آموزش
معرفی ساختمانهای دفاعی Clash of Clans
در این قسمت از آموزش بازی کلش او کلنز به ساختمانهای دفاعی میپردازیم. در میان انوع مختلف ساختمانهای موجود در بازی، ساختمانهای دفاعی کلش او کلنز از اهمیت بالایی برخوردارند. درواقع این ساختمانها هستند که ...
نوشته شده توسط محمدامین بهتوئی | ۳ تیر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰
در این قسمت از آموزش بازی کلش او کلنز به ساختمانهای دفاعی میپردازیم. در میان انوع مختلف ساختمانهای موجود در بازی، ساختمانهای دفاعی کلش او کلنز از اهمیت بالایی برخوردارند. درواقع این ساختمانها هستند که از دهکدهتان در برابر تهاجم نیروهای رقیب دفاع میکنند.
بیشتر بخوانید:
- 1 گیگا تسلا – Giga Tesla
- 1.1 توضیحات اولیه
- 1.2 استراتژیهای کلی درخصوص این ساختمان
- 2 توپ جنگی – Cannon
- 2.1 توضیحات اولیه
- 2.2 استراتژیهای دفاعی
- 2.3 استراتژیهای تهاجمی
- 3 برجک کماندار – Archer Tower
- 3.1 توضیحات اولیه
- 3.2 استراتژیهای دفاعی
- 3.3 استراتژیهای تهاجمی
- 4 خمپاره انداز – Mortar
- 4.1 توضیحات اولیه
- 4.2 استراتژیهای دفاعی
- 4.3 استراتژیهای تهاجمی
- 5 ضد هوایی – Air Defense
- 5.1 توضیحات اولیه
- 5.2 استراتژیهای دفاعی
- 5.3 استراتژیهای تهاجمی
- 6 ساختمان جادوگر – Wizard Tower
- 6.1 توضیحات اولیه
- 6.2 استراتژیهای دفاعی
- 6.3 استراتژیهای تهاجمی
- 7 دَمَنده هوا – Air Sweeper
- 7.1 توضیحات اولیه
- 7.2 استراتژیهای دفاعی
- 7.3 استراتژیهای تهاجمی
- 8 تسلای پنهان – Hidden Tesla
- 8.1 توضیحات اولیه
- 8.2 استراتژیهای دفاعی
- 8.3 استراتژیهای تهاجمی
- 9 ساختمان بمب – Bomb Tower
- 9.1 توضیحات اولیه
- 9.2 استراتژیهای دفاعی
- 9.3 استراتژیهای تهاجمی
- 10 ساختمان اینفرنو – Inferno Tower
- 10.1 توضیحات اولیه
- 10.2 استراتژیهای دفاعی
- 10.3 استراتژیهای تهاجمی
- 11 تیروکمان خودکار – X-Bow
- 11.1 توضیحات اولیه
- 11.2 استراتژیهای دفاعی
- 11.3 استراتژیهای تهاجمی
- 12 توپخانه عقاب – Eagle Artillery
- 12.1 توضیحات اولیه
- 12.2 استراتژیهای دفاعی
- 12.3 استراتژیهای تهاجمی
- 13 دیوار – Wall
- 13.1 توضیحات اولیه
- 13.2 استراتژیهای دفاعی
- 13.3 استراتژیهای تهاجمی
گیگا تسلا – Giga Tesla
توضیحات اولیه
- تالار شهر لول 12 یک استثناء در میان تمام لولهای پیشین محسوب میشود و در دسته ساختمانهای دفاعی قرار میگیرد. دلیل آن هم این است که این ساختمان مجهز به یک سیستم دفاعی با نامه گیگا تسلا (Giga Tesla) است.
- هنگامی که به تالار شهر لول 12 ارتقاء پیدا میکنید، به صورت پیش فرض گیگا تسلایی با لول 1 روی آن قرار گرفته است.
- گیگا تسلا تنها زمانی ظاهر میشود و شروع به آسیب رسانی میکند که توسط نیروهای رقیب یا طلسممهایشان به تالار شهر آسیب وارد شود یا بیشتر از نصف دهکده تخریب شده باشد.
- میزان آسیب رسانی گیگا تسلا بسیار بالاست و میتواند به طور همزمان چند نیرو را هدف قرار دهد.
- پس از تخریب تالار شهر، همچون برجک بمب انداز (Bomb Tower) گیگا تسلا منفجر میشود و یک آسیب محیطی به نیروهای اطراف خود وارد میکند.
- برای متوجه شدن لول گیگا تسلا میتوانید تعداد ستارههای داخل پروفایل ساختمان را نگاه کنید. اعداد یونانی کنار اسم تالار شهر لول 12 هم نشان دهنده لول گیگا تسلا است.
استراتژیهای کلی درخصوص این ساختمان
- گیگا تسلا میتواند به شدت مخرب باشد. حتی زمانی که سه یا چهار نیرو را هدف قرار میدهد باز هم مقدار آسیب رسانی آن بسیار زیاد است. درواقع میتوان آن را به یک ساختمان اینفرنو (Inferno Tower) چند هدفی تشبیه کرد.
- بهترین راه برا متوقف کردن گیگا تسلا و به دست آوردن مدت زمانی کوتاه برای بالا بردن شانس تخریب تالار شهر استفاده از طلسم یخبندان (Freeze Spell) است.
- زمان مواجهه با یک گیگا تسلای لول 5 حواستان به انفجار آن باشد. قدرت این انفجار آنقدر زیاد است که میتواند گروهی از نیروهای ضعیفتر و حتی بالونها (Balloon) و بولرها (Bowler) را کاملا از بین ببرد.
- استفاده از قابلیت Eternal Tome نگهبان ارشد (Grand Warden) میتواند برای جلوگیری از آسیب دیدن نیروهایتان در مقابل انفجار گیگا تسلا مناسب باشد.
- بُرد انفجار گیگا تسلا کمتر از بُرد آسیب رسانی آن است. به همین خاطر نیروی دور بردی مانند ملکه کماندار (Archer Queen) از گزند انفجار آن در امان خواهد بود.
لول | میزان آسیب/ثانیه برای هر هدف | میزان آسیب/حمله برای هر ضربه | تعداد اهداف | میزان آسیب انفجار | هزینه | مدت زمان ساخت | مقدار XPکسب شده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 150 | 75 | 2 | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | 12 |
2 | 175 | 87.5 | 2 | ندارد | 6,000,000 | دو روز | 415 | 12 |
3 | 175 | 87.5 | 3 | ندارد | 8,000,000 | چهار روز | 587 | 12 |
4 | 200 | 100 | 3 | ندارد | 10,000,000 | شش روز | 720 | 12 |
5 | 200 | 100 | 4 | 1,000 | 12,000,000 | هشت روز | 831 | 12 |
بُرد | سرعت حمله | مدل اهداف |
10 | نیم ثانیه | زمین و هوا |
توپ جنگی – Cannon
توضیحات اولیه
- توپ جنگی یک ساختمان دفاعی تک هدفی است که از ابتدای بازی در اختیار شما قرار میگیرد.
- توپ جنگی کم هزینه است و به سرعت به لولهای بالاتر ارتفاء پیدا میکند.
- توپ جنگی یکی از بهترین ساختمانهای دفاعی برابر نیروهای زمینی محسوب میشود.
- چون توپ جنگی نمیتواند آسمان را هدف قرار دهد، نیروهای هوایی میتوانند به سادگی آن را از بین ببرند و راه را برای نیروهای زمینی باز کنند.
- از لول 7 به بعد و در صورتی که سازنده ارشد (Master Builder) در دسترس باشد میتواند یک ارتقاء ویژه بهجای توپ جنگی اعمال کند و یک لوله دیگر به آن اضافه کند.
استراتژیهای دفاعی
- توپ جنگی دارای برد نسبتا زیاد و میزان آسیب رسانی بالایی هستند. به همین خاطر میتوانند به سادگی دیوار خرابکنها (Wall Breaker) را از بین ببرند و مانع از فروپاشی دیوارهای دهکده شوند.
- توپ جنگی گزینه بسیار مناسبی است تا توجه نیروهای تهاجمی رقیب به خصوص غول (Giant) است تا به سراغ دیگر ساختمانهای دفاعی نروند و فرصت لازم برای دیگر ساختمانها را جهت آسیب رسانی به وجود آورند.
- شما میتواند با قرار دادن خمپاره انداز (Mortar) و ساختمان جادوگر (Wizard Tower) در برد توپ جنگی از آنها مراقبت و محافظت کنید.
- حتما توجه کنید که توپهای جنگیتان در شعاع آسیب رسانی ضد هواییهایتان (Air Defense) قرار داشته باشند. همانطور که گفته شد توپ جنگی نمیتواند آسمان را هدف قرار دهد و به همین خاطر نیروهای هوایی به سادگی آن را از بین میبرند.
- قرار دادن توپ جنگی در برد ساختمانهایی مانند برجک کماندار (Archer Tower) و ساختمان جادوگر هم میتواند از آنها در برابر حملات دفاعی مراقبت کند.
- در لولهای پایینتر حتما آپگرید کردن توپ جنگی و خمپاره انداز را در اولویت قرار دهید چرا که این نیروها هستند که میتوانند به خوبی جلوی حملات رقبایتان ایستادگی کنند.
- از تالار شهر لول 5 به بالا قرار دادن دو توپ جنگی در کنار یکدیگر به شما کمک کند سریعتر غولها را از بین ببرید.
- یک توپ جنگی دو لول به خوبی میتواند مقابل حملات نیروهای کوچک و پرتعداد ایستادگی کند.
استراتژیهای تهاجمی
- از بین بردن توپ جنگی به وسیله نیروهای دفاعیی مانند اژدها (Dragon)، بالون (Balloon) و مینیونها (Minion) بسیار ساده است.
- توپ جنگی تنها میتواند یک نیرو را هدف قرار دهد و تا زمانی که آن نیرو از بین نرفته باشد به سراغ دیگری نمیرود. به همین خاطر استفاده از یک تانک و سپس نیروهای پشتیبانی کننده مانند بربرها (Barbarians) و کماندار (Archer) میتواند سرعت از بین بردن آنها را افزایش دهد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/ضربه | میزان سلامتی | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 9 | 7.2 | 420 | 250 | ده ثانیه | 3 | 1 |
2 | 11 | 8.8 | 470 | 1,000 | پانزده دقیقه | 30 | 1 |
3 | 15 | 12 | 520 | 4,000 | چهل و پنج دقیقه | 51 | 2 |
4 | 19 | 15.2 | 570 | 16,000 | یک ساعت | 60 | 3 |
5 | 25 | 20 | 620 | 50,000 | چهار ساعت | 120 | 4 |
6 | 31 | 24.8 | 670 | 100,000 | هشت ساعت | 169 | 5 |
7 | 40 | 32 | 730 | 200,000 | شانزده ساعت | 240 | 6 |
8 | 48 | 38.4 | 800 | 400,000 | یک روز و نیم | 360 | 7 |
9 | 56 | 44.8 | 880 | 800,000 | دو روز | 415 | 8 |
10 | 65 | 52 | 960 | 1,500,000 | دو روز و نیم | 464 | 8 |
11 | 80 | 64 | 1,060 | 3,000,000 | سه روز | 509 | 9 |
12 | 95 | 76 | 1,160 | 4,500,000 | سه روز و نیم | 549 | 10 |
13 | 110 | 88 | 1,260 | 6,000,000 | چهار روز | 587 | 10 |
14 | 120 | 96 | 1,380 | 7,500,000 | پنج روز | 657 | 11 |
15 | 130 | 104 | 1,500 | 9,000,000 | شش روز | 720 | 11 |
16 | 140 | 112 | 1,620 | 11,000,000 | ده روز | 929 | 12 |
هزینه دو لول کردن | مدت زمان دو لول کردن | لول توپ جنگی مورد نیاز | لول توپ جنگی دو لول مورد نیاز |
1,500,000 | دو روز | 7 | 4 |
بُرد | سرعت حمله | نوع حمله | نیروهایی که آسیب وارد میکند |
9 | 0.8 ثانیه | تک هدفی | زمینی |
برجک کماندار – Archer Tower
توضیحات اولیه
- برجک کماندار یک ساختمان دفاعی تک هدفی است.
- برجک کماندار یکی از مهمترین ساختمانهای دفاعی بازی محسوب میشود. این ساختمان میتوان هم نیروهای زمینی و هم نیروهای هوایی را هدف قرار دهد.
- بُرد آسیب رسانی برجک کماندار بسیار بالاست به راحتی میتواند محدوده بزرگی از دهکده شما را پوشش دهد.
- از لول 10 به بعد برجک کماندار را میتوانید با استفاده از سازنده ارشد به طور ویژه ارتقاء دهید. این ارتقاء که «حمله سریع» نام دارد سرعت و قدرت حمله برجک کماندار را بالاتر میبرد اما بُرد آن را کاهش میدهد.
استراتژیهای دفاعی
- برجک کماندار میتواند همزمان نیروهای زمینی و هوایی را هدف قرار دهد. بُرد این ساختمان بسیار بالاست و بهترین استراتژی این است که از آنان در لایههای ثانویه دهکدهتان استفاده کنید تا به خوبی بتوانند ساختمانهای اطراف را پشتیبانی کنند.
- برجک کماندار میتواند به عنوان پشتیبان برای برخی از ساختمانهای دفاعی که تنها نیروهای زمینی را هدف قرار میدهند فعالیت کنند.
- با وجود اینکه ارتقاء دادن برجک کماندار به لولهای بالاتر هزینه بیشتری دارد و مدت زمان بیشتری طول میکشد، اما بهتر است آن را پیش از توپ جنگی ارتقاء دهید. کاربرد این ساختمان بسیار بالاست و به خوبی میتواند مقابل تهاجم نیروهای رقیبتان ایستادگی کند.
- سعی کنید برجک کماندار را در نزدیکی ساختمانهایی مانند خمپاره انداز یا توپ جنگی قرار دهید.
استراتژیهای تهاجمی
- قابلیت هدف قرار دادن نیروهای زمینی و هوایی برجک کماندار را تبدیل به یکی از نیروهای موثر دفاعی میکند.
- نابودی برجک کماندار باید برای شما در اولویت قرار بگیرد. با توجه به اینکه این ساختمان تنها میتواند یک نیرو را هدف قرار دهد به سادگی میتوانید با استفاده از نیروهایی مانند بربر یا کماندار آن را از بین ببرید.
- هنگامی که حملهای بر اساس بالون را در پیش دارید، سعی کنید در نواحیی که تجمع برجک کماندار بیشتر است تعداد بیشتری بالون قرار دهید تا سرعت تخریب آنها افزایش پیدا کند.
- برجک کماندار تنها میتواند یک نیرو را هدف قرار دهد و تا زمانی که آن نیرو از بین نرفته باشد به سراغ دیگری نمیرود. به همین خاطر استفاده از یک تانک و سپس نیروهای پشتیبانی کننده مانند بربرها و کماندار میتواند سرعت از بین بردن آنها را افزایش دهد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/حمله | میزان سلامتی | هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 11 | 5.5 | 380 | 1,000 | یک دقیقه | 7 | 2 |
2 | 15 | 7.5 | 420 | 2,000 | سی دقیقه | 42 | 2 |
3 | 19 | 9.5 | 460 | 5,000 | چهل و پنج دقیقه | 51 | 3 |
4 | 25 | 12.5 | 500 | 20,000 | سه ساعت | 103 | 4 |
5 | 30 | 15 | 540 | 80,000 | هشت ساعت | 169 | 5 |
6 | 35 | 17.5 | 580 | 180,000 | دوازده ساعت | 207 | 5 |
7 | 42 | 21 | 630 | 360,000 | یک روز و نیم | 360 | 6 |
8 | 48 | 24 | 690 | 720,000 | دو روز | 415 | 7 |
9 | 56 | 28 | 750 | 1,000,000 | دو روز و نیم | 464 | 8 |
10 | 65 | 32.5 | 810 | 2,000,000 | سه روز | 509 | 8 |
11 | 75 | 37.5 | 890 | 3,500,000 | سه روز و نیم | 549 | 9 |
12 | 83 | 41.5 | 970 | 5,000,000 | چهار روز | 587 | 10 |
13 | 92 | 46 | 1,050 | 6,500,000 | پنج روز | 657 | 10 |
14 | 108 | 54 | 1,130 | 8,000,000 | شش روز | 720 | 11 |
15 | 120 | 60 | 1,230 | 9,500,000 | هشت روز | 831 | 11 |
16 | 134 | 67 | 1,330 | 11,000,000 | یازده روز | 974 | 12 |
هزینه ارتقاء ویژه | مدت زمان ارتقاء ویژه | لول مورد نیاز برای برجک کماندار | لول برجک کماندار ارقاء داده شده در بیلدر بیس |
4,000,000 | هفت روز | 10 | 6 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیب | نیروهایی که آسیب وارد میکند |
10 | نیم ثانیه | تک هدفی | زمین و هوا |
خمپاره انداز – Mortar
توضیحات اولیه
- خمپاره انداز در دسته ساختمانهای دفاعی با آسیب رسانی محیطی و بسیار سنگین قرار میگیرد.
- بُرد خمپاره انداز بسیار زیاد است و زمانی که یکی از نیروهای رقیب وارد آن شود، گلولهای آتشین از لوله خمپاره انداز شلیک شده و لحظهای بعد روی سر نیروهای مهاجم فرود میآید.
- فاصله زمانی میان هر شلیک خمپاره انداز 5 ثانیه است.
- از لول هشت به بعد میتوانید با استفاده از سازنده ارشد ارتقاء ویژهای را روی خمپاره انداز اعمال کنید. به وسیله این ارتقاء دارای یک خمپاره انداز چند گلولهای میشوید که میتواند در آن واحد 3 گلوله شلیک کند.
- بُرد بالا و آسیب بسیار زیاد خمپاره انداز موجب میشود تا این ساختمان به سادگی بتواند تهاجم گروهی نیروهای کوچک و ضعیفتر را از بین ببرد.
- بزرگترین ضعف خمپاره انداز این است که نمیتواند شعاعی به اندازه 4 خانه اطراف خود را هدف قرار دهد. درصورتی که نیروهای مهاجم به این فضا برسند یا در آن قرار داشته باشند دیگر از طرف خمپاره انداز صدمهای نمیبینند.
- خمپاره انداز نمیتواند آسمان را هدف قرار دهد و به همین خاطر نیروهای هوایی مانند بالون میتوانند به سادگی آن را از بین ببرند.
- توجه داشته باشید که گلوله شلیک شده توسط خمپاره انداز مدتی طول میکشد تا به هدف اصابت کند. در این بین اگر نیروهای رقیب از سرعت بالایی برخوردار باشند ممکن است از گزند آن دور بمانند.
استراتژیهای دفاعی
- اصولا بهترین مکان برای قرار دادن خمپاره اندازها وسط دهکده است. خمپاره انداز باید از گزد نیروهای ماجم دور باشد تا بتواند فرصت کافی برای آسیب رسانی به آنان را داشته باشد.
- تلاش کنید با استفاده از دیوار دسترسی مستقیم نیروهای مهاجم را به خمپاره انداز قطع کنید. این دیوار بخشی از فضایی که خمپاره انداز نمیتواند هدف قرار دهد را نیز پر میکند.
- در صورتی که ضربه خمپاره انداز به هدف اصابت کند، میتواند بسیار مخرب باشد.
- اگر فاصله خمپاره اندازها با یکدیگر کم باشد و بتوانند یک نقطه را به صورت دسته جمعی هدف قرار دهند، میتوانند بسیاری از نیروهای بازی را سریعا از بین ببرند.
- خمپاره انداز میتواند کمانداران هم لول با خود را با یک ضربه از بین ببرد.
- ترکیب خمپاره انداز و ساختمان جادوگر و قرار دادن این دو درکنار یکدیگر میتواند استراتژی دفاعی مناسبی باشد.
- طلسم رعدوبرق (Lightning Spell) با لول یکسان میتواند یک خمپاره انداز را از بین ببرد.
- اگر میخواهید خمپاره اندازهایتان را کنار یکدیگر قرار دهید، حتما میانشان از دیوار استفاده کنید و فضای هر یک را جدا کنید.
- زمانی که در حال ارتقاء دادن خمپاره انداز هستید، مخصوصا در لولهای پایینتر حواستان به وضعیت دفاعیتان باشد. بسیاری از کاربران از این موقعیت سوء استفاده میکنند و به دهکدهتان حمله میکنند.
- در لولهای بالاتر میتوانید خمپاره انداز را در لایههای خارجی دهکدهتان قرار دهید تا بتوانند کمانداران یا سایر نیروهای مهاجمی که قصد تخریب ساختمانهای پَرت شما را دارند هدف قرار دهند.
استراتژیهای تهاجمی
- سرعت پایین شلیک خمپاره انداز، فضای کور اطراف آن و آسیب رسانی کم آن به نیروهای قدرتمند بزرگترین نقطه ضعفهای آن برای نیروهای زمینی هستند.
- خمپاره انداز نمیتواند نیروهای هوایی را هدف قرار دهد. به همین خاطر استفاده از نیروهایی مانند بالون، مینیون یا اژدها میتواند برای از بین بردن آنها مفید باشد.
- اگر چند خمپاره انداز رقیبتان در کنار یکدیگر قرار دارند، با استفاده از یک طلسم رعدوبرق میتوانید آنها را از بین ببرید.
- هنگامی که از نیروهای ضعیف استفاده میکنید توجه کنید که آنان را با فاصله از یکدیگر قرار دهید تا مانع از آسیب رسانی دسته جمعی خمپاره انداز به آنان شوید.
- هدف قرار دادن خمپاره اندازی که به وسیله یک ساختمان جادوگر محافظت میشود برای نیروهای زمینی میتواند بسیار سخت باشد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/حمله | میزان سلامتی | مقدار هزینه | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 4 | 20 | 400 | 8,000 | پنج ساعت | 134 | 3 |
2 | 5 | 25 | 450 | 32,000 | هشت ساعت | 169 | 4 |
3 | 6 | 30 | 500 | 120,000 | شانزده ساعت | 240 | 5 |
4 | 7 | 35 | 550 | 400,000 | یک روز و نیم | 360 | 6 |
5 | 8 | 40 | 600 | 800,000 | دو روز و نیم | 464 | 7 |
6 | 9 | 45 | 650 | 1,600,000 | سه روز | 509 | 8 |
7 | 11 | 55 | 700 | 3,200,000 | چهار روز | 587 | 9 |
8 | 14 | 70 | 750 | 5,000,000 | پنچ روز | 657 | 10 |
9 | 17 | 85 | 800 | 7,000,000 | شش روز | 720 | 11 |
10 | 20 | 100 | 850 | 9,000,000 | ده روز | 929 | 11 |
11 | 23 | 115 | 900 | 11,000,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
هزینه ارتقاء ویژه | مدت زمان ارتقاء ویژه | لول مورد نیاز برای خمپاره انداز | لول مورد نیاز برای خمپاره انداز در بیلدر بیس |
8,000,000 | چهارده روز | 8 | 8 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیب رسانی | نیروهایی که آسیب وارد میکند |
4-11 | پنج ثانیه | آسیب محیطی | زمینی |
ضد هوایی – Air Defense
توضیحات اولیه
- ضد هوایی یکی از قویترین نیروهای دفاعی بازی است که تنها میتواند نیروهای هوایی بازی را هدف قرار دهد.
- ضد هوایی تنها یک نیرو در آسمان را هدف قرار میدهد و تا زمانی که آن را از بین نبرده سراغ دیگری نمیرود.
- ضد هوایی هیچ تعاملی با نیروهای زمینی نخواهد داشت و به سادگی توسط آنها از بین میرود.
- ضد هوایی از تالار شهر لول 4 به بعد در اختیار شما قرار میگیرد.
استراتژیهای دفاعی
- بُرد ضد هوایی بسیار بالاست و به همین خاطر میتواند به راحتی نیروهای هوایی را از یک فاصله مطمئن هدف قرار دهد.
- بهترین موقعیت برای قرار دادن ضد هواییها مرکز دهکده است. جایی که ساختمانهای زیادی بین نیروهای مهاجم و ضد هوایی قرار گرفته باشند و این ساختمان بتواند زمان زیادی برای از بین بردن نیروهای مهاجم هوایی داشته باشد.
- در تالار شهر لول 7 بهتر است ضد هواییها را در یک موقعیت مثلث مانند قرار دهید. در تالار شهر لول 9 میتوانید چهارمین ضد هوایی را نیز بسازید و آنها را در یک موقیت مربعی مانند یا لوزی مانند قرار دهید.
- لاواهوند (Lava Hound) مستقیما ضد هوایی را هدف قرار میدهد. این نیرو میزان سلامتی بسیار زیادی دارد و به خوبی برای دیگر نیروها زمان ایجاد میکند تا از گزند ضد هوایی و آسیب رسانیاش دور باشند.
- در لولهای پایینتر بسیاری از کاربران تلاش میکنند ابتدا ضد هوایی را نابود کرده و سپس با استفاده از نیروهای هوایی بقیه دهکده را تخریب کنند. حتما ضد هوایی را در موقعیتی قرار دهید که به خوبی توسط دیگر ساختمانهای دفاعی محافظت میشود.
- به هیچ عنوان ضد هوایی را در لایههای خارجی دهکدهتان قرار ندهید.
- حتما دور تا دور ضد هوایی از دیوار استفاده کنید تا نیروهای زمینی نتوانند به سادگی و با گذشتن از لایههای ابتدایی دهکدهتان آن را هم هدف قرار دهند.
استراتژیهای تهاجمی
- در تمامی حملات ضد هوایی یکی از اولین نیروهایی است که میبایست به سراغش بروید.
- اگر ابتدا به سراغ ضد هوایی بروید، موقعیت مناسب برای استفاده از شفا بخش (Healer) را پیدا میکنید.
- اگر با بالون حمله میکنید، حتما آنها را از گزند ضد هوایی دور نگه دارید یا ابتدا با استفاده از لاواهوند آن را مشغول کنید تا به بالونهایتان آسیب وارد نکنند.
- ضد هوایی برابر اژدها بسیار موثر است و به خوبی میتواند آن را از بین ببرد. در حین استفاده از اژدها برای حمله حتما به سرگرم کردن ضد هوایی توجه کنید.
- میتوانید از هیروها و مخصوصا ملکه کماندار (Archer Queen) برای تخریب ضد هوایی استفاده کنید.
- ضد هوایی که در کنار یک ساختمان جادوگر قرار گرفته است برای نیروهای زمینی تبدیل به یک چالش میشود و نمیتوان به سادگی آن را از بین برد.
- استفاده از چندین مینیون برای تخریب ضد هوایی با توجه به اینکه این ساختمان تنها میتواند یک نیرو را هدف قرار دهد میتواند بسیار موثر باشد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان سلامتی | مقدار هزینه | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 80 | 800 | 22,500 | سه ساعت | 103 | 4 |
2 | 110 | 850 | 90,000 | دوازده ساعت | 207 | 4 |
3 | 140 | 900 | 270,000 | دو روز | 415 | 5 |
4 | 160 | 950 | 500,000 | دو روز و نیم | 464 | 6 |
5 | 190 | 1,000 | 1,000,000 | سه روز | 509 | 7 |
6 | 230 | 1,050 | 2,000,000 | چهار روز | 587 | 8 |
7 | 280 | 1,100 | 4,000,000 | پنج روز | 657 | 9 |
8 | 320 | 1,200 | 6,300,000 | شش روز | 720 | 10 |
9 | 360 | 1,300 | 8,800,000 | ده روز | 929 | 11 |
10 | 400 | 1,400 | 10,800,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیب | نیروهایی که آسیب وارد میکند |
10 | یک ثانیه | تک هدفی | هوایی |
ساختمان جادوگر – Wizard Tower
توضیحات اولیه
- ساختمان جادوگر شامل یک تخته سنگ عمودی میشود که روی آن جادوگری ایستاده است.
- ساختمان جادوگر یکی از قویترین ساختمانهای دفاعی بازی است و میتواند آسیب محیطی بسیار سنگینی به نیروهای مهاجم وارد کند.
- میتوان تاثیر ساختمان جادوگر بر نیروهای جادوگر را به خمپاره انداز تشبیه کرد. با این تفاوت که ساختمان جادوگر به صورت آنی به اهداف خود آسیب وارد میکند.
- ساختمان جادوگر میتواند نیروهای زمینی و هوایی را هدف قرار دهد.
- ساختمان جادوگر هیچ نقطه کوری ندارد، اما برد کمی دارد و نیروها را از فاصله نزدیکی هدف قرار میدهد.
- سرعت آسیب رسانی ساختمان جادوگر بسیار بالاست و به همین خاطر این ساختمان از خمپاره انداز در امور دفاعی بسیار کاربردیتر است.
- هدف قرار دادن ساختمان جادوگر با استفاده گروهی از نیروها میتواند بسیار خطرناک باشد چرا که آسیب محیطی این ساختمان زمینه نابودی دسته جمعی آنان را فراهم میکند.
- میتوان از تانکهایی مانند غول یا گولم برای منحرف کردن ساختمان جادوگر و سپس نیروهایی مانند کماندار یا جادوگر برای نابودی آن استفاده کرد.
استراتژیهای دفاعی
- بهترین نقطه برای قرار دادن ساختمان جادوگر نزدیک تالار شهر است.
- سرعت بالای آسیب رسانی و همچنین آسیب محیطی این ساختمان موجب میشود نیروهای ضعیفتر شانس چندانی برای مقابله با آن نداشته باشند.
- ساختمان جادوگر بهترین محافظ برای محفظه منابع شماست. این ساختمان میتواند نیروهای مهاجم را پیش از دست برد زدن به منابعان به سادگی از بین ببرد.
- ساختمان جادوگر و خمپاره انداز به نوعی مکمل هم در دفاع هستند و به خوبی میتوانند فضای دهکده شما را از گزند نیروهای ضعیف در امان نگه دارند.
- برای محافظت از ضد هواییهایتان میتوانید ساختمان جادوگر را در نزدیکی آن قرار دهید. ضد هوایی تنها به یک هدف آسیب وارد میکند و ساختمان جادوگر میتواند به خوبی جلوی تهاجم نیروهای کوچک به سمت ضد هوایی را بگیرد.
- ساختمان جادوگر میتواند با آسیب رساندن به گروهی از غولها یا هر تانک دیگری در بازی، آنان را برای دیگر ساختمانهای دفاعی تبدیل به هدفی سادهتر کند و سرعت از بین رفتن آنان را بسیار افزیش دهد.
استراتژیهای تهاجمی
- بهترین راه برای از بین بردن ساختمان جادوگر استفاده از یک منحرف کننده و سپس نیروهای دور برد است. برای مثال میتوانید از غول برای پرت کردن حواس ساختمان جادوگر و سپس کماندار برای تخریب ساختمان جادوگر استفاده کنید.
- توجه کنید که به هیچ عنوان برای تخریب ساختمان جادوگر با استفاده از نیروهای ضعیف آنها را در یک نقطه قرار ندهید. پخش کردن نیروها در اطراف ساختمان جادوگر موجب میشود این ساختمان نتواند آنها را هدف قرار دهد.
- اگر در نزدیکی محفظه منابع رقیبتان ساختمان جادوگر وجود دارد، تا پیش از تخریب شدنش نیروهایتان را به سمت منابع نفرستید. ساختمان جادوگر میتواند به سادگی نیروهای ضعیفی مانند بربر یا گابلین (Goblin) را از بین ببرد.
- استفاده از شفا بخش برای بازیابی سلامتی تانکهایتان در مقابل آسیب رسانی ساختمان جادوگر میتواند بسیار موثر باشد.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/حمله | میزان سلامتی | مقدار سلامتی | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 11 | 14.3 | 620 | 180,000 | هشت ساعت | 169 | 5 |
2 | 13 | 16.9 | 650 | 360,000 | دوازده ساعت | 207 | 5 |
3 | 16 | 20.8 | 680 | 700,000 | یک روز و نیم | 360 | 6 |
4 | 20 | 26 | 730 | 1,200,000 | دو روز | 415 | 7 |
5 | 24 | 31.2 | 840 | 1,700,000 | دو روز و نیم | 464 | 8 |
6 | 32 | 41.6 | 960 | 2,200,000 | سه روز | 509 | 8 |
7 | 40 | 52 | 1,200 | 3,700,000 | چهار روز | 587 | 9 |
8 | 48 | 62.4 | 1,440 | 5,200,000 | پنج روز و نیم | 689 | 10 |
9 | 54 | 70.2 | 1,680 | 7,200,000 | هفت روز | 777 | 10 |
10 | 62 | 80.6 | 2,000 | 9,200,000 | ده روز | 929 | 11 |
11 | 70 | 91 | 2,240 | 11,200,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
برد | سرعت حمله | نوع آسیب | نیرویی که آسیب وارد میکند |
7 | 1.3 ثانیه | محیطی | زمین و هوا |
دَمَنده هوا – Air Sweeper
توضیحات اولیه
- دمنده هوا نوعی ساختمان دفاعی است که تنها نیروهای هوایی را هدف قرار میدهد. این ساختمان هیچ آسیبی به اهداف خود وارد نمیکند و تنها با دمیدن باد به سمتشان آنها را از مسیرشان منحرف میکند.
- دمنده هوا نمیتواند نیروهای زمینی را هدف قرار دهد.
- نیروهای رقیب میتوانند به سرعت دمنده هوا را تخریب کنند چرا که میزان سلامتی بالایی ندارد.
- دمنده هوا تنها به یک سمت قرار میگیرد و میتواند به همان جهت موجهایی از باد شلیک کند. این موجها نیروهای هوایی رقیب را به عقب هل میدهد و مانع از رسیدن آنها به ساختمانهای شما میشوند.
- دمنده هوا را میتوان در زاویههای 45 درجه چرخاند. به این شکل هشت جهت کلی برای هدف قرار دادن به وجود میآید.
استراتژیهای دفاعی
- حتما به جهتی که دمنده هوا را قرار میدهید دقت کنید.
- بهتر است جهتی را انتخاب کنید که تصور میکنید همیشه حملات از آن سمت شکل میگیرد.
- بُرد دمنده هوا در توضیحات آن 1-15 خانه تعیین شده. به این معنی که این ساختمان یک خانه را نمیتواند هدف قرار دهد و در واقع نقطه کور آن محسوب میشود.
- دمنده هوایی که به لولهای بالایی رسیده باشد میتواند به سادگی تعداد زیادی از بالنها را به عقب هل داده و مانع از رسیدنشان به ساختمانهای مرکزی دهکدهتان شود.
- به خاطر داشته باشید تا آن جهتی از دهکدهتان که به وسیله دمنده هوا پشتیبانی نمیشود به خوبی با استفاده از ساختمانهایی مانند ضد هوایی یا بمبها و تلههای هوایی محافظت میشود.
- دمنده هوا میتواند به خوبی نیروهای سبک هوایی مانند مینیونها را از رسیدن به ساختمانهایتان دور نگه دارد.
- دمنده هوا را میتوان نوعی دیوار هوایی نامید. دیواری که موجب میشود نیروهای رقیبتان پشت سر آن جمع شوند و سپس ساختمانهایی نظیر ساختمان جادوگر فرصت کافی برای از بین بردنشان را داشته باشند.
استراتژیهای تهاجمی
- دمنده هوا تنها میتواند به یک جهت شلیک کند. جهتی که از گزند دمنده هوا دور است را به سادگی میتوان با نگاه کردن تشخیص داد.
- نیروهای کم سرعتی مانند بالون شانس چندانی برای مقابله برابر دمنده هوا ندارند. بهتر است برای جلوگیری از نابودی آنها از طلسمی مانند خشم (Rage Spell) استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری دمنده هوا را از بین ببرید.
- برای از بین بردن دمنده هوا میتوان از طلسم رعدوبرق استفاده کرد. این طلسم به شما این اجازه را میدهد تا با خیال راحت و با استفاده از نیروهای هواییتان دهکده رقیب را هدف قرار دهید.
- دمنده هوا میتواند شفا بخش را از نیروهای مهاجم شما دور کند و فرصت لازم برای ساختمانهای دفاعی رقیبتان را فراهم کند تا نیروهایتان را از بین ببرند.
لول | قدرت دمندگی | میزان سلامتی | مقدار هزینه | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 1.6 tiles | 750 | 500,000 | دوازده ساعت | 207 | 6 |
2 | 2.0 tiles | 800 | 750,000 | دو روز | 415 | 6 |
3 | 2.4 tiles | 850 | 1,250,000 | سه روز و نیم | 549 | 7 |
4 | 2.8 tiles | 900 | 2,400,000 | چهار روز و نیم | 623 | 8 |
5 | 3.2 tiles | 950 | 4,800,000 | پنج روز و نیم | 689 | 9 |
6 | 3.6 tiles | 1,000 | 7,200,000 | شش روز | 720 | 10 |
7 | 4.0 tiles | 1,050 | 9,600,000 | شش روز و نیم | 749 | 11 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیبی | نیرویی که آسیب وارد میکند |
1-15 | پنج ثانیه | ندارد | هوایی |
تسلای پنهان – Hidden Tesla
توضیحات اولیه
- تسلای پنهان یک ساختمان دفاعی است اما با یک قابلیت متفاوت. این ساختمان همچون تلهها و بمبها از چشم رقیبتان پنهان میماند و زمانی که نیروهای دفاعی او نزدیکش شوند خود را نشان میدهد.
- اگر بیش از نصف دهکده شما نابود شود نیز تسلای پنهان خود را نشان میدهد.
- تسلای پنهان از تالار شهر لول هفت در اختیار شما قرار میگیرد.
- تسلای پنهان دارای بُرد 7 خانهای است، اما اگر نیرویی در فاصله 6 خانهای آن قرار گیرد خود را نشان میدهد.
- هیدن تسلا در دسته بندی تلهها قرار نمیگیرد و یک ساختمان دفاعی کامل محسوب میشود.
استراتژیهای دفاعی
- بهترین خصوصیت تسلای پنهان این است که میتوان رقیبتان را سورپرایز کند و دقیقا از نقطهای خارج شود که هیچ کس انتظارش را ندارد.
- به همین خاطر یک تسلای پنهان که در موقعیت مناسب قرار گرفته است میتواند مسیر حمله رقیبتان را عوض کرده و آن را کاملا خنثی کند.
- زمان طراحی دهکدهتان توجه کنید که ترکیب آن را به گونهای نچینید که موقعیت تسلای پنهان کاملا مشخص باشد.
- سعی کنید فضاهای کوچک زیادی در سرتاسر دهکدهتان به وجود آورید تا بدین شکل رقیبتان نتواند جای درست تسلای پنهان را حدس بزند.
- اگر در حال ارتقاء دادن تسلای پنهان هستید آن را از دهکدهتان خارج کنید تا رقیبتان نتواند جای سایر تسلاها را حدس بزند.
- حتما دقت داشته باشید که تسلای پنهان را در موقعیتی قرار دهید که هیچ نیروی دیگری نمیتوان در آن نقطه قرار داد. بدین ترتیب محیط اطراف تسلای پنهان امن بوده و این ساختمان میتواند به خوبی نیروهای رقیب را از مسیر خود منحرف کند.
- ابر بمب (Giant Bomb) یکی از دیگر از آیتمهایی است که دقیقا به اندازه تسلای پنهان فضا نیاز دارد و بسیاری از کاربران موقعیت آن را با تسلای پنهان اشتباه میگیرند.
- اگر تالار شهرتان را خارج از دهکدهتان قرار دادهاید، میتوانید تسلاهایتان را در اطراف آن قرار دهید تا رقیبتان را سورپرایز کرده و کمی او را برای از بین بردن تالار شهر به زحمت بیاندازید.
- استفاده از تسلای پنهان در کنار تالار شهر شانس تخریب آن را کاهش میدهد.
استراتژیهای تهاجمی
- پیش از حمله از فضاهای خالی موجود در دهکده رقیبتان استفاده کنید و تلاش کنید جای تقریبی تسلای پنهان را حدس بزنید.
- هنگامی که نیروهایتان نزدیک تسلای پنهان شوند، این ساختمان تریگر شده و فعال میشود. ممکن است مسیر نیروهایتان پس از تشخیص تسلای پنهان تغییر کند و فرصت لازم برای از بین بردنشان توسط ساختمانهای دفاعی به وجود آید.
- اگر یک فضای خالی 2×2 دیدید که به وسیله دیوار احاطه شده مطمئن باشید که تسلای پنهان است.
- برای تالار شهر لول 6 و کمتر فضاهایی این چنینی حتما برای ابر بمب است چرا که تسلای پنهان وجود ندارد.
- پس از فعال شدن تسلای پنهان میتوانید آن را به وسیله نگهبان اعظم از بین ببرید. برد نگهبان اعظم بیشتر از تسلای پنهان است و از آن آسیب نمیبیند.
