آموزش بازی
معرفی نیروهای بیلدر بیس Clash of Clans
در این قسمت از آموزش کلش او کلنز سراغ نیروهای بیلدر بیس میرویم. به عبارتی میتوان اصلیترین قسمت از بازی کلش آو کلنز را حمله کردن به سایر دهکدهها با استفاده از نیروهای موجود در ...
نوشته شده توسط محمدامین بهتوئی | ۱۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰
در این قسمت از آموزش کلش او کلنز سراغ نیروهای بیلدر بیس میرویم. به عبارتی میتوان اصلیترین قسمت از بازی کلش آو کلنز را حمله کردن به سایر دهکدهها با استفاده از نیروهای موجود در بازی دانست. شناخت کامل خصوصیات نیروهای بیلدر بیس کلش او کلنز به شما در پیشبرد بازی و انتخاب صحیح ترکیب آنها بسیار کمک میکند.
بیشتر بخوانید:
- 1 بَربَر خشمگین – Raged Barbarian
- 1.1 توضیحات اولیه
- 1.2 استراتژیهای تهاجمی
- 1.3 استراتژیهای تدافعی
- 2 کماندار مخفی – Sneaky Archer
- 2.1 توضیحات اولیه
- 2.2 استراتژیهای تهاجمی
- 2.3 استراتژیهای تدافعی
- 3 غول بوکسور – Boxer Giant
- 3.1 توضیحات اولیه
- 3.2 استراتژیهای تهاجمی
- 3.3 استراتژیهای تدافعی
- 4 بتا مینیون – Beta Minion
- 4.1 توضیحات اولیه
- 4.2 استراتژیهای تهاجمی
- 4.3 استراتژیهای تدافعی
- 5 بچه اژدها – Baby Dragon
- 5.1 توضیحات اولیه
- 5.2 استراتژیهای تهاجمی
- 5.3 استراتژیهای تدافعی
- 6 سوپر پکا – Super P.E.K.K.A
- 6.1 توضیحات اولیه
- 6.2 استراتژیهای تهاجمی
- 6.3 استراتژیهای تدافعی
- 7 بمب انداز – Bomber
- 7.1 توضیحات اولیه
- 7.2 استراتژیهای تهاجمی
- 8 توپ ارابهای – Cannon Cart
- 8.1 توضیحات اولیه
- 8.2 استراتژیهای تهاجمی
- 8.3 استراتژیهای تدافعی
- 9 ساحره شب – Night Witch
- 9.1 توضیحات اولیه
- 9.2 استراتژیهای تهاجمی
- 9.3 استراتژیهای تدافعی
- 10 بالون – Drop Ship
- 10.1 توضیحات اولیه
- 10.2 استراتژیهای کلی
بَربَر خشمگین – Raged Barbarian
توضیحات اولیه
- بربرها (Barbarians) سربازانی اسکاتلندی بودهاند که به خشونت و قدرت بالایشان شهرت دارند. سربازانی تشنه جنگ و تخریب که به خوبی میتوانند آسیب بسیار زیادی به ساختمانهای رقیبتان وارد کنند.
- بربر اولین نیرویی است که از سربازخانه (Barracks) در اختیار شما قرار میگیرد.
- هنگامی که بربر به لول دو ارتقا داده میشود، قابلیت مخصوص آن آزاد میشود. برحسب این قابلیت زمانی که بربر را در دهکده رقیبتان قرار دهید برای مدت کوتاهی دارای سرعت و قدرت حمله بالاتری خواهد بود.
- بربر برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر بربرها حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) یا را احساس کنند، هدفشان را تغییر داده و از بین بردن آنها را در اولویت قرار میدهند. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند بربرها دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهند.
استراتژیهای تهاجمی
- معمولا مکملهای بربرها را برای حملات کماندار (Archer) و غول (Giant) تشکیل میدهد.
- هجوم بربرها با تعداد بسیار بالا موجب میشود تا هر ساختمانی به سرعت تخریب شود. معمولا از این روش برای تخریب سریع ساختمانهای نزدیک به هم و بالا بردن درصد پیروزی استفاده میشود.
- بربرها برابر حمله ساختمانهای دفاعی با آسیب محیطی از جمله سرخکن (Roaster) یا خمپاره انداز (Multi Mortar) بسیار ضعیف هستند و تنها پس از چند آسیب از بین میروند. بهتر است پیش از قرار دادن بربرها به خوبی محیط اطراف و ساختمانهای دفاعی مجاور آنان را بررسی کنید.
- بسیاری از مواقع میتواند از بربرها برای پیدا کردن یا نابود کردن تلهها استفاده کرد.
- در مقایسه با غول، بربرها به هیچ عنوان نیروهای مناسبی برای پرت کردن حواس ساختمانهای دفاعی نیستند.
- بربرها به نسبت غول نیروی مناسبتری برای از بین بردن ساختمانهای دفاعی تک هدفی هستند.
- از بربرها میتوان برای از بین بردن ساختمانهای دور افتاده دهکده استفاده کرد.
- استفاده از بربرها به همراه کمانداران یکی از سادهترین روشهای موجود برای تخریب قسمتی از دهکده رقیب محسوب میشود.
استراتژیهای تدافعی
- بربرها برای حمله دیوارها را دور میزنند و اگر راهی نزدیک به آنان نباشد، دیوار را هدف قرار میدهند.
- ایجاد مسیر یا قرار دادن قسمتهایی خالی در دیوارتان که ختم به تله میشود، میتواند منجر به از بین رفتن بربرها شود.
