
کمیک Batman: Year One یکی از منابع الهام ساخت بازی Doom: The Dark Ages است
تاریکتر از همیشه

بازی DOOM: The Dark Ages یکی از موردانتظارترین عناوین شوتر اولشخص است که توسط استودیوی id Software در حال توسعه میباشد.
اطلاعات جدید منتشر شده از مجله EDGE نشان میدهد که این نسخه قرار است تجربهای کاملا متفاوت اما در عین حال وفادار به ریشههای سری DOOM ارائه دهد.
توسعهدهندگان اعلام کردهاند که این بازی از کمیکهای Batman: Year One و The Dark Knight الهام گرفته است؛ آثاری که بتمن را به ریشههای اصلی خود بازمیگردانند. این رویکرد باعث شده تا DOOM: The Dark Ages حال و هوایی تاریکتر و عمیقتر داشته باشد.
یکی از مهمترین تغییرات این نسخه، معرفی ارهسپر (Shield Saw) است که نقش مهمی در مبارزات، جابجایی و حل معماها ایفا میکند. این سپر دو قابلیت اصلی دارد، پرتاب شدن مانند سپر کاپیتان آمریکا و دفاع در برابر حملات. همچنین، مشابه تبر کریتوس در God of War سپر برای پیشروی در محیط بازی هم استفاده میشود.
برخلاف نسخههای قبلی، در این بازی دیگر خبری از پرش دوگانه یا قابلیت Dash نیست. بهجای آن، بازیکنان میتوانند از ضربه سپر (Shield Bash) استفاده کنند که تاثیر زیادی در مبارزات و جابجایی دارد. همچنین، سیستم مبارزات تنبهتن به گونهای طراحی شده که حملات Melee میتوانند مهمات را بازیابی کرده و در صورت دفع حملات دشمن (Parry) شارژ شوند.
سلاحهای جدید هم تنوع جذابی به بازی اضافه میکنند:
- دستکش زرهی (Gauntlet): ضربات سریع اما ضعیف، ترکیب مشت و لگد.
- زنجیر فولادی (Flail): آهسته اما قدرتمند، دشمنان را سوزانده و زره را شارژ میکند.
- گرز (Mace): بسیار قوی اما کند، که تمام منابع بازیکن را بازیابی میکند.
توسعهدهندگان اعلام کردهاند که این بازی بزرگترین محیطها را در تاریخ DOOM خواهد داشت. طراحی مراحل به سبک Sandbox باعث میشود بازیکنان آزادی بیشتری در کاوش و پیشروی داشته باشند. هر مرحله حدود ۱ ساعت گیمپلی در مسیر اصلی دارد، اما وجود رازهای مخفی و مناطق جانبی، زمان بازی را افزایش میدهد.
مراحل به دو بخش تقسیم شدهاند:
- بخشهای سیاهچالمانند (Dungeon like).
- مناطق باز برای کاوش و مبارزه.
یکی از هیجانانگیزترین ویژگیهای بازی، امکان سوار شدن بر اژدهای سایبرنتیکی است که تجربهای جدید و متفاوت را به DOOM اضافه میکند. علاوه بر این، بازیکنان میتوانند مکانیکهای Atlan Mechs را کنترل کنند؛ قابلیتی که توسعهدهندگان ۸ سال منتظر اجرای آن بودند.
همچنین، برای تنوع بیشتر در گیمپلی، مکانیزمی به نام شکنندههای ریتم (Pace Breakers) طراحی شده که روند بازی را از یکنواختی خارج کرده و لحظات متفاوتی را ایجاد میکند.
بازی DOOM: The Dark Ages با طراحی جدید، سلاحهای متنوع، محیطهای گستردهتر و ویژگیهای نوآورانه مانند سپر چندمنظوره، مبارزات تاکتیکی و کنترل اژدها قرار است تجربهای کاملا متفاوت از سری ارائه دهد.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.