چگونه Resident Evil Village با اجرای یکی از فرمولهای سایلنت هیل موفق شد؟
موفقیت بزرگِ Resident Evil Village بر کسی پوشیده نیست. بازی تا یک ماه پس از عرضهاش توانست به فروش بسیار خوبی برسد و اثبات کند که بازگشت به ریشههای ژانر ترس و بقا، چیزی است ...
موفقیت بزرگِ Resident Evil Village بر کسی پوشیده نیست. بازی تا یک ماه پس از عرضهاش توانست به فروش بسیار خوبی برسد و اثبات کند که بازگشت به ریشههای ژانر ترس و بقا، چیزی است که هواداران حسابی برای آن صبر کردهاند.
در حالی که شهرت Village به خلق کاراکتریهایی همانند لیدی دیمیتریس و دخترانش وابسته بود، اما داستان و گیمپلی بازی نیز فاکتورهای دیگر موفقیت رزیدنت اویل 8 بودند. به علاوه مواردی که گفته شد RE: Village یکی از مهمترین فرمولهایی که این عنوان را به اثری ترسناک و به یادماندنی تبدیل کرده را از Silent Hill که عنوان درخشان دیگری در سبک ترس و بقاست، به ارث برده.
چگونه رزیدنت اویل از سایلنت هیل الهام گرفت؟
حتما میدانید که رزیدنت اویل و سایلنت هیل، کار خود را از دهه ۹۰ میلادی شروع کردند؛ دههای که از آن به عنوان دوران طلایی بازیهای سبک ترس و بقا یاد میشود. با این که هر دو بازی در یک ژانر هستند، اما تعریفشان از شر داستان فرق میکند. سایلنت هیل بیشتر به ترس روانشناختی تکیه میکند و بیشتر دشمنان تجسمی از گناهان کاراکتر و آسیبهای روحی و روانی او هستند. چنین رویکردی باعث شده تا داستان هر کدام از قسمتهای بازی، منحصر به فرد و جالب باشد. در واقع جنبههای ترسناک بازی، بر اساس کاراکتری است که بازیکن آن را کنترل میکند.
برخلاف سایلنت هیل، بازیکنان در رزیدنت اویل با دشمنان واقعی و محسوستری روبهرو هستند. در واقع اغلب دشمنان در بازی هیولاهایی که به واسطه انتشار ویروس یا سلاحهای بیولوژیکی توسط شرکتهای شیطانی ساخته شدهاند. فرقی هم نمیکند که کاراکتر چه کسی باشد یا در کجای دنیای بازی سیر کند، چرا که همه دنیای بازی را به شکل یکسان تجربه میکنند.
با این حال اما با توجه به آخرین نسخه عرضه شده رزیدنت اویل، میتوان گفت که کپکام رویکردی مشابه به سایلنت هیل را اتخاذ کرده و این را میتوان از همان ابتدای بازی و در زمان به کنترل گرفتن شخصیت اصلی بازی درک کرد.
آنهایی که بازی را بازی کردهاند میدانند که نسخه آخر بازی یکی از ترسناکترین بازیهای تمام سری محسوب میشود. ادامه متن اسپویل بخشی از مراحل بازی است، اگر هنوز بازی را انجام ندادهاید از خواندن ادامه مطلب بپرهیزید. مراحل خانه بنوینتو را به یاد آورید، جایی که در طبقات پایینتر میتوانید متوجه حضور بچهای شوید که شروع به خوردن ایتان (کاراکتر اصلی بازی) میکند. اما مشکل اینجا نیست. مشکل آنجاست که این بچه صدای خندیدن و گریه کردن بسیار طبیعی از خود در میآورد.
با این که بیشتر هیولاهای در بازی رزیدنت اویل سلاحهای بایوتک هستند، The Baby دشمنی منحصر به فرد و وحشتناک تصور میشود. در واقع به جای هیولاهای ویروسی، این کودک نمایانگر گناهان ایتان است. به مانند سایلنت هیل، The Baby از امراض روحی و روانی کاراکتر اصلی خلق شده و ترس بزرگی را تحویل میدهد.
به نظر میرسد که کپکام از روش سایلنت هیل به خوبی الهام گرفته و علاوه بر خلق یکی از چندشآورترین قسمتهای تاریخ رزیدنت اویل، میتواند از آن در بازیهای آینده هم استفاده کند.
بیشتر بخوانید:
- داستان ساخت وحشتناکترین هیولاهای رزیدنت ایول با تکنولوژی موشن کپچر
- چرا Dino Crisis به اندازه Resident Evil محبوب نشد؟
- آیا واقعا ریمیک رزیدنت اویل ۴ در حال ساخت است؟
منبع: gamerant
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بازی خیلی خوبی بود
ولی خب میدونید ... اون چیزی که باید میبود نبود
مثلا وقتی اون صحنه تو تریلر که ایتن شاخه ها رو با دست کنار میزد( اول تریلر) رو دیدم مو به تنم سیخ شد ولی همچین حسی تو خود بازی نبود
لایکن ها بعد از یکی دوتای اول دیگه ترس نداشتن
اسپویل
لیدی خیلی زود و با یه مرگ ساده مرد
و خیلی چیزای دیگه
در کل از ۷ خیلی بیشتر خوشم اومد?
نظرم کلا در مورد ویلیج یک الهام گیری متوسط رو به بالا از رزیدنت ۴ بود یک جاهایی خیلی ترسناک میشد یک جاهایی خیلی اکشن و یک جوارایی تعادل حفظ نکردن بین این دو یکی از عوامل که باعث ترس روانشناختی میشه موسیقی قدرتمنده(مثل بازی پرپل سیتس سایلنت هیل و..)و رزیدنت۸ زیاد از این برخوردار نبود
آره یه جاهایی تعادل شون بهم میخورد
اسپویل
.
.
مثل خونه دانا بنوینتو و کارخونه هایزنبرگ
دلیل افت بیش از حد یهویی فروش نداشتن تعادل بین اکشن و ترسناک بود و توی هفته های بعد فقط در انگلیس برتر بود و خب واقعا دمو این تعادل رو داشت
صحنه ی اول ویلیج دقیقا صحنه ی اول ایول ۴ بود
ترس فقط ترس دیدن قیمت های کنسول و بازی
بقیه بچه بازیه
عکس واضح و زوم شده اون بچه رو اگه ببینید می فهمید که پاهایش برگشته. خیلی چیز بدی بود?
این بازی اشغال کجاش موفقیت بود ، اگه از اسم رزیدنت اویل سو استفاده نمیکرد من به عنوان یه ایپی جدید شاید میگفتم بازی بدی نبود ولی حیف اسم رزیدنت اویل که اینجوری برا پول در اوردن خرابش کردن
چی زدی؟?
کجاش بد بود؟ ?
بازی معرکه و عالی ای بود?
داداش آشغال ؟!؟!؟!؟!؟؟! دیگه انقدرهم بد نبود که بهش بگی آشغال . متاش 60 که نشده شده 89 دقت کن دوست عزیز لطفا .
84/85
?
بنظرم تنها نوع ترسی که تکراری نمیشه ترس روانشناختی هست چه تو سینما و چه تو بازی های ویدئویی مثلا سری فیلم های کانجورینگ قسمت سوم بخاطر تکرار مکرر یک سبک نه تنها باعث نشد که حس ترس به وجود بیاد بلکه بعضا باعث خنده میشد همینطور قسمت سوم انابل اما کارهایی که از ترس روانشناختی استفاده میکنن باعث میشن حتی بعد از چندبار تماشا بازم ترس رو داشته باشه
پ.ن:خدایی مرحله بنویتو نسخه بهبود یافته دموی پی . تی بود ولی کم که امیدوارم کپکام چنین مراحلی رو تو نسخه بعدی بازیش بیشتر استفاده بکنه
آقا خدایی خواستید مرحله بنویتو رو برید با صدای صفر و کنار کسی برید
من فردا بازی رو می خرم ?
بعد مث من میشی و بازی رو یه ماه دیگه میخری
من تو خونه دانا بنویتو انقدر ترسیدم که مُردم. ب.رگام ریخته بود تو خونش.
اون بچه رو که برای اولین بار دیدم بازی رو به مدت 5 دقیقه استاپ کردم رفتم به کارای بدم فکر کردم??
من رفتم خانواده رو بیدار کردم?
و بین ساعات ۱۲-۱۹
ممنون بابت ذکر خطر اسپویل
مقاله خوبی بود
43 ثانیه پیش
من ۱ ثانیه هم دیدم
دکتر؟
الان دوباره دکتر رو صدا کردی بیاد به پنج زبون زنده دنیا چرت و پرت بنویسه
*پونزده
چرت و پرت رفته زحمت کشیده همرو سرچ کرده زده اون وقت میای اینجوری میگی