ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی The Last of Us Part 2
اخبار و مقالات

کارگردان بازی The Last of Us Part 2 از روند تکامل دشمنان می‌گوید

آلوده‌ها یا دشمنان اصلی شما در بازی The Last of Us Part 2 نسبت به نسخه اول تکامل یافته‌تر به‌نظر می‌رسند و نیل دراکمن از دلایل این اتفاق می‌گوید. بسیاری از بازیکنان هم‌عقیده بودند که ...

محمدسعید خزایی
نوشته شده توسط محمدسعید خزایی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۵

آلوده‌ها یا دشمنان اصلی شما در بازی The Last of Us Part 2 نسبت به نسخه اول تکامل یافته‌تر به‌نظر می‌رسند و نیل دراکمن از دلایل این اتفاق می‌گوید.

بسیاری از بازیکنان هم‌عقیده بودند که دشمنان بازی The Last of Us می‌توانستند متنوع‌تر و چالش‌برانگیزتر باشند، هرچند این مسئله به معنی عملکرد ضعیف بازی در مورد دشمنان جوئل و الی نیست، اما نشان می‌دهد ناتی‌داگ در نسخه دوم آخرین ما باید به فکر بهبود کمی و کیفی موجودات آلوده در دنیای بازی باشد. در نمایش‌های اخیر بازی The Last of Us Part 2 نوع جدیدی از آلوده‌ها تحت نام «شامبلر» (Shambler) نمایش داده شد که بسیار سخت‌جان‌تر از دشمنان پیشین به نظر می‌رسند. حالا کارگردان بازی، یعنی نیل دراکمن در خصوص روند شکل‌گیری این آلوده‌ها توضیح داده‌است.

مانند هرکاری که در The Last of Us انجام دادیم و هر اتفاقی که رخ می‌دهد (همانند بازی نخست) باید بر اساس اصول جهان بازی قابل پذیرش باشد. ما در این اثر می‌خواستیم به مکانیک‌های عمیق‌تری نسبت به تمامی بازی‌های پیشین ناتی‌داگ برسیم. این امر باید در امتداد همان فیزیولوژی و قوانین دنیای بازی اول اتفاق می‌افتاد تا قابل‌قبول باشد.

در ادامه این مصاحبه IGN با دراکمن او به این مسئله اشاره کرد که شامبلرها می‌توانند بمب‌هایی به سمت بازیکنان پرتاب کنند که گازهای خارج شده از آن‌ها از میزان سلامتی شما می‌کاهد.

یکی از دلایل اصلی خلق این دشمنان وادار کردن بازیکنان به تحرک است. شما برای فرار از آسیب ناشی از گازها باید حرکت کنید و به همین خاطر با مبارزات پویایی مواجه خواهیم شد. شامبلرها مانند هر موجود ترسناک -دشمن- خوب دیگری حواس شما را محدود می‌کنند و در اینجا گستره بینایی شما کاهش می‌یابد. این مکانیک‌ها شاید روی کاغذ ساده به‌نظر برسند، اما وقتی در بازی با این دشمنان در کنار سایر آلوده‌ها مواجه می‌شوید همه‌چیز رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد. شما برای بازیابی بینایی خود باید از ابر دودی ایجاد شده توسط دشمنان جدیدتان به مکان دیگری فرار کنید و در این زمان علاوه‌بر اینکه نمی‌دانید شامبلر دقیقا کجاست، دشمنان دیگری پیش رویتان قرار می‌گیرند تا شما را از بین ببرند و حالا دوندگان خطرناک‌تر می‌شوند.

با توجه به اینکه طی هفت سال گذشته ناتی‌داگ همواره به بهبود حرکات الی به عنوان شخصیت اصلی بازی فکر کرده، حالا در مبارزات با مکانیزم‌های جالب و تازه‌ای همانند پریدن، جاخالی دادن، گول‌زدن آلوده‌ها و غیره مواجه خواهیم شد.

از آنجا که ما قابلیت فریب دادن آلوده‌ها را به بازی اضافه کرده‌ایم، برای برقراری توازن این دشمنان را قوی‌تر کرده‌ایم. الی حالا می‌تواند از راه دور آلوده‌ها را گمراه کند یا به آرامی از کنار آن‌ها بگذرد، به همین خاطر در بازی The Last of Us Part 2 آلوده‌های سریع‌تری خواهیم داشت. به لطف توانایی‌های سخت‌افزاری پلی استیشن 4 اکنون می‌توانیم تعداد بیشتری دشمن در یک صحنه داشته باشیم و ممکن است تعداد زیادی از دونده‌ها شما را به هنگام فرار تعقیب کنند و هرچه تعداد آن‌ها زیادتر باشد، خطرناک‌تر نیز خواهند شد!

بیشتر بخوانید:

یکی از سخت‌جان‌ترین دشمنان بازی آخرین ما، «استاکر»ها (Stalker) بودند که اغلب به‌جای مقابله مستقیم ترجیح می‌دادیم بدون سر و صدا و با چاقو آن‌ها را از میان برداریم. براساس صحبت‌های اخیر دراکمن استاکرها نسبت به بازی نخست بسیار پیچیده‌تر شده‌اند و حالا در پاره‌ای از مواقع بی‌سر و صدا کمین می‌کنند تا در زمانی مناسب به شما حمله‌ور شوند یا بعد از مواجهه با شما در گوشه و کنار پناه می‌گیرند تا با یک حمله دست جمعی و ناگهانی شما را غافلگیر کنند. به‌خاطر سکوت ذاتی این دست از آلوده‌ها بسیار سخت است که بفهمیم آن‌ها در کجا قرار دارند و همین مسئله تنش و اضطراب در محیط‌های د لست آو آس پارت 2 را افزایش می‌دهد.

The Last of Us Part 2 در تاریخ ۳۰ خرداد برای پلی استیشن 4 روانه بازار خواهد شد. ساخت بازی هم‌اکنون به پایان رسیده و شما از اینجا می‌توانید باندل پلی استیشن 4 پرو این بازی را مشاهده نمایید.


تماشا کنید: معرفی بهترین بازی‌های بقا (سوروایول) برای موبایل

تماشا با کیفیت بالا در یوتیوب

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • وحید
    وحید | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    به نظرم دیگه خیلی این بازی رو بزرگش کردن ? همچین بازی خوبی هم نیست از نظر گیم پلی و گرافیک ، بعد یه دختر نوجوان یعنی کاراکتر بازی رو درگیر خشونت و مسایل جنسی کردن، فاز سازنده های این بازی چیه؟ ??

    • mikaeel
      mikaeel | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

      نففف نف نففففف نففففففف!!
      بوی سوختگی میاد#
      .
      عزیزم چرا اخه اینقدر به خودت فشار میاری؟ تو انتخاب کنسولت دقت کن!

  • mikaeel
    mikaeel | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    فن های ایکس باکس کجایین؟
    غیب شدین که!
    بیاین دل عمو براتون تنگ شده!

  • arryan
    arryan | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    من متای بالای ۹۰ میخوامممممم. ولی !

  • arryan
    arryan | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

    من که نمیخوام نظرات نیل دراکمن رو بخونم که قراره با داستان نه چندان خوبی که از ذهنش زده بیرون تجربه شاهکار نسخه اول رو خراب کنه. راستی دیجیتال فاندری گرافیک بازی رو بررسی داره میکنه میگه کیفیت تصویر بی نقص نیست!!!
    ضمن اینکه میگه مثل نسخه اول شاهکار گرافیکی نیس!

    • mikaeel
      mikaeel | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

      خطاب به arryan#
      داداش مشکلت چیه!! از حرفات کاملا معلومه فن ایکس باکس هستی دستت به این بازی نمیرسه اومدی بکوبیش!! تورو خدا جون هرکی دوست داری بگو چی از این کار نصیبت میشه!!
      بعدشم ایکس باکس همین بازی به اصطلاح نقص دار،گرافیک داغون،داستان خرابه،بدردنخوره هم نداره!!!
      تو هم برو بشین کاپهد و دلفین موشک انداز بازی کن!!!

      • arryan
        arryan | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

        خطاب به mikaeel جون هر کی دوس داری بگو واقعا میدونی من فن اکس باکسم؟ من این بازی رو روز اول بازی میکنم تو ps4 pro

        • mikaeel
          mikaeel | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

          اره می دونم از رو کامنتات فهمیدم!!! خودت ی ینگاه به کامنتات بنداز می فهمی چقد تابلوئه!!

    • Hanna
      Hanna | ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

      در حال حاضر که منتقدین همه گفتن از کیفیت بازی شوکه شدن. نقدهای اولیه توی متاکریتیکس هست و تک تک منتقدها از بازی تعریف کردن.

مطالب پیشنهادی