ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول پلی استیشن 5
اخبار و مقالات

سازنده Ori: حافظه SSD پلی استیشن 5 تنها به درد بازی‌های انحصاری می‌خورد

توماس مالر هم‌موسس Moon Studios که سابقه کار روی سری Ori را دارد در گفتگویی تازه تایید کرده که SSD پلی استیشن 5 باعث پیشرفت گرافیکی بازی‌های انحصاری این کنسول خواهد شد اما تاثیر چندانی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۴

توماس مالر هم‌موسس Moon Studios که سابقه کار روی سری Ori را دارد در گفتگویی تازه تایید کرده که SSD پلی استیشن 5 باعث پیشرفت گرافیکی بازی‌های انحصاری این کنسول خواهد شد اما تاثیر چندانی روی بازی‌های مولتی پلتفرم نخواهد گذاشت.

او در مورد گرافیک بازی‌های نسل آینده گفت:

من شوکه خواهم شد اگر بیشتر توسعه‌دهندگان بازی‌ها بازی‌های خود را براساس کمترین مخرج مشرک میان سخت‌افزار دو کنسول نسل بعدی توسعه ندهند. منظور من این است که احتمال این که مراحل به خاطر این که پلی استیشن 5 می‌تواند آن‌ها را سریع‌تر بارگذاری کند ۰ است. انجام چنین کاری بسیاری گران است و فشار کار را هم افزایش می‌دهد. SSD فوق‌العاده سریع برای بازی‌های انحصاری پلی استیشن خوب است اما به هیچ عنوان منطقی نیست که بخواهید بازی‌های خود را تنها با در نظر گرفتن سخت‌افزار یک پلتفرم خاص بسازید.

براساس گفته‌های او می‌توان نتیجه گرفت که توماس مالر اعتقاد دارد سخت‌افزار پلی استیشن 5 تاثیری که انتظار داریم را روی آینده ویدیو گیم نخواهد گذاشت. پیش از این بسیاری از بازیسازان ادعا کرده بودند که SSD پرسرعت پلی استیشن بعدی می‌توان میزان جزییات بازی‌ها و بزرگی دنیای آن‌ها را به شکل قابل مشاهده‌ای افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

البته باید در نظر گرفت که هنوز بازی چندانی برای پلی استیشن و ایکس باکس بعدی ساخته نشده و به همین دلیل هم نمی‌شود با قاطعیت در مورد  کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت و سونی و تفاوت سخت‌افزاری بین آن‌ها نظر داد.


ویجی لاگ: قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس چقدر خواهد بود؟

تماشای ویدیو از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    حرف تقریبا بی منطقیه.
    شمای بازی ساز میتونی بر اساس قدرت سخت افزار میزان انتظار نرم افزاری بازیت رو تعیین کنی،
    قرار نیست یک بازی روی نینتندو سوئیچ ۲ و پلی استیشن ۵ مثل هم اجرا بشه.
    به طور ساده ی ساده بگم شمای بازی ساز میتونی کیفیت اجرای بازیت رو روی ایکس باکس سریز ایکس روی high بذاری و روی پلی استیشن ۵ روی ultra تنظیم کنی تا در سخت افزار ضعیف تر به مشکل نخوری.
    کما اینکه سالهاست این کار داره انجام میشه.

    • Noob
      Noob | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

      عزیز من، بازی سازی مثل تبدیل فرمت فیلم و موزیک نیستش! مثل تنظیمات بازی ها هم نیست بری تو بگی بذار High یا Low ... طرف یه عالمه ابزار و کتابخونه به کار برده یه عالمه برنامه نویسی کرده ... با این دید که قراره با همه دستگاه های هدف سازگار باشه ... اگه بخواد فقط هدفش رو بذاره کارایی PS5 باید یه جاهایی رو از اول پیاده کنه که نمی صرفه. تازه بحث سیستم عامل فقط مطرح نیست. تک تک قطعات باید مد نظر گرفته بشن و نه تنها سازگار باشن بلکه حداکثر کارایی رو بدن

      • Alireza
        Alireza | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

        یه سوال میپرسم
        چطوری یه بازی ساز, بازی رو برای دو کنسول جداگانه پلی استیشن ۵ و نینتندو سوئیچ میسازه و به مشکلی نمیخوره؟ من دیگه سوالی ندارم!

        • Noob
          Noob | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

          جواب همون پیام بالایی هست...
          مبنی رو به گونه ای میذارن که حداکثر دستگاه ها اجرا کنند و قید بهینه ترین کارایی رو میزنن.
          گوگل کن و رو ازن مقاله فکر کن:
          http://vigiato.net/p/99688

          • Alireza
            Alireza | ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

            الان بین نینتندو سوئیچ و پلی استیشن مبنا رو میذارن رو محدودیت منابع کنسول ضعیف تر که سوئیچ باشه و چون سوئیچ قابلیت اجرای خیلی ضعیفی داره پس روی پلی استیشن هم باید ضعیف اجرا کنه؟!!!! این چه حرف غیر منطقی ایه آخه.

    • Hasan
      Hasan | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      گرافیک high و ultra به کارت گرافیک بستگی داره چه ربطی به اس اس دی داره؟ ?‍♂️?‍♂️
      اس اس دی جزئیات بازی ها رو بیشتر می کنه.... و الا گرافیک ایکس باکس قوی تره...۱۲ ترافلاپس در مقابل ده ترافلاپس....

  • aaa
    aaa | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    عجیبه ! تعداد صاحب نظران اونقدر زیاد شده که هر کس باید بره یه شرکت تحلیل بازار بزنه !
    خصوصا اون دوستی که ادعا کرد IP انحصاری های این نسل دست خود سونی نبود !

    در ضمن مسلما استفاده ای که یه استودیو انحصاری ساز از توانایی های یه کنسول می‌کنه با استودیوهای دیگه خیلی متفاوته مثل نسل هفتم و استفاده ای که از معماری cell شد و آخر نسل کمتر گرافیک کنسولی شبیه داشتیم

    ولی همین نکته که سرعت بارگذاری و خواندن اطلاعات در یه سیستم زیاد باشه چه بخواهید و چه نخواهید دست کم سرعت loading بالا می‌ره

  • Majid
    Majid | ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

    آقا آوری نگو خوراک روح و روان بگو

    • Hasan
      Hasan | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      شما هم آوری نگو اُری بگو ?

  • Pedram
    Pedram | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    بالاخره یکی پیدا شد راستشو بگه

  • rezaa
    rezaa | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    انحصاری خوب سالی با ارفاق دوتا بعد اینا چکار می خواد کنید به نظرم همه چی انحصاری نیست نمیگم مهم نیست خیلی عوامل دیگه تو خرید انحصاری دخیله

  • Uncle-STULIN
    Uncle-STULIN | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    دارن کمبود ایکس باکس سری میدازن گردن سونی

  • Sackboy
    Sackboy | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    حرف درستیه که قبلا هم افراد دیگه ای بهش اشاره کرده بودن. البته توسعه دهندگان عناوین مولتی هم قطعا خوشحال خواهند شد که انرژیشونو درگیر محدودیت SSD پلی استیشن نکنن. ضمن این که توسعه دهندگان third-party بیشتری ترغیب خواهند شد که برای PS5 بازی انحصاری بزنن.
    همین نسل خیلی از انحصاری هایی که زده شد، آی پیش مال سونی نبود.
    ضمن این که الان قدرت استودیو های فرست پارتی سونی خیلی بیشتر از قبل شده و ممکنه بازی های زیادی از این قابلیت استفاده کنن
    اینا رو نباید دست کم گرفت.

  • Javad-Music
    Javad-Music | ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

    انحصاری ها کلا میان و میرن هر 5 سال یه 7 سال یه بار میان بیرون مثل GOW, که بعد از یکی دوبار دوره کردن کمتر از یک ماه لذتش میپره, اگر سونی عرضه داشت که اجرای بازی های نسل قدیمی رو در PS5 امکان پذیر کنه که متاسفانه عرضه این رو هم نداره شاید میشد به فکر خرید PS5 با قیمت 12 میلیون هم افتاد

مطالب پیشنهادی