ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چرا هیدکی کامیا تصمیم گرفت استودیوی Platinum Games را ترک کند؟
اخبار و گزارش‌ها

چرا هیدکی کامیا تصمیم گرفت استودیوی Platinum Games را ترک کند؟

کامیا توضیح می‌دهد

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۲۶ آذر ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

هیدکی کامیا، خالق مشهور بازی‌های ویدیویی اخیرا اعلام کرد که اگر به کار در Platinum Games ادامه می‌داد، روح هنری‌اش از بین می‌رفت.

این کارگردان خلاق ژاپنی که از بنیان‌گذاران این استودیو بود، در سال گذشته آن را ترک کرد و به همراه کانتو کویاما، یکی دیگر از اعضای سابق این شرکت، استودیوی جدیدی به نام Clovers تاسیس کرد. هدف این استودیو توسعه بازی‌هایی با چالش‌های خلاقانه است و اولین پروژه آن دنباله‌ای برای بازی محبوب Okami خواهد بود که در ابتدا توسط کامیا در Clover Studio توسعه یافته بود.

کامیا در مصاحبه‌ای با رسانه ژاپنی Denfaminicogamer دلایل خروج خود از پلاتینیوم گیمز را توضیح داد. او گفت:

این نظر شخصی من است، اما فکر کردم اگر به کار در اینجا ادامه دهم، روح هنری من خواهد مرد. من منطق و سیاست‌های پلاتینیوم گیمز به‌عنوان یک شرکت را درک می‌کنم و حتی در مقام معاون رئیس فعالیت داشتم، اما به‌عنوان یک فرد نمی‌توانستم این طرز فکر را بپذیرم.

کامیا همچنین در این مصاحبه به نقش خود به‌عنوان «عضله» و نقش آتسوشی اینابا، مدیرعامل پلاتینیوم گیمز به‌عنوان «مغز» اشاره کرد. او توضیح داد:

سیگنال‌هایی که از مغز به عضله می‌رسد ضروری است، اما آن سیگنال‌ها باید قابل اعتماد باشند. در گذشته به این سیگنال‌ها اعتماد می‌کردم و تمام توانم را برای موفقیت شرکت به کار می‌گرفتم. اما دیگر نمی‌توانستم به جهت‌گیری آینده آن اعتماد کنم و احساس کردم نمی‌توانم توانایی‌هایم را مثل قبل به کار ببرم.

استودیوی جدید کامیا Clovers نامی معنادار دارد. این نام به شبدر چهاربرگ اشاره دارد که نماد شانس و خلاقیت است. سه مفهوم اصلی استودیو شامل چالش، خلاقیت و هنرمندی است، در حالی که برگ چهارم به کارکنان واگذار شده تا خودشان آن را تعیین کنند.

اولین پروژه این استودیو، دنباله بازی Okami است. با اینکه هنوز اطلاعات زیادی از این پروژه منتشر نشده، طرفداران امیدوارند کامیا بتواند جادوی هنری خود را در این بازی احیا کند. او پیش‌تر گفته بود که فروش بازی اصلی Okami یک «شکست بزرگ» بود و اگر این بازی موفقیت بیشتری کسب می‌کرد، شاید Clover Studio به فعالیت خود ادامه می‌داد.

هیدکی کامیا همچنین از ایده‌های جدید خود برای پروژه‌های آینده صحبت کرده است و وعده داده که بازی‌های او همچنان امضای خلاقانه‌اش را حفظ خواهند کرد. باید منتظر ماند و دید که Clovers چه دستاوردهایی خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی
یک بازی کاملا متفاوت در سبک بقا!
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی