلی استفاده کنید
انجام دادن کارهایی مانند دادن اطلاعات به فروشندههای وابسته به گروههای مختلف، کامل کردن ماموریتها و مراحل، و حتی فقط کارت بازی کردن میتواند رابطهی شما را با گروههای متعدد بازی بهتر کند. یکی از فواید رفاقت با هر کدام از گنگها این است که میتوانید آزادانه در مناطق تحت کنترلشان راه بروید.
این مسئله مکانیک روابط را میتواند تبدیل به یک راه احتمالی دیگر برای ورود به مکان مد نظر کند. اگر برای ورود به منطقهای به مشکل خوردید، به گروهی که آن را کنترل میکند کمک کنید تا بگذارند به راحتی از همان ورودی اصلی، وارد شوید.
البته که به مشکل خوردن با گروهها نیز بسیار زیاد اتفاق میافتد و به همین دلیل شاید مجبور شوید بارها برای دوباره راضی کردن آنها به همکاری، تلاش کنید.
بازی آستانهی تحمل شما را میسنجد
اعتبار شما نزد گروههای مذکور بارها تغییر پیدا خواهد کرد. اکثر مراحل با اهداف متقابل تمام میشوند، این یعنی اگر کاری Hutts را خوشحال کند، از طرفی Crimson Dawn را خشمگین میکند یا فعالیتی که گروه Ashiga را اذیت میکند به نفع گروه Pyke Syndicate تمام میشود.
شما همواره براساس خواستهای که از هرکدام از گنگها دارید، در حال دست و پنجه نرم کردن با نظر آنها در مورد خود خواهید بود. گاهی اوقات بهتر است که یک حاشیهی امن با هر کدام بسازید تا در مواقع نیاز پلی را جهت رسیدن به هدف خود بسوزانید. دیگر وقتها نیز بهتر است به صورت کامل تمرکز خود را صرف فقط یک گروه کنید تا بتوانید جوایز و البته قراردادهای پر پولتری از آنها بگیرید.
Blaster تنها سلاح دائمی کی است
شما فقط یک سلاح ثابت در Star Wars Outlaws میبینید: Blaster که از ابتدا آن را در دست دارید. (البته اگر مشتها را حساب کنیم، دو سلاح ثابت دارید.) وقت زیادی را صرف پیدا کردن موارد لازم جهت ارتقای این سلاح خواهید کرد که البته ارزشش را دارد.
اسلحههای دیگری مانند اسنایپر DLT-20A یا E-11 Blaster برای استفاده وجود دارند اما اینها همگی موقت هستند. به عنوان مثال اسنایپری که گفتیم، تنها سه تیر دارد که بعد از شلیک آنها کی به صورت اتوماتیک اسلحه را به زمین میاندازد. همچنین اگر بخواهید از جایی بالا بروید، باز هم سلاح از دستتان میافتد.
به هر چیزی که از زمین برمیدارید به چشم یک قدرت موقت نگاه کنید.
میتوانید Speeder خود را احضار کنید
برای چند ساعت به تجربه Star Wars Outlaws بپردازید تا اینکه شما نیاز به یک وسیلهی نقلیه را حس خواهید کرد. در این مورد Speeder برای استفاده در اختیار شما قرار دارد که البته برای رسیدن به آن قطعا نمیخواهید با فست تراول به آخرین جایی که وسیله را پارک کردید، بازگردید. چیزی که بازی به بازیکن نمیگوید این است که میتوانید Speeder خود را احضار کنید.
با صحبت با هرکدام از مکانیکیهای مخصوص به Speederها، به صورت اتوماتیک وسیلهی نقلیهی شما در کنار آن مغازه ظاهر خواهد شد. یا اگر این روش هم سخت بود میتوانید با فشردن دکمهی سمت راست در D-pad اسپیدر خود را احضار کنید.
نیاز ندارید آن قفل را بشکنید
شکستن قفلها یا همان Lock Picking در Outlaws شما را درگیر یک مینیگیم ریتمی میکند که ایدهی جالبی است. اما حداقل در کنسول PS5 به علت وجود Haptic Feedback در دستهها، هماهنگ شدن با ریتم تبدیل به کاری طاقت فرسا میشود. علاوه بر این، وارد شدن به مینیگیم زمان را در دنیای بازی نگه نمیدارد، این یعنی نگهبانان همچنان میتوانند شما را پیدا (و به شما شلیک) کنند آن هم در حالی که هنوز درگیر باز کردن درب آنها هستید. به صورت خلاصه سادهسازی این مینیگیم میتواند، مخفیکاری را آسانتر کند (همانطور که در بالاتر نیز گفتیم، قرار است زیاد مخفی کاری کنید).
شما تنظیمات سادهسازی قفل شکستن را میتوانید در بخش Gameplay در منو پیدا کنید. در همین بخش همچنین میتوانید دیگر مینیگیمها مانند Slicing (یا همان هک کردن در دنیای جنگ ستارگان)، رویدادهای QTE و مینیگیمهای اعصاب خورد کن غذاهای خیابانی را تغییر دهید.
قابلیتها بسیار مهم هستند
در هنگام تجربهی Star Wars Outlaws با افرادی تحت عنوان متخصص (Expert) آشنا خواهید شد که اولین آنها Bram، متصدی بار در Canto Bight، به حساب میآید. متخصصان مختلفی هستند که در طول داستان با آنها آشنا خواهید شد و هر کدام تعدادی قابلیت (Ability) به شما آموزش میدهند.
در منو به بخش Abilities بروید و سپس بر کارت صورت متخصصی که میخواهید، کلیک کنید. کارتهای بالای صفحه همگی قابلیتهایی هستند که میتوانید باز کنید. هر قابلیت یک سری ماموریت یا منابع برای جمع کردن نیاز دارد تا بتوانید آن را بدست بیاورید.
در نگاه اول این میتواند شبیه به مکانیکی جهت ایجاد چالشی فرعی باشد، اما در حقیقت، درخت مهارت شما به حساب میآید. قابلیتهای تخصصی که باز میکنید همگی برای گسترش تواناییهای شما الزامی هستند. موارد متعددی مانند نوار سلامتی بهتر، بمبهای دودزا، Vial Pouch بزرگتر و حتی هک کردن راحتتر را از این طریق بدست میآورید که بعضی از آنها برای پیشروی در مراحل لازم هستند.
حواستان به علامتهای راهنمای زرد رنگ باشد
شما مخفیکاری و بالا و پایین آمدنهای فراوانی در Star Wars Outlaws انجام خواهید داد. بیشتر اوقات مسیرهایی که میتوانید از آنها استفاده کنید واضح هستند و در کنار خود علامتهای فراوانی برای راهنمایی شما دارند. در بعضی زمانها، کمی سختتر است که بفهمید از کجا باید شروع کنید. بازی زیاد در نشان دادن مسیرهای فرعی دست بازیکن را نمیگیرد. ولی علامتهای ریزی وجود دارند که میتوانید به آنها دقت کنید: راهنماهای زرد رنگی که در تصویر میبینید. این فلشها هرجایی قرار ندارند و بعضا نمیتوانید آنها را پیدا کنید، اما اگر حواستان به آنها باشد، مسیرهای سادهتر و فرعی را پیدا میکنید.
بیشتر بخوانید:
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.