ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

آیا همکاری مثلث رویایی Elden Ring ختم به یک شاهکار می‌شود؟

Elden Ring یک RPG فانتزی مورد انتظار است که توسط FromSoftware ساخته می‌شود. این بازی شامل یک مثلث رویایی از کارگردان، نویسنده و آهنگساز است که تقریباً یک تیم رویایی هستند. حال باید ببینیم این ...

سیدعباس حسینی
نوشته شده توسط سیدعباس حسینی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰

Elden Ring یک RPG فانتزی مورد انتظار است که توسط FromSoftware ساخته می‌شود. این بازی شامل یک مثلث رویایی از کارگردان، نویسنده و آهنگساز است که تقریباً یک تیم رویایی هستند. حال باید ببینیم این تیم رویایی می‌توانند محصولی رویایی تحویل مخاطبان دهند یا خیر؟



FromSoftware به لطف کارگردان خود، Hidetaka Miyazaki، و محبوبیت سری Dark Souls به سرعت از جاده موفقیت عبور می‌کند. FromSoftware در حال توسعه بلندپروازانه‌ترین بازی خود برای کنسول‌های نسل نهم است. Elden Ring در کنفرانس E3 2019 معرفی شد و به عنوان بازی مورد انتظار بعدی FromSoftware شناخته شد. پس از این انتظار طولانی، طرفداران فقط همان تریلر رسمی معرفی بازی را دیده‌اند که باعث لبریز شدن صبرشان شده است.

با این حال، طرفداران توانسته‌اند اطلاعات کوچکی درباره این پروژه به دست آورند. از همان ابتدا، این همکاری بین Hidetaka Miyazaki از FromSoftware و همچنین George R.R. Martin نویسنده مشهور Game of Thrones اعلام شد. Elden Ring همچنین شباهت بیشتری به بازی Dark Souls نسبت به بازی اخیر استودیو Sekiro: Shadows Die Twice خواهد داشت. اگرچه Sekiro با استقبال خوب طرفداران روبرو شد، اما این بازی از فضای سری بازی های Souls دور بود. حتی با اینکه FromSoftware نسبت به مخفیانه نگه داشتن اطلاعات Elden Ring بسیار محتاطانه عمل می‌کند، طرفداران می‌توانند مطمئن باشند که سازنده اقدام به گردآوری یک تیم عالی برای ایجاد یک بازی جدید تخیلی با تم دارک گرد هم آورده است.

ضلع اول، کارگردان با استعداد الدن رینگ: آقای Hidetaka Miyazaki

اول از کارگردان الدن رینگ شروع کنیم، آقای هیدتاکا میازاکی. در حالی که میازاکی همزمان رئیس فعلی استودیو FromSoftware است، باید اشاره کرد که پله‌های ترقی را از پایه شروع کرده است. وی ابتدا در سال 2004 به عنوان برنامه‌ریز بازی Armored Core: Last Raven به این شرکت پیوست. در ادامه هم بعنوان کارگردان Armored Core 4 و دنباله آن Armored Core: For Answer انتخاب شد. سری Armored Core عمدتا در مورد نبردهای مکانیکی غول پیکر است، اما به تحکیم جایگاه میازاکی در FromSoftware کمک کرد. Armored Core 4 مواردی از بازی آنلاین را هم داشت، چیزی که در بازی‌های بعدی Souls دوباره مشاهده می‌شود. در حالی که بازی‌های ابتدایی میازاکی دارای تم علمی-تخیلی هستند، بدون شک این بازی‌ها تجربه لازم برای ساخت عنوان ماندگار Demon's Souls را به او داده‌اند.

میازاکی توانست یک پروژه شکست خورده به نام Demon's Souls را به یک موفقیت تبدیل کند. به گونه‌ای که اکنون ریمیک شده تا بازیکنان بتوانند Demon's Souls را در PS5 نیز تجربه کنند. بازی اصلی دنباله مستقیمی نداشت، اما میازاکی این بازی‌ها را بصورت معنوی با سری بازی‌های موفق Dark Souls ادامه داد. این کار به قدری موفق بود که باعث شد میازاکی بعنوان رئیس شرکت ارتقا یابد. تلاش‌های میازاکی باعث شد تا ژانر کاملاً جدیدی از بازی‌های فانتزی دارک و بسیار دشوار شکوفا شوند. کار او در سری Souls باعث شد که بسیاری او را به عنوان یکی از مولفین بازی‌های ویدیویی ببینند. Dark Souls تا امروز همچنان الهام بخش بازی‌های متعدد دیگر است.

خارج از دنیای Dark Souls، میازاکی کارگردانی هر دو عنوان Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice را برعهده گرفت. هر دوی این بازی‌ها در همان نبرد و گیم‌پلی آشنای سری Souls به روش‌های جدیدی گسترش یافتند. فضای بازی Bloodborne یک فضای تاریک ویکتوریایی را ارائه می‌داد و Sekiro از تاریخ ژاپن الهام می‌گرفت. علاوه بر این، میازاکی همچنین یک بازی VR 2018 را به نام Deracine کارگردانی کرد. این عنوان VR بازیکنان را در نقش یک فرد در یک فضای جن و پری گونه قرار می‌دهد که تلاش می‌کند تا یک رمز و راز را در یک مدرسه شبانه روزی حل کند و همچنان دارای مضامین تاریک‌تری است.

همه این تجربه‌ها کنار هم، هیدتاکا میازاکی را به عنوان یک کارگردان عالی برای یک RPG فانتزی دارک معرفی می‌کند. اگر محبوبیت پیرامون عناوین دیگر FromSoftware را در نظر بگیریم، اکنون بازیکنان حتی از مدیرعامل با نفوذ بازی انتظارات بیشتری دارند. بازی‌های قبلی او پر از مضامین سنگین، ایدئولوژی‌های تاریک و دنیاهایی با تاریخ باشکوه و معروف است. کارگردان الدن رینگ اظهار داشته که به قصه‌گویی مستقیم بی میل نیست، اما ترجیح می دهد اجازه دهد بازیکنان از طریق متن طعم دار و سایر روش‌های غیرمستقیم دنیای بازی را تفسیر کنند. میازاکی در ایجاد دنیاهای جذاب از این طریق تبحر دارد، چیزی که احتمالاً در Elden Ring ادامه‌دار خواهد شد.

ضلع دوم، خالق افسانه ها و فولکلور های الدن رینگ: جرج آر.آر مارتین

هنگامی که الدن رینگ در مراحل ایده‌پردازی خود بود، میازاکی این فرصت را پیدا کرد تا با یک داستان‌سرای دیگر که به تحسینش می‌پرداخت، یعنی جورج آر آر مارتین ارتباط برقرار کند. نقش مارتین در Elden Ring اصلا کوچک نیست. پس از گفتگو میان میازاکی و مارتین، داستان Elden Ring ایجاد شد. مارتین عمدتاً وظیفه خلق تاریخ و افسانه‌های دنیای بازی را بر عهده دارد. افسانه‌های ایجاد شده برای پشتیبانی از داستان واقعی بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که تریلر نشان می‌دهد، ساخته معروف به الدن رینگ تخریب شده است، که بدون شک نقش بزرگی را در داستان بازی خواهد داشت.

George R. R. Martin یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خلق یک بازی جدید تخیلی با فضای دارک است. اگرچه وی بیشتر به خاطر کارش در نوشتن سری داستان‌های حماسه‌ای نغمه‌ای از آتش و یخ شهرت دارد. مارتین در واقع مدت‌ها قبل از شروع سریال، نویسنده‌ای پرکار بود و از آن زمان تاکنون همان رویه قبلی خود را ادامه داده است.

او رمان‌ها، داستان‌های کوتاه، فیلم‌نامه‌های تلویزیونی و سینمایی را در ژانرهای مختلف نوشته است. نوشتن درسبک فانتزی، ترسناک و علمی تخیلی برای مارتین مثل آب خوردن است. به عنوان مثال، او چند قسمت از سریال منطقه گرگ و میش را در سال 1986 نوشت. در سال ۱۹۸۷ هم مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه ترسناک را در کتاب «پرتره‌های فرزندانش» منتشر کرد. برای سری داستان‌های حماسی فانتزی بازی تاج و تخت که اولین بار در سال 1996 آغاز شد، مارتین ده‌ها داستان در جهان وستروس نوشته که قرار است چندین اقتباس از این سری داستان‌ها ساخته شود.

یکی از کتاب‌های مورد علاقه میازاکی از George R. R. Martin است که دلیل اصلی FromSoftware برای همکاری با این نویسنده است. در سال 1983، مارتین کتاب Fevre Dream را نوشت. رمانی خون آشام محور که در قرن نوزدهم اطراف رودخانه می سی سی پی پیگیری می‌شود. میازاکی، مانند بسیاری دیگر از منتقدان، Fevre Dream را شاهکار ادبیات خون آشام می‌داند. البته میازاکی عاشق کتاب‌های A Song of Ice and Fire است. این ثابت می‌کند که مارتین نه تنها یک نویسنده نمونه بلکه یک جهان‌ساز فوق‌العاده نیز هست. در طول زندگی حرفه‌ای مارتین، او ده‌ها جایزه برای نویسندگی برنده و نامزد تعداد زیادی جایزه نیز شده است.

از آنجایی که George R. R. Martin بسیار با سبک فانتزی و ترسناک آشنایی دارد، کاملاً مناسب برای عنوانی است که بعد از سری Souls در حال ساخته شدن است. مارتین اغلب برای دمیدن روح تازه به سبک تخیلی و ترسناک مورد تحسین قرار می‌گیرد. بنابراین هیچ شکی نیست که می‌تواند این ژانر را به دنیای بازی‌های ویدئویی منتقل کند. مارتین را استاد خلق جهان می‌نامند و اگر اخبار مختلف حقیقت داشته باشند، الدن رینگ ممکن است الهاماتی نیز اسطوره‌های سلتیک و نورس را در بر داشته باشد. به دلیل داشتن همکاری در توسعه بازی های ویدئویی، Elden Ring دیگر سناریوی Winds of Winter را تکرار نخواهد کرد. بنابراین طرفداران برای تجربه داستان مجبور نیستند زمان نامعلومی را به خاطر روند کند داستان‌نویسی و وسواس مارتین منتظر بمانند.

ضلع سوم،آهنگساز الدن رینگ: یوکا کیتامورا

آخرین بازیکن اصلی در تیم رویایی الدن رینگ کسی نیست جز یوکا کیتامورا. او سابقه طولانی در ساخت بازی‌های FromSoftware دارد و برای آهنگسازی Elden Ring دوباره باز خواهد گشت. لیست کامل همکاری کیتامورا جهت آهنگسازی بازی‌های FromSoftware شامل Armored Core: Verdict Day ،Dark Souls 2 ،Dark Souls 3 ،Bloodborne ،Deracine و Sekiro: Shadows Die Twice است. او مانند میازاکی به FromSoftware پیوست تا در سری Armored Core کار کند و خیلی زود به یکی از مهره‌های اصلی در بازی‌های فرام سافتور تبدیل شد.


گرچه کیتامورا ممکن است مانند جورج آر. آر. مارتین چندان مشهور نباشد، اما او بسیار با استعداد است و به ارتقا بازی‌های FromSoftware برای رسیدن به این نقطه از موفقیت بسیار کمک کرده است. به همه آن زمان‌هایی فکر کنید که موسیقی متن در پس زمینه نبرد با باس فایت بازی‌هایی مثل Dark Souls یا Bloodborne باعث یک تجربه عمیق حماسی شده است. تمامی آن لحظه‌های پر از آدرنالین کار کیتامورا بوده است. او تم اصلی Dark Souls 3 را ساخته و چندین تم دلهره آور برای باس فایت‌ها ایجاد کرده است. مانند "Ludwig, The Accursed & Holy Blade" یا "Rom, The Vacuous Spider". کیتامورا می‌داند که چگونه ارکستراسیون‌های باشکوه را با لحظات عظیم گروه کر میکس کند تا تجربه‌ای فراموش نشدنی ایجاد کند.

در حالی که کارهای کیتامورا در بازی‌هایی مانند Dark Souls 3 و Bloodborne نشان می‌دهد که او می‌تواند به راحتی ارکستراسیون تخیلی دارک را انجام دهد. کار او در بازی‌های دیگر مانند Deracine و Sekiro همه کاره بودن او را به نمایش می‌گذارد. در حالی که کیتامورا مضامین آرامتر و قطعات آمبینت بیشتری را برای بازی‌های Souls ایجاد کرده، استفاده از جعبه موسیقی و استفاده از پیانو در آهنگ‌های Deracine مانند "Concert With the Faerie" ثابت می‌کند که او می‌تواند تم‌های لطیف‌تری نیز بسازد. به خصوص با Sekiro که دارای یک تم محیطی کاملاً جدید بود و کیتامورا را مجبور به آزمایش سازها و ترکیب‌های جدید می‌کرد. او نمی‌خواست فقط سبک خود را با طعم ژاپنی خلق کند و در نتیجه دوباره توانست یک موسیقی متن منحصر به فرد ایجاد کند.

به طور کلی، با وجود این مثلث رویایی در راس تیم سازنده Elden Ring، بازیکنان مطمئناً برای یک شاهکار آماده هستند. بازیکنان می‌توانند یک گیم پلی جذاب را به کارگردانی هیدتاکا میازاکی تجربه کنند و در زمینه کارهای جذاب نویسنده جورج آر. آر. مارتین به جستجو مشغول شوند. Elden Ring با تمام تجربه ترکیبی خود در ژانر فانتزی، احتمالاً می‌تواند تمام نت‌های مناسب بازیکنان را بدست آورد. هیاهوی اطراف Elden Ring بسیار گسترده است‌ و امیدواریم انتظارات بازیکنان را برآورده شود. اخبار بیشتر احتمالاً به زودی منتشر خواهد شد، اما طرفداران باید تا آن زمان همچنان نفس‌های خود را در سینه حبس کنند.

Elden Ring همچنان در دست توسعه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • witcherpunk
    witcherpunk | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

    واقعا فرقی بین این بازی و دارک سولز 1 ندیدم

  • Bigsmoke2077
    Bigsmoke2077 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

    مطمئنم گوتی رو میگیره. وقتی میگن سکیرو فقط یه چکنویس از این بوده، عظمتش پی میبرم

مطالب پیشنهادی