ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

هوش مصنوعی، پاس‌کاری و شوت‌زنی در FIFA 20 دستخوش تغییر خواهد شد

چیزی تا پایان فصل فوتبالی 2018/2019 باقی نمانده و به خوبی می‌دانیم زودتر از آنچه که فکرش را هم بکنیم، FIFA 20 منتشر خواهد شد. الکترونیک آرتز فعلاً مشغول پخش تبلیغات مربوط به Madden NFL ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۹

چیزی تا پایان فصل فوتبالی 2018/2019 باقی نمانده و به خوبی می‌دانیم زودتر از آنچه که فکرش را هم بکنیم، FIFA 20 منتشر خواهد شد. الکترونیک آرتز فعلاً مشغول پخش تبلیغات مربوط به Madden NFL 20 است، اما بدون تردید شبیه‌ساز فوتبالی سری فیفا در اولویت نخست قرار خواهد داشت.

چند سال اخیر EA Play معمولاً محل رونمایی و معرفی این فرنچایز بوده است و رویداد امسال آنها شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد؛ اما با این حال به نظر می‌رسد اهالی تیم توسعه در الکترونیک آرتز کمی زودتر از موعد دست به کار شده و بخش‌هایی از تغییراتی که در گیم پلی بازی اعمال شده یا بهبود پیدا خواهد کرد، لیست و اعلام شده است.

در ادامه سری یادداشت‌های تیم توسعه فیفا موسوم به Pitch Notes، «گابریل زارو» و «کوری اندرس» مدعی هستند بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات کاربران فیفا 19 را در راس توجه قرار داده و امیدوار هستند تغییرات و بهینه‌سازی‌های کافی را در گیم پلی نسخه بعدی بازی اعمال کنند.

هنوز هیچ اطلاعات دقیق و رسمی در رابطه با عرضه فیفا 20 در دست نیست، اما به سادگی می‌توان حدس زد طبق روال همیشه، این بازی در ماه سپتامبر سال جاری و برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی‌سی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین تغییراتی که قرار است در فیفا 20 اعمال شود. شرح کامل این یادداشت را می‌توانید در این لینک بخوانید.

هوش مصنوعی دفاع

  • سیستم دفاعِ از نو طراحی شده: برای دفاع کردن در فیفا 20 سیستمی کاملاً جدید طراحی شده، عملکرد و مکانیزم مدافعان در جای‌گیری مناسب مورد تجدید نظر قرار گرفته، و نرخ حرکات و اضافه شدن در حملات تنظیم شده است. دفاع دستی در اولویت قرار خواهد گرفت و کسانی که از آن استفاده کنند نتایج خوبی نصیبشان می‌شود.
  • تکل برنامه‌ریزی شده: این سیستم جدید که به شکل دستی بهتر عمل می‌کند به بازیکن اطمینان می‌دهد دفاع صورت گرفته به نفع تیم به سرانجام برسد (به عنوان مثال باز پس گرفتن توپ بیشتر به نتیجه خواهد رسید و یا توپ بعد از انجام تکل زیر پای یار خودی خواهد افتاد).
  • کاهش تاثیرگذاری تقابل با مهاجم: در این شرایط مدافع در فاصله بیشتری از بازیکن پا به توپ قرار گرفته و واکنش کندتری در مواجهه با تغییر جهت ناگهانی یا دریبل زدن وی خواهد داشت؛ به این ترتیب تکل زدن یا بلوکه کردن خودکار توپ به ندرت موفقیت‌آمیز بوده و دفاع به صورت دستی را نتیجه بخش‌تر خواهد کرد.
  • سیستم حمایت توپ بهینه شده: مدافعان در حالت Jockey بیش از گذشته چابکی و تسلط خواهند داشت و بازیکن می‌تواند بهتر از قبل کنترل خطوط دفاعی‌اش را در اختیار داشته باشد.

شوت‌زنی در حالت تک به تک

  • دقت شوت در حالت تک به تک: افزایش قابل توجهی خواهد داشت، در نتیجه شوت‌ها بیشتر از گذشته در چارچوب قرار می‌گیرند و در شرایط ساده‌تر محوطه جریمه نتایج بهتری را نصیب بازیکن می‌کنند.
  • شرایط دروازه خالی: ایراد گل نشدن ضربات در حالت دروازه خالی مرتفع خواهد شد و بازیکنان به خصوص در حالت تک به تک راحت‌تر می‌توانند توپ را به تور دروازه بچسبانند.
  • واکنش دروازه بانان: نرخ قابلیت‌های مهار دروازه‌بانان بهینه‌سازی شده و به خصوص در شرایط تک به تک کمتر شاهد واکنش‌های فرازمینی آنها خواهیم بود؛ در نتیجه مهاجمان ممکن است بعد از عبور از مدافعان حریف موقعیت بسیار ایده‌آل‌تری برای گل‌زنی داشته باشند.
  • شوت بیرون پا: توانایی شوت زدن با بیرون پا پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت و البته فقط بازیکنانی که این مهارت را دارند می‌توانند بیرون پا شوت بزنند.
  • تناسب قدرت شوت با ارتفاع: در این شرایط کمتر پیش می‌آید شوت‌های محکم به آسمان زده شود و در سوی مقابل ضربات آهسته به شوت‌های زمینی نزدیک‌تر خواهد بود؛ به این ترتیب امکان گل‌زنی به مراتب بالاتر خواهد رفت.

سایر موارد مهم

  • با استفاده از Timed Finishing ضربات در رده سبز رنگ بیش از گذشته ثمربخش خواهند بود، شوت زدن عادی بیشتر خطا دارد و ضربه زدن به توپ بعد از چرخش 180 درجه سخت‌تر از قبل می‌شود.
  • دقت شوت زدن در حالت Volley پایین آمده، سانتر کشیدن در حالت سرضرب و Volley نیز با دقت کمتری انجام می‌شود.
  • انجام دادن چند سری دریبل پیاپی که پیش از این وضعیت را غیر قابل مهار می‌کرد، با شدت خیلی زیادتری بی‌اثر خواهد شد و در نتیجه بازیکن نمی‌تواند در شرایطی نابرابر حمله کند.
  • پاس‌کاری در شرایط ساده با دقت بالاتری انجام شده، خطا در حالات سخت مثل پاس دادن بعد از چرخش 180 درجه دشوارتر از قبل خواهد بود و بازیکن می‌تواند پاس محکم داده و خودش با سرعت فرار کند.
  • تعویض بازیکن خودکار بهینه‌سازی شده و در قسمت Auto Player Switching گزینه جدیدی به نام Air Balls + Loose Balls خواهد داشت که شرایط را برای کسانی که دستی بازیکن عوض نمی‌کنند بهتر خواهد نمود.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی