ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

طرفدار The Last of Us Part 2 صفحه لودینگ بازی را به سبک GTA 4 طراحی کرد

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت با الهام گرفتن از GTA 4 برای بازی The Last of Us Part 2 یک صفحه لودینگ جالب طراحی کرده است. کاربری با نام mrheroschool ویدیویی را در ردیت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت با الهام گرفتن از GTA 4 برای بازی The Last of Us Part 2 یک صفحه لودینگ جالب طراحی کرده است.

کاربری با نام mrheroschool ویدیویی را در ردیت به اشتراک گذاشت که تیتراژ اولیه بازی The Last of Us Part 2 را به سبک تیتراژ GTA 4 نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانید کنسول‌های نسل گذشته فاقد حافظه‌های سریع SSD بودند که با این وجود بارگیری و لود شدن بازی‌ها - از جمله سری بازی‌ها GTA - در برخی موارد انتظار طولانی مدتی را می‌طلبید. با این وجود راکستار در این زمینه هم بسیار خوش ذوق ظاهر شد و در زمان بارگیری، شخصیت‌های بازی به سبک هنری و با موسیقی خاصی نشان داده می‌شدند که الهام‌بخش این ویدیو بوده است. شما می‌توانید صفحه لودینگ طراحی شده را توسط آپارات ویجیاتو تماشا کنید:

در این صفحه لودینگ تصاویر و شخصیت‌های بازی The Last of‌ Us Part 2 دیده می‌شود که عنوان آن به سبک GTA 4 طراحی شده. در ادامه شخصیت‌های بازی در برش‌های مختلفی قرار گرفته‌اند و به آرامی در مکان‌های مختلف صفحه حرکت می‌کنند. روی تمام این تصاویر آهنگی شنیده می‌شود که تناسب زیادی با داستان و فضای بازی The Last of Us Part 2 ندارد اما به عنوان یک صفحه لودینگ، تماشای آن هنگام انتظار برای بارگیری می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

The‌ Last of Us Part 2سال گذشته برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد و ناتی داگ با بروزرسانی جدید آن را در دسترس پلی استیشن 5 نیز قرار داد. همچنین یک سریال تلویزیونی بر اساس داستان بازی با تهیه‌کنندگی «نیل دراکمن» توسط شبکه HBO در حال ساخت است که در آن «پدرو پاسکال» نقش جوئل و «بلا رمزی» نقش الی را ایفا می‌کنند. فیلمبرداری این سریال از تیر ماه آغاز خواهد شد و به نظر می‌رسد سال آینده شاهد پخش آن خواهیم بود.

بازی The Last of Us Part 2

از طرفی دیگر آخرین عنوان از بازی‌های محبوب راکستار یعنی GTA 5 سال ۲۰۱۳ عرضه شده اما به لطف نسخه آنلاین بازی، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. نسخه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 بازی تا پایان پاییز عرضه خواهد شد و زمزمه‌هایی درباره GTA 6 به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید:


استیک فایت با مجازات

تماشای ویدیو فقط از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • Kalantaripoor
    Kalantaripoor | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    یه ذره مقاله‌تون قاطی داشت:
    ۱- این تیتراژ نبود، لودینگ بود!
    تیتراژ اونجاییه که نیکو از کشتی پیاده میشه و رومن رو می‌بینه.
    ۲- اون بالا که نوشتید: "فقط باید اون قطار لعنتی رو دنبال می‌کردی الی"
    این دیلوگ مربوط به جی تی اِی سن آندریاس بود! چه ربطه به این مقاله داشت؟
    ۳- نوشتید: "در این تیتراژ تصاویر و شخصیت‌های بازی The Last of Us Part 2 دیده می‌شود که عنوان آن به سبک GTA 4 و بخش Part 2 آن کاملا به سبک و قلم GTA: Vice City طراحی شده."
    این جمله هم که همش غلطه، "بخش Part 2 آن" اصلاً معنی نداره تو جمله.
    بعدشم نوشتید GTA: Vice City که اصلا کلاً ربطی به این ماجرا نداره.
    ۴- نوشتید: "روی تمام این تصاویر آهنگی شنیده می‌شود که تناسب زیادی با داستان و فضای بازی The Last of Us Part 2 ندارد اما به عنوان یک تیتراژ، تماشای آن هنگام انتظار برای بارگیری می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد."
    ولی اصلا آهنگی در کار نیست.
    ۵- درباره ی GTA 5 و GTA 6 و سریال HBO و... هم که حرف زدید...
    کلاً همه چیو با هم قاطی کردید.
    همه مقاله های سایتتون عالین.
    ولی این واقعا یه سوتی ضایع ست.
    درستش کنید لطفا.

    • SiavashAlmighty
      SiavashAlmighty | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

      آره مقالشون اشکال زیاد داره. ولی اون پارت ۲ رو مثل وایس سیتی نوشته نه مثل ۴.

    • Kalantaripoor
      Kalantaripoor | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

      سلام.
      ممنون که توجه کردین و مقاله رو ادیت کردین.

      • محمدجواد مبین‌زاده
        محمدجواد مبین‌زاده | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

        سلام . ممنون از شما که دقت به خرج دادید و به ما اطلاع رسانی کردین

  • Mohsen2288
    Mohsen2288 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    جالب بود

  • gamer-boy-47
    gamer-boy-47 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    من که Gta iv را‌ پلی دادم میتونم بگم خیلی شبیه بود ، این نسخه یه بلوغ بود که هنوز هم هست ، دی ال سی هاش که فوق العاده بود به خصوص gta tlad ، حتما تجربه کنید

  • ARSHIAZERO
    ARSHIAZERO | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

    ما 50 تا باب اسفنجیو تام و جری و... به سبک لودینگ gta iv دیدیم، کجاشو دیدی

  • Amirggsain
    Amirggsain | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    سلام.بعضی هاش خیلی باحال بود و بعضیاش ?با این حال من به شخصه طرفدار گیم های راکستار هستم.جی تی ای سن آندریاس واقعا راکستار توی این نسخه یک شاهکار اراعه داد ⁦❤️⁩نسخه v بیشتر فاز +۱۸ گرفته بود ...??

    • gamer-boy-47
      gamer-boy-47 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

      کل سری جی تی ای شاهکاره بعد هم جی تی ای درجه سنی 18 است همه سری ها ولی نسبت به نسخه قلبی اره محتوا بالاتر رفته بود مثلا لو.دی.ن.گ اول ??

      • Amirggsain
        Amirggsain | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

        اونو که نگو داشت واسم داستان میشد?

        • Kalantaripoor
          Kalantaripoor | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

          تعریف کن ?

          • Amirggsain
            Amirggsain | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

            انشالله که ویجیاتو قبول کنه این مطلبو و تاییدش کنه...
            آقا ساعت ۱۲ شب بود و تاره گیمو گرفته بودم.منم هایپ هایپ همه خانوادرو جمع کردم واسه دیدینش.اقا شروع که شد و تمام?یک نور الهی رو دیدیم که داره میاد سمتم و داره منو با خودش میبره...( در اثر اسابت شاپات پدر برروی صورتم و باسنم ?)شوخی کردم .نه وقتی صحنه را همه دیدند یکی گفت این چیییییه؟؟؟بعد یکی دیگه گفت بابا خارجه دیگه این چیزا طبیعیه...
            خداییش هروقت یک مرحله میرفتم بعدش به اندازه تایم مرحله نماز وحشت می‌خوندم ??

      • Mohsen2288
        Mohsen2288 | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

        ولی هیچ gta ای حتی نزدیک بهر gta sa هم نشد.

  • Alireza2hb
    Alireza2hb | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    اینکه شبیه تیتراژ gta v بود

    • Kalantaripoor
      Kalantaripoor | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

      حتماً تا حالا GTA 4 بازی نکردی پس.

      • Alireza2hb
        Alireza2hb | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

        چرا ولی شبیه v هم بود

  • BaD-MaN
    BaD-MaN | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    عجب چیزی شد
    ولی واقعا حیف که آهنگ بازی نبود

  • Quentin-Tarantino
    Quentin-Tarantino | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    حیف که آهنگ بازی رو تیتراژ نبود:(((((
    اصلاً GTA IV بود و آهنگی که انگار اول آن را ساخته بودند بعد به سراغ ساخت بازی ای با تم آهنگ رفته بودند!
    در وصف gta iv همین بس که راکستار به چنان بلوغی در این بازی رسیده بود که فهمد راز ماندگاری یک بازی چیست و برای همین است بعد از این همه سال تبدیل به یک بازی کالت شده، نمی دانم داستان زیبا و مفاهیم قابل لمس بازی بود یا جزئیاتی غیرقابل باور برای یک بازی در آن زمان یا نکوی دوست داشتنی ولی GTA IV تبدیل به بهترین بازی عمرم شده و انگار تا مدت های طولانی این جایگاه را پیش من خواهد داشت.

    • Quentin-Tarantino
      Quentin-Tarantino | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

      ادیت: فهمیده

      فرانسیس: اون به بچه ها مواد میفروشه نیکو
      نیکو: دنیا پر از آدمهای بده آقای مکرری…

    • BaD-MaN
      BaD-MaN | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

      اگه آهنگش بود خیلی بهتر می‌شد

    • casinooo.blogfa.com
      casinooo.blogfa.com | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

      اتفاقا بیشتر جاها میگن gta 4 جزو بیش از حد تحسین شده های تاریخه

      • Quentin-Tarantino
        Quentin-Tarantino | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

        با تشکر از اینکه نظرتون رو بیان کردید ولی اشتباه است!
        گرچه در سال عرضه بازی توانست بهترین بازی سال شود(و همچنین به عنوان یکی از بهترین بازی های نسل هفتم نام برده شود) اما خب خیلی از بازی های برتر به مانند red dead redemption 2 و uncharted 4 که در سال عرضه بهترین بازی سال بودند، جایزه بهترین بازی سال را نگرفتند؛ ولی خب راه چاره‌ای برای ارزیابی عملکرد حقیقی بازی است و اون رجوع به میانگین نمرات منتقدان سایتهای معتبر جهانی که در وبسایت metacritic موجود هست:
        https://www.metacritic.com/game/xbox-360/grand-theft-auto-iv
        همچنین بازی رتبه سوم بهترین بازی های تاریخ را داراست:
        https://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/all/filtered

        • casinooo.blogfa.com
          casinooo.blogfa.com | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

          اگه منظورتون اتکا کردن به امتیازات همون metacritic هست که یکی از منتقیدین به اصطلاح معتبرش به آرخام نایت داد 7 فقط چون به گفته ایشون "ماشین سواریش زیاد بود "؟! یا منتقدی که به اویل 8 نمره 6 داد چون نترسیده بود ؟!/
          میتونید توی نت عبارت is gta 4 most overtired رو سرچ کنید. متوجه میشید که اکثریت با سیستم های فیزیکی بازی منجمله اسلحه و رانندگی شاکی بودند.
          میتونید مقالبه "بایوشاک 3 هزاران در ناکجا آباد " از سایت های داخلی رو هم بخونید ، بازی که تحسین شد ولی حتی توی سایت های خارجی هم بزنید most overtried games به معنای "بیش از اندازه تحسین شده ترین بازی ها "متوجه میشید که اسمش هست.
          از این مثال ها زیاده . گاهی با رشوه یا ایجاد هیجان کاذب باعث تشویق بی حد و حصر یه اثر میشن اما به مرور زمان ارزش خودش رو از دست میده

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

            «اتفاقا بیشتر جاها میگن gta 4 جزو بیش از حد تحسین شده های تاریخه»
            ببینید دوست عزیز بخش اول جمله شما با بخش دومش در تضاد هست؛ اصطلاح overated توسط شخصی به کار برده میشه که اعتقاد دارد اثری بیشتر از اینکه لیاقت تحسین داشته باشد مورد تحسین قرار گرفته نه اکثریتی که خود بازی را تحسین کردند.
            پس من با آوردن نمرات وبسایت کاملاً معتبر metacritic و نشان دادن نمراتش، خواستم به شما بگویم چگونه اکثریتی که به تحسین بازی پرداختند آن را overated می دانند؟
            واژه overtired را خسته شده یا بیش از حد تلاش کرده معنی می کنند، overrated به معنای بیش از حد تحسین شده است.
            «آرخام نایت داد ۷ فقط چون به گفته ایشون “ماشین سواریش زیاد بود»
            این مشکل را اکثریت منتقدان با بازی داشتند و جایی دیگر خواندم اتکای بیش از حد بازی باعث می شود بتمن تبدیل به یک ماشین جنگی شود تا یک ابر قهرمان، البته که خودم در آرکام نایت مشکل خاصی با این موضوع نداشتم ولی این موضوع تعادل گیم پلی را بهم می زد.
            «منتقدی که به اویل ۸ نمره ۶ داد چون نترسیده بود»
            مشکل نبود عنصر ترس در بازی مشکلی است که اکثر منتقدان با بازی داشتند و کافی است به سایت های داخلی رجوع کنید تا ببینید این مشکل را به مانند بهم خوردن تعادل گیم پلی آرکام نایت در نتیجه اضافه شدن بت مبیل به بازی همه منتقدان ( در صورتی که من مشکلی نداشتم) داشتند.
            «اکثریت با سیستم های فیزیکی بازی منجمله اسلحه و رانندگی شاکی بودند»
            اتفاقاً نه تنها در زمینه گان پلی تحولی در سری GTA بوجود آورد بلکه خیلی ها لقب بهترین فیزیک موجود در سری GTA را به بازی دادند که در مقایسه با خیلی از بازی های روز هم جزو سردمداران فیزیک خوب محسوب می شود کافی است به تجربه بازی بپردازد تا درک بهتر داشته باشید.
            «بایوشاک ۳ هزاران در ناکجا آباد»
            این هم مقاله ای است که توسط شخص نوشته شده، و تعمیم آن به کل توهین بزرگی به شاهکار جاودانه BioShock lnfinite است که من نادیده می گیرم.
            «از این مثال ها زیاده . گاهی با رشوه یا ایجاد هیجان کاذب باعث تشویق بی حد و حصر یه اثر میشن اما به مرور زمان ارزش خودش رو از دست میده»
            ممنون که میزان آگاهی تان از «معیار سنجش در یک بازی ویدئویی» را با این پاراگراف به من فهماندید.

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

            واقعا تو ذهنت از متاکریتیک یه بت ساختیا
            اورترید به اثری میگن که بیش از حد تحسین شده و ربطی به اینکه یه نفر اونو بگه یا یه عده اونو بگن نداره
            عرضم به حضورتون که آرخام نایت 48 نقد گرفت که کلا به بازی 100 داده بودن ده ها نقد دیگه 90 و بقیه 80 که کم بودن ، تنها سایتی که به بازی 70 داد گیم اسپات بود که دیگه همه میدونن این سایت برای اینکه ادعای تفاوت و نو بودن کنه از عمد معیار های احمقانه ای برای خودش سنجیده .
            نکنه فکر کردی که افراد 30 سال به بالا که متخصص انیمشن و برنامه نویسی هستند میان گیم نقد میکنن. بهتره بدونی بعضی نقد ها توسط بچه های زیر 18 سال نوشته شدند و 99 درصد منتقدان کوچک ترین سوادی در زمینه های مربوط به گیم ندارند. حتی معیار های نقد بازی هم درست نیستند و هر سایتی برای خودش معیار درست کرده و فن بویسم توی خیلی از آثار دیده میشه چنانچه توی نقد بازی ریترنال اونی که به بازی 60 داد حرف درستی زد و نقد های بالا زمانی به سخره گرفته شد که خود مشتریان متوجه شدند بازی سیستم سیو درستی نداره و ران گاهی 5 ساعت طول میکشه و جالب اینکه استدیو هنوزم نتونسته برطرفش کنه!
            شمارو ارجاع میدم به ردیت، مجامع گفت و گوی مختلف و خود گیم اسپات ( با اینکه رویکرد نقدش برای ارخام نایت افتضاح بود ولی برخی نقد هاشم خالی از لطف نیستند )
            فقط بنویس is gta 4 was overtiredخودش جوابت رو میده . اگه بدونی سر ساخت gta 4 چه کارای غیر انسانی راکستار انجام داده متوجه میشی حق این استدیو نیست این همه تمجید. استدویی که با کرانچ مداوم سعی در ساخت بازی میکنه مثل ناتی داگ.
            مقاله بایوشاک رو هوانوشته نشده یه بار برو بخون بعد انجام بده تا متوجه بشی منظور نویسنده چی بوده. توی اینرتنت مشابه gta 4 میتونی برای بایوشاک 3 هم بنویسی تا الکی به هرچی مردم میگن شاهکار توهم نگی شاهکار یه ذره نظر از خودت بده نه مردم.
            راجع به رشوه توی بازی های ویدویی نمیدونی؟
            خب برای همین هم یه پادکست هست به اسم " آیا منتقدین بازی رشوه میگیرن؟" متونی ببینی تا متوجه بشی که حتی راکستار از فشار استفاده میکنه تا بازی هاش بیشتر امتیاز بگیرن .

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

            کرانچ کاری است که ناتی داگ هم می کند، اصلاً کرانچ چه پدیده‌ای کثیف باشد چه نباشد اکثر استودیو های دنیا انجام می دهند اللخصوص استودیو های سونی؛ اصلاً سونی در این زمینه که بازی هایش با کمترین هزینه ساخته می‌شوند رکورد دار است!
            ( نه اینکه بگوییم موافقم، ولی استودیویی مانند راکستار به دلیل داشتن جزئیات و زمان بیشتری در گیم پلی بازی های ش نسبت به ناتی داگ کرانچ بیشتری می کند، که خب الآن این موارد تقریباً روبه کاهش است و کارمندان راکستار به وضعیت بهتری نسبت به قبل دارند.)
            قبل از اینکه ناتی داگ شناخته شده باشد راکستار بازی های شناخته شده و تحسین شده ای داشت، پس برعکس جمله «با کرانچ مداوم سعی در ساخت بازی میکنه مثل ناتی داگ.» درست تر است، مثال: gta san andreas, bully
            «آیا منتقدین بازی رشوه میگیرن؟»
            جواب من به این سؤال نه محکمی است ولی اگر شما این موضوع را قبول دارید باید بگویم پس این قضیه برای سونی و ناتی داگ هم صدق می کند و منتقدان پول می گیرند تا نمره گ ی بالایی به بازی هایی نظیر uncharted, the last of us, god of war و… دهند، در صورتی که کاملاً غلط است.
            «نکنه فکر کردی که افراد ۳۰ سال به بالا که متخصص انیمشن و برنامه نویسی هستند میان گیم نقد میکنن. بهتره بدونی بعضی نقد ها توسط بچه های زیر ۱۸ سال نوشته شدند و ۹۹ درصد منتقدان کوچک ترین سوادی در زمینه های مربوط به گیم ندارند.»
            خب به جدا از اینکه این نظر شما نه تنها سطحی نگرانه است بلکه hate speech هم محسوب می شود، ناشی از همانی است که ادعا می کنید منتقدان بازی های ویدئویی، شمار زیادی از گیمرها(که به خرید و تجربه در نتیجه دادن user score بالا بازی هایی مانند BioShock lnfinite و خیلی از بازی های راکستار) و مجامع ویدئوگیمی ندارند و شما دارید: «سواد»

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

            ادیت: ناشی از نداشتن همانی است که ادعا می کنید

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

            چند تا استدیو نام ببر که کرانچ انجام میدن تا ببینیم این طیف اکثریت که میگی چیا هستند :
            اینکه توی ذهنت کرانچ رو نمیتونی خوب یا بد تلقی کنی نشون میده زیاد از بعد اخلاقی به این معقوله نگاه نمیکنی . ناتی داگ و راک استار همیشه از بر بحث ترین ها توی این معقوله بودند ناتی داگ از زمان آنچارتد 3 و راک استار از زمان gta 4 .
            احساس میکنم به درستی متوجه نمیشی چی گفتم، بهت آدرس دادم میتونی پادکست رو ببینی اگه بخوای لینکش رو برات میذارم تا زحمت سرچ نکشی
            نگفتم همه آثار ولی همیشه آثاری هستند که با رشوه و زیرمیزی کارشون رو پیش بردن.
            یوبی سافت با واچ داگز ، اکتیویژن با کالاف دیوتی و راک استار با rdr همچین کاری کردند.
            خب محض اطلاعت بگم که نیازی نیست با تموم کردن بازی بری یوزر اسکور ثبت کنی همین الانم میتونی بری با ساخت یک حساب روی یوزر اسکور هر بازی که دوست داری و انجام ندادی نمره بدی : )
            راجع به نقد هم یه مقاله هست به اسم "چرا سیستم نقد بازی ها خراب است " خب اینو خود ویجاتو نوشته اینم لینکش :
            http://vigiato.net/p/58590
            مراجعه کن تا متوجه بشی چرا نقد مشکل داره .
            منتقد واقعی هم داریم ولی خیلی خیلی کمتر از این بلبشوی منتقدان همه چیز دان و هیچ ندان

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

            «ناتی داگ و راک استار همیشه از بر بحث ترین ها توی این معقوله بودند ناتی داگ از زمان آنچارتد ۳ و راک استار از زمان gta 4»
            ولی موضوع اینجاست همین کمپانی ها تعداد زیادی از بهترین های تاریخ را ساختند!
            درباره اون مقاله پدرام بهادری هم باید بگم، بیشتر از اینکه یک مقاله معتبر باشد، به نوعی نظر شخصی بود.
            User Score بازی the Last of Us Part 2 هم نه در نتیجه توطئه‌های گیمرها بلکه نتیجه ارتباط برقرار نکردن گیمرها با بازی بوده، اصلاً خود دراکمن هم قبل از انتشار بازی گفته بود بازیکن ها یا عاشق بازی می شوند یا از آن متنفر.(حرف دراکمن را که دیگر قبول دارید.)

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

            برای ساخت بهترین بازی نیازی به اقدامات غیر اخلاقی مثل کرانچ کاری شدید نیست. و اینکه اثر نهایی شما زیباست کاری که در پشت پرده انجام شده رو توجیه نمیکنه . اینکار مصداق بارز و مثالی از استفاده از سیاه پوستان برای استخراج منابع طلا در آمریکا میتونه باشه .
            بازی های ناتی داگ شاهکار نیستند بلکه صرفا سینمایی هایی قابل انجام هستند در برابر بزرگانی چون ویچر3، اویل 4، هالف لایف، متال گیر ، بتمن، دث استرندینگ و دویل می کرای و... که یک سبک رو ابداع میکردند نه یک بازی فقط _ کرانچم نداشتند.
            مقاله چطور نوشته میشه اصلا اطلاعی در این زمینه داری؟ تفاوتش با نظر شخصی چیه ؟
            اطلاعاتی جمع، طبقه بندی و نتیجه گیری شده و به بیننده ارائه شده و اصلا در سطح یک نظر شخصی نیست چون که فرد از نقل قول کارگردان، شرایط کاری و همینطور یک نقد هم استفاده کرده .با این توصیف تو هرچی نقده نظر شخصیه فقط چون یه آدم معروف نظر میده میتونه برجسته تر باشه .
            خب با این حرفت توهین به ذهن بخش اعظمی از پلیر ها کردی که به بازی مورد علاقت پایین دادن چون ارتباط برقرار نکردن؟! یعنی ذهن شما خیلی توانایی بالاتری داره توی برقراری ارتباط؟
            نیل دراکمن از دیدمن یک انسان به شدت عقده ای و خودخواهه که فکر میکنم بیشتر اعضای استدیو به خاطر کارای این شخص استدیو رو ترک میکنند و ناتی داگ رو در ورطه سقوط میبینم توسط این شخص
            لست دو رو توی کامنت های پست "لست اف اس شمشیر دو لبه و " لست پر افتخار تره یا ویچر گفتم.

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

            «برای ساخت بهترین بازی نیازی به اقدامات غیر اخلاقی مثل کرانچ کاری شدید نیست. و اینکه اثر نهایی شما زیباست کاری که در پشت پرده انجام شده رو توجیه نمیکنه .»
            «بازی های ناتی داگ شاهکار نیستند بلکه صرفا سینمایی هایی قابل انجام هستند در برابر بزرگانی چون ویچر۳، اویل ۴، هالف لایف، متال گیر ، بتمن، دث استرندینگ و دویل می کرای و… که یک سبک رو ابداع میکردند نه یک بازی فقط _ کرانچم نداشتند.»
            خب اول شما را به کولی بارلاگ ارجاع می دهم که گفت گرچه کرانچ کار کثیفی است اما لازمه ساخت یک بازی بزرگ است.
            بازی های ناتی داگ شاهکار هستند. شماری از بازی هایی که نام بردید هم قطعا کرانچ داشتند، اصلاً کرانچ کاری در CD Project Red سر بازی Cyberpunk 2077 هم مطرح بود.
            «مقاله چطور نوشته میشه اصلا اطلاعی در این زمینه داری؟ تفاوتش با نظر شخصی چیه ؟
            اطلاعاتی جمع، طبقه بندی و نتیجه گیری شده و به بیننده ارائه شده و اصلا در سطح یک نظر شخصی نیست چون که فرد از نقل قول کارگردان، شرایط کاری و همینطور یک نقد هم استفاده کرده .با این توصیف تو هرچی نقده نظر شخصیه فقط چون یه آدم معروف نظر میده میتونه برجسته تر باشه .»
            ببینید تفاوت تحلیل و آنالیز با نظر شخصی در اینجا مطرح می‌شود که شخص سعی می کند در حرکت در خلاف جریان آب حرکت کند و سیستمی را که تقریباً معتبر ترین سیستم سنجش کیفیت یک بازی است را زیر سئوال ببرد و این همانند آن مقاله که راجع به BioShock lnfinite نوشته شده بود، بیشتر از اینکه یک مقاله آنالیز باشند ناشی از نظر شخصی یک مقاله نویس و منتقد راجع به سیستم یا اثری است. نمی خواهم بگویم metacritic کاملاً بدون اشکال است نه ولی این سایت فقط نمرات منتشر شده بر روی یک بازی را با هم جمع نمی بندد و بعد منتشر کند بلکه سازوکاری دارد که طی فرایندی سایت یا منتقد تأیید و می سنجد سپس اجازه انتشار آن در سایت را می دهد برای همین است که از میان هزاران سایت و نشریاتی که به بررسی بازی می پردازند شاید تنها صد یا هشتاد نقد در سایت منتشر گردد.
            «خب با این حرفت توهین به ذهن بخش اعظمی از پلیر ها کردی که به بازی مورد علاقت پایین دادن چون ارتباط برقرار نکردن؟! یعنی ذهن شما خیلی توانایی بالاتری داره توی برقراری ارتباط؟»
            این حرف شما کاملا در تضاد با سخنان قبلیتان در جهت بی اعتباری userscore قرار می گیرد، اما من هنوزم روی حرفم پابرجا هستم و معتقدم اکثر کسانی که به تجربه بازی می پردازند به بازی نمره می دهند و در این میان ممکن است بیست تا سی درصد هم از روی تنفرشان به بازی نمره کمی دهند؛ ول موضوع the last of us part 2 پیچیده تر از این حرفاست و اتکا به حرف های دراکمن و تغییر در سیستم نمره دهی metacritic دلیلی برای اثبات این که گیمر ها با توجه به عدم ارتباط برقرