Elden Ring اولین حضور جورج آر.آر مارتین در صنعت بازیهای ویدئویی نیست
اوایل صنعت بازیهای ویدئویی، نقش نویسندگان در پروسه ساخت بازیهای داستانی زیاد به چشم نمیآمد. چرا؟ چون عموم مردم فقط دنبال بازی کردن بودند و کاری با عوامل سازنده نداشتند. امروزه وضعیت فرق میکند؛ چون ...
اوایل صنعت بازیهای ویدئویی، نقش نویسندگان در پروسه ساخت بازیهای داستانی زیاد به چشم نمیآمد. چرا؟ چون عموم مردم فقط دنبال بازی کردن بودند و کاری با عوامل سازنده نداشتند. امروزه وضعیت فرق میکند؛ چون بازیکنان هوشمندانهتر با تمام زوایای یک بازی برخورد میکنند. سازندگان نیز از تمام مشاغل به خصوص نویسندگان در کار ساخت بازی کمک میگیرند.
یکی از این نویسندگان، جرج آر.آر مارتین است که او را با سری کتاب معروفش A Song of Ice and Fire (ترانهای از یخ و آتش) میشناسیم. در این بین بسیاری از طرفداران فکر میکنند که Elden Ring اولین کار جرج آر.آر مارتین در دنیای گیم است و از این بابت بسیار هیجانزده هستند. اما احتمالا بسیاری از علاقمندان خبر ندارند که این اولین عنوانی نیست که مارتین در ساخت آن نقش داشته است. حال باید دید که حضور این نویسنده مشهور تاثیر مثبتی در پروژه Elden Ring خواهد داشت یا خیر؟
به لطف موفقیت سریال Game of Thrones و سری کتابهای ترانهای از یخ و آتش، مارتین به نام محبوبی در دنیای سرگرمی تبدیل شده. به وضوح تأثیر مارتین در ادبیات، سینما و تلویزیون دیده میشود. حال این نویسنده مشهور با همکاری استودیوی شناختهشده FromSoftware نویسندگی عنوان Elden Ring که یکی از مورد انتظارترین بازیهای فعلی محسوب میشود را برعهده دارد. این اتفاق باعث میشود تا مارتین را به عنوان یکی از بزرگترین شخصیتهای صنعت بازیهای ویدیویی معرفی کنیم.
سال ۲۰۱۲ مارتین در پروژه ساخت بازی اکشن - نقشآفرینی Game of Thrones نقش داشت. داستان این بازی در دنیای سری ترانهای از آتش و یخ روایت میشد. قرار بود علاوه بر شباهت کاراکترها با شخصیتهای سریال، این بازی داستان اصلی فصل اول کتاب را نیز روایت کند. عنوان بازی تاج و تخت توسط استودیوی Cyanide که با بازیهای Werewolf: The Apocalypse و Earthblood شناخته میشود بر عهده داشت. درنهایت بازی توسط Focus Home Interactive در اروپا و Atlus در آمریکای شمالی منتشر شد.
البته اگر در مرحله اول ساخت بازی Game of Thrones پتانسیل آن به خوبی مورد توجه قرار میگرفت احتمالا توسعه بازی توسط یک استودیوی بزرگتر و با بودجه بسیار بیشتری نیز انجام میشد.
متأسفانه بازی Game of Thrones در زمان انتشار با بازخوردهای منفی منتقدان از گرافیک گرفته تا سیستم مبارزه روبرو شد. گرچه بازی خوب نبود ولی بخاطر امکان پیشبرد آزادانه داستان و وجود پایانهای متفاوت، مورد ستایش قرار گرفت. طبق گزارش IMDB، مارتین در نوشتن داستان بازی Game of Thrones نقش داشته. همچنین نقش تهیه کننده اجرایی را نیز به عهده او بوده است.
در کنار اینها، مارتین در این بازی نقش شخصیت Master Martin را ایفا میکند. البته مشخص نیست كه مارتین دقیقاً چه مدت زمانی را صرف كمک به ساخت بازی كرده. اما واضح است كه او حداقل از نظر نویسندگی، در پیشبرد داستان آن تأثیر بسزایی داشته. با توجه به این که بازی Game of Thrones به دلیل داستانسراییاش مورد ستایش قرار گرفت، میتوانیم به آینده Elden Ring نیز امیدوار باشیم.
همچنان نمیشود گفت میزان مشارکت مارتین در توسعه Elden Ring چقدر است. اما مشخص است که وی با طراحی جهان Elden Ring نیز درگیر است. تلفیق جهانسازی و داستانسرایی مارتین با تواناییهای فنیِ منحصربهفرد استودیو FromSoftware یک موفقیت تضمین شده به نظر میرسد. هرچند هنوز برای نتیجهگیری خیلی زود است.
Elden Ring اولین بار در E3 2019 با یک تریلر اتمسفریک در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت نمایش داده شد. از آن زمان، خبر تازهای از Elden Ring بیرون نیامده و سازندگان هیچ نمایشی جز تریلری که در E3 از آن رونمایی شد ارائه نکردند. زمزمههایی مبنی بر اینکه نمایش بعدی Elden Ring در مارس سال جاری خواهد بود شنیده میشد. اما ماه مارس نیز گذشت و هیچ نمایشی از بازی منتشر نشد.
ماه گذشته یک افشاگری بزرگ از Elden Ring اتفاق افتاد. برخی گمانهزنی کردند که همین افشای اطلاعات باعث شد که نمایش بازی دوباره به تعویق بیفتد. البته درباره موثق بودن یا نبودن اخبار لیک شده هنوز جای بحث وجود دارد. اما این نمایش حداقل باید به طرفداران اطمینان میداد که توسعه Elden Ring در حال پیشرفت است.
با توجه به اعلام سازندگان، عرضه Elden Ring برای سال ۲۰۲۱ وعده داده شده و ما امیدواریم طرفداران برای دیدن بازی بیشتر از این صبر نکنند. اگر مایکروسافت همچنان حامی Elden Ring باشد، احتمال این که بازی در مراسم تابستان امسال در ویترین این شرکت قرار داشته باشد زیاد است. هنوز اطلاعات زیادی در مورد رویداد بازیهای تابستانه مایکروسافت در دست نیست و نمیدانیم که آیا به خوبی کنفرانسهای مراسم E3 این کمپانی خواهد بود یا نه.
بنابراین طرفداران باید برای کسب اطلاعات بیشتر منتظر بمانند. پیشنهاد ما برای طرفدارانی که با صبر و حوصله منتظر اخبار مربوط به رویداد تابستانی مایکروسافت و Elden Ring هستند، میتواند رفتن سراغ بازی Game of Thrones باشد که سال ۲۰۱۲ منتشر شد و مارتین به توسعه آن کمک کرد. بهرحال بازی میتواند مورد توجه طرفداران هاردکور سریال بازی تاج و تخت که به خاطر پایانبندی آن دنبال محتوای دیگری از این سری هستند باشد. چرا که از طرفی به نظر میرسد غیبت رمان Winds of Winter همچنان ادامهدار خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
لعنت خدا بر این لیکر ها