هر آنچه که باید از بازی UFL بدانید
رقیبی تازه برای FC
فرانچایز فیفا طی دهههای اخیر همیشه برتری خاصی در ژانر عناوین شبیهساز فوتبال داشته است. با شکست خوردن کونامی برای ایجاد رقابتی خوب با سری فیفا یا همان FC سابق، فرانچایز پرطرفدار EA عملا دیگر هیچ رقیب بزرگی ندارد. اما قرار است به زودی عنوان UFL از استودیوی Strikerz برای پیسی و کنسولهای بازی عرضه شود. این بازی که ۸ سال در روند توسعه قرار داشته، پتانسیلهای قابل توجهی از خودش نشان داده و شاید بتواند رقیبی شایسته برای FC باشد. به همین دلیل در این متن از ویجیاتو قصد داریم تا به هر آنچه شما از بازی UFL نیاز دارید بپردازیم. با ما همراه باشید.
یک بازی فری-تو-پلی و غیر پی-تو-وین
یکی از مهمترین جوانب UFL بحث فری-تو-پلی بودن آن است و سازندگان به نوعی در مسیر eFootball قدم برداشتهاند. این اثر که با موتور بازیسازی آنریل انجین توسعه یافته شده، از لحاظ گرافیکی و ساختاری شکل و شمایل جذابی دارد. عناوین فری-تو-پلی بسیاری داخل بازار وجود دارند، اما تعداد اندکی بینشان هستند که میتوانند تعادل و کسب درآمد خوبی داشته باشند. استودیو استرایکرز مدل کسب درآمد خود را فیر-تو-پلی یا همان منصفانه خوانده، این یعنی بازیکنان برای آیتمهای تزئینی هزینه پرداخت میکنند ولی آنها هرگز تاثیری روی گیمپلی نخواهد داشت.
در این بین، آپدیتها و قابلیتهای جدید به صورت رایگان برای بازی منتشر میشوند. طی یکی مصاحبه با IGN در سال ۲۰۲۱، مدیرعامل استودیو آقای Eugene Nashilov اذعان داشت که بازیکنان همهی جنبههای بازی را به دست میگیرند و ترکیبهای مناسبی از چیدمانها و تاکتیکها را در مییابند. مسیر پیروزی داخل این بازی بر اساس توانایی و مهارتهای شما چیده شده و عملا هیچ المان پی-تو-وینی داخل UFL وجود ندارد.
لایسنسهای UFL
کسب کردن لایسنسهای زیاد و مهم، بخش بزرگی از محبوبیت اثر شما بین مخاطبین فوتبال دوست سراسر جهان را تشکیل میدهد. UFL قولهای بزرگی در این زمینه داده و با داشتن لایسنس FIFPro و ۵۰۰۰ بازیکن واقعی، عملکرد نسبتا خوبی طی شروع مسیر ارائه کرده است. ولی وقتی به بحث باشگاهها میرسیم، محدودیت این بازی کمی بیشتر میشود. برخی از باشگاههایی که UFL لایسنس آنها را کسب کرده شامل وستهام، پیاسوی، شاختار دونتسک، موناکو، اسپورتینگ لیسبون، سلتیک، رنجرز و... است.
درست کردن و مدیریت باشگاه
یکی از بخشهای بزرگ UFL لیگ جهانی آنلاینش است که حالت مرکزی بازی هم محسوب میشود. برای شروع کار، بازیکنان باید تیم خود را بسازند و با جمعآوری بازیکنان مختلف از سراسر جهان، اسکوادی قدرتمند تشکیل دهند. هر فصل بازیکنان با همدیگر رقابت میکنند و به ارتقای رنک خود میپردازند تا در نهایت قهرمان UFL شناخته شود. به طور خلاصه، لیگ جهانی آنلاین در این بازی حکم آلتیمیت تیم FC را دارد.
تشکیل مسابقات و حالتهای بازی
سیستم تشکیل مسابقات UFL بر اساس توانایی و مهارت بازیکنان شکل گرفته و از همان روز معرفی بازی این قضیه مورد توجه مخاطبین قرار داشت. شما با توجه به رنک، سطح و توانایی خود با بقیه رقابت خواهید کرد و در نهایت هدف رسیدن به Premier Division است. رسیدن به این بخش همراه با جوایز جذابی است که مشابه آن را در Pro Tournaments هم مشاهده میکنیم.
انتخاب حالتهای بازی داخل UFL کمی نسبت به رقبای خود محدودیت بیشتری دارد. لیگ جهانی آنلاین همانطور که گفته شد مرکز تجربه بازی قرار میگیرد. در کنار این مورد، میشود به مسابقات 2v2، 3v3، حالت آفلاین، تورنومنتهای کاستوم، ایونت، چالش و ماموریتهای مختلف اشاره کرد. اما اگر دنبال بخشی مانند کریر مود برای جایگزینی آن میگردید، متاسفانه داخل UFL دست شما بسته است و چنین حالتی وجود ندارد.
مدیریت انرژی و سیستم پیشرفت بازیکنان در UFL
در کنار کنترل بازیکنان داخل زمین، اداره و زیر نظر داشتن افراد ذخیره و روی نیمکت هم بخش مهمی داخل مسابقات UFL هستند. این یعنی استفاده درست، به موقع و مرتب از بازیکنان ذخیره برای حفظ انرژی نقشی اساسی در کیفیت بازی شما ایفا میکند. اما در این بین، بازی یک واحد پول درونی دارد که میشود از آن برای پر کردن دوباره انرژی بازیکنان استفاده کرد. ولی حتما دقت داشته باشید که حتی با وجود چنین گزینه جالبی، افراد ذخیره هنوز هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
همچنین یک سیستم پیشرفت برای بازیکنان وجود دارد که آهسته مهرههای شما را لول آپ میکنند. یک بخشی از همین سیستم معطوف به پرکهای مختلف است. هر بار که شما لول آپ میکنید، یک امتیاز در قالب پرک بدست میآورید که خودشان ۴ سطح به خصوص دارند. پرکهای بازی قابلیت شخصیسازی و ایجاد تغییراتی جذاب را درون ترکیبتان میدهند.
اسکینهای کارت بازیکنان و پک مخصوص آنها
حال که بحث شخصیسازی بازیکنان شد، کارت هر مهره شما اولین راه برای انجام این تغییرات است (راهی که برایش باید پول خرج کنید). این قابلیت که در ۴ نوع کمیابی وجود دارد، در وحله اول یک آیتم تزئینی است، ولی به گفته توسعهدهندگان میشود با ترکیبشان پیشرفتهای مختلف تاکتیکی هم ایجاد کرد. اما این که مسئله اسکین کارتها چگونه به قضیه پی-تو-وین نبودن UFL اثری نخواهد گذاشت را باید منتظر ماند و نظارهگر بود.
باز کردن بسته بازیکنان جزو مهمترین و جذابترین بخشهای آلتیمیت تیم فیفاست و UFL هم مشابهش را در قالب اسکین پک ارائه میدهد. پکها طی مسیر شما داخل بازی و با استفاده از واحد پول درونی UFL قابل کسب کردن هستند. هر پک شامل چند کارت اسکین میشود و احتمال دریافت بازیکنان مدنظر شما هم بستگی به کمیابی آنها دارد.
واحد پول درونی UFL
درون بازی UFL دو واحد پول با نامهای League Point (LP) و Credit Point (CP) موجود است. بازیکنان از LP میتوانند جهت خرید آیتمهای شخصیسازی، بوستر، اسکین پک، بتل پس و مکان برای بازیکن جدید بهره ببرند. همچنین از CP هم میتوانید برای خرید آیتمهای شخصیسازی و اسکین پک استفاده کنید و در کنار این دو، بازیکن جدید بگیرید و انرژی آنها را سریعا داخل مسابقات بهبود بدهید. برای دریافت LP شما باید وارد بتل پس شوید (که پولی است) و چالشها را کامل کنید. اما جهت کسب CP باید در مسابقات رنکبندی شرکت کنید و چالشها را انجام دهید. همچنین هر دو واحد نام برده شده از طریق فروشگاه درون بازی قابل خریداری هستند.
بازی UFL در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آذر ۱۴۰۳) برای کنسولهای نسل نهم و پیسی منتشر خواهد شد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.