ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و گزارش‌ها

سازنده سابق راکستار راز جدیدی از GTA: San Andreas فاش کرد

در بیستمین سالگرد عرضه بازی

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۶ آبان ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۰

اوبه ورمیج، توسعه‌دهنده سابق Rockstar در بیستمین سالگرد بازی GTA: San Andreas یک نکته جالب را فاش کرده است.

این توسعه‌دهنده که هنوز هم در صنعت بازی‌سازی فعالیت می‌کند به خاطر بینش‌ها و اطلاعات پشت‌صحنه‌ای که به توسعه بسیاری از بازی‌های Grand Theft Auto دارد در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. آخرین نکته او درباره San Andreas بسیار جالب است و در حالی مطرح می‌شود که بازی یک نقطه عطف بزرگ را جشن می‌گیرد.

بازی Grand Theft Auto: San Andreas به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران شناخته می‌شود. یک ماجراجویی گسترده و به یادماندنی که بازیکنان را به مجموعه‌ای از شهرها که San Andreas را تشکیل می‌دهند، می‌برد. یکی از بازی‌هایی که برای Rockstar موفقیت سرسام‌آور داشت و به عنوان معیاری برای آینده عمل کرد.

اخیرا اوبه ورمیج که روی GTA 3 و GTA Vice City و San Andreas و GTA IV کار کرده است، در شبکه‌های اجتماعی به بازتاب بیست سال تاریخ San Andreas پرداخت.

GTA: San Andreas

او نوشت برنامه اصلی این بود که نقشه بازی به سه بخش جداگانه تقسیم شود که فقط از طریق سفر بین‌شهری با قطارها و هواپیماها قابل دسترسی باشد. این امر به تیم اجازه می‌داد تا محدودیت‌های حافظه را دور بزنند و تمایز بین دارایی‌های مختلف مورد نیاز برای منحصر به فرد کردن هر شهر را آسان‌تر می‌کرد.

یک جلسه اجرایی در Rockstar North در نهایت مسیر تاریخ را تغییر داد و به یک نقشه بزرگ واحد که توسعه آن سخت‌تر اما به طور کلی بسیار چشمگیرتر بود، منجر شد.

ورمیج سپس به یادآوری عرضه بازی در نیمه‌شب پرداخت و اینکه چقدر شگفت‌انگیز بود San Andreas قبل از اینکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به توسعه‌دهندگان و ناشران اجازه دهند تا هیجان زیادی ایجاد کنند، چنین جمعیت عظیمی را جذب کرد.

احتمالا در آن زمان چند تبلیغ تلویزیونی، یک یا دو تریلر و شاید یک مقاله در یک مجله یا یکی از چند وب‌سایت موجود در آن زمان وجود داشت:

اینترنت افتضاح بود و به جز چند تریلر، بازیکنان چیز زیادی درباره بازی نمی‌دانستند. من به بزرگترین فروشگاه نزدیک دفاتر R*North رفتم که HMV در خیابان پرنسس، ادینبورگ بود. یک شب بارانی بود، اما صف از تمام فروشگاه عبور کرده و به خیابان کشیده شده بود. دیدن همه این افراد که اینقدر هیجان‌زده بودند و به خانه می‌رفتند تا تمام شب بازی کنند، شگفت‌انگیز بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی