رئیس شرکت Koei Tecmo از روند 12 ساله ساخت بازی Nioh میگوید
پروژهای موفق و پرفراز و نشیب
بازی Nioh اثری از استودیو Team Ninja یکی از پروژههای منحصربهفرد صنعت بازیهای ویدیویی است، که توسعه آن بیش از یک دهه به طول انجامید.
این عنوان ابتدا در سال ۲۰۰۴ با نام موقت Oni معرفی شد، اما تا سال ۲۰۱۷ منتشر نشد. در طول این سالها بازی چندین بار بازطراحی شد و تغییرات اساسی را تجربه کرد.
بازی در ابتدا بهعنوان یک RPG سنتی توسط کوئی در دست توسعه بود. سپس پروژه به امگا فورس سپرده شد و به یک اکشن آرپیجی تغییر یافت. نهایتا تیم نینجا بازی را به یک اثر اکشن شبیه Ninja Gaiden تبدیل کرد. اما این تغییرات و بازطراحیهای مکرر به دلایل مختلف انجام شد که یکی از اصلیترین آنها به تصمیمات یوئیچی اریکاوا، موسس Koei Tecmo برمیگردد.
اریکاوا در مصاحبهای با سایت Denfaminicogamer اعتراف کرد که خودش دلیل اصلی تاخیرها و بازطراحیهای متعدد بوده است. او گفت:
توسعه بازی ۱۲ سال طول کشید. اگر شخص دیگری بهجای من این کار را انجام میداد، اخراج میشد.
وی بازی را «اثری که بهصورت خودخواهانه دنبال کردم» توصیف کرد و تاکید داشت که نتیجه نهایی ارزش تلاشها را داشت.
او افزود:
بازی Nioh پس از ادغام شرکتهای کوئی و تکمو ساخته شد و توانست نقاط قوت هر دو شرکت را ترکیب کند. کوئی در بازیهای تاریخی تخصص داشت، در حالی که تکمو در ساخت بازیهای اکشن برتری داشت.
اریکاوا همچنین بیان کرد که شخصا بررسی نهایی تمام بازیهای شرکت را انجام میدهد و اگر اثری شکل جدیدی از سرگرمی نداشته باشد، درخواست بازسازی میکند.
حالا تا اکتبر ۲۰۲۲، سری Nioh شامل نسخه های اول، دوم و نسخه ریمستر شده بازی اول موفق به فروش بیش از ۷ میلیون نسخه در سطح جهانی شده است. با وجود این موفقیت، آمار دقیق فروش هر نسخه منتشر نشده است.
این مسیر طولانی و پرچالش، بازی را به یکی از آثار برجسته و ماندگار صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل کرده است.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.