ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

هرآنچه لازم است درباره نسخه بعدی سری بازی بایوشاک بدانید

بایوشاک بازگشته. این سری بازی اول‌شخص محبوب که از عرضه آخرین نسخه‌اش سال‌ها می‌گذرد، هم‌اکنون به دستان استودیویی تازه تاسیس به نام Cloud Chamber سپرده شده که کلی گیلمور، یکی از اعضای پیشین استودیو Firaxis ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۲۳:۰۰

بایوشاک بازگشته. این سری بازی اول‌شخص محبوب که از عرضه آخرین نسخه‌اش سال‌ها می‌گذرد، هم‌اکنون به دستان استودیویی تازه تاسیس به نام Cloud Chamber سپرده شده که کلی گیلمور، یکی از اعضای پیشین استودیو Firaxis Games مدیریتش را برعهده دارد و برخی از سازندگان اصلی بایوشاک هم به آن پیوسته‌اند. این خبری مهم برای طرفداران بایوشاک است که از حدود نیم دهه پیش و از زمان عرضه Bioshock Infinite در سال ۲۰۱۳، منتظر دنباله‌ای برای بازی محبوب خود بوده‌اند.

اگرچه هنوز مشخص نیست که بایوشاک بعدی در چه برهه زمانی و در چه لوکیشنی دنبال می‌شود، وب‌سایت گیمز رادار فرصتی برای مصاحبه با کلی گیلمور داشته و به صحبت در این‌باره پرداخته که نسخه جدیدی که توسط تیمی مستعد ساخته می‌شود، چه شکل و شمایلی خواهد داشت. در این مصاحبه به موضوعات مختلفی پرداخته شده -از نسل بعدی کنسول‌های بازی گرفته تا کن لوین- بنابراین به مطالعه ادامه دهید تا با دنباله سری شوتر فوق‌العاده 2K بیشتر آشنا شوید.

چه چیزی باعث شد نظرت به این فرصت برای مدیریت تیم Cloud Chamber و کار روی پروژه بایوشاک جدید جلب شود؟

کلی گیلمور: من در جریان فعالیت ۱۸ ساله‌ام در استودیوی Firaxis، روند شغلی فوق‌العاده‌ای در خانواده 2K داشته‌ام. وقتی کمپانی تصمیم به ساخت بایوشاک بعدی گرفت و تیم جدید را تشکیل داد، از اینکه برای مدیریت استودیو در نظر گرفته شدم هیجان‌زده بودم. فرصت هدایت چنین فرنچایز نمادینی و همینطور تبدیل شدن به نخستین زنی که یکی از استودیوهای 2K را مدیریت می‌کند هیجان‌انگیز بود، شاید هم اندکی ترسناک، و در مجموع فرصتی برای تمام عمر به حساب می‌آمد. من شدیداً به خاطر قرارگیری در این جایگاه سپاسگزار و مفتخرم و برای بنا کردن استودیوی فوق‌العاده دیگری در 2K لحظه‌شماری می‌کنم.

بایوشاک برای تو چه معنایی دارد و این معنا چه تاثیری بر تجربه‌ای می‌گذارد که شما در Cloud Chamber می‌خواهید خلق کنید؟

بایوشاک نشان داد که چه روایت گیرا و چه جهان درگیرکننده‌ای را می‌توان به بازی‌های ویدیویی آورد. بازیکنان به روش منحصر به فرد خود با آن تعامل می‌کنند و تجاربی فراموش‌نشدنی به دست می‌آورند. این موضوع چشم‌انداز اصلی ما در قبال بایوشاک بعدی خواهد بود و بی‌شمار ایده برای تحقق درست آن داریم.

چرا اکنون زمان خوبی برای یک بازی بایوشاک جدید است؟

2K مدتیست که به گسترش هرچه بیشتر فرنچایز بایوشاک فکر می‌کند. این کمپانی مجموعه‌ای از استودیوهای محشر دارد که از همین حالا به سخت بازی‌هایی فوق‌العاده متعهد شده‌اند. وقتی تصمیم ساخت بایوشاک بعدی گرفته شد، 2K شروع به تشکیل گروهی تازه از استعدادها کرد تا این تصمیم را عملی کند.

از عرضه آخرین نسخه مدت نسبتاً زیادی می‌گذرد، اما بایوشاک هم‌چنان یکی از محبوب‌ترین و تمجیدشده‌ترین فرنچایزهای نسل پیشین کنسول‌های بازیست. این فرنچایز در تمام عمر خود به فروش بیش از ۳۴ میلیون واحدی دست پیدا کرده و Cloud Chamber مفتخر و هیجان‌زده است که می‌تواند نسحه بعدی این سری را بسازد.

یکی از عوامل شهرت بایوشاک، کالبدشکافی تئوری‌های فلسفی مختلف در بطن داستان‌سرایی‌اش است. آیا برنامه‌ای برای ادامه دادن این سنت دارید و به صورت خاص موضوعی وجود دارد که علاقه‌مند به کند و کاو در آن باشید؟

روایت داستان یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت بایوشاک در تمام تاریخچه‌اش بوده است. ما همین حالا چندین راوی محشر داستان در تیم‌مان داریم که در ماه‌های پیش رو جزییات بیشتری درباره اینکه بازی بعدی را به کدام سمت و سو خواهیم برد ارائه خواهند کرد.

فکر می‌کنی تجربه قبلی‌ات در استودیو Firaxis ممکن است چه تاثیری بر نسخه بعدی بایوشاک بگذارد؟

برای چندین سال، Firaxis به عنوان یکی از بهترین توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی در جهان شناخته شده است و ضمناً محیطی عالی برای کار کردن به حساب می‌آید. در دوران کارم در این استودیو، به درکی مهم در این باره رسیدم که چه چیزی یک بازی را فوق‌العاده می‌کند و آن، در اولویت قرار دادن مردم است.

استیو مارتین و سید مایر آن‌چنان محیطی به وجود آورده‌اند که تمام افراد واقعاً از حاضر شدن سر کار لذت می‌برند. در نتیجه همین مسئله، استودیو دائماً قادر به بالا بردن استانداردها و خلق بازی‌هاییست که همه ما دوست داریم تجربه‌شان کنیم. تجربه دو دهه‌ای من در Firaxis و بردن چندین جایزه با فرنچایزهای کلان‌بودجه نظیر Sid Meier's Civilization و XCOM من را برای چالش‌های هیجان‌انگیزی که در Cloud Chamber تجربه خواهیم کرد آماده‌ کرده‌اند.

چه برنامه‌ای برای استفاده از تکنولوژی نسل بعد در راستای بهبود و کند و کاو هرچه بیشتر ارکان اصلی بایوشاک دارید؟

یکی از نکات فوق‌العاده صنعت ما میزان تکاملش در بطن روندی دائمی است. ما دائماً به تکنولوژی‌ها و ابداعات جدید دست پیدا می‌کنیم و راه‌های بیشتری برای تعامل با طرفداران‌مان می‌یابیم. هنوز نمی‌توانیم وارد جزییات بیشتر شویم، اما از احتمالاتی که وجود دارد هیجان‌زده‌ایم.

از زمان عرضه بایوشاک اینفینیت، تغییرات زیادی در صنعت به وجود آمده. احتمالاً چشمگیرترین تغییر ظهور بازی‌های لایو سرویس باشد که روی تکرارپذیری و تعاملات آنلاین تمرکز دارند. آیا این چیزی است که شما برای پروژه جدیدتان در نظر گرفته باشید؟

این حوزه‌ای دیگر از صنعت ماست که به تکامل ادامه می‌دهد و در عین حال، بازیکنان به دنبال دریافت محتویات بیشتر از تجارب گیمینگ خود هستند. هیچ راهکار «همه‌چیز تمامی» برای این مدل وجود ندارد، بنابراین شدیداً مهم است که در فاز ابتدایی توسعه به مخاطبان‌مان گوش دهیم و درک کنیم که امیدوار به دیدن چه چیزهایی در بایوشاک بعدی هستند.

بازگرداندن بسیاری از افرادی که در ساخت سری ابتدایی بایوشاک دخیل بودند، برای توسعه نسخه بعدی تا چه حد ضروری بوده است؟

ما هیجان‌زده‌تیم که مقدار از دی‌ان‌ای بایوشاک را در ریشه‌هایمان داریم. چندین نفر از اعضای تیم ما نقشی کلیدی در توسعه دیگر نسخه‌های بایوشاک ایفا کرده‌اند و حالا کار توسعه را در Cloud Chamber پیش می‌برند. از جمله این افراد می‌توانم به هوگی دِ لا پلانته (کارگردان خلاق)، اسکات سینکلر (کارگردان هنری) و جاناتان پلینگ (کارگردان دیزاین) اشاره کنم.

تیم ما ضمناً اعضایی کهنه‌کار دارد که روی فرنچایزهای مهمی مانند کال آو دیوتی، اساسینز کرید، استار وارز، بتلفیلد و واکینگ دد کار کرده‌اند. به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان برای جذب نیرو، به دنبال افرادی با پس‌زمینه‌ها و تجارب گوناگون می‌گردیم. مطمئنم که عمق و تنوع تجارت توسعه بازی در Cloud Chamber به ساخت یک بایوشاک فراموش‌نشدنی دیگر منجر خواهد شد.

بایوشاک اینیفینیت

تا به حال به گرفتن مشاوره از استودیو Ghost Story Games و به صورت خاص کن لوین (خالق بایوشاک) فکر کرده‌اید تا داستان جدید را بهتر شکل دهید؟

کن و تیم او در Ghost Story Games کاملاً درگیر توسعه تجارب جدیدی هستند که قطعاً به خلق یک بازی محشر و لذتبخش دیگر منجر خواهد شد. او هیچ ارتباطی به Cloud Chamber یا توسعه عنوان بایوشاک ما ندارد.

تا به اینجای کار بایوشاک به زیر آب‌ها و بالاتر از ابرها رفته. ساخت یک پس‌زمینه داستانی دیگر که به همین اندازه جذاب باشد در نسخه بعد چقدر چالش‌برانگیز است؟

طراحی محیط نقشی اساسی در تاریخ بایوشاک داشته و شدیداً برای تجربه گیم‌پلی هم مهم است. مسیرهای خلاقانه بسیاری برای اکتشاف وجود دارد، اما در حال حاضر باید اندکی دیگر منتظر بمانید تا متوجه شوید که در گام بعدی به کجا خواهیم رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی