راهنمای کامل همه پازل های Resident Evil Village
هر رزیدنت اویل شامل انواع پازل های برای حل شدن توسط بازیکن میشود و Resident Evil Village هم از این قاعده مستثنی نیست. ویلج غالبا شامل معماهای کوتاه و آسانی میشود که با حل کردنشان ...
هر رزیدنت اویل شامل انواع پازل های برای حل شدن توسط بازیکن میشود و Resident Evil Village هم از این قاعده مستثنی نیست. ویلج غالبا شامل معماهای کوتاه و آسانی میشود که با حل کردنشان میتوانید داستان را پیش ببرید و یا جوایز ارزشمندی دریافت کنید. پس در این راهنما میخواهیم راه حل تمام پازل های Resident Evil Village را توضیح دهیم. با ما در ویجیاتو همراه باشید.
- 1 Hall of War
- 2 چهار مجسمه
- 3 معمای پیانو
- 4 پنج ناقوس آتلیه
- 5 گنج زیرزمین قلعه
- 6 خانه بنوینتو
- 6.1 بخش اول - عروسک
- 6.2 بخش دوم - رمز در اتاق
- 6.3 بخش سوم - سیلندرهای جعبه موزیکال
- 6.4 بخش چهارم - نوار فیلم
- 6.5 بخش پنجم - مدالیونهای در
- 6.6 بخش ششم - جعبه فیوز
- 7 کانال آب
- 8 معمای چاه
- 9 Riverbank Treasure House
- 9.1 به مطالعه ادامه دهید:
Hall of War
هنگامی که به زیرزمین قلعه دیمیترسک میروید، وارد اتاقی خواهید شد که شامل دو منقل خاموش و یک منقل روشن و آویزان در وسط است. برای حل کردن پازل تنها کافیست با شلیک یک تیر یا حتی هل دادن منقل وسط به سمت دو منقل دیگر آنها را روشن کنید. این اولین و آسانترین پازل با محوریت منقلهای خاموش و روشن بازی است.
چهار مجسمه
طی دورانی که در قلعه دیمیترسک میگذرانید گذرتان به اتاقی به نام Hall of Ablution خواهد افتاد. داخل این اتاق چهار مجسمه قابل چرخش و یک حوض خون وجود دارد و شما با آن مجسمهها سر و کار دارید. این که هر مجسمه را باید چگونه بچرخانید را میتوانید روی پلاکارد طلایی واقع در انتهای اتاق مشاهده کنید. اما در هر صورت، راه حل آن اینگونه است:
- سوارکار = به سمت زن
- زن = به سمت بانوی اشرافی
- بانو = به سمت زن
- سه مرد = به سمت سوارکار
معمای پیانو
بعد از این که کلید دیمیترسک را به دست آوردید و وارد اتاق اپرای قلعه شدید، به یک پیانو و یک کاغذ نت رویش خواهید رسید. برای باز کردن در اتاق کافیست نتهای نوشته شده را روی پیانو بنوازید. اگر نت خوانی بلد نیستید هم اصلا نگران نباشید، چون اشتباهاتتان بیتاثیر هستند و بازی هم شما را حسابی راهنمایی میکند. پس عملا امکان ندارد روی این پازل گیر کنید.
پنج ناقوس آتلیه
وقتی به آتلیه میرسید، یک پرتره بزرگ به همراه یادداشتی پیدا خواهید کرد که میگوید تمام ناقوسها را باید به زنگ در آورید. کلا پنج ناقوس برای پیدا کردن وجود دارد که باید به آنها یک تیر شلیک کنید یا با چاقو ضربه بزنید. مکان آنها به شرح زیر است:
- ناقوس اول روی یک میز قرار دارد و به راحتی پیدا میشود.
- یک ناقوس کوچک بالای کابینت سمت راست نقاشی قرار دارد.
- اگر به مکانیزم ساعتی روی پشت سر میز دقت کنید، یک ناقوس در حال تاب خوردن است. در یک زاویه خوب قرار بگیرید تا به آن شلیک کنید.
- از پلههای اتاق بالا بروید. بالای لوستر یک ناقوس قرار دارد.
- از همان جایی که ایستادهاید، به پنجره اتاق نگاه کنید. آخرین ناقوس را در دور دست میتوانید مشاهده کنید.
گنج زیرزمین قلعه
هنگامی که در زیرزمین قلعه هستید، ممکن است به یک اتاق با در قفل شده برخورد کنید که داخلش یک تابوت است. بعد از خروج از زیرزمین هم ممکن است یک کاغذ گنج پیدا کنید که مکان این اتاق را مشخص کرده است. بعد از این که کلید Iron Insignia را به دست آوردید به این مکان بروید و با کلید قفل را باز کنید. وارد اتاق که میشوید، دور تابوت تیغهایی از زمین بالا میآیند که آن را غیرقابل دسترسی میکنند.
برای حل کردن پازل، آیتم Pipe Bomb داخل اتاق را بردارید و به سمت دیوار ترک خورده پرتاب کنید. با نابود شدن دیوار، یک منقل آویزان نمایان میشود (کنارش هم چند آیتم وجود دارد). با هل دادن یا شلیک به منقل به سمت آتش آن را روشن کنید. حالا وقت روشن کردن دیگر منقل اتاق رسیده که کمی مشکل است. راه حلش این است که سعی کنید همزمان این دو منقل را به سمت یکدیگر تاب دهید. با روشن شدن تمام منقلها، تابوت باز میشود و از آن یک گنج به دست میآورید.
خانه بنوینتو
بعد از قلعه دیمیترسک، به خانه بنوینتو خواهید رفت که به طور تقریبا کامل شامل پازل حل کردن میشود. در ادامه، تمام پازل های این بخش از بازی را توضیح خواهیم داد.
بخش اول - عروسک
از عروسک داخل اتاق چند آیتم مهم به دست خواهید آورد. از دست راست آن Silver Key، از پای چپ آن Winding Key، و از دست چپ آن Blood Covered Ring.
بخش دوم - رمز در اتاق
به اتاق کناری بروید، شیر آب را باز کنید و حلقه خونین را با آن بشویید. حالا از روی حلقه میتوانید رمز 052911 را مشاهده کنید که برای باز کردن در اتاق به کار میرود.
بخش سوم - سیلندرهای جعبه موزیکال
در اتاق بعدی به یک جعبه موسیقی خواهید رسید. باید آن را با استفاده از Winding Key باز کنید و با مرتب کردن سیلندرهایش، آن را تعمیر کنید. اگر چپترین سیلندر را ۱ و راستترین را ۵ بنامیم، کافیست به ترتیب سیلندر ۲ را با ۱ جابجا کنید، ۴ را با ۲ جابجا کنید، ۳ را با ۵ جابجا کنید، و در نهایت ۴ را با ۳ جابجا کنید.
بخش چهارم - نوار فیلم
حل کردن پازل جعبه موسیقی به شما یک موچین یا Tweezers میدهد. با دهان عروسک داخل اتاق تعامل کنید و با استفاده از موچین، نوار فیلم داخل آن را بردارید. به سمت کتابخانه خانه بروید تا نوار فیلم را داخل پروژکتور قرار دهید. ترتیب این فیلمها را باید مرتب کنید، که داخل کتاب کنار پروژکتور هم ذکر شده است. در هر صورت این فیلمها از چپ به راست باید به ترتیب ۱. اسباب بازی ۲. کتاب داستان ۳. نوزاد ۴. جعبه موسیقی ۵. حلقه ازدواج قرار بگیرند.
بخش پنجم - مدالیونهای در
بعد از این که قیچی را از اتاق کنار کتابخانه برداشتید، تلفن را جواب بدید و به سمت عروسک برگردید. باند روی تن عروسک را با قیچی پاره کنید و با برداشتن آیتم Brass Medallion، به سمت تنها در باقی مانده در اتاق عروسک بروید. Brass Medallion را روی در دارای ۳ نماد قرار دهید. نماد بالا سمت چپ را به کلاغی که در حال پرواز کردن است، به سمت چپ نگاه میکند و بال راستش قابل رویت نیست تغییر دهید. نماد پایین را هم به سه چشم بسته تغییر دهید.
بخش ششم - جعبه فیوز
در آخرین بخشی که برای فرار از زیرزمین خانه بنوینتو باید انجام دهید، ابتدا به داخل چاهی که پس از آن در نماددار قرار دارد بروید و کلید جعبه فیوز را بردارید. از این جا یک هیولای ترسناک به دنبالتان میافتد. آن را روی جعبه فیوز کنار آسانسور استفاده کنید و آیتم Relief of a Child را از داخل جعبه بردارید. این آیتم را روی در داخل راهروی بین کتابخانه و اتاق دارای شیر آب بگذارید. این گونه به اتاقی که دارای فیوز است برگردید. در راه برگشت هیولا دوباره به دنبالتان میافتد. به اتاق فیوز برگردید، زیر تخت قایم شوید و وقتی که هیولا از در دور شد سریع به سمت جعبه فیوز کنار آسانسور بدوید. فیوز را داخل جعبه بگذارید، منتظر باز شدن در آسانسور بمانید و در نهایت وارد آن شوید و بالا بروید.
کانال آب
طی بخش مورو (Moreau)، بعد از این که برق را مجددا وصل کردید باید به سمت کنترل دریچه کانال آب بروید. قبل از این که بتوانید کانال را تخلیه کنید، باید یک پازل ساده انجام دهید. روی کنسول چند دکمه رنگی قرار دارد که باید تنظیمشان کنید. راه حل این پازل کنار کنسول قرار دارد، اما آن را از زاویهای دیگر نشان میدهد. دکمه سیاه رنگ را به عنوان مبدا در نظر بگیرید و بقیه دکمهها را طبق کاغذ تنظیم کنید.
معمای چاه
یکی از پازل های اختیاری Resident Evil Village. پس از این که بخش مورو را به اتمام رساندید، با آیتم Crank که به دست آوردید میتوانید پلی که در غرب فروشگاه دوک واقع است و به یک قایق ختم میشود را به زمین بیاندازید. سوار قایق شوید و به سمت شمال بروید. به انتهای مسیر که رسیدید، در سمت چپتان یک پل دیگر قرار دارد که با Crank زمین انداخته میشود. یک چاه خواهید دید که با آیتم Well Wheel قابل دسترسی است و یک نردبان بالا میآورد. به پایین که رفتید، با این پازل مواجه خواهید شد.
از پلتفرمها بالا بروید تا با کنسولی که آنها را کنترل میکند مواجه شوید. ابتدا دکمه بالا سمت چپ و سپس بالا وسط را فشار دهید. کارتی که بالا میآید را به جلو هل دهید تا راه را برای کارت دیگر باز کنید. آن یکی کارت را هل داده و پایین بیاندازید. حالا با استفاده از آن کارت میتوانید به آیتمهای این چاه دسترسی پیدا کنید.
Riverbank Treasure House
یکی دیگر از پازل های اختیاری Resident Evil Village. وقتی کارتان با معمای بالا تمام شد، از چاه بیرون بیایید و به سمت شرق بروید. از در وارد شوید تا با آخرین پازل مبتنی بر منقلهای آتشین مواجه شوید. منقل وسط را با شلیک کردن به منقلهای چپ و راست هدایت کنید تا درهای دو طرف باز شوند. این دو اتاق شامل مهمات و سکه میشوند و از اتاق راست هم یک دشمن دائما ظاهر میشود.
کشتن آنها بیفایده است، چرا که برای حل این پازل ضروری هستند و تا وقتی آن را کامل نکنید پشت هم به سراغتان میآیند. چاره این است که این دشمن را به سمت منقل وسط هدایت کنید، منقل را به او بزنید تا آتش بگیرد، و حالا دشمن در حال سوختنتان را به آخرین منقل هدایت کنید روشن شود.
به مطالعه ادامه دهید:
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
با اینکه بازی نکردم دمتون گرم که اصلاً این راهنما رو گذاشتین
دمتون گرم
سلام.خیلی ممنون .این زدینت اویل ترکونده ها خیلی باحاله?