صنعت بازی در دنیا روزانه و با انتشار هر چه بیشتر بازیهای آنلاین و موبایل، در حال رشد است. جالب است بدانید در سال گذشته ۵۰ درصد درآمد حاصل در این صنعت از طریق بازیهای موبایل حاصل شدند.
صنعت بازیهای ویدئویی این موفقیت عجیب و غریبی که نصیبش شد را مدیون در دسترس بودن بازیهای موبایل برای تمام سنین، پیشرفت تکنولوژی، عناصر اجتماعی مربوط به بازیها و موارد دیگر است. بازیهای موبایل برای مصرفکنندگان بسیار جذاب جلوه کرده و در چند سال گذشته شاهد گسترش فوقالعاده این نوع بازیها بودهایم.
معرفی شدن تلفنهای هوشمند، پیشرفت اینترنت و افزایش تعداد کاربران موبایل و پیشرفت بازیها از نظر فنی، صنعت بازی را در سالهای اخیر تقویت کرده است. انتظار میرود این صنعت در سالهای آینده هم به طور گستردهای پیشرفت کند.
صنعت بازیهای ویدئویی به طور جهانی در حال گسترش میباشد اما آیا میدانستید صنعت بازی در هندوستان هم اکنون ارزشی برابر ۹۳۰ میلیون دلار به خود گرفته و یکی از بالاترینها در دنیا شده است؟ بالای ۵۶۰ میلیون کاربر که از اینترنت استفاده میکنند در هندوستان وجود دارند. ۵۰ درصد از جمعیت هندوستان زیر ۲۵ سال بوده و ۶۰ درصد از گیمرهای این کشور نیز زیر ۲۵ سال قرار دارند.
با اطلاعاتی که آنها را در بالا ذکر کردیم، نمیتوان از این که هندوستان در آیندهای نزدیک به یکی از قطبهای بازیسازی دنیا تبدیل شود تعجب نمود. اما بیایید با یکدیگر نگاه عمیقتری به اعداد و ارقام گفته شده بیاندازیم و ببینیم چه چیزی منجر به این رشد عظیم شد؟
۷۵ درصد از جمعیت هندوستان را افراد زیر ۴۵ سال تشکیل میدهند. همانطور که بالاتر هم گفتیم ۵۰ درصد افراد زیر ۲۵ سال هندی هم اکنون در حال وقت گذراندن در انجام بازیهای آنلاین هستند. گروه دیگری از افراد هم در گروههای سنی بالاتر بخاطر شرط بندی و قمار به سمت بسیاری از بازیهای ویدئویی کشیده شدهاند.
افزایش استفاده از تلفنهای همراه به عنوان پلتفرمی برای انجام بازی فاکتور مهمی در هندوستان بود. کاربران موبایل در هندوستان ۸۵ درصد بازار را تشکیل داده که سهم کاربران کامپیوترهای شخصی ۱۱ درصد بوده و ۴ درصد را نیز کاربران تبلتها تشکیل میدهند. تلفنهای همراه به این دلیل در هندوستان اهمیت دارند که به راحتی قابل دسترسی بوده و نسبت به باقی دستگاههایی که برای بازی میتوان از آنها استفاده کرد بسیار مقرون به صرفهتر هستند.
هندوستان هم اکنون دومین بازار بزرگ موبایل در دنیا را دارد و کاربران به راحتی میتوانند دستگاههایی که برای اجرای آخرین بازیها به اندازه کافی قدرتمند هستند را تهیه کنند.
فاکتور مهم دیگر وجود بازیهای سنتی و عامه پسند مانند Ludo، شطرنج، UNO و بازیهای دیگر که همگی بصورت دیجیتالی بر روی دستگاههای مختلفی در دسترس هستند. مردم هندوستان به انجام بازیهای سنتی و با قدمت بر روی تلفنهای همراهشان پرداخته و از آن لذت میبرند. بسیاری از این بازیها توسط توسعهدهندگان محلی هندی ساخته شدهاند و معرفی و عرضه این نوع بازیها باعث رونق بسیار زیاد صنعت بازی در هندوستان شده است.
در حال حاضر بازیهای بسیار زیادی وجود دارند که حالت چند نفره را به مخاطبان خود ارائه میدهند. در این دوره دیگر بازیها فقط به دو بازیکن محدود نمیشوند و انواع بازیها وجود دارند که میتوانید با بسیاری از دوستان خود و بصورت همزمان بازی کنید. این کار نیاز مردم برای دور هم جمع شدن به منظور بازی کردن با یکدیگر را از بین برده است.
هم اکنون بازیکنان میتوانند به بازیهای مختلف ورزشی مانند فوتبال و تنیس یا بازیهای رومیزی مانند UNO، پوکر و… که به شکل دیجیتالی درآمدند را با بسیاری از دوستان خود بازی کنند. کلش آو کلنز و Among Us هم که همگی آنها را میشناسیم نیز از بهترین بازیهایی هستند که بین جوانان هندی رواج دارند. تازه این درحالی است که بازیهای مولتی پلیر فقط متخص بازی با دوستان نیستند و شما میتوانید با افراد غریبه هم بازی کنید و به لطف گزینه چت هم که در اکثر این بازیها وجود دارد بازیکنان میتوانند با یکدیگر بیشتر آشنا شوند.
