پروژه جدید خالق بایوشاک «بسیار عجیب و غریب» خواهد بود
شرکت تیکتو قصد دارد فرانچایز بایوشاک (Bioshock) را احیا کند اما خالق، طراح و نویسنده این سری یعنی کن لوین روی این پروژه کار نمیکند. در عوض، او دارد یک پروژه آزمایشی و متفاوت را ...
شرکت تیکتو قصد دارد فرانچایز بایوشاک (Bioshock) را احیا کند اما خالق، طراح و نویسنده این سری یعنی کن لوین روی این پروژه کار نمیکند. در عوض، او دارد یک پروژه آزمایشی و متفاوت را در تیکتو پیش میبرد. اینطور که گیم اسپات گزارش داده پروژه مذکور سالها در جریان بوده اما همچنان هیچ خبر رسمی از آن به بیرون درز نکرده است.
لوین که اخیرا در رویداد GameLab 2020 مصاحبه مفصلی داشت، اطلاعات محدود اما جالبی از پروژه جدید خود در اختیار مخاطبان قرار داد.
در حال حاضر واقعا نمیتوانم چیزی از بازی بگویم اما بدانید که چیزهای خیلی عجیبی در آن خواهند بود. اگر کسی نیاید و به شما بگوید فلان کار جنونآمیز است، یعنی هنوز به سمت مرزهای جدید پیش نرفتهاید. تمام چیزهای خارقالعاده در مرز و لبه پرتگاه قرار دارد.
در نتیجه شما باید ابتدا کارتان را تا جایی پیش ببرید که کاملا دیوانهوار و مضحک بهنظر برسد، سپس آن را کمی عقب بکشید. اما اگر از ابتدا اینگونه نباشد، هیچگاه نمیدانید مرزها کجا قرار داشته است. شما باید در دفتر کار چیزهایی بگویید که مردم فکر کنند دیوانه هستید! اما بعد پروژهتان را کمی عقب بیاورید تا به یک چیز واقعی و ویژه تبدیل شود.
لوین اضافه کرد:
من دوست دارم بازیکن همینطور برود و برود و برود. میخواهم به زمان آنها احترام بگذارم. قصد هم ندارم یک سری چیزها را به زور به خورد مخاطب بدهم؛ اگر کسی چیزی را بخواهد خودش به سراغ آن میرود و زیر و بم آن را کشف میکند. نیازی نیست تیم سازنده حس آزادی و انتخاب را از بازیکن بگیرد.
بازی جدید کن لوین که در Ghost Story Games در بوستون توسعه مییابد، تحت هیچگونه فشار زمانی و روانی نیست و لوین نیز از این مسئله کاملا خوشحال است.
خوشبختانه من در وضعیتی هستم که... خب حالا دیگر با آن محدویتهای زمانی مواجه نیستم که در گذشته مدام اذیتم میکرد. تیکتو به من اعتماد دارد و بیشتر از هر زمان دیگری به من آزادی عمل میدهد.
گرچه اینها بدان معنا نیست که لوین هیچ اعتنایی به مباحث زمانی یا مالی ندارد. وی در ادامه گفت:
من هم نگران بحث زمانبندی و تاریخ هستم؛ من هم معتقدم این چیزها اهمیت دارد. اگر شما پول و زمان بینهایتی داشته باشید، به عنوان یک کارگردان خلاق به مشکلات بزرگی برخواهید خورد، چراکه خلاقیت شما عملا فلج میشود.
شما باید برنامههای مشخصی برای کار داشته باشید و همیشه به سمت یک هدف قدم بردارید. من هم دوست دارم افرادی کنارم باشند که مدام این موضوعات را به من گوشزد کنند.
در نهایت اینکه همچنان هیچ اطلاعات مشخصی از پروژه بعدی لوین در دست نیست و تنها میدانیم بازی جدید این کارگردان خلاق و بااستعداد تجربهای تازه با درونمایه شوتر و نقشآفرینی خواهد بود. برای دریافت اخبار تکمیلی در این مورد حتما اخبار ویجیاتو را دنبال کنید.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
ی سوال bioshock infinite به شماره های قبلی ربط داره؟یعنی باید اول شماره های قبلی رو برم تا بفهمم داستان چیه؟
نه ربطی نداره هر کدومشون ی داستان جداگانه هستند
بایوشاک یک و بایوشاک اینفینیت بهم ربط دارند ..یه سری سوال تو نسخه اول به وجود میاد که تو نسخه اینفینیت جواب داده میشه ..
ترتیب بازی کردن هم به این شکل که اول بایوشاک...بعد بایوشاک اینفینیت و dlc هاش بعد بایوشاک دو .
دوست عزیزی که گفته ربطی نداره وقتی در مورد یه بازی اصلاع کامل نداری چجوری راحت می نویسی بهم ربطی ندارند.
من اینقدر از اثرت خوشم اومد که مشتاق هستم نسخه های بعد رو بازی کنم.
حیف شد دیگه تو بایوشاک نیستی.
ولی دوست دارم اثر جدیدت رو امتحان کنم?☺
پیرو کامنت قبلی اینکه
جالبیش اینه جفتشونم جایزه بهترین بازی سال و عنواع اقسام جایزه های دیگرو تو کارنامشون دارن و بی ادا هستن !
جزو معدود بازی سازای بزرگ صنعت گیم هست که هم نابغه هستش و هم ادای نداره
یکی دیگشم کوری بارلوگ هست
دم کن لوین گرم
عمرشو داد پای گیمرا تا یه تجربه جدید داشته باشن
من دوست دارم بازیکن همینطور برود و برود و برود. میخواهم به زمان آنها احترام بگذارم. قصد هم ندارم یک سری چیزها را به زور به خورد مخاطب بدهم؛ اگر کسی چیزی را بخواهد خودش به سراغ آن میرود و زیر و بم آن را کشف میکند. نیازی نیست تیم سازنده حس آزادی و انتخاب را از بازیکن بگیرد.
.
.
این تیکه به لست 2 بود
دقیقا?