ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیل دراکمن: برای ساخت دنباله‌ بازی‌ها اعتماد به نفس کافی ندارم
اخبار و گزارش‌ها

نیل دراکمن: برای ساخت دنباله‌ بازی‌ها اعتماد به نفس کافی ندارم

کارگردان بازی The Last of Us توضیح می‌دهد

سپهر هامونی
نوشته شده توسط سپهر هامونی | ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۰

نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us در مصاحبه‌ اخیر اعلام کرد، برای برنامه‌ریزی دنباله‌ بازی‌های ناتی داگ، اعتماد به نفس کافی ندارد.

او در مصاحبه‌ای که با کوری بارلوگ در همایش DICE برگزار کرد، توضیح داد که ساخت دنباله‌ها به نوعی از اعتماد به نفس نیاز دارد که او در حال حاضر آن را در خود نمی‌بیند.

دراکمن در این مصاحبه اشاره کرد که برای او، تمرکز بر بازی فعلی و تجربه‌ای که در حال ساخت آن است، اهمیت زیادی دارد و هیچ‌گاه به ساخت دنباله‌ها در حین کار بر روی بازی اول فکر نمی‌کند. او در این باره گفت:

اگر در حین کار بر روی بازی اول به دنباله آن فکر کنید، احساس می‌کنید خودتان را نفرین کرده‌اید.

او همچنین اضافه کرد که وقتی در حال ساخت The Last of Us Part 2 بود، گاهی ایده‌هایی به ذهنش می‌رسید که ممکن بود در صورتی که فرصتی برای ساخت دنباله‌ای فراهم شود، در آن دنباله مورد استفاده قرار گیرد. اما همیشه رویکرد او این بوده است که به آینده فکر نکند و تمام انرژی‌اش را صرف اتمام بهترین تجربه ممکن برای بازی فعلی کند.

او در ادامه اشاره کرد که وقتی ساخت دنباله‌ای در دسترس قرار می‌گیرد، آن زمان است که به بازی قبلی نگاه می‌کند و تصمیم می‌گیرد که کجا می‌توان داستان و شخصیت‌ها را پیش برد. در این مرحله، اگر احساس کند که شخصیت‌ها جایی برای پیشرفت ندارند، ممکن است تصمیم بگیرد آنها را کنار بگذارد. دراکمن تاکید کرد که این رویکرد در پروژه‌های قبلی مانند Uncharted هم وجود داشت و برای هر قسمت جدید، تیم ناتی داگ سعی می‌کند به داستان و شخصیت‌ها نگاه تازه‌ای داشته باشد.

کوری بارلوگ هم در این مصاحبه به چالش‌های ساخت دنباله‌ها اشاره کرد و گفت که این فرآیند بسیار استرس‌زا است، زیرا تیم‌های مختلف در پروژه‌های متفاوت ممکن است دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلفی داشته باشند که این امر می‌تواند تاثیر منفی بر روند توسعه بازی‌ها بگذارد.

اما در نهایت، دراکمن گفت که برای او ساخت دنباله‌ها نیاز به سطحی از اعتماد به نفس دارد که او در حال حاضر آن را ندارد. او افزود که بیشتر بر روی لحظه کنونی تمرکز می‌کند و به جای پیش‌بینی موفقیت‌های آینده، تمام تلاشش را برای ساخت بهترین بازی ممکن به کار می‌برد.

این صحبت‌ها نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه و متفکرانه دراکمن در مواجهه با آینده و ساخت دنباله عناوین است و تاکید می‌کند که در صنعت بازی‌سازی، توجه به جزئیات و تمرکز بر کیفیت بازی فعلی همیشه در اولویت قرار دارد.

مطلب پیشنهادی
آخرالزمان به روایت حوا
بررسی بازی Stellar Blade
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • casinooo.blogfa.com
    casinooo.blogfa.com | 2 روز قبل

    جراتشو نداره 😂

    • SADRA20SS
      SADRA20SS | 2 روز قبل

      قابل درکه. خالق بایوشاک هم به این موضوع اشاره کرده بود و اعتقاد داشت که پیشی گرفتن دنباله بعدی از بازی قبلی به صورت مداوم روش سالمی برای انجامش نیست.
      نیازی نیست بازی ها حتما دنباله بگیرن. گاهی باید رها بشن تا با ارزش بمونن.

مطالب پیشنهادی