ورود به ویجیاتو

بازیابی رمز عبور

ورود با شبکه‌های اجتماعی

کاربر جدید هستی؟ ثبت نام کن

ثبت‌نام در ویجیاتو

ثبت نام با شبکه‌های اجتماعی

قبلا تو ویجیاتو ثبت نام کردی؟ وارد شو.

بازیابی رمز عبور

میتونی وارد ویجیاتو بشی یا ثبت نام کنی

هر آنچه از Need for Speed نسل بعد انتظار داریم

آیا بالاخره یک نید فور اسپید خوب بازی خواهیم کرد؟

۸
انارگیفت

همانطور که به طور رسمی تایید شده که بتلفیلد بعدی در دست ساخت است، Need for Speed جدید نیز یکی دیگر از برنامه‌های الکترونیک آرتز برای آینده به حساب می‌آید که البته در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از آن نداریم. تنها می‌دانیم که خوشبختانه EA برای اولین بار در چند سال اخیر قدم اول را درست برداشته و حداقل ساخت بازی را به استودیویی سپرده که می‌دانیم کارش را بلد است. هر چند که کرایترین امروز با دوران اوجش فاصله دارد و تغییرات زیادی کرده.

در هر صورت حالا که هیچ تریلر یا اطلاعاتی از بازی منتشر نشده، بهترین فرصت است که انتظاراتمان از نید فور اسپید بعدی را لیست کنیم. در واقع از ویژگی‌ها و عواملی بگوییم که دوباره می‌توانند Need for Speed را به دوران شکوهش بازگردانند. راستی اگر انتظارات شما در این مطلب دیده نمی‌شود، پس حتما آن‌ها را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

بخش داستانی ساده و غیر پیچیده

اگر تا حدودی از Need for Speed Heat بگذریم، تقریبا تمامی نسخه‌های اخیر سری به شکل احمقانه‌ای تلاش داشتند تا داستانی هیجانی و به ظاهر پیچیده را روایت کنند. مشابه اتفاقی که دارد تا حدی برای سری فیلم‌های Fast and Furious هم می‌افتد. از گذشته تا به امروز هیچکس انتظار روایت داستانی از بازی‌های ریسینگ نداشته و این انتظارات امروز هم تفاوتی نکرده است.

بازی Need for Speed Payback

نید فور اسپید زمانی در بدترین حالتش است که بیشتر از آنکه باید خودش را جدی می‌گیرد. داستان‌های ساده‌ای چون مسابقه دادن با تمامی افراد یک لیست کاملا کافی است و دیگر نیازی احساس نمی‌شود که خودمان را درگیر یک روایت درجه ۲ هالیوودی با صداپیشه‌های آماتور بکنیم. متاسفانه گست گیمز و EA در این زمینه الگوی بدی را برای خودشان انتخاب کرده بودند و تلاش برای نوشتن داستان‌های سینمایی تنها به این سری بیشتر و بیشتر ضربه زد. حالا کرایترین می‌تواند با یک داستان سر راست و ساده چون گذشته، تمرکز بیشترش را روی گیم‌پلی بگذارد.

هندلینگ بهتر ماشین‌ها

نمی‌دانم مشکل از موتور گرافیکی فراسبایت است که بیشتر استودیوهای الکترونیک آرتز از آن می‌نالند یا خود گست گیمز چنین هندلینگ خشک و آزار دهنده‌ای را برای ساخت بازی‌هایش پایه‌ریزی کرده است. اما سلیقه را هم که کنار بگذاریم، هندلینگ ماشین‌ها در Need for Speed واقعا افتضاح است. حتی اگر نخواهیم این سری را با شاهکاری چون فورتزا هورایزن مقایسه کنیم، باز هم اتومبیل‌ها در هنگام دور زدن مثل ماشین‌های اسباب بازی می‌مانند که شما به طور کامل آن‌ها را در جای خودشان می‌چرخانید. انگار که خود چرخ‌ها توانایی چرخش نداشته باشند.

از آن طرف بیشتر ماشین‌ها حتی در حالت تنظیمات Drift طوری به زمین می‌چسبند که انگار به اندازه یک کامیون سنگین هستند. صحبت از تنظیمات شد، به نظرم این سیستم تنظیم هندلینگ بین دو حالت دریفت و گریپ هم واقعا مسخره است. تقریبا مهارت شما در کنترل ماشین هیچ اهمیتی ندارد و حالت میانه این تنظیمات هم پاسخگو نیست. در حالت دریفت تقریبا غیر ممکن است ماشین خودتان را صاف نگه دارید و در حالت گریپ هم آنقدر اتومبیل خشک می‌شود که دریفت به کنار، اصلا نمی‌تواند پیچ‌ها را پشت سر بگذارد. امیدوارم کرایترین بتواند همان گیم‌پلی نرم و خوش دست نسخه‌هایی چون ریبوت Hot Pursuit را دوباره تحویلمان بدهد.

بازی Need for Speed
یک Hot Pursuit جدید

با توجه به شایعات اخیر و توییت صفحه اصلی نید فور اسپید، احتمالش زیاد است که نسخه بعدی هم دوباره به سراغ مسابقات خیابانی برود اما بر خلاف آنچه همه فکر می‌کنند، اصالت این سری هیچ وقت لزوما به مسابقات خیابانی و سری آندرگراند یا Most Wanted نبوده است. با توجه به چندین تلاش ناموفق اخیر EA برای احیای اتمسفر مسابقات خیابانی و شهری، به نظرم برای تنوع هم که شده بهتر است نسخه بعدی به جاده‌های بین شهری و تعقیب و گریز با پلیس در این فضا برگردد. یک هات پرسوت دیگر که اجازه می‌دهد نقش پلیس‌ها را هم بر عهده بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نکته مهم دیگری که با نگاه کردن به تاریخچه سری Need for Speed می‌توان فهمید این است که کرایترین همیشه در خلق این اتمسفر تخصص داشته و برعکس هر زمانی که تلاش کرده است تا خودش را درگیر مسابقات خیابانی کند، شکست خورده. مقایسه ریبوت موست وانتد و هات پرسوت سال ۲۰۱۰ به خوبی فکر کنم خودش گویا باشد. هر دو نسخه را کرایترین ساختند اما ریبوت موست وانتند درست بر خلاف هات پرسوت اصلا نتوانست حس نسخه‌های قدیمی را تکرار کند. امیدوارم EA برای یک بار هم که شده حداقل به صفحه ویکی‌پدیا سری نید فور اسپید خودش نگاه کند تا شاید متوجه شود کدام استودیوهایش در ساخت چه فضاهایی مهارت و تخصص بیشتری دارند.

بازی Need for Speed Hot Pursuit
استفاده بهتر از جهان بازی

اولین Need for Speed جهان‌باز برای خودش انقلابی بود. آن زمان اهمیتی نمی‌دادیم که این دنیا چقدر کوچک است و آیا محتوای دیگری دارد یا خیر. تنها خوشحال بودیم که می‌توانیم خودمان بین ماموریت‌های مختلف جا‌به‌جا شویم و در شهرهای بازی رانندگی کنیم. اما از آن زمان انتظارات ما از بازی‌ها بسیار بالاتر رفته و به خصوص سری فورتزا هورایزن ثابت کرده است که چطور می‌توان از این دنیاهای بزرگ نهایت استفاده را برد.

اما دنیای نید فور اسپید تقریبا به اندازه گذشته محدود و بدون جذابیت باقی مانده است. نهایت کار جذابی که می‌توانید انجام دهید، پریدن از نقاط مختلف و آزاد کردن تروفی و اچیومنت است. راستش را بخواهید انتظار نداریم Need for Speed هم دنیایی به بزرگی و زیبایی فورتزا هورایزن ۴ جلوی پایمان بگذارد که بتوانیم با صد‌ها ماشین مختلف در آن گرد و خاک به پا کنیم. اما حداقل شهر یا محیط نسخه بعدی به قدری جذابیت و محتوا داشته باشد که برای رانندگی کردن در آن نیازی به مسابقه دادن نباشد.

بهره بردن از پتانسیل‌های نسل بعد

بازی Need for Speed نسل بعد

الکترونیک آرتز می‌گوید که تمام استودیوهایش در ساخت بازی‌های جدید از جمله Need for Speed دارند از امکانات سخت‌افزاری کنسول‌های جدید استفاده می‌کنند و به شخصه امیدوارم این موضوع تنها به معنای گرافیک کمی بهتر نباشد. ریبوت سال ۲۰۱۵ هنوز هم تا به امروز از لحاظ گرافیکی واقعا زیباست اما به لطف SSD‌، پشتیبانی از فناوری رهگیری پرتو و قدرت سخت‌افزاری کنسول‌های نسل بعد، تغییرات و پیشرفت‌های نید فور اسپید بعدی می‌تواند بسیار فراتر از جلوه‌های بصری باشد.

جهان بزرگتر، ماموریت‌ها و مسابقات بدون لودینگ و هوش مصنوعی واقعی‌تر تنها از ساده‌ترین پیشرفت‌هایی هستند که به ذهن می‌رسد و پتانسیلش را دارند در نسل بعد به واقعیت بپیوندند. هر چند احتمالا برای فهمیدن پتانسیل واقعی نسل بعد باید منتظر عرضه نسخه بعدی فورتزا بمانیم اما همین حالا هم نید فور اسپید بعدی می‌تواند درس‌های زیادی از فورتزا هورایزن و حتی گذشته خود بگیرد.


.کپی شد https://vgto.ir/4yk

8
نظر تو چیه ؟

avatar
1000
6 نظرات
2 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین واکنش
پرطرفدار ترین
7 نویسندگان دیدگاه
بهرامپویانHosseinHPR7mani-safaeiS.Rahimi آخرین نویسندگان دیدگاه
  مشترک شدن  
جدید ترین قدیمی ترین بیشترین امتیاز
اطلاع رسانی کن
بهرام
مهمان
بهرام

اگر حالت offline co-op را هم به با ی برگردانند که بشود با دوستان و بدون نیاز به آنلاین بودن بازی کرد خیلی به درد ما می خورد
همان کاری که CTR انجام داده است

پویان
مهمان
پویان

MW بعدی چی
یا حتی tokyo night برای خاطرات ما با Ug

پویان
مهمان
پویان

من تمام نید فور اسپید ها رو بازی ردم ( الان هیت رو با کمترین کیفیت و بیشترین لگ بازی میکنم ) ولی nfs برای طرفداراش همیشه جذابه به جز پی ب

HosseinHPR7
مهمان
HosseinHPR7

من که میگم باید ماست وانتدو بازسازی کنن چون اون موقع که تو ps2 بازی میکردیم شاهکاری بود

S.Rahimi
مهمان
S.Rahimi

دقت کردید هر دفعه هم همینو مینویسید و اخرش از سال قبل هم بد تر میشه

Javad
مهمان
Javad

از واتچ داگز و gta نسل بعد چه انتظاری دارید ؟

ورود
بارگذاری...
ثبت نام
بارگذاری...