- خورد کننده (Crusher) برای از بین بردن بربرها بسیار مناسب است.
- سرخکن میتواند از فاصلهای نسبتا دور بربرهایی که به صورت دسته جمعی حمله میکنند را هدف قرار دهد.
- برای دفاع برابر بربرها حتما خمپاره اندازتان را در مرکز دهکده قرار دهید.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان سلامتی | تعداد بربرها به ازای هر کمپ ارتش | مدت زمان قابلیت خشم | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 50 | 40 | 150 | 4 | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 50 | 40 | 150 | 4 | چهار ثانیه | 3,500 | 1 | سی ثانیه |
3 | 55 | 44 | 165 | 4 | چهار ثانیه | 6,000 | 2 | پنج دقیقه |
4 | 55 | 44 | 165 | 6 | چهار ثانیه | 9,000 | 2 | پانزده دقیقه |
5 | 61 | 48.8 | 182 | 6 | چهار ثانیه | 50,000 | 3 | سه ساعت |
6 | 61 | 48.8 | 182 | 10 | چهار ثانیه | 100,000 | 3 | شش ساعت |
7 | 67 | 53.6 | 200 | 10 | چهار ثانیه | 300,000 | 4 | دوازده ساعت |
8 | 67 | 53.6 | 200 | 10 | هشت ثانیه | 330,000 | 4 | دوازده ساعت |
9 | 74 | 59.2 | 220 | 10 | هشت ثانیه | 700,000 | 5 | یک روز |
10 | 74 | 59.2 | 220 | 15 | هشت ثانیه | 900,000 | 5 | یک روز |
11 | 81 | 64.8 | 242 | 15 | هشت ثانیه | 1,000,000 | 6 | دو روز |
12 | 81 | 64.8 | 242 | 15 | دوازده ثانیه | 1,200,000 | 6 | دو روز |
13 | 89 | 71.2 | 266 | 15 | دوازده ثانیه | 2,000,000 | 7 | سه روز |
14 | 89 | 71.2 | 266 | 20 | دوازده ثانیه | 2,200,000 | 7 | سه روز |
15 | 98 | 78.4 | 293 | 20 | دوازده ثانیه | 3,000,000 | 8 | چهار روز |
16 | 98 | 78.4 | 293 | 20 | شانزده ثانیه | 3,200,000 | 8 | چهار روز |
کماندار مخفی – Sneaky Archer
توضیحات اولیه
- کماندار دومین نیرویی است که از سربازخانه در اختیار شما قرار میگیرد.
- کمانداری دختری با جثه کوچک است که هر بار پس از آپگرید شدن تغییر کوچکی میکند و معمولا رنگ موهایش تغییر میکند.
- درواقع کماندار اولین نیروی دور بُردی است که در اختیارتان قرار میگیرد.
- هنگامی که کماندار به لول دو ارتقاء داده میشود قابلیت ویژهای آزاد میشود. طبق این قابلیت کماندار چند ثانیه ابتدای قرار گیری در دهکده نامرئی است و سپس مرئی میشود.
- کماندار برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر کماندارها حضور نیرویی از رقیب مانند پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کنند، هدفشان را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهند. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند بربرها دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهند.
استراتژیهای تهاجمی
- میزان سلامتی بسیار پایین کماندار موجب میشود تا این نیرو مقابل آسیب رسانی ساختمانهای دفاعی فرصت زیادی نداشته باشد.
- مهمترین خصوصیت کماندار این است که میتواند ساختمانهای آن سوی دیوار را هدف قرار دهد. این مسئله در کنار ارزان بودن و جای کمی گرفتن موجب میشود تا همیشه کماندار را در ارتش خود داشته باشید.
- توجه داشته باشید که هیچوقت کماندار را در محدوده ساختمانهای دفاعیی که آسیب محیطی وارد میکنند، مانند سرخکن استفاده نکنید.
- برای از بین بردن ساختمانهایی با آسیب محیطی کمانداران را به صورت پراکنده از یکدیگر قرار دهید تا به این صورت آسیب کمتری به آنها وارد شود.
- در لولهای پایین بازی، ترکیب بربرها و کماندار میتواند به سادگی موجب از بین رفتن نیمی از دهکده رقیب شود.
- یک خمپاره انداز با لول یکسان میتواند کمانداران را از بین ببرد. معمولا خمپاره انداز خطرناکترین ساختمان دفاعی در مقابل هجوم پرتعداد کمانداران محسوب میشود.
- بهترین استفاده از کماندار برای از بین بردن ساختمان دور افتاده دهکده رقیب است.
- ارزان بودن کماندار موجب میشود تا بتوانید از این نیرو برای تشخیص مکان تلهها، بمبها و تسلاهای مخفی دهکده رقیب استفاده کنید.
- معمولا پراکنده کردن چند کماندار در اطراف دهکده رقیب موجب میشود مقدار درصد پیروزیتان بیشتر شود.
استراتژیهای تدافعی
- با وجود اینکه قابلیت ویژه کماندار آن را از چشم ساختمانهای دفاعی پنهان میکند، اما همچنان کماندارها میتوانند تلهها را فعال کنند.
- ابر بمب میتواند منجر به از بین رفتن تعداد بالایی از کماندارها شود.
- کمانداررر میزاننن سلامتی بسیار کمی دارد و به همین خاطر یک توپ جنگی دولول میتواند با یک نوبت آسیب رسانی آن را از بین ببرد.
- خمپاره انداز یکی از بهترین ساختمانهای دفاعی برای از بین بردن تهاجم کمانداران است.
لول | میزان آسیب /ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان سلامتی | تعداد کماندارها به ازای هر کمپ ارتش | مدت زمان قابلیت ویژه | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 36 | 36 | 100 | 4 | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 36 | 36 | 100 | 4 | سه ثانیه | 5,000 | 1 | سه دقیقه |
3 | 40 | 40 | 110 | 4 | سه ثانیه | 8,000 | 2 | ده دقیقه |
4 | 40 | 40 | 110 | 6 | سه ثانیه | 12,000 | 2 | سی دقیقه |
5 | 44 | 44 | 121 | 6 | سه ثانیه | 60,000 | 3 | چهار ساعت |
6 | 44 | 44 | 121 | 6 | پنج ثانیه | 120,000 | 3 | شش ساعت |
7 | 48 | 48 | 133 | 6 | پنج ثانیه | 320,000 | 4 | دوازده ساعت |
8 | 48 | 48 | 133 | 6 | هفت ثانیه | 350,000 | 4 | دوازده ساعت |
9 | 53 | 53 | 146 | 6 | هفت ثانیه | 800,000 | 5 | یک روز |
10 | 53 | 53 | 146 | 8 | هفت ثانیه | 1,000,000 | 5 | یک روز |
11 | 58 | 58 | 161 | 8 | هفت ثانیه | 1,100,000 | 6 | دو روز |
12 | 58 | 58 | 161 | 8 | هشت ثانیه | 1,300,000 | 6 | دو روز |
13 | 64 | 64 | 177 | 8 | هشت ثانیه | 2,100,000 | 7 | سه روز |
14 | 64 | 64 | 177 | 10 | هشت ثانیه | 2,300,000 | 7 | سه روز |
15 | 70 | 70 | 195 | 10 | هشت ثانیه | 3,100,000 | 8 | چهار روز |
16 | 70 | 70 | 195 | 12 | هشت ثانیه | 3,300,000 | 8 | چهار روز |
غول بوکسور – Boxer Giant
توضیحات اولیه
- غول سومین نیرویی است که از سربازخانه در اختیار شما قرار میگیرد.
- هدف مورد علاقه غول ساختمان دفاعی است. تا زمانی که تمام ساختمانهای دفاعی موجود در دهکده از بین نرفتهاند غول به ساختمانهای دیگر حمله نمیکند و تنها به سراغ ساختمان دفاعی بعدی میرود.
- هنگامی که تمام ساختمانهای دفاعی موجود در دهکده از بین رفتند، غول به سراغ دیگر ساختمانها میرود.
- قابلیت ویژه که از لول دو آزاد میشود به آن اجازه میدهد ضربه اول خود را با آسیب بیشتری به ساختمان وارد کند.
- زمانی که یک تسلای مخفی فعال شود، غول هدف خود را تغییر میدهد تا در صورت نزدیکتر بودن تسلا ابتدا آن را از تخریب کند.
استراتژیهای تهاجمی
- یکی از ابتداییترین استراتژیها برای استفاده از غول، پر کردن تمام کمپها با غول و کماندار است. این استراتژی به سادگی موجب میشود یک دهکده کلا تخریب شود.
- غول به خوبی میتواند سپر دفاعی سایر نیروهای کوچک اما تاثیر گذار مانند بربر یا کماندار باشد.
- غول میزان سلامتی بالایی دارد، اما قدرت آسیب رسانی کم و سرعت پایین آن موجب میشود به تنهایی نتواند کاری پیش ببرد. همیشه در دستههای چندتایی از غول استفاده کنید.
- به صورت کلی، بهترین نیرو برای پرت کردن حواس ساختمانهای دفاعی غول است. حتی در مقایسه با بربر نیز این نیرو باز هم موثرتر است.
- غولها تمام نیروهای دفاعی دهکده رقیب را نادیده میگیرند.
استراتژیهای تدافعی
- تله Spring Trap میتواند غولها را هم به هوا پرت کرده و از بین ببرد. همیشه اطراف ساختمانهای دفاعی خود از این تله استفاده کنید.
- میزان سلامتی بالای غول آن را تبدیل به یک نیروی دفاعی مناسب میکند. چرا که نیروهای زیادی باید مشغول از بین بردن آن شوند و بدین ترتیب فرصت بیشتری برای از بین بردن نیروهای مهاجم در اختیار ساختمانهای دفاعی شما قرار میگیرد.
- ساختمانهای دفاعی با آسیب محیطی میتوانند به شدت برابر تهاجم دسته جمعی غولها موثر باشند و به سرعت از بین بردن آنها توسط دیگر ساختمانها کمک کنند.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | آسیب قابلیت ویژه | میزان سلامتی | تعداد غولها به ازای هر کمپ ارتش | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 36 | 72 | ندارد | 1,200 | 2 | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 36 | 72 | 180 | 1,200 | 2 | 20,000 | 2 | سی دقیقه |
3 | 40 | 80 | 200 | 1,320 | 2 | 40,000 | 3 | یک ساعت |
4 | 40 | 80 | 200 | 1,520 | 2 | 60,000 | 3 | دو ساعت |
5 | 44 | 88 | 220 | 1,652 | 2 | 300,000 | 4 | هشت ساعت |
6 | 44 | 88 | 264 | 1,652 | 2 | 320,000 | 4 | دوازده ساعت |
7 | 48 | 96 | 288 | 1,797 | 2 | 340,000 | 4 | دوازده ساعت |
8 | 48 | 96 | 288 | 1,797 | 3 | 380,000 | 4 | دوازده ساعت |
9 | 53 | 106 | 318 | 1,957 | 3 | 1,000,000 | 5 | یک روز |
10 | 53 | 106 | 424 | 1,957 | 3 | 1,200,000 | 5 | یک روز |
11 | 58 | 116 | 464 | 2,133 | 3 | 1,300,000 | 6 | دو روز |
12 | 58 | 116 | 464 | 2,383 | 3 | 1,500,000 | 6 | دو روز |
13 | 64 | 128 | 512 | 2,576 | 3 | 2,300,000 | 7 | سه روز |
14 | 64 | 128 | 640 | 2,576 | 3 | 2,500,000 | 7 | سه روز |
15 | 70 | 140 | 700 | 2,789 | 3 | 3,300,000 | 8 | چهار روز |
16 | 70 | 140 | 700 | 2,789 | 4 | 3,500,000 | 8 | چهار روز |
بتا مینیون – Beta Minion
توضیحات اولیه
- مینیون یکی از نیروهای هوایی و سریع بازی است که میتواند در حملاتی که بر پایه نیروهای هوایی شکل میگیرند بسیار مفید باشد.
- متد حمله مینیون بر اساس پرتاب کردن دارک الکسیر به سمت اهداف است.
- چون مینیون یک نیروی هوایی است، ساختمانهای دفاعی که تنها نیروهای زمینی را هدف قرار میدهند نمیتوانند به آن آسیب وارد کنند.
- بمبهای هوایی (Air Bomb) میتوانند مینیونها را از بین ببرند.
- قابلیت ویژه بتا مینیون که از لول دو آزاد میشود این اجازه را میدهد تا چند حمله اول مینیون از فاصله دورتری انجام شود.
- مینیون برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر مینیونها حضور نیرویی از رقیب مانند پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کنند، هدفشان را تغییر داده و از بین بردن آنها را در اولویت قرار میدهند. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند مینیونها دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهند.
استراتژیهای تهاجمی
- به همراه داشتن تعداد کمی از مینیونها برای استفاده در حین حملات معمولی ایده بسیار موثری است. شما میتوانید ساختمانهای باقی مانده از حمله را به سادگی با استفاده از مینیونها تخریب کنید.
- بمب هوایی میتواند مینیونهایی که کنار یکدیگر قرار دارند را کامل از بین ببرد.
- از غول (Giant) نیز میتوان به عنوان تانک در مقابل مینیونها استفاده کرد. بدین ترتیب که ساختمانهای دفاعی غول را هدف قرار میدهند و مینیونها میتوانند ساختمانهای باقی مانده را تخریب کنند.
- تعداد زیادی از مینیونها میتوانند یک فشفشه را دوره کرده و آن را تخریب کنند.
- ترکیب مینیون و بچه اژدها برای حمله میتواند بسیار مفید باشد.
استراتژیهای تدافعی
- استفاده از بمبهای هوایی برای از بین بردن مینیونها بهترین استراتژی محسوب میشود.
- سرخ با توجه به آسیب رسانی محیطی میتوانند به خوبی تهاجم پرتعداد مینیونها را از بین ببرند.
- یک مینیون به صورت انفرادی ضعیف است، اما تعداد زیاد آن میتواند مخرب باشد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان سلامتی | تعداد مینیونها به ازای هر کمپ ارتش | تعداد شلیکهای قابلیت ویژه | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 36 | 36 | 100 | 4 | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 36 | 36 | 100 | 4 | 2 | 50,000 | 2 | یک ساعت |
3 | 40 | 40 | 110 | 4 | 2 | 80,000 | 3 | سه ساعت |
4 | 40 | 40 | 110 | 4 | 3 | 120,000 | 3 | پنج ساعت |
5 | 44 | 44 | 121 | 4 | 3 | 250,000 | 4 | هشت ساعت |
6 | 44 | 44 | 121 | 6 | 3 | 280,000 | 4 | دوازده ساعت |
7 | 48 | 48 | 133 | 6 | 3 | 320,000 | 4 | دوازده ساعت |
8 | 48 | 48 | 133 | 6 | 4 | 360,000 | 4 | دوازده ساعت |
9 | 53 | 53 | 146 | 6 | 4 | 900,000 | 5 | یک روز |
10 | 53 | 53 | 146 | 8 | 4 | 1,100,000 | 5 | یک روز |
11 | 58 | 58 | 161 | 8 | 4 | 1,300,000 | 6 | دو روز |
12 | 58 | 58 | 161 | 10 | 4 | 1,500,000 | 6 | دو روز |
13 | 64 | 64 | 177 | 10 | 4 | 2,300,000 | 7 | سه روز |
14 | 64 | 64 | 177 | 10 | 5 | 2,500,000 | 7 | سه روز |
15 | 70 | 70 | 195 | 10 | 5 | 3,300,000 | 8 | چهار روز |
16 | 70 | 70 | 195 | 10 | 6 | 3,500,000 | 8 | چهار روز |
بچه اژدها – Baby Dragon
توضیحات اولیه
- بچه اژدها ششمین نیرویی است که از سربازخانه در اختیار شما قرار میگیرد.
- بچه اژدها برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- بچه اژدها خصوصیات مشابهی با نسخه بالغ خود دارد. این نیرو میتواند از فاصلهای نسبتا دور اهداف خود در زمین و هوا آسیب وارد کند. نوع آسیب رسانی او نیز محیطی است.
- زمانی که بچه اژدها در محیط دهکده و در فاصلهای 4.5 خانهای خود را تنها میبیند، انگار که از طلسم خشم (Rage Spell) روی او استفاده کرده باشید تغییر حالت میدهد. با این تغییر حالت سرعت حرکت و میزان آسیب رسانی او افزایش پیدا میکند.
- بچه اژدها برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر بچه اژدها حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کند، هدفش را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهد. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند بچه اژدها دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای تهاجمی
- بچه اژدها به نسبت نسخه بالغ خود بسیار کاربردیتر است چرا که قابلیت خشم آن بسیار موثر است.
- بمب هوایی میتواند آسیب بسیار زیادی به بچه اژدها وارد کند.
- بچه اژدها به تنهایی آسیب کمی وارد میکند تا زمانی که تنها شود. در این صورت مقدار آسیب رسانیش دو برابر میشود. سعی کنید آنها را در جهاتی پراکندهتر در دهکده قرار دهید.
- ماشین جنگی میتواند از بچه اژدها برابر آسیب رسانی تسلای پنهان یا ساختمان کماندار محافظت کند.
- میزان سلامتی نسبتا بالای بچه اژدها موجب میشود تا این نیرو فرصت آسیب رسانی به ساختمانهای زیادی را داشته باشد و درنهایت بتواند پیروزی با درصد بالایی کسب کند.
- حتی میتوان از به اژدها به عنوان تانک برای مینیونها استفاده کرد.
استراتژیهای تدافعی
- برای مقاومت در برابر حملاتی بر اساس ارتش بچه اژدها، تلاش کنید فشفشههایتان را در مرکز دهکده و پشت ساختمانهای دفاعی یا معمولی دیگر قرار دهید.
- ساختمان کمانداری که روی حالت حمله سریع قرار گرفته باشد میتواند به سرعت بچه اژدها را از بین ببرد.
- ابر بمبی که روی حالت هوایی تنظیم شده باشد میتواند چندین بچه اژدها را از بین ببرد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان آسیب قابلیت ویژه | میزان سلامتی | تعداد بچه اژدها به ازای هر کمپ ارتش | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 40 | 40 | ندارد | 645 | 2 | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 40 | 40 | 56 | 645 | 2 | 200,000 | 3 | پنج ساعت |
3 | 44 | 44 | 61.6 | 710 | 2 | 240,000 | 4 | هشت ساعت |
4 | 44 | 44 | 70.4 | 710 | 2 | 280,000 | 4 | دوازده ساعت |
5 | 48 | 48 | 76.8 | 781 | 2 | 320,000 | 4 | دوازده ساعت |
6 | 48 | 48 | 86.4 | 781 | 2 | 360,000 | 4 | دوازده ساعت |
7 | 53 | 53 | 95.4 | 859 | 2 | 380,000 | 4 | دوازده ساعت |
8 | 53 | 53 | 106 | 859 | 2 | 400,000 | 4 | دوازده ساعت |
9 | 58 | 58 | 116 | 950 | 2 | 1,000,000 | 5 | یک روز |
10 | 58 | 58 | 116 | 950 | 3 | 1,200,000 | 5 | یک روز |
11 | 64 | 64 | 128 | 1,045 | 3 | 1,400,000 | 6 | دو روز |
12 | 64 | 64 | 140.8 | 1,045 | 3 | 1,600,000 | 6 | دو روز |
13 | 70 | 70 | 154 | 1,150 | 3 | 2,400,000 | 7 | سه روز |
14 | 70 | 70 | 168 | 1,150 | 3 | 2,600,000 | 7 | سه روز |
15 | 77 | 77 | 184.8 | 1,265 | 3 | 3,400,000 | 8 | چهار روز |
16 | 77 | 77 | 200.2 | 1,265 | 3 | 3,600,000 | 8 | چهار روز |
سوپر پکا – Super P.E.K.K.A
توضیحات اولیه
- پکا آخرین نیرویی است که از سربازخانه در اختیار شما قرار میگیرد.
- پکا پس از مرگ منفجر میشود (مانند Giant Skeleton در کلش رویال). این انفجار آسیب زیادی به ساختمانهای اطراف وارد میکند.
- پکا برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر پکا حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کند، هدفش را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهد. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند پکا دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای تهاجمی
- پکا دارای بیشترین مقدار آسیب رسانی و سلامتی در میان تمام نیروهای معمولی بازی است.
- بسیاری از ساختمانها ماکسیمم دو ضربه از پکا را تحمل میکنند و سریع تخریب میشوند.
- با پراکنده کردن پکاها دیگر ساختمانهای دفاعیی مانند خمپاره انداز نمیتواند آسیب زیادی به نیروهایتان وارد کند.
- از نظر عملکرد پکا بسیار مشابه ماشین جنگی است. به همین خاطر پکا میتواند تانک بسیار قدرتمندی برای نیروهای ضعیفتر باشد.
- پکا به تنهایی یکی از کمپهای ارتش شما را اشغال میکند. پس باید به خوبی از آن حمایت کنید.
- نیروهایی مانند کماندار یا توپ ارابهای میتوانند به خوبی پکا را حمایت کنند.
- تله فنری روی پکا تاثیری ندارد و پکا میتواند آن را خنثی کند.
- پکا پشت دیوارهای رقیبتان نیز نمیماند. چرا که به سادگی میتواند آن را تخریب کرده و مسیر خود را برای پیشروی در بیس باز کند.
استراتژیهای تدافعی
- تله پرتابی میتواند پکا را از ساختمانهایتان دور کند و آن را به فضایی دورتر بیاندازد.
- یک پست نگهبانی که تا لول آخر ارتقا داده شده میتواند برای از بین بردن پکا بسیار موثر باشد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان سلامتی | میزان آسیب انفجار | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 305 | 549 | 3,135 | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 305 | 549 | 3,135 | 400 | 1,600,000 | 7 | یک روز |
3 | 336 | 604.8 | 3,449 | 400 | 1,700,000 | 8 | یک روز |
4 | 336 | 604.8 | 3,449 | 480 | 1,800,000 | 8 | دو روز |
5 | 369 | 664.2 | 3,794 | 480 | 1,900,000 | 8 | دو روز |
6 | 369 | 664.2 | 3,794 | 580 | 2,000,000 | 8 | سه روز |
7 | 406 | 730.8 | 4,173 | 580 | 2,200,000 | 8 | سه روز |
8 | 406 | 730.8 | 4,173 | 680 | 2,400,000 | 8 | چهار روز |
9 | 447 | 804.6 | 4,590 | 680 | 2,600,000 | 8 | چهار روز |
10 | 447 | 804.6 | 4,590 | 800 | 2,800,000 | 8 | چهار روز |
11 | 491 | 883.8 | 5,049 | 800 | 3,000,000 | 8 | چهار روز |
12 | 491 | 883.8 | 5,049 | 920 | 3,200,000 | 8 | چهار روز |
13 | 540 | 972 | 5,554 | 920 | 3,400,000 | 8 | چهار روز |
14 | 540 | 972 | 5,554 | 1,060 | 3,600,000 | 8 | چهار روز |
15 | 594 | 1,069.2 | 6,109 | 1,060 | 3,800,000 | 8 | چهار روز |
16 | 594 | 1,069.2 | 6,109 | 1,200 | 4,000,000 | 8 | چهار روز |
بمب انداز – Bomber
توضیحات اولیه
- بمب انداز یک نیروی دور برد با آسیب رسانی محیطی است.
- درواقع بمب انداز مشابه دیوار خرابکن (Wall Breaker) است. با این تفاوت که بجای منفجر کردن خود بمب را به سمت دیوار و ساختمانها پرتاب میکند.
- میزان آسیب رسانی بمب انداز به دیوارها پانزده برابر است.
- قابلیت ویژه بمب انداز به او اجازه میدهد تا بمب اولش را با آسیب بسیار بیشتری پرتاب کند.
- بمب انداز برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر بمب انداز حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کند، هدفش را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهد. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند بمب انداز دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای تهاجمی
- بمب انداز نیروی بسیار ضعیفی است و به سادگی توسط ساختمانهای دفاعی از بین میرود.
- توجه داشته باشید که حتما از بمب انداز پشت تانکهایی مانند غول استفاده کنید.
- بمب انداز میتواند مسیر ورود نیروهایتان را به لایههای داخلی دهکده رقیب ایجاد کند. پس از آن به درستی استفاده کنید.
- نوع آسیب رسانی بمب انداز به صورت محیطی است و به همین خاطر میتواند نیروهای دفاعی پست نگهبانی را با یک بمب از بین ببرد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان آسیب به دیوارها | میزان آسیب قابلیت ویژه | میزان سلامتی | تعداد بمب اندازها به ازای هر کمپ ارتش | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 36 | 72 | 1,080 | ندارد | 100 | 2 | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 36 | 72 | 1,080 | 144 | 100 | 2 | 150,000 | 3 | سه ساعت |
3 | 40 | 80 | 1,200 | 160 | 110 | 2 | 200,000 | 4 | پنج ساعت |
4 | 40 | 80 | 1,200 | 160 | 110 | 3 | 250,000 | 4 | هشت ساعت |
5 | 44 | 88 | 1,320 | 176 | 121 | 3 | 280,000 | 4 | دوازده ساعت |
6 | 44 | 88 | 1,320 | 220 | 121 | 3 | 320,000 | 4 | دوازده ساعت |
7 | 48 | 96 | 1,440 | 240 | 133 | 3 | 340,000 | 4 | دوازده ساعت |
8 | 48 | 96 | 1,440 | 288 | 133 | 3 | 360,000 | 4 | دوازده ساعت |
9 | 53 | 106 | 1,590 | 318 | 146 | 3 | 900,000 | 5 | یک روز |
10 | 53 | 106 | 1,590 | 318 | 146 | 4 | 1,000,000 | 5 | یک روز |
11 | 58 | 116 | 1,740 | 348 | 161 | 4 | 1,200,000 | 6 | دو روز |
12 | 58 | 116 | 1,740 | 406 | 161 | 4 | 1,400,000 | 6 | دو روز |
13 | 64 | 128 | 1,920 | 448 | 177 | 4 | 2,200,000 | 7 | سه روز |
14 | 64 | 128 | 1,920 | 512 | 177 | 4 | 2,400,000 | 7 | سه روز |
15 | 70 | 140 | 2,100 | 560 | 195 | 4 | 3,200,000 | 8 | چهار روز |
16 | 70 | 140 | 2,100 | 560 | 195 | 5 | 3,400,000 | 8 | چهار روز |
توپ ارابهای – Cannon Cart
توضیحات اولیه
- توپ ارابهای یک نیروی تک هدفی است.
- قابلیت ویژه توپ ارابهای این اجازه را میدهد تا پیش از تخریب شدن به یک ساختمان دیگر آسیب وارد کند.
- توپ ارابهای برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر توپ ارابهای حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کند، هدفش را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهد. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند توپ ارابهای دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای تهاجمی
- حتما یک تانک را مقابل توپ ارابهای قرار دهید. این نیرو ضعیف است و ساختمانهای دفاعی میتوانند سریع آن را از بین ببرند.
- میزان آسیب رسانی توپ ارابهای زیاد است و به همین خاطر برای حمایت تانکهایی مانند غول یا ماشین جنگی مناسب است.
- توپ ارابهای میتواند سریعا خرد کننده را تخریب کند تا بربرهای شما وارد دهکده رقیب شوند.
استراتژیهای تدافعی
- خرد کنندههایتان را از مناطقی که ممکن است توپ ارابهای قرار داده شود دور کنید.
- از بین بردن سریع توپ ارابهای باید در اولویت شما باشد چرا که این نیرو میتواند آسیب بسیار زیادی به ساختمانهایتان وارد کند.
- تله فنری میتواند تعدادی از توپ ارابهای را از بین ببرد.
- ابر بمب برای از بین بردن توپ ارابهای بسیار مناسب است.
- سعی کنید از ساختمانهای بیارزش در اطراف دهکدهتان استفاده کنید تا توپ ارابهای مشغول از بین بردن آنها شود و ساختمانهای دفاعیتان فرصت لازم برای از بین آن را داشته باشند.
لول | میزان آسیب /ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان سلامتی | میزان آسیب قابلیت ویژه | تعداد توپ ارابهای به ازای هر کمپ ارتش | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | 85 | 102 | 200 | ندارد | 2 | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 85 | 102 | 200 | 100 | 2 | 400,000 | 4 | دوازده ساعت |
3 | 94 | 112.8 | 220 | 100 | 2 | 500,000 | 5 | دوازده ساعت |
4 | 94 | 112.8 | 220 | 150 | 2 | 600,000 | 5 | یک روز |
5 | 103 | 123.6 | 242 | 150 | 2 | 700,000 | 5 | یک روز |
6 | 120 | 144 | 242 | 150 | 2 | 800,000 | 5 | یک روز |
7 | 130 | 156 | 266 | 150 | 2 | 900,000 | 5 | یک روز |
8 | 130 | 156 | 266 | 200 | 2 | 1,000,000 | 5 | یک روز |
9 | 141 | 169.2 | 293 | 200 | 2 | 1,100,000 | 5 | یک روز |
10 | 141 | 169.2 | 293 | 200 | 3 | 1,200,000 | 5 | یک روز |
11 | 153 | 183.6 | 322 | 200 | 3 | 1,400,000 | 6 | دو روز |
12 | 153 | 183.6 | 322 | 300 | 3 | 1,600,000 | 6 | دو روز |
13 | 167 | 200.4 | 354 | 300 | 3 | 2,400,000 | 7 | سه روز |
14 | 184 | 220.8 | 354 | 300 | 3 | 2,600,000 | 7 | سه روز |
15 | 199 | 238.8 | 389 | 300 | 3 | 3,400,000 | 8 | چهار روز |
16 | 216 | 259.2 | 389 | 300 | 3 | 3,600,000 | 8 | چهار روز |
ساحره شب – Night Witch
توضیحات اولیه
- ساحره شب یک نیروی تک هدفی است. درواقع عملکرد ساحره شب مشابه ساحره دهکده اصلی است با این تفاوت که این نیرو میتواند خفاش اسپاون کند.
- قابلیت ویژه ساحره شب این اجازه را میدهد تا پس از مرگ تبدیل به چند خفاش شود.
- ساحره شب برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر ساحره شب حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کند، هدفش را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهد. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند ساحره شب دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای تهاجمی
- خفاشهای اسپاون شده به عنوان یک نیروی هوایی میتوانند بسیاری از ساختمانها را هدف قرار دهند.
- ماشین جنگی میتواند تانک مناسبی برای ساحره شب باشد.
- بهترین استراتژی قرار دادن ساحره شب در دورترین گوشه نقشه است تا همزمان که به سمت دهکده میآید تعداد بیشتری خفاش اسپاون کند.
- ترکیب ساحره شب و غول نیز میتواند بسیار مخرب باشد.
استراتژیهای تدافعی
- سرخ کن و بمب هوایی میتوانند تک تک خفاشها را هدف قرار دهند.
- برخلاف اسکلتهای ساحره، خفاشهای ساحره شب نمیتوانند از او در برابر نیروهای زمینی دفاع کنند و به همین خاطر نیروهای پست نگهبانی میتوانند ساحره شب را از بین ببرند.