افراد حرفهای در بازیها به لطف انجام بازی، تمرین و تقویت استراتژیهایشان سعی میکنند علاوه بر این که بر هوش مصنوعی چیره شوند، بر بازیکنان واقعی نیز پیروز شده و به درآمد خوبی دست پیدا کنند. انجام این نوع رقابتها در هندوستان قانونی بوده و افراد به راحتی میتوانند میزبان این نوع رقابتها باشند. رونق این نوع کار در هندوستان باعث شده افراد در این کشور به طور جدی به نقشه کشیدن و تمرین برای تقویت توانایی خود در بازیها بپردازند و با انتخاب استراتژی درست حریفشان را شکست داده و برنده رقابتها شوند تا با این کار به درآمد مطلوبی برسند. پس وجود رقابتهای مختلف نیز به پیشروی این صنعت در هندوستان کمک بسیاری کرده است.
چه بخواهیم چه نخواهیم ویروس کرونا بسیاری از صنعتهای موجود در دنیا را به ضرر و زیان بسیاری رساند. البته در این بین صنایع دیگری مانند صنعت گیم هم بود که توانست از این اتفاق پیش آمده استفاده کرده و سود بزرگ و بسیار زیادی را از پاندمی و خانه نشینی کاربران بدست آورد.
مردم باید مدت طولانیای را در خانه میماندند تا ویروس بیشتر از قبل پخش نشود و خب انسانهایی که تا هفتهها و روزهای قبل در بیرون از خانه مشغول کار و تلاش بودند به یکباره با در و دیوار و اهالی خانه روبرو شدند! پس هر طور شده به سرگرمی نیاز پیدا کردند و این بود که صنعت بازی در این بین توانست از سود بسیار زیادی بهره ببرد.
با توجه به موارد ذکر شده میتوان انتظار داشت با گذر زمان صنعت گیم در هندوستان پختهتر شده و بازیهای بیشتر و رقابتهای گوناگونی متشکل از بازیها را در این کشور ببینیم.
بیشتر بخوانید:
- درآمد صنعت بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا میکند
- درسهای مهم صنعت بازیهای ویدیویی برای سینما
- ۱۰ کنسول گران قیمت تاریخ صنعت بازی
منبع: superjumpmagazine
چین یک میلیارد کارگر داره هند یک میلیارد بازیگر،بخاطر همین جنس چینی و فیلم هندی خیلی مسخره هستن،بخش بزرگی از کالا های بی کیفیت دنیا چینی هست.و تخیلی ترین فیلم های دنیا فیلم هندی هستند.پلیس زنگ میزنه به دزد بعد به تلفن شلیک میکنه تیر از تو تلفن میره میخوره به دزد میمیره?
البته این ریمیک بازی (prance of persian) که ساخته استودیو هندی یوبیسافت هست خیلی گرافیک قشنگی نداشت.بجای اینکه ریمیک بود بیشتر چاپ و عرضه دوباره این بازی بود.
پ.ن:البته امیدوارم اینجوری نشه.
ما تو جهنم گیر کردیم ولی خودمون رو گول میزنیم اما اینکه خودمون هم تنبلیم هم نمیشه گذشت درسته تو جهنمیم ولی از قاجار که بدتر نیستیم که امیر کبیر الکی نشد امیر کبیر انسان تو سختی رشد میکنه اگه فقط یکم دولت کمک کنه وبازیساز ها هم امید داشته باشن شاید گیم مون پیشرفت کرد اما میدونم توهمه متاسفانه????
بعد اینجا همه چی رو فیلتر میکنن میگن هم بازی میلی بسازیم
ولی خدا وکیلی هندی ها پابجی پلی دادنشون معرکست
من از روزی می ترسم که مجبور بشیم به عنوان باس فایت با جبار سینک مبارزه کنیم
??
خسته نباشید
مقاله ی مفیدی بود
هندیام دیگه پیشرفت کردن…
زمان ما کی می رسه؟
خدا می دونه
.
Dark1205@------.
اسم ساقیت رو بگو کاراش فوقالعاده است مثل اینکه و
تو جایی که به رنگین کمانی که شبیه پرچم هم.ج.ن.س.گرایان است یا به یه تیکه از بازی که هالووینی شکل است گیر میده از نظرت محدودیت نیست
همین آدمایی مثل شما باعث شده که ما با اون گذشته خوب ،از چینی های که با دمپایی چوبی داشتن عقب باشیم
مقاله جالبی بود ممنون
هندی ها یه نکته مثبت داشتن که اگه اونو ایران داشت الان از ژاپن و آمریکا هم بالاتر بود صنعت گیمش و اونم
نداشتن سانسور
است
مقاله جالبی بود دمتون گرم هند پیشرقت کرد با اون اوضاع داغونش ولی ایران بازم داره درجا میزنه ای کاش چندتا بازی خوبشون منظورم به غیر بازیای سنتی یا استودیوهای خوبشونو میگفتید
اره این درسته دوستان پیشرفته کرده هندوستان
بعد برای ما و دیگر بازی سازان ایران شده برای هنر گورستان
?
همه ی این چیز ها که گفتی تو ایران هم خیلی هست.تازه اون ها سرویس استریم اختصاصی ندارن از توییچ فقط استفاده میکنند.آپارات سرویس اختصاصی استریم داره.تو همین ویجیاتو خودتان چند وقت پیش میگفتید که تو ایران فقط بازی های موبایلی میسازند،خب بازی های مخصوص پی سی هم ما زیاد داریم.به نظرم بهتره جای این مقالات درباره خودمان بنویسید.
بله خیلی هم صحیح.اونوقت ما هم اینجا کلی بازیساز بیکار داریم اونهایی هم که دارن کار میکنن اونقدر اذیت میشن که کلا دست میکشن از کار.????کلا بنیاد ملی بازی های رایانه ای بنیاد ملی ضد بازی های رایانه ایه?????
هفت شهر گیم را هند گشت،ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم