ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلن ویک 2
اخبار و مقالات

Alan Wake 2، خلق حس هیجان با یک شایعه

رمدی اینترتیمنت (Remedy Entertainment) عناوین درخشان بسیار زیادی را تا به امروز به دنیای بازی‌های ویدئویی هدیه کرده است. Control که با انتشار موفقش در سال ٢٠١٩ توانست به عنوان نامزد بهترین بازی سال معرفی ...

حسین چوبین
نوشته شده توسط حسین چوبین | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

رمدی اینترتیمنت (Remedy Entertainment) عناوین درخشان بسیار زیادی را تا به امروز به دنیای بازی‌های ویدئویی هدیه کرده است. Control که با انتشار موفقش در سال ٢٠١٩ توانست به عنوان نامزد بهترین بازی سال معرفی شود. Control با فیزیک خارق‌العاده‌اش همه را به شگفتی وا داشت و می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه کار‌های این استودیو دانست. هواداران اکشن-روانشناسی زمانی که تریلر بسته‌ی الحاقی جدید بازی یاد شده را دیدند حسابی به وجد آمدند.

دلیل هیجان بسیار زیاد کاربران و هواداران ارتباط این بسته‌ی الحاقی به آی‌پی قبلی رمدی یعنی Alan Wake است. پس از انتشار کامل این محتوا مجددا شایعات مربوط به ساخت نسخه‌ای جدید از Alan Wake قدرت گرفتند. براساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده به نظر می‌رسد کمپانی محبوب رمدی برنامه‌های بسیار جذاب و بزرگی باتوجه به پتانسیل درخشان نسخه‌ی اصلی برای آقای ویک دارد.

هنوز هیچ اطلاعاتی از این بازی تایید نشده است. اما ظاهرا همه چیز در دنباله‌ی رخ‌دادهای نسخه‌ی ایکس باکس 360 پیش خواهد رفت. بیشتر از ده سال است که نسخه‌ی قبلی منتشر شده و به دلیل محبوبیت و جذابیت بسیار زیاد این نسخه تقریبا همه ‌با آغوش باز منتظرند تا یکبار دیگر هرچه گرم‌تر به آقای ویک و داستانش خوش آمد بگویند. باتوجه به اتفاقات اخیر و ارتباطی که بین دنیای Control و Alan Wake بوجود آمده به‌نظر می‌رسد باید منتظر تجربه‌ای شگفت‌انگیز باشیم.

تنور را گرم کن سپس نان را بچسبان

آلن ویک 2

انتشار بسته‌ی الحاقی AWE برای Control کراس‌اوری است که رخ‌دادهای ماوراء طبیعی را در دنیای آی‌پی قدیمی‌تر این استودیو روایت می‌کند. باتوجه به مواردی که تا به امروز در دسترس قرار گرفته‌اند تقریبا به این منطق می‌رسیم که باید منتظر عنوانی با جهانی بسیار بزرگ و مملو از رخ‌دادهای ماوراء طبیعی به سبک رمدی باشیم. شاید انتظار ساخت نسخه‌ی جدید Control کمی دور از انتظار و تصادفی به نظر برسد.

اما یک کراس‌اور بین این دو بازی چیزی نیست که تصادفی یا اتفاقی باشد. باتوجه به اینکه محتوای موجود در بسته‌ی الحاقی بسیار غنی و با جزئیات بود، می‌توانیم بگوییم سازندگان زمان زیادی را به طراحی و توسعه‌ی آن اختصاص دادند. صرف چنین زمان و هزینه‌ای برای توسعه‌ی یک بسته‌ی الحاقی را نمی‌توان بی‌هدف دانست. احتمالا رمدی زمینه‌ای برای ساخت آن چه که همه این مدت منتظرش بودیم آماده کرده است.

به‌نظر می‌رسد کمپانی فنلاندی هم مانند مارول قصد دارد جهانی منحصر به خودش با نام Remedy Connected Universe خلق کند. هدف از انتشار این بسته‌ معرفی دوباره‌ی کارکتر Alan Wake به کاربران است. به عبارت بهتر می‌توان گفت رمدی در تلاش برای مقدمه‌چینی جهت انتشار نسخه‌ی بعدی است. استودیوی یاد شده به‌طور واضح علاقه‌اش را به این شخصیت نشان داده. در گذشته و تقریبا زمانی نزدیک به انتشار نسخه‌های اول چندین بار رمدی تصمیم داشت نسخه‌ی دوم را منتشر کند. اما به دلیل مدیریت مالی بد مایکروسافت در آن زمان ساخت Alan Wake 2 به فراموشی سپرده شد.

باتوجه به موفقیت‌آمیز بودن فروش Control به‌نظر می‌رسد که سازندگان دیگر مشکلی حداقل از نظر مالی برای ساخت نسخه‌ی بعدی ندارند.

قرار است از چه بترسیم؟

آلن ویک 2

این استودیوی فنلاندی دنیای اکشن و وحشتش را برای ما بارها به نمایش گذاشته. اما انتظار می‌رود وحشت بسیار زیادی را، حتی بیشتر از آنچه در نسل قبل دیدیم برای ما در این نسخه‌ی جدید نمایش دهد. رزیدنت اویل به‌طور کامل مبدل به تفریح طرفداران عناوین کلاسیک این ژانر شده و همه‌ی این طرفداران با عشق و علاقه‌ی بسیار زیادی آن را دنبال می‌کنند. درحالی که رمدی در تلاش‌ است تا به لحاظ فنی صرفا بر ترس‌های آشکار یا فیزیکی متمرکز نشود. المان‌های بسیاری وجود دارند که باید با همه‌ی چیزهایی که عضو خانواده وحشت‌ هستند ترکیب شوند.

یکی از راه‌هایی که به نظر می‌تواند Alan Wake 2 را بیش از پیش جذاب و البته نسبت به سایر عناوین متمایز کند، به کارگیری بیشتر تهدیدهای محیطی و ذهنی نسبت به فیزیکی است. منظور این نیست که استفاده از اینگونه المان‌ها چیز بدی بوده یا سرگرم کننده نیست. در عناوینی چون Outlast و یا RE7 دیدیم که بیشتر بازیکنان باید با هیولاهایی عجیب و غریب دست و پنجه نرم کنند که بیشتر آن‌ها حضوری فیزیکی دارند. مشکل اصلی وجود چنین هیولاها یا المان‌هایی عادی‌سازی یا به نوعی عادی شدن نوع هیولاها یا آن المان به مرور زمان است.

باتوجه به سابقه‌ای که از این کمپانی داریم و در Alan Wake و Control دیدیم احتمالا بیشتر تجربه‌ی بازی بر محور المان‌های ذهنی هستند. به عبارت بهتر معمولا محیط بازی اعمالی را روی بازیکن اعمال و سپس کارکتر پشتیبان نیز به مرموزترین حالت ممکن در بازی نقشش را ایفا می‌کند. موارد ماوراء طبیعه هم در روند بازی‌ به وفور به چشم می‎خورد. این‌ها تماما امضاهایی هستند که در آثار رمدی در این مدت دیدیم و انتظار داریم در عنوان جدید آن هم ببینیم.

ساخت دومین نسخه‌ از آلن ویک آرزوی قلبی تک تک گیمرها و بخصوص کاربرانی است که حدودا ۱۰ سال پیش آن را تجربه کرده‌اند. اما به هرحال این احتمال هم وجود دارد که تا معرفی و انتشار آن فاصله‌ی زیادی داشته باشیم و یا به کل این نسخه‌ ساخته نشود. چیزی که منطقی به نظر می‌رسد این است که باتوجه به موفقیت چشم‌گیر Control و همچنین اشتیاق کاربران برای دیدن نسخه‌ی جدید از بازی یاد شده بزودی شاهد نسخه‌ی دوم آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • MillenniumFalcon
    MillenniumFalcon | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

    از آقای ویک‌گفتنتون آقای چوبین مشخصه از فن های این ای پی هستید :)
    چیزی که خیلی دوست دارم توی این بازی هم شاهدش باشم اینه که در بازی اول ما شاهد این بودیم که خیلی از ترس ها و ماجراهایی که الن تجربه میکرد نمود فیزیکی ترس های درونی ال بود ، و داستان یه بعد شخصی پیدا کرده بود و البته یه پیوند خوبیم با واقعت داشت امیدوارم این نکات بازم حفظ بشن
    خیلی منتظر این بازی بودم و تقریبا خیلی هم عذاب کشیدم چون دیگه امیدی به ساخت نسخه دوم نداشتم اما سم لیک بارها گفته بود بهترین بازی که خلق کرده الن ویکه و ول کن این ای پی نبود :)

    • حسین چوبین
      حسین چوبین | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

      ??
      بازی هایی مثل Alan Wake که داستان درخشان و خوبی دارن رو خیلی دوست دارم. مسلما کوجیما و سم لیک هردو از اساتید ساخت بازی‌های داستان محور هستن و به همین دلیل تقریبا همه‌ی آثارشون رو دوست دارم.?
      درمورد این المان جدید وحشت هم چند وقت پیش کوجیما درموردش صحبت کرد دوست داشتی ویدئوش رو ببین. خلاصه شدش اینه که حس ترس از چیزی که داری می‌بینی یا یه محیط خاص به مرور تکراری یا به عبارتی عادی میشه برات به همین دلیل دیگه بعد از چند ساعت بازی کردن نمی‌ترسی. با این روش جدید سعی دارن طراحی رو طوری انجام بدن که اون حس وحشت تا آخر روایت بازی همراهت باشه و یه جورایی تو روانت باقی بمونه.

      در نهایت هم واقعا امیدوارم هرچه زودتر منتشر بشه، بی صبرانه منتظرشم مثل شما و باقی گیمرا.

      • Victor41148
        Victor41148 | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

        یه چیزی ذهن منو درگیر کرده توی کوانتوم بریک هم به الن ویک اشاراتی شده بود

        توی بازی کنترل هم که یه دی ال سی راجب بهش بود

        میمونه مکس پین با این حساب ولی سوال من چیه حالا؟

        سوال اینجاست اگر میخوان یه یونیورس بسازن چطوری میخوان این دو تای اولی یا حتی سه تا رو وارد یه داستان بکنن؟

        • حسین چوبین
          حسین چوبین | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

          مطمئنا سم لیک اگر تصمیم بگیره یه ارتباطی بینشون ایجاد می‌کنه که برای همه دلنشین باشه اما اگر قرار باشه نظر شخصیمو بگم که چطوری میتونم مکس پین رو تو یه دنیای مشترک با باقی بازی‌ها قرار بدم، مستقیم میرم دنبال کابوس‌های کارآگاه مکس. اتمسفر مرحله AN EMPIRE OF EVIL نسخه‌ی اول یا مرحله‌هایی مشابه تو نسخه‌ی دوم، همه ارتباط خوبی با دنیای باقی بازی‌ها دارن.
          البته به این نکته هم توجه کنید که مکس پین الان یه جورایی جز دارایی‌های راکستاره و فکر نمیکنم راکستار به این راحتیا اجازه بده که سم لیک یا رمدی بدون بردن اسمش اونو به دنیایی که رمدی میخواد برای خودش و برند خودش خلق کنه اضافه کنه.

        • MillenniumFalcon
          MillenniumFalcon | ۲۵ فروردین ۱۴۰۰

          کوانتوم بریک رو که نمیتونن وارد کنن بخاطر مسائل مربوط به مالکیت ای پی اما یه ورژن جالب اط مکس پین رو خودشون ساختن که همون الکس کیسی باشه که صدا میشه جیمز مک کافری و احترام خود سم لیکن دیگه چی از این بهتر :)))
          داستان هم احتمالا به گونه ایه که الن ویک در راس کاره و داستان اصلی مربوط به اونه با توجه به قابلیت تغییر واقعیتش ، اما این موضوع خودش کمی نگران کننده هم هست همزمان که چجوری مدیریت میکنن اما از یهجهتیم به سم لیک ایمان. ارم و میدونم کارش درسته
          به شخصه منتظر حضور الکس کیسی ( AKA : Max Payne ) هستم که الکس کیسی داستانی که خود الن ویک نوشته و از این جهت بهم مربوط

مطالب پیشنهادی