انتظار جهش بزرگی در کیفیت بازیهای اول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نداشته باشید
پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، طبق اطلاعاتی که ازشان منتشر شده، کنسولهای به شدت هیجانانگیزی هستند و همگیمان را منتظر جادوگریهایی که سازندگان با آنها میکنند گذاشتهاند. یکی از انتظاراتی که شاید ...
پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، طبق اطلاعاتی که ازشان منتشر شده، کنسولهای به شدت هیجانانگیزی هستند و همگیمان را منتظر جادوگریهایی که سازندگان با آنها میکنند گذاشتهاند. یکی از انتظاراتی که شاید خیلیها از نسل بعدی کنسولها داشته باشند، استاندارد شدن اجرای بازیها روی ۶۰ فریم بر ثانیه است. اما برخی از سازندگان چندان از این بابت مطمئن نیستند.
کامیونیتی منیجر استودیو Frogwares (سازندگان The Sinking City)، سرجی اوگانسیان، در مصاحبهای با Wccftech کمی درباره پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس صحبت کرد. پس از اشاره کردن به SSDهایی که در این دو کنسول قرار دارند و کمکی که میتوانند به ساخت بازیها کنند، او به سراغ مبحث راندمان فنی رفت. اوگانسیان معقتد است که احتمالا اجرای ۶۰ فریم بر ثانیه بازیها در این نسل هم به یک استاندارد تبدیل نخواهد شد.
به نظرم سازندههای بیشتری به شما قابلیت انتخاب بین رزولوشن و فریم ریت را خواهند داد. من شخصا امیدوارم که ۶۰ فریم بر ثانیه یک استاندارد بشود، اما بهینهسازی بازیها کار سادهای نیست، مخصوصا برای استودیوهای کوچکتر.
او همچنین ادامه داد که احتمالا در سالهای اول نسل نهم شاهد جهشهای آنچنانی در کیفیت و گرافیک بازیها نخواهیم بود. چرا که اکثر ناشرها و سازندهها بازیهایشان را برای عرضه روی کنسولهای کنونی نیز در نظر خواهند گرفت.
بیشتر بخوانید:
- مهندس سابق سونی: بسیاری از رازهای پلی استیشن 5 هنوز فاش نشدهاند
- تاریخچه کنترلر پلی استیشن – از دیجیتال تا دوال سنس
اگر اتفاقاتی که هنگام معرفی نسل کنونی افتاد را در نظر بگیریم، احتمالا نباید انتظار یک جهش بسیار بزرگ در زمینه کیفیت بازیها داشته باشیم. چرا که تا مدتی، بازیهای میاننسلی حرف اول را خواهند زد. من واقعا فکر نمیکنم که سازندگان ناگهانی پشتیبانی خود را از جامعه عظیمی که در این نسل ایجاد شده قطع کنند. مگر آن که از حمایت مالی سازندگان کنسول برخوردار باشند تا آن فروش از دست رفته را جبران کنند. اما ما قطعا میتوانیم منتظر چیزهایی همچون بافتهای بهتر، فریمریت بهتر، نورپردازی بهتر، لودینگ سریعتر، مپهای بزرگتر، محیطهای پرجزئیاتتر و غیره باشیم. ما همین الان هم بازیهای به شدت چشمنوازی همچون Red Dead Redemption 2 و Horizon: Zero Dawn را داریم و واقعا تصور این که آنها در سختافزار نسل بعدی چگونه خواهند بود رویایی است.
حرفهایی هم که او میزند منطقی است. مسلما سازندگان با گذر زمان با سختافزار این کنسولها بیشتر آشنا میشوند و در نتیجه، به مرور خروجیهای بهتر و بسیار پیشرفتهتری نسبت به تجربه اول خود به دست میآورند. البته که این کار برای استودیوهای بزرگ و باتجربه آسانتر از استودیوهای ایندی و کوچک خواهد بود.
هر دو کنسول برای عرضه در تعطیلات امسال برنامهریزی شدهاند و انتظار میرود در ماههای آینده بیشتر با آنها و بازیهایشان آشنا شویم. فیل اسپنسر نیز تایید کرده که به زودی با بازیهای ایکس باکس سری ایکس آشنا خواهیم شد. در این مدت نیز بازیسازان مختلفی در مورد سختافزار این دو کنسول نظر دادهاند و طبق گفتههایشان، نسل هیجانانگیزی در انتظارمان خواهد بود.
تماشا کنید: دوال سنس پلی استیشن 5 در برابر کنترلر ایکس باکس سری ایکس
تماشا با کیفیت بالا در یوتیوب
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا 4K 60 fps چیز خیلی عجیبیه شاید کنسول ها تا یکی دو سال اول پتانسیل 4K 60 FPS رو داشته باشه اما تو دراز مدت باز هم همون 4K 30 FPS رو باید انتظار داشته باشیم
بعضیا مثه اینکه انتظار معجزه دارن
والا الان کارت 2080ti هم معجزه نمیکنه
کنسولها نسل بعد که جیپییوشون از این کارت ضعیفتره قراره چیکار کنن ؟ آپولو هوا کنن ؟همین که به واسطهی SSD سرعت لودینگ رو پایین بیارن و تو بعضی بازیا ۶۰ فریم بدن کافیه
صحبت سر بهبود گرافیکیه نه جهش
کاملا حرفش منطقیه
یکم وقت میبره تا از همه قابلیتا و پتناسیلا توسط استودیو ها استفاده بشه
ابتدای این نسلم بازیا تغییر شگرفی نکردن
بازیایی مثل بلک فلگ یا کالاف گاست فقط یه مقدار کمی با نسخه نسل هفت تفاوت داشتن
البته خب تو بازیای فرست پارتی شاید یه مقدار شگفت زده بشیم
ولی خب همونطور که گفته شد
واسه اینکه کاملا پیشرفت واقعی رو حس کنیم حداقل باید تا اواسط نسل صبر کنیم
چه نظر چرتی بود
ಠ_ಠ