کارگردان خلاق The Last of Us: جزییات محیط و مدل کاراکترها در بازیهای نسل بعد پیشرفت میکند
یکی از توقعات بسیار مهمی که از کنسولهای نسل بعدی داریم به پیشرفت گرافیکی آنها نسبت به سختافزارهای فعلی برمیگردد. بروس استارلی کارگردان خلاق بازی The Last of Us هم در مصاحبهای تازه با سایت ...
یکی از توقعات بسیار مهمی که از کنسولهای نسل بعدی داریم به پیشرفت گرافیکی آنها نسبت به سختافزارهای فعلی برمیگردد. بروس استارلی کارگردان خلاق بازی The Last of Us هم در مصاحبهای تازه با سایت IGN در مورد این که سختافزار کنسولهای جدید چگونه روی گرافیک محیط و جزییات کاراکترها تاثیر خواهد گذاشت صحبت کرده است.
بروس استارلی در صحبتهای خود به این نکته اشاره کرد که پیشرفتهای سختافزاری مرتبط با کنسولهای نسل بعدی باعث می شود که محیط بازیها نسبت به گذشته دارای جزییات بیشتری باشد. برای مثال او به افزایش قدرت GPU در پردازش المانهایی مثل «دود، آب و باد» صحبت کرد و گفت که آنها تاثیراتی روی کاراکترها خواهند گذاشت:
این بسیار سخت است که یک موی خوب در بازیها طراحی کرد تا نسبت به المانهای مختلف مثل مو و آب، مو و باد و در نهایت مو و ژل مو خوب واکنش دهد. اینها همه واکنشهای هستند که در کنسولهای نسل بعدی میتوانند برنامه ریزی شوند.
او همچنین به محدودیتهای گرافیکی ناتی داگ هنگام توسعه The Last of Us اشاره کرد:
ما یک سیستم سایه در محیط داشتیم که باید طرز قابل مشاهدهای از آن کم استفاده میکردیم و وضوحی که داشت را کاهش میدادیم. به همین خاطر اگر حالا بتوانیم این کار را انجام دهیم، نتیجه نهایی وضوح بسیار بهتری خواهد داشت.
اطلاعات منتشر شده در مورد سختافزار ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 نشان میدهد که با کنسولهای قدرتمندی طرف هستیم که میتوانند زمینهساز پیشرفتهایی جدی در بازیهای ویدیویی شوند. پیش از این هم مشخص شده بود که هر دو این کنسولها از تکنولوژی مشابهای برای استفاده از قابلیت «ردیابی پرتو» استفاده میکنند.
بیشتر بخوانید:
- ایکس باکس سری ایکس ویژگیهایی دارد که گیمرها قدردانش خواهند بود
- ایکس باکس سری ایکس بعد از ریبوت شدن هم میتواند ادامه بازی را اجرا کند
- نگاهی عمیق به ایکس باکس سری ایکس
تماشا کنید: ویجیاتو – سال آخر پلی استیشن 4
تماشای نسخه با کیفیت در یوتیوب
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.