ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

سازنده The Last of Us Part 2 از هوش مصنوعی ارتقا یافته دشمنان می‌گوید

The Last of Us Part 2 قطعا یکی از مهم‌ترین و شاید از برخی جهات مهم‌ترین بازی بلاک‌باستر امسال باشد و دیگر زمان زیادی هم تا عرضه‌اش باقی نمانده است. طبق چیزهایی که تا الان ...

رایان زجاجی
نوشته شده توسط رایان زجاجی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

The Last of Us Part 2 قطعا یکی از مهم‌ترین و شاید از برخی جهات مهم‌ترین بازی بلاک‌باستر امسال باشد و دیگر زمان زیادی هم تا عرضه‌اش باقی نمانده است. طبق چیزهایی که تا الان دیده‌ایم، بازی چه از نظر مکانیک‌های خود و چه از نظر پردازش به دنیای آخرالزمانی‌اش گسترش زیادی نسبت به نسخه اول داشته است. دشمنان هم بخش مهمی از تجربه The Last of Us Part 2 هستند و حالا قرار است از قبل هم باهوش‌تر باشند.

آنتونی نیومن، یکی از دو کارگردان بازی در کنار نیل دراکمن، در مصاحبه‌ای با Ungeek درباره هوش مصنوعی ارتقا یافته دشمنان صحبت کرد. یکی از بخش‌هایی که او رویش تمرکز کرد، واکنش دشمنان نسبت به تاکتیک‌های مخفی‌کاری بازیکن بود. هوش مصنوعی The Last of Us Part 2 حالا یک «وضعیت میانی» دارد. بدین صورت که دشمنان در صورت دیدن کشته شدن رفیقشان توسط شما، بلافاصله وارد حالت مبارزه نمی‌شوند و اتوماتیک شما را پیدا نمی‌کنند. بلکه، در این حالت دشمنان با توجه بسیار بیشتری نگهبانی خواهند داد.

در Last of Us 2 ما یک وضعیت میانی معرفی کردیم که اگر یک نفر کشته شدن دوستش را با یک تیر دید، البته که احساس خطر می‌کنند، می‌دانند که یک نفر این کار را انجام داده است. اما نباید بدانند که این تیر دقیقا از کجا آمده. این یک جور وضعیت میانی از «هوشیاری گنگ» است. پس هنگام بازی، صدای دشمنان را می‌شنوید که چیزی در مایه‌های «فکر می‌کنم از آن جا آمد» می‌گویند، پس از موقعیت دقیق شما مطمئن نیستند، اما ایده خوبی از مکانی که احتمالا درش قرار دارید خواهند داشت. در Last of Us 1، اگر کسی را با یک اسلحه بی سر و صدا همچون تیر و کمان بکشید، این انتظار را خواهید داشت که هیچ کسی نمی‌داند شما کجا هستید. اما اگر یک نفر کشته شدن دوستش را دید، ما آن را «دیدن یک مرگ بی سر و صدا» می‌نامیم - اگر همچین چیزی را ببینند، در Last of Us 1 بلافاصله می‌دانند که شما کجا هستید. چون که در آن بازی ما فقط دو حالت داشتیم. دشمنان یا کلا نمی‌دانستند کجا هستید، یا دقیقا می‌دانستند.

The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳۰ خرداد برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. ساخت بازی هم اکنون به پایان رسیده و منتقدان نیز آن را دریافت کرده‌اند. ساعت ۱۱:۳۱ روز جمعه، ۲۳ خرداد می‌توانید منتظر انتشار نمرات بازی باشید.

بیشتر بخوانید:


تماشا کنید: معرفی بهترین بازی‌های بقا (سوروایول) برای موبایل

تماشا با کیفیت بالا در یوتیوب

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی