ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی «نرخ سایه‌زنی متغیر» پشتیبانی می‌کند

روز گذشته «لری هرب - میجر نلسون» مدیر بخش آنلاین برند ایکس باکس به صورت مختصر در توییتر تایید کرد که ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی Variable Rate Shading (VRS - نرخ سایه‌زنی متغیر) ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۶

روز گذشته «لری هرب - میجر نلسون» مدیر بخش آنلاین برند ایکس باکس به صورت مختصر در توییتر تایید کرد که ایکس باکس سری ایکس از تکنولوژی Variable Rate Shading (VRS - نرخ سایه‌زنی متغیر) پشتیبانی می‌کند و دیجیتال فاندری هم به طور مفصل به تشریح عملکرد آن در کنسول پرداخته. اما VRS چیست؟

این قابلیت در حقیقت به کارت گرافیک اجازه می‌دهد فرآیند رندر کردن و سایه زدن در نقاطی از یک تصویر به شکل قابل توجهی گسترش پیدا کرده و با جزئیات بیشتری نمایش داده شود. به عبارت دیگر عملکرد و کیفیت رندر لحظه‌ای در آن نقاط افزایش پیدا خواهد رد. در سوی دیگر تمرکز در سایه‌زنی از روی سایر نقاط برداشته می‌شود تا در واقع منابع سخت‌افزاری کمتر صرف قسمت‌های نه‌چندان مهم شوند.

در گذشته هر پیکسل به یک اندازه از منابع پردازشگر گرافیکی استفاده می‌کردند، به این ترتیب که در هر لحظه نقاطی که دیده نمی‌شدند یا اهمیت پایینی داشتند به همان اندازه نقاط مورد نظر کاربر سایه‌زنی می‌شدند. به همین ترتیب فشار وارد شده امکان بسط آن به رزولوشن‌های خیلی بالاتر را از بین می‌برد و عملا کیفیت سایه‌ها در نمایشگرهای خیلی بزرگ پایین می‌آمد.

به عنوان مثال وقتی یک تلویزیون 4K خریداری می‌کنید، انتظار دارید پردازشگر گرافیکی شما کشش کافی را داشته باشد. اینجا VRS وارد عمل شده و کاری می‌کند تا با مصرف هوشمندانه منابع پردازشگر گرافیکی کنسول شما، تمام نقاط قابل مشاهده در رزولوشن بالاتر با عمق و کیفیت بالاتر دیده شود.

بیشتر بخوانید:

VRS می‌تواند عملکرد موتورهای گرافیکی که پیش از این از تکنولوژی سایه‌زنی پیکسلی بهره می‌بردند را یک مرحله به جلو ببرد. این تکنولوژی پیش از این در برخی مدل‌های کارت گرافیک انویدیا در کامپیوترهای خانگی موجود بود، و حالا نیز به خانواده AMD ملحق می‌شود.

بدون شک تکنولوژی نرخ سایه‌زنی متغیر خیلی پیچیده‌تر از این چند خط است، بنابراین برای کسب توضیحات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی دیجیتال فاندری را تماشا کنید. همانطور که می‌دانید ایکس باکس سری ایکس پاییز امسال پیش از تعطیلات کریسمس راهی بازار خواهد شد. پنجشنبه همین هفته منتظر رونمایی از چند بازی جدید برای این کنسول باشید.


تماشا کنید: برنامه ویدیویی ویجیاتو – با ایکس باکس سری ایکس از خیلی نزدیک آشنا شوید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Max
    Max | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

    برگام :/
    کنسولا چقد پیشرفت کردن

مطالب پیشنهادی