۵ ایده جالب برای نسخه اسپینآف سری Halo که همین حالا در دست ساخت است
اخیرا براساس یک لیست مشاغل که توسط استودیوی 343Industries منتشر شد پی بردیم که سازندگان هیلو به دنبال «یک تهیهکننده ارشد برای کار با تیم Core Services و کمک به توسعه یک پروژه جدید در ...
اخیرا براساس یک لیست مشاغل که توسط استودیوی 343Industries منتشر شد پی بردیم که سازندگان هیلو به دنبال «یک تهیهکننده ارشد برای کار با تیم Core Services و کمک به توسعه یک پروژه جدید در دنیای هیلو» میگردد.
درحالی که Halo: Infinite قرار است اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شود و بانی راس، مدیر استودیوی 343Industries از تمایلش به «روایت داستانهایی متفاوت از طریق ژانری متفاوت» صحبت میکند، به نظر شدیدا محتمل میرسد که پروژه بعدی هیلو در واقع عنوانی اسپینآف باشد. در این مقاله به سراغ ۵ مسیری میرویم که این فرنچایز میتواند با نسخه اسپینآفش در پیش بگیرد.
Halo Wars 3
یکی از بدیهیترین احتمالات راجع به این پروژه جدید میتواند نسخهای دیگر از سری بازیهای Halo Wars، یا به صورت خاص Halo Wars 3 باشد. با توجه به اینکه Halo Wars 2 با اقبال عمومی مواجه شد و منتقدان هم از آن رضایت داشتند، آنقدرها دور از تصور نیست که هیلو بار دیگر به سراغ ژانر استراتژی بلادرنگ برود. ماهیت متفاوت Halo Wars همواره به تیم سازنده اجازه داده که سبکهای روایی تازه را به شکلی سرراست و ساده دنبال کنند و این دقیقا همان چیزیست که 343Industries اکنون دنبالش میگردد.
از نظر گیمپلی، چنین عنوانی قطعا در نهایت شبیه به Halo Wars 2 از آب در خواهد آمد، اما این بار با استراتژیها و تاکتیکهایی عمیقتر که آن را برای طرفداران دوآتشه استراتژیهای بلادرنگ جذاب میکند. از آنجایی که سازندگان Halo Wars 2 میخواستند نبردهای فضایی را هم به Halo Wars 2 بیاورند (که البته در نهایت امکانپذیر نشد) بعید نیست اینبار شاهد چنین المانی هم باشیم.
بازی Mega Construx با استایل لگو
چیزی که بسیاری از طرفداران سری بازی هیلو از آن بیخبرند اینست که اوایل دهه ۲۰۱۰، شرکت اسباببازیسازی Mega Bloks (که امروز به Mega Brands تغییر نام داده) در همکاری با 343Industries و استودیوی N-Space مشغول ساخت یک بازی ویدیویی (با نام رمز Haggar) و با استایل بازیهای لگو بودند. متاسفانه پروژه در سال ۲۰۱۳ کنسل و استودیوی N-Space هم در سال ۲۰۱۶ تعطیل شد.
یک سال بعد از کنسل شدن بازی، ویدیویی از گیمپلی آن در سطح اینترنت منتشر شد و 343Industries در یک بیانیه رسمی گفت «Haggar انبوهی از ایدهها و ابتکارات سرگرمکننده داشت، اما در نهایت نتوانست به چیزی فراتر از مراحل پروتوتایپی که در ویدیو دیده میشود تبدیل گردد».
یکی از دلایلی که باعث میشود فکر کنیم 343Industries بار دیگر به سراغ این پروژه میرود، واکنش بسیار مثبت جامعه طرفداران هیلو به ویدیوی فاش شده بود. بیشمار گیمر مختلف در شبکههای اجتماعی از تمایلشان به تجربه این بازی و ناامیدیشان از کنسل شدن آن گفتند. با توجه به اینکه بازی سالها در فاز پیشتولید بود، 343Industries اگر به دنبال احیای پروژه باشد، به فونداسیونی بسیار کامل دسترسی خواهد داشت. ضمنا چنین عنوانی، راهی معرکه برای معرفی فرنچایز هیلو به مخاطبان کمسن و سالتر خواهد بود.
یک شوتر واقعگرایانه و تاریک
از زمان عرضه Halo 3: ODST، طرفداران هیلو به یک هیلوی جدید با رویکردی واقعگرایانهتر تمایل نشان دادهاند. ODST به خوبی نشان داد که وقتی به صورت مخفیانه در خیابانهای جنگزده شهری که در تصرف کاوننتهاست قدم میزنید و صرفا یک سرباز عادی هستید، هیلو چقدر میتواند شکلی تنشزا و درگیرکننده به خود بگیرد. از آنجایی که در تمام این سالها هنوز هم مردم به چنین رویکردی علاقهمند ماندهاند، احتمال دارد که اسپینآف هیلو بالاخره تمرکزی مضاعف روی این ایده بگذارد.
اگر قرار باشد چنین هیلویی از راه برسد، میتوان حدس زد که شبیه به ODST باشد و گیمر را در نقش یک سرباز عادی قرار دهد. دیگر خبری از پرشهای بلند و تواناییهای رایج مستر چیف نخواهد بود و گیمپلی شکلی سنگینتر و آهستهتر به خود میگیرد - شاید اصلا شبیه به سری بازی Metro. مکانیکهای و بقا و انتخابهای خاص در طراحی بازی مانند محدودیت مهمات و چیزهایی از این دست میتوانند به میدان بیابند و اگر Flood هم وارد معرکه شود، شاید اصلا یک هیلو ترسناک و بقامحور گیرمان بیاید.
یک بازی موبایلی
شانساش زیاد است که پروژه بعدی هیلو در واقع یک بازی موبایلی باشد. مایکروسافت با عناوینی مثل Gears POP و Forza Street به آوردن برخی از بزرگترین فرنچایزهای ایکس باکس به پلتفرم موبایل تمایل نشان داده. از آنجایی که هیلو هم همواره فرنچایز پرچمدار ایکس باکس بوده، اصلا دور از ذهن نیست که شاهد عرضه نسخهای متفاوت از آن روی موبایلهای هوشمندمان باشیم.
ناگفته نماند که هیلو تا همین حالا دو بار سر از اپ استورها درآورده است. دو بازی شوتر ایزومتریک Halo: Spartan Assault و Halo: Spartan Strike سالها پیش برای iOS، اندروید و ویندوز فون عرضه شدند. اگرچه این بازیها دیگر در هیچجا به جز پیسی قابل تهیه نیستند، عرضهشان میتواند به این معنا باشد که مایکروسافت مشکلی با عرضه هیلو روی موبایل ندارد.
یک بازی MMORPG
بازی کنسل شده Mega Bloks تنها پروژه از سری هیلو نبود که هیچوقت روشنایی روز را ندید. در سالهای ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۷، استودیوی Ensemble مشغول توسعه یک بازی MMORPG براساس دنیای هیلو بود که با نام رمز Titan شناخته شده و میخواست با World of Warcraft رقابت کند. اگرچه این پروژه هیچوقت به پایان نرسید و Ensemble هم تمرکزش را روی نخستین Halo Wars گذاشت، اما بسیاری از گیمرها از مفهوم یک هیلوی MMO استقبال کردند.
از آنجایی که مایکروسافت هیچ بازی برجستهای در حوزه بازیهای MMO ندارد، میتوان گفت که شانس ساخت چنین عنوانی بالاست. هرچه نباشد جهان هیلو از لحاظ داستانسرایی بسیار غنی است و ابعاد و جزییاتش برای پسزمینه داستانی یک MMO ایدهآل خواهد بود.
باید اعتراف کرد که چنین پروژهای بسیار جاهطلبانه خواهد بود و اگر 343Industies به دنبال توسعهاش باشد، بدون تردید مجبور به همکاری با چندین استودیوی مختلف میشود. اما در هر صورت دلمان شدیدا چنین عنوانی میخواهد و قطعا میتوان کاری کند که احترامی تازه برای بازیهای هیلو قائل شویم. ایده یک بازی هیلو که در آن میتوانید انتخاب کنید که به UNSC بپیوندند یا سربازان کاوننت، در جهانی که بیشمار فعالیت PvE و PvP مختلف دارد معرکه به نظر میرسد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
شاید من اشتباه می کنم ولی زیر پست آگهی، در مورد پروژه فرعی هیلو، طرفی که تو اون پست کار میکرد گفت که منظورشون همون Halo infinite بوده
البته شاید من اشتباه میگم