- ساختمانهایی مانند سرخ کن ا بمب هوایی را در نقاطی امن قرار دهید تا بتوانند در برابر ساحره شب از دهکدهتان دفاع کنند.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/هر حمله | میزان سلامتی | مدت زمان اسپاون میان هر موج خفاشها | تعداد خفاشهای اسپاون شده پس از مرگ | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | هزینه تحقیق |
1 | 90 | 63 | 200 | شش و نیم ثانیه | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | 90 | 63 | 200 | پنج و نیم ثانیه | ندارد | 600,000 | 5 | دوازده ساعت |
3 | 99 | 69.3 | 220 | پنج و نیم ثانیه | ندارد | 700,000 | 6 | دوازده ساعت |
4 | 99 | 69.3 | 220 | پنج و نیم ثانیه | 2 | 800,000 | 6 | یک روز |
5 | 109 | 76.3 | 242 | پنج و نیم ثانیه | 2 | 900,000 | 6 | یک روز |
6 | 109 | 76.3 | 242 | شش و نیم ثانیه | 2 | 1,000,000 | 6 | دو روز |
7 | 120 | 84 | 266 | شش و نیم ثانیه | 2 | 1,100,000 | 6 | دو روز |
8 | 120 | 84 | 266 | پنج و نیم ثانیه | 2 | 1,200,000 | 6 | دو روز |
9 | 132 | 92.4 | 293 | پنج و نیم ثانیه | 2 | 1,300,000 | 6 | دو روز |
10 | 132 | 92.4 | 293 | پنج و نیم ثانیه | 4 | 1,400,000 | 6 | دو روز |
11 | 145 | 101.5 | 322 | پنج و نیم ثانیه | 4 | 1,600,000 | 6 | دو روز |
12 | 145 | 101.5 | 322 | شش و نیم ثانیه | 4 | 1,800,000 | 6 | دو روز |
13 | 160 | 112 | 354 | شش و نیم ثانیه | 4 | 2,500,000 | 7 | سه روز |
14 | 160 | 112 | 354 | پنج و نیم ثانیه | 4 | 2,700,000 | 7 | سه روز |
15 | 176 | 123.2 | 389 | پنج و نیم ثانیه | 4 | 3,500,000 | 8 | چهار روز |
16 | 176 | 123.2 | 389 | پنج و نیم ثانیه | 6 | 3,700,000 | 8 | چهار روز |
بالون – Drop Ship
توضیحات اولیه
- بالون در بیلدر بیس با دهکده اصلی کمی متفاوت است. در بیلدر بیس بالون به بالای ساختمانهای پرواز میکند و در مسیر اسکلتهایی را روی زمین میاندازد.
- خود بالون هیچ آسیبی به ساختمانها وارد نمیکند. بجز زمان مرگ که منفجر میشود و درواقع این قابلیت ویژه بالون است.
- بالون برای حمله هدف مورد علاقهای ندارد و برحسب محل قرار گیری، به سمت اولین ساختمان نزدیک حمله میکند.
- اگر بالون حضور نیرویی از رقیب مانند مدافعان پست نگهبانی (Guard Post) را احساس کند، هدفش را تغییر داده و آنها را در اولویت قرار میدهد. هنگامی که تمام نیروها از بین رفتند بالون دوباره ساختمانها را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای کلی
- برای حمایت از بالون در نبردها حتما بچه اژدها یا مینیون به همراه داشته باشد.
- بالون میتواند تلههای هوایی دهکده را فعال کند.
- با وجود اینکه بالون میزان سلامتی بسیار زیادی دارد، اما چند فشفشه میتوانند به سرعت آن را از بین ببرند.
- بهتر است اول ساختمانهایی که ممکن است بالون را منحرف کنند تخریب کنید تا مستقیما به سراغ ساختمانهای دفاعی داخل دهکده برود.
- ترکیب بالون و ساحره شب میتواند بسیار مخرب باشد.
- برای دفاع در برابر بالون نیاز است که فشفشهها را با فاصله از یکدیگر قرار دهید.
- سرخ کن برای دفاع در برابر بالون و اسکلتهایش فوق العاده است.
لول | مدت زمان اسپاون شدن اسکلتها | میزان سلامتی | میزان آسیب پس از سقوط | تعداد اسلکتهای اسپاون شده پس از سقوط | هزینه تحقیق | لول لابراتوری مورد نیاز | مدت زمان تحقیق |
1 | شش ثانیه | 1,320 | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد |
2 | شش ثانیه | 1,320 | 100 | 4 | 1,100,000 | 6 | دوازده ساعت |
3 | شش ثانیه | 1,452 | 100 | 4 | 1,200,000 | 7 | دوازده ساعت |
4 | پنج و نیم ثانیه | 1,452 | 100 | 4 | 1,300,000 | 7 | یک روز |
5 | پنج و نیم ثانیه | 1,597 | 100 | 4 | 1,400,000 | 7 | یک روز |
6 | پنج و نیم ثانیه | 1,597 | 150 | 6 | 1,500,000 | 7 | دو روز |
7 | پنج و نیم ثانیه | 1,757 | 150 | 6 | 1,600,000 | 7 | دو روز |
8 | چهار و نیم ثانیه | 1,757 | 150 | 6 | 1,700,000 | 7 | سه روز |
9 | چهار و نیم ثانیه | 1,933 | 150 | 6 | 1,800,000 | 7 | سه روز |
10 | چهار و نیم ثانیه | 1,933 | 225 | 9 | 2,000,000 | 7 | سه روز |
11 | چهار و نیم ثانیه | 2,126 | 225 | 9 | 2,200,000 | 7 | سه روز |
12 | چهار ثانیه | 2,126 | 225 | 9 | 2,400,000 | 7 | سه روز |
13 | چهار ثانیه | 2,339 | 225 | 9 | 2,600,000 | 7 | سه روز |
14 | چهار ثانیه | 2,339 | 300 | 12 | 2,800,000 | 7 | سه روز |
15 | چهار ثانیه | 2,573 | 300 | 12 | 3,600,000 | 8 | چهار روز |
16 | سه و نیم ثانیه | 2,573 | 300 | 12 | 3,800,000 | 8 | چهار روز |
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.