- یک غول و چند کماندار به سادگی میتوانند یک تسلای پنهان را تخریب کنند.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/حمله | میزان سلامتی | مقدار هزینه | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 34 | 20.4 | 600 | 1,000,000 | دوازده ساعت | 207 | 7 |
2 | 40 | 24 | 630 | 1,250,000 | دو روز | 415 | 7 |
3 | 48 | 28.8 | 660 | 1,500,000 | سه روز و نیم | 549 | 7 |
4 | 55 | 33 | 690 | 2,000,000 | چهار روز | 587 | 8 |
5 | 64 | 38.4 | 730 | 2,500,000 | چهار روز و نیم | 623 | 8 |
6 | 75 | 45 | 770 | 3,000,000 | پنج روز و نیم | 689 | 8 |
7 | 87 | 52.2 | 810 | 3,500,000 | شش روز و نیم | 749 | 9 |
8 | 99 | 59.4 | 850 | 5,000,000 | هشت روز | 831 | 10 |
9 | 110 | 66 | 900 | 8,000,000 | ده روز | 929 | 11 |
10 | 120 | 72 | 950 | 10,000,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
بُرد | بُرد لازم برای فعال سازی | سرعت حمله | نوع آسیب | نیروهایی که حمله میکند | هدف مورد علاقه |
7 | 6 | 0.6 ثانیه | تک هدفی | زمین و هوا | ندارد |
ساختمان بمب – Bomb Tower
توضیحات اولیه
- ساختمان بمب یک ساختمان دفاعی با آسیب محیطی است که از تالار شهر لول 8 در اختیار شما قرار میگیرد.
- ساختمان بمب را میتوان به ساختمان جادوگر تشبیه کرد با این تفاوت که نمیتواند نیروهای هوایی را هدف قرار دهد.
- زمانی که میزان سلامتی ساختمان بمب به 0 برسد، از ساختمان یک بمب بزرگ به جا میماند که یک ثانیه بعد منفجر میشود و به نیروهای اطرافش تا شعاع 2.75 خانه آسیب وارد میکند. آسیب رسانی این بمب مشابه ابر بمب است.
استراتژیهای دفاعی
- ساختمان بمب برای از بین بردن تهاجم پر تعداد نیروهای رقیب فوق العاده است. آن را در موقعیتی قرار دهید که نیروها در نزدیکی آن جمع میشوند.
- از ساختمان بمب میتوان برای محافظت از ضد هوایی استفاده کرد. البته ساختمان بمب از ضد هوایی تنها در برابر نیروهای زمینی دفاع میکند.
- تنها چند نیروی ضعیف میتوانند ساختمان بمب را تخریب کنند. از آن به خوبی محافظت کنید.
- انفجار پس از تخریب ساختمان بمب بسیار قدرتمند است و میتواند آسیب فراوانی به نیروهای رقیبتان وارد کند.
استراتژیهای تهاجمی
- نیروهای هوایی کاملا در برابر ساختمان بمب ایمن هستند و هیچ آسیبی نمیبینند.
- تنها استفاده ساختمان بمب در حملات هوایی است که میتواند نیروهای مهاجم رقیب را از مسیرشان منحرف کند.
- برای اینکه نیروهایتان از گزند آسیب پس از تخریب ساختمان بمب دور باشند، با استفاده از یک تانک مانند غول و سپس چند نیروی پشتیبان آنها را تخریب کنید.
- حواستان به فضاهای خالی اطراف ساختمان بمب باشد. ممکن است یک ابر بمب در آن قسمت وجود داشته باشد که در این صورت آسیب فوق العاده سنگینی به نیروهای شما وارد میشود.
- به هیچ عنوان از قابلیت ویژه پادشاه بربرها (Barbarian King) در کنار ساختمان بمب استفاده نکنید. انفجار پس از تخریب آن موجب میشود تمام بربرهای اسپاون شده از بین بروند.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/حمله | میزان آسیب پس از تخریب | میزان سلامتی | مقدار هزینه | مدت زمان ساخت | مقدار xp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 24 | 26.4 | 150 | 650 | 2,000,000 | دو روز و نیم | 464 | 8 |
2 | 28 | 30.8 | 180 | 700 | 3,500,000 | چهار روز | 587 | 8 |
3 | 32 | 35.2 | 220 | 750 | 5,000,000 | شش روز | 720 | 9 |
4 | 40 | 44 | 260 | 850 | 7,000,000 | هفت روز | 777 | 10 |
5 | 46 | 50.6 | 300 | 1,000 | 9,000,000 | نه روز | 881 | 11 |
6 | 52 | 57.2 | 340 | 1,200 | 10,000,000 | ده روز | 929 | 11 |
7 | 60 | 66 | 380 | 1,400 | 11,000,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیب | نیرویی که حمله میکند |
6 خانه | 1.1 ثانیه | محیطی | زمینی |
ساختمان اینفرنو – Inferno Tower
توضیحات اولیه
- ساختمان اینفرنو جریانی از آتش را به سمت نیروهای رقیب شلیک میکند.
- این جریان آتشین به مرور اوج میگیرد و بر میزان آسیبش افزوده میشود.
- ساختمان اینفرنو از تالار شهر لول 10 در اختیار شما قرار میگیرد.
- ساختمان اینفرنو دارای دو نوع آسیب رسانی است. تک هدفی و چند هدفی.
- در نوع تک هدفی هرچه آسیب رسانی ساختمان اینفرنو روی یک نیرو امتداد یابد میزان آسیب وارده توسط آن بیشتر میشود. در ثانیههای ابتدایی آسیب رسانی میزان آسیب وارده بسیار کم است اما به مرور بسیار زیاد و میتواند قدرتمندترین نیروهای بازی را نیز به سرعت از بین ببرد.
- اگر ساختمان اینفرنو روی حالت تک هدفی باشد، به سادگی توسط حمله گروهی نیروهای ارزان قیمت از بین میرود.
- در حالت چند هدفی ساختمان اینفرنو میتواند به ماکسیمم 5 هدف آسیب وارد کند. این بدین معنی است که ساختمان اینفرنو دیگر نقطه ضعف مواجهه با گروه نیروهای مهاجم را نخواهد داشت اما از میزان آسیب رسانی او نیز کاسته میشود.
- همچون تیروکمان خودکار، ساختمان اینفرنو نیز باید پس از هر بار شلیک شارژ شود. شارژ ساختمان اینفرنو بسته به نوع حمله و مقدار ایستادگی آن مصرف میشود و ممکن است چند پروسه دفاع نیز دوام بیاورد.
- ساختمان اینفرنو به وسیله دارک الکسیر شارژ میشود.
- ساختمان اینفرنو دارای هدف مورد علاقه نیست و نیروهای زمینی و هوایی را هدف قرار میدهد.
استراتژیهای دفاعی
- اگر ساختمان اینفرنو روی حالت تک هدفی تنظیم شده باشد برابر حمله گروهی نیروها ضعف نشان میدهد و به سادگی از بین میرود.
- حالت تک هدفی این ساختمان میتواند قویترین نیروهای بازی مانند گولم یا پکا را تنها ظرف چند ثانیه کاملا از بین ببرد و نابود کند.
- اگر ساختمان اینفرنوی شما روی حالت تک هدف قرار دادر میتوانید یک ساختمان جادوگر را مکمل آن کنید تا از نزدیک شدن گروههای پرتعداد نیروها به آن جلوگیری کند.
- حالت چند هدفی میتواند به سادگی گروهی از نیروهای مهاجم را از بین ببرد.
- قرار دادن ساختمان اینفرنو با حالت چند هدفی در نزدیکی محفظه منابع میتواند مانع از نزدیک شدن نیروهایی مانند گابلین برای دست برد زدن به آنها شود.
- سعی کنید ساختمان اینفرنو را در داخلیترین لایه دهکدهتان قرار دهید تا به این شکل فرصت بیشتری را برای نابود کردن نیروهای مهاجم به دست آورید.
- ساختمان اینفرنو در برابر بالون بسیار موثر است و به خوبی میتواند تهاجم این نیرو را خنثی کند.
- ساختمانهای اینفرنو را با فاصله از یکدیگر قرار دهید تا یک طلسم یخبندان نتواند موجب از کار افتادن تمام آنها شود.
- سعی کنید میان توپخانه عقاب (Eagle Artillery) و ساختمانهای اینفرنو نیز فاصله ایجاد کنید تا طلسم یخبندان مانع از کار افتادن تمام آنها نشود.
استراتژیهای تهاجمی
- اگر ساختمان اینفرنو در حالت تک هدفی باشد و نیروهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند در محدوده آسیب رسانی آن قرار گیرند، این شانس را پیدا میکنید تا تانکهایتان فرصت بیشتری برای بقا داشته باشند.
- برای از کار انداختن ساختمان اینفرنو میتوانید از طلسم یخبندان استفاده کنید. بدین طریق چند ثانیه فرصت پیدا میکنید تا ساختمان اینفرنو را تخریب کنید و مانع از بین رفتن نیروهایتان شوید.
- اگر ملکه کماندار شما توسط ساختمان اینفرنو تک هدفی در حال آسیب دیدن است میتوانید از قابلیت ویژه او استفاده کنید و پنهان شوید تا از مانع از بین رفتن او شوید.
- نیروهای کوچک در مقابل ساختمان اینفرنوی تک هدفی بهتر عمل میکنند و میتوانند به سادگی آن را از بین ببرند.
- گولم و لاواهوند سریعا توسط ساختمان اینفرنوی تک هدفی از بین میروند.
- با نگاه کردن به ظاهر ساختمان اینفرنو میتوانید تشخیص دهید که در حالت تکی یا چند هدفی است.
- برخی از دهکدههای غیر فعال را که دارای ساختمان اینفرنو هستند میتوانید از ظاهر این ساختمان تشخیص دهید. ساختمان اینفرنویی که شارژ نشده باشد خاموش است و دیگر پرتوهای نور از آنان دیده نمیشود.
- با استفاده از دو طلسم رعدوبرق و یک زلزله میتوانید ساختمان اینفرنو را از بین ببرید.
- قابلیت ویژه نگهبان اعظم میتواند برای چند ثانیه نیروهایتان را در برابر آسیب رسانی ساختمان اینفرنو مقاوم کند.
- استفاده از یک طلسم بازیابی سلامتی (Healing Spell) میتواند از آسیب ساختمان اینفرنوی چند هدفی جلوگیری کند.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان سلامتی | هزینه شارژ کردن | مقدار هزینه | مدت زمان ساخت | مقدارxp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز | ||
ابتدا | پس از 1.5 ثانیه | پس از 5.25 ثانیه | |||||||
1 | 30 | 100 | 1,000 | 1,500 | 500 | 5,000,000 | چهار روز و نیم | 623 | 10 |
2 | 37 | 125 | 1,250 | 1,800 | 600 | 6,000,000 | پنج روز و نیم | 689 | 10 |
3 | 45 | 140 | 1,400 | 2,100 | 700 | 7,000,000 | شش روز و نیم | 749 | 10 |
4 | 57 | 155 | 1,550 | 2,400 | 800 | 9,000,000 | هشت روز | 831 | 11 |
5 | 70 | 175 | 1,750 | 2,700 | 900 | 10,000,000 | ده روز | 929 | 11 |
6 | 81 | 200 | 2,000 | 3,000 | 1,000 | 11,000,000 | چهار روز | 1,099 | 12 |
بُرد | سرعت آسیب رسانی | تعداد اهداف | نوع آسیب رسانی | مقدار شارژ |
9 | 0.128 ثانیه | 1 | زمین و هوا | 1,000 |
تیروکمان خودکار – X-Bow
توضیحات اولیه
- تیروکمان خودکار یک ساختمان دفاعی تک هدفی است.
- تیروکمان خودکار با استفاده از الکسیر شارژ میشود.
- تیروکمان خودکار را میتوان در دو حالت استفاده کرد، زمینی و هوایی.
- در حالت زمینی بُرد تیروکمان خودکار بسیار زیاد است و در حالت زمینی-هوایی برد آن کاسته میشود.
استراتژیهای دفاعی
- یک تیروکمان خودکار شارژ شده میتواند پشتیبان خوبی برای تمام ساختمانهای دهکده باشد.
- زمینی بودن یا زمینی-هوایی بودن تیروکمان خودکار را میتواند از ظاهر آن تشخیص دهید. اگر تیروکمان خودکار کمی مایل رو به بالا بود مشخص است که زمینی-هوایی است و اگر کاملا صاف بود مشخص میشود که فقط زمینی است.
- معمولا تیروکمان خودکار را در مرکزیترین نقطه دهکده قرار میدهند.
- به خاطر داشته باشید که حتما پس از هر دفاع تیروکمان خودکارتان را شارژ کنید. در پروسه یک دفاع تیروکمان خودکار معمولا شارژ زیادی مصرف میکند و به نسبت ساختمان اینفرنو زودتر شارژش تمام میشود.
- اگر تیروکمان خودکار روی حالت زمینی باشد، نیروهای هوایی به سادگی میتوانند آن را نبود کنند.
- با وجود اینکه سرعت آسیب رسانی تیروکمان خودکار بسیار بالاست اما میزان آسیب رسانی آن بسیار کم است.
- تیروکمان خودکار برای از بین بردن نیروهای کوچک و ضعیف مناسبتر است.
استراتژیهای تهاجمی
- تانکهایی مانند غول یا گولم به خوبی میتوانند آسیب رسانی تیروکمان خودکار را به خود معطوف کنند و از دیگر نیروها محافظت کنند.
- معمولا یک تیروکمان خودکار را روی حالت هوایی قرار میدهند تا در دفاع برابر هجوم نیروهای هوایی نیز بتواند به دفاع از دهکده کمک کند.
- تیروکمان خودکار روی یک هدف قفل میکند و تا زمانی که از بین نرفته باشد سراغ دیگر نیروها نمیرود.
- استفاده از یک ملکه کماندار و چند شفا بخش پشت سر آن موجب میشود تا ملکه کماندار از تیروکمان خودکار آسیبی نبیند و فرصت لازم برای از بین بردن آن را داشته باشد.
- برای نابود کردن تیروکمان خودکار بهتر است از چند تانک مانند غول استفاده کنید. استفاده از یک تانک و چند نیروی پشتیبان نیز میتواند در برابر تیروکمان خودکار بسیار موثر باشد.
- یک تیروکمان خودکار شارژ نشده را نمیتوان از ظاهر آن تشخیص داد.
- هنگامی که شارژ تیروکمان خودکار تمام شود، دیگر شلیک نمیکند و عملا بیاستفاده است.
لول | میزان آسیب/ثانیه | میزان آسیب/حمله | میزان سلامتی | هزینه شارژ کردن | مقدار هزینه ساخت | مدت زمان ساخت | مقدار xpبه دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 50 | 6.4 | 1,500 | 16,000 | 3,000,000 | چهار روز و نیم | 623 | 9 |
2 | 60 | 7.68 | 1,900 | 19,000 | 4,000,000 | پنج روز و نیم | 689 | 9 |
3 | 70 | 8.96 | 2,300 | 22,000 | 5,000,000 | شش روز و نیم | 749 | 9 |
4 | 80 | 10.24 | 2,700 | 24,000 | 7,000,000 | هشت روز | 831 | 10 |
5 | 100 | 12.8 | 3,100 | 26,000 | 9,500,000 | ده روز | 929 | 11 |
6 | 120 | 15.36 | 3,500 | 28,000 | 12,000,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیب رسانی | مقدار شارژ |
14 | 0.128 ثانیه | تک هدفی | 1,500 |
توپخانه عقاب – Eagle Artillery
توضیحات اولیه
- یکی از قویترین ساختمانهای دفاعی بازی که بیشترین بُرد آسیب رسانی را دارد توپخانه عقاب است.
- این ساختمان از تالار شهر لول 11 در اختیار شما قرار میگیرد.
- بُرد توپخانه عقاب آنقدر زیاد است که تمام سطح دهکده شما را پوشش میدهد.
- نوع عملکرد توپخانه عقاب را میتوان به خمپاره انداز تشبیه کرد.
- توپخانه عقاب تنها زمانی فعال میشود که تعداد زیادی از نیروهای رقیبتان (برابر با 150 واحد) در محیط دهکده قرار گیرند. این ساختمان با حضور تنها چند کماندار یا بربر برای حملات فارمینگ فعال نمیشود.
- زمانیکه توپخانه عقاب فعال میشود، سر آن باز میشود و لولهای از آن خارج میشود.
- هیروها و طلسمهایی که برای شروع حمله استفاده میشوند جزو ظرفیتی که موجب فعال شدن توپخانه عقاب میشود محسوب میشوند. هر هیرو ظرفیتی برابر 25 واحد و و هر طلسم ظرفیتی برابر 5 واحد اشغال میکنند.
- فعال کردن قدرت ویژه ملکه کماندار یا پادشاه بربرها که با اسپاون شدن تعدادی نیرو همراه است جزو ظرفیت 150 واحد محسوب نمیشود.
- استفاده از طلسم اسکلتها تنها 5 واحد محسوب میشود.
- استفاده از طلسم شبیهساز (Clone Spell) تنها 5 واحد محسوب میشود.
- توپخانه عقاب طی هر ده ثانیه سه بار شلیک میکند. هر گلوله آسیب بسیار زیادی از نوع محیطی و در شعاع کمی وارد میکند. برخورد این گلولهها با نیروهای ضعیفتر موجب پرت شدن آنان به عقب و مرگ آنان میشود.
- توپخانه عقاب موقعیتی را هدف قرار میدهد که بیشترین تعداد نیروها در آن حضور دارند.
- توپخانه عقاب هربار اهداف خود را برای شلیک مجدد تغییر میدهد.
استراتژیهای دفاعی
- توپخانه عقاب را در موقعیتی قرار دهید که نقطه کور آن پوشیده باشد. معمولا مرکز دهکده بهترین موقعیت برای قرار دادن توپخانه عقاب است.
- عملکرد توپخانه عقاب مشابه خمپاره انداز است با این تفاوت که این ساختمان تنها زمانی فعال میشود که تعداد مشخصی از نیروهای رقیب در نقشه حضور داشته باشند.
- معمولا توپخانه عقاب آخرین ساختمانی است که نیروهای رقیب به آن دسترسی پیدا میکنند. به همین خاطر فرصت بسیار زیادی در اختیار این ساختمان وجود دارد تا بتواند نیروهای رقیب را از بین ببرد.
استراتژیهای تهاجمی
- از طلسم یخبندان میتوانید برای از کار انداختن موقتی توپخانه عقاب استفاده کنید. با این کار میتوانید مدت زمان کوتاهی برای نیروهایتان ایجاد کنید که در دهکده رقیب پیشروی کنند.
- بهترین زمان برای استفاده از طلسم یخبندان دقیقا موقع شلیک کردن آن است. بدین ترتیب هدف توپخانه عقاب ثابت میماند و نیروهای شما حرکت میکنند و ده ثانیه به نفع شما میشود.
- قابلیت ویژه نگهبان اعظم میتواند از نیروهایتان در برابر آسیب توپخانه عقاب دفاع کند.
- برا سرعت بخشیدن به پروسه پیشروی نیروها در دهکده رقیب میتوانید از طلسم پرش (Jump Spell) استفاده کنید.
- توپخانه عقاب را میتوان به وسیله 5 طلسم رعدوبرق لول 7 و 2 طلسم زلزله لول 4 تخریب کرد. اما این کار به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
لول | میزان آسیب/حمله | میزان آسیب/ثانیه | میزان سلامتی | ظرفیت لازم برای فعال شدن | هزینه ساخت | هزینه شارژ کردن | مدت زمان ساخت | مقدارxp به دست آمده | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 300 | 90 | 4,000 | 180 | 8,000,000 | 35,000 | هفت روز | 777 | 11 |
2 | 350 | 105 | 4,400 | 180 | 10,000,000 | 40,000 | ده روز | 929 | 11 |
3 | 400 | 120 | 4,800 | 200 | 12,000,000 | 45,000 | چهارده روز | 1,099 | 12 |
بُرد | سرعت حمله | نوع آسیب رسانی | نیروهایی که حمله میکند | هدف مورد علاقه | مقدار شارژ |
7-50 | 3 شلیک هر 10 ثانیه | محیطی | زمین و هوا | ندارد | 90 |
دیوار – Wall
توضیحات اولیه
- نحوه قرار دادن دیوارها در محیط دهکده یک امر کلیدی است.
- درواقع دیوارها اولین و مهمترین عامل دفاعی بازی محسوب میشوند.
- تاثیر دیوارها به شدت کاسته میشود اگر از آنان به درستی استفاده نشود.
- دیوارها از ساختمانهای شما در برابر تهاجم نیروهای رقیب دفاع میکنند و مانع از پیشروی سریع نیروها در محیط دهکدهتان میشوند.
- مهمترین دشمنان دیوارها طلسم زلزله، طلسم پرش و دیوار خرابکن است.
- در برخی از استراتژیها قسمتی از دیوار خالی میماند تا نیروهای رقیب را به سمت تلههای موجود در دهکده راهی کند.
- دیوارها تنها مقابل پیشروی نیروهای زمینی به جز خوک سوار، معدنچی و نگهبان اعظم را میگیرند و به هیچ عنوان در پیشروی نیروهای هوایی دخالتی ایجاد نمیکنند.
- دیوار خرابکن تنها نیرویی از بازی است که هدف مورد علاقهاش دیوار است.
- حتی اگر از دو لایه دیوار استفاده کنید باز هم آسیب محیطی دیوار خرابکن آن را خراب میکند.
استراتژیهای دفاعی
- هدف اصلی استفاده از دیوارها کم کردن سرعت پیشروی نیروهای مهاجم رقیبتان است تا از تخریب دهکدهتان جلوگیری کنید.
- دیوارها به ساختمانهای دفاعی شما این فرصت را میدهند تا مدت زمان بیشتری برای تخریب نیروهای مهاجم در اختیار داشته باشند.
- به جای کشیدن یک دیوار دور تا دور دهکدهتان بهتر است چند لایه ایجاد کنید. ساختمانهای نزدیک به هم را با استفاده از یک لایه دیوار احاطه کنید. تلاش کنید مسیرهایی دایره شکل دور تا دور دهکدهتان ایجاد کنید تا نیروهای مهاجم در آنها گردش کنند و ساختمانهای دفاعی لایه بعد آنها را هدف قرار دهند.
- نیروهایی مانند کماندار یا جادوگر میتوانند آن سوی دیوار را هدف قرار داده و به ساختمانهای آن طرف آسیب وارد کنند.
- هیچ فضای خالیی در میان دهکدهتان باقی نگذارید و اگر قسمتی وجود ندارد که نمیتوانید آن را بپوشانید از یک دیوار استفاده کنید.
- دیوار خرابکنها تنها دیواری را هدف قرار میدهند که سه خانه طول داشته باشد. به همین خاطر نمیتوان با استفاده از تک دیوار آنها را منحرف کرد.
- استفاده از ساختمانها یا درختها و سنگهای داخل محیط بازی موجب نمیشود تا نیروهای رقیبتان وارد دهکدهتان نشوند. نیروهای مهاجم میتوانند به راحتی ساختمانها را تخریب کنند یا از کنارشان بگذرند.
- گوشههای دهکده بسته نیستند و میتوان از گوشهها نیز نیروها را در محیط دهکده قرار داد.
- بهتر است با استفاده از ساختمانهای کم اهمیتی مانند جمع آوری کنندهها یا… فاصلهای در پشت دیوارها ایجاد کنید تا دیوار خرابکنها نتوانند خود را فورا به آن برسانند.
استراتژیهای تهاجمی
- تلاش کنید سوراخ یا شکافی در دیوار رقیبتان پیدا کنید.
- همچنین اگر قسمت یاز دهکده رقیبتان وجود دارد که دیوارهایش لول کمتری دارند، حمله را از آن نقطه شروع کنید.
- ممکن است برخی از این فضاهای خالی در میان ساختمانها یا دیوار رقیبتان فضایی برای قرار گیری تلهها، بمبها یا تسلای پنهان باشد.
- زمانی که در لایهای از دیوار سوراخ ایجاد شد، دیوار خرابکنها به صورت اتوماتیک لایه بعدی را هدف قرار میدهند.
- با استفاده از چهار طلسم زلزله میتوانید هر دیواری را خراب کنید.
لول | هزینه خرید با طلا | هزینه انباشتن دیوارها با طلا | هزینه خرید با الکسیر | هزینه انباشته کردن با استفاده از المسیر | تعداد حلقههای مورد نیاز | میزان سلامتی | لول تالار شهر مورد نیاز |
1 | 50 | 50 | نمیشود | نمیشود | نمیشود | 300 | 2 |
2 | 1,000 | 1,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 500 | 2 |
3 | 5,000 | 6,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 700 | 3 |
4 | 10,000 | 16,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 900 | 4 |
5 | 25,000 | 41,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 1,400 | 5 |
6 | 50,000 | 91,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 2,000 | 6 |
7 | 100,000 | 191,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 2,500 | 7 |
8 | 250,000 | 441,050 | نمیشود | نمیشود | 1 | 3,000 | 8 |
9 | 500,000 | 941,050 | 500,000 | 500,000 | 1 | 4,000 | 9 |
10 | 1,000,000 | 1,941,050 | 1,000,000 | 1,500,000 | 1 | 5,500 | 9 |
11 | 2,000,000 | 3,941,050 | 2,000,000 | 3,500,000 | 2 | 7,000 | 10 |
12 | 4,000,000 | 7,941,050 | 4,000,000 | 7,500,000 | 4 | 8,500 | 11 |
13 | 5,000,000 | 12,941,050 | 5,000,000 | 12,500,000 | 5 | 10,000 | 12 |
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود با تشکر.