۱۲ نکتهای که شاید در تریلر گیمپلی Assassin’s Creed Valhalla متوجهشان نشدید
با اینکه تریلر گیمپلی Assassin's Creed Valhalla، آنچنان تصویر به خصوصی از گیمپلی بازی به نمایش نمیگذاشت اما با تماشای آن یک سری اطلاعات ریز و درشت در مورد دنیای وایکینگی تازه این سری محبوب ...
با اینکه تریلر گیمپلی Assassin's Creed Valhalla، آنچنان تصویر به خصوصی از گیمپلی بازی به نمایش نمیگذاشت اما با تماشای آن یک سری اطلاعات ریز و درشت در مورد دنیای وایکینگی تازه این سری محبوب در اختیارمان قرار گرفت. در این مقاله به سراغ همین اطلاعات رفتهایم و از ۱۲ نکتهای برایتان میگوییم که احتمالا با تماشای تریلر Assassin's Creed Valhalla متوجهشان نشدید. با ویجیاتو همراه باشید.
- 1 ۱) طراحی قرارگاه وایکینگها بینظیر است
- 2 ۲) وایکینگها قبل از اتزیو مشکل هیدن بلید را حل کردهاند
- 3 ۳) بدرود عقابهای دوست داشتنی
- 4 ۴) مبارزات پارکوری برگشتهاند
- 5 ۵) آوور از تمام کاراکترهای سری مهارتهای زیادی را به ارث برده
- 6 ۶) برای تماشای آسمانهای زیبا آماده شوید
- 7 ۷) شیپور احتمالا عامل شروع نبردهای بزرگ بازی است
- 8 ۸) در انبار مهمات وایکینگها، فقط تبر و سپر پیدا نمیشود
- 9 ۹) در نبردها، سپر نقشی اساسی ایفا میکند
- 10 ۱۰) میتوان از استونهنج بالا رفت
- 11 ۱۱) بندر دوور هم جزئی از نقشه بازی است
- 12 ۱۲) بخش اعظمی از قصه والهالا به بتپرستی و مسیحیت اختصاص دارد
۱) طراحی قرارگاه وایکینگها بینظیر است
در دقایق ابتدایی تریلر، دوربین با چرخشی نرم قرارگاه افراد قبیله را به نمایش گذاشت. قرارگاهی کاملا وایکینگی که در طراحی و معماری آن، از نمادهای به خصوصی استفاده شده بود. اما شاید این همه جزئیات صرفا برای زیبایی نباشند.
این یعنی، احتمالا باید در Assassin's Creed Valhalla برای ارتقای قرارگاههای قبیله خود تلاش کنید و خانهای امن و راحت برای مردم خود بسازید. البته این خانه صرفا برای مردم نیست، بلکه محلی است برای استقرار آهنگرها، سربازان، تتو کارها و هر متخصص دیگری که در قبیله به حضور آنها نیاز است.
۲) وایکینگها قبل از اتزیو مشکل هیدن بلید را حل کردهاند
اگر تنها یک قسمت از سری Assassin's Creed را هم تجربه کرده باشید، میدانید هیدن بلیدها چه نقش کلیدی و مهمی در این بازیها دارند. متاسفانه در نتیجه تصمیمی عجیب، هیدن بلید از Assassin's Creed Odyssey حذف شد. اما در یکی از سکانسهای مهم Assassin's Creed Origins دیدیم که بایک با پیدا کردن نمونههای اولیه طرحهای این سلاح، هیدن بلید خود را ساخت و در نهایت برای استفاده از آن، مجبور به قطع انگشت انگشتری خود شد.
البته با نگاه به تریلر والهالا، میتوان نتیجه گرفت که وایکینگها خیلی باهوشتر از بایک بودهاند. چراکه اگر دقت کنید، میبینید که آنها مشکل هیدن بلید با انگشت انگشتری را برطرف کردهاند؛ آن هم فقط با جا به جا کردن جای آن از زیر به بالا ساعد دست.
۳) بدرود عقابهای دوست داشتنی
استفاده از عقاب برای بررسی جهان Odyssey و Origins، جزو مهمترین فاکتورهای گیمپلی دو نسخه اخیر بوده. اما در آسمان وایکینگها، جایی برای پرواز عقابها نیست و کلاغها جایشان را به خوبی پر خواهند کرد. البته دلیل خوبی هم برای این جایگزینی وجود دارد.
در فرهنگ باستانی وایکینگها کلاغ نماد قدرت در جنگ است و مردم آن دوران باور داشتند که این پرندگان، چشم و گوشهای اودین، خدای خرد، شعر، مرگ، پیشگویی و جادو هستند. افسانهها میگویند که اودین دو کلاغ به نامهای «هاگین» (نماد تعقل) و «مانین» (نماد حافظه) داشته و از آنها برای کسب اطلاعات از سراسر جهان استفاده میکرده.
۴) مبارزات پارکوری برگشتهاند
سری Assassin's Creed همیشه در مورد پارکور بوده؛ مگر نه؟ اصلا اگر نتوانیم از دیوارها بالا برویم و روی سقف خانهها بدویم، دیگر اسم آن بازی Assassin's Creed نیست و یوبیسافت باید آن را با نام دیگری به گیمرها بفروشد.
خوشبختانه این ویژگی همچنان در Assassin's Creed Valhalla هم وجود دارد و بشخصه خیلی برای بالا رفتن از در و دیوار قصرها و معابد بریتانیایی آن دوران هیجان زدهام. اما گویا در Assassin's Creed Valhalla شاهد استفاده از پارکور در مبارزات هم هستیم و میتوان با یک سری فن به خصوص، خیلی راحت دشمنان سرسخت را زمینگیر کرد.
۵) آوور از تمام کاراکترهای سری مهارتهای زیادی را به ارث برده
اگر نسخههای قبلی سری را تجربه کرده باشید، در نحوه اجرای حرکات آوور متوجه المانهای آشنای بسیاری خواهید شد. برای مثال، آوور دقیقا به همان شیوهای دشمنانش را به صورت مخفیانه از پیش رو برمیدارد که نمونهاش را پیشتر در حرکات الکسیوس و کاساندرا دیده بودیم. حتی استفاده از دو تبر به صورت همزمان هم اتفاق خیلی جدیدی نیست و شباهت بسیاری به حمل دو تپانچه در Black Flag دارد.
۶) برای تماشای آسمانهای زیبا آماده شوید
یوبیسافت در چند سال اخیر نشان داده که در خلق جهانهای زیبا تبحر خاصی دارد. طبیعتا با توجه به چیزی که در تریلرها دیدیم، Assassin's Creed Valhalla هم نباید از این قضیه مستثنی باشد.
اما میدانید چه چیزی میتواند جهان والهالا را به خاصترین دنیای کل فرانچایز تبدیل کند؟ پاسخ ساده است؛ شفق قطبی. شفق قطبی نه تنها در دنیای واقعی، بلکه در بازیهای ویدیویی هم پدیدهای نیست که به تماشایش عادت داشته باشیم و میتواند زیبایی مسحور کنندهای به جهان والهالا ببخشد.
۷) شیپور احتمالا عامل شروع نبردهای بزرگ بازی است
اگر شعاری که برای والهلا انتخاب شده، مثل بسیاری از وعدههای یوبیسافت پوشالی نباشد، قرار است این بار واقعا مثل یک وایکینگ زندگی کنیم. این یعنی، لشگرکشی و نبردهای بزرگ تن به تن، جزو المانهای اصلی گیمپلی Assassin's Creed Valhalla به حساب میآیند. با این حال، هنوز کاملا مشخص نیست که نبردهای بزرگ و لشگرکشیها در Assassin's Creed Valhalla چگونه کار میکنند. خب این طبیعتا بستگی به یوبیسافت دارد. اگر آنها بخواهند سرسری از این قضیه بگذرند و از المانهایی که در بازیهای پیشین طراحی شده بوده استفاده کنند، طبیعتا نباید انتظار چیزی فراتر از نبردهای ۵۰ به ۵۰ Odyssey را از والهالا داشته باشیم.
اما حداقل امیدواریم که بشود برای همین نبردهای شلوغ، استراتژیهای مختلفی ترتیب داد و دشمنان را به واسطهشان سورپرایز کرد. شاید ایده بدی هم نباشد که تعیین استراتژی هر عملیات مثل سرقتهای بزرگ GTA 5، قبل از شروع حمله انجام شود. در کنار اینها، شیپورهای وایکینگی اهمیت بالایی در لشکرکشیها دارند و ممکن است از آنها برای شروع نبردها استفاده شود. شیپور از جمله نمادهای مهم در فرهنگ وایکینگهاست و کاربردهای بسیاری در آن دوران داشته.
۸) در انبار مهمات وایکینگها، فقط تبر و سپر پیدا نمیشود
در صورتی که قصد فتح یک قلعه را داشته باشید، طبیعتا به چیزی فراتر از تبر، سپر و تیر و کمان احتیاج خواهید داشت. حتی خود وایکینگها هم وقتی چکلیست ملزومات حمله به قلعهها را مینوشتند، در صدر لیستشان دژکوبهای قدرتمند دیده میشد. خب خوشبختانه مثل اینکه یوبیسافت هم یک نمونه از این چکلیستها را پیدا کرده و تصمیم گرفته که از دژکوبها در Assassin's Creed Valhalla استفاده کند.
۹) در نبردها، سپر نقشی اساسی ایفا میکند
با اینکه در دست تمام NPCهای Odyssey، سپر دیده میشد اما کاراکترهای اصلی بازی، خیلی علاقه خاصی به استفاده از این ابزار دفاعی نداشتند. با این حال، گویا در والهالا، سپر نقشی اساسی در جریان نبردها ایفا میکند و امیدواریم که امکان استفاده از آنها در نبردها هم وجود داشته باشد.
۱۰) میتوان از استونهنج بالا رفت
یکی از خبرهای خوبی که در مورد Assassin's Creed Valhalla شنیدیم، وجود استونهنج در جهان بازی بود. خب، این خبری هیجانانگیز برای افرادی است که همیشه دوست داشتند این تخته سنگهای بزرگ و عجیب را از نزدیک ببینند. اما نکته جالب اینجاست که در Assassin's Creed Valhalla میتوان از استونهنج بالا هم رفت و از زاویه دیگری به آن نگاه انداخت.
۱۱) بندر دوور هم جزئی از نقشه بازی است
در جهان والهالا مناطق واقعی بسیاری حضور دارند که میتوان از بینشان به بندر دوور و شهرهایی چون لندن، وینچستر و یورک اشاره کرد. این یعنی جهان بزرگی در دست خواهیم داشت که پر از شگفتی است و میتوان در آن به ماجراجویی پرداخت.
۱۲) بخش اعظمی از قصه والهالا به بتپرستی و مسیحیت اختصاص دارد
با توجه به نمادهایی که مدام در تریلر به تصویر کشیده میشدند، میتوان فهمید که مثل همیشه بخش اعظمی از قصه والهالا در مورد دین، مذهب، فرقه و آیینهای باستانی است. با این حال، با توجه به چیزی که از تریلرهای بازی دیدیم، به احتمال خیلی زیاد در Assassin's Creed Valhalla شاهد تقابل میان مسیحیت و بتپرستی خواهیم بود و ممکن است با مذهبیترین بازی در طول سری طرف باشیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ممنون بابت اطلاعاتی که دادی????
منبع چون گیمز راداره دروغه هم به اساسین اوریجین و هم به اودیسه 100 داد احتمال داره الکی باشه گرچه خودم از طرفدارای این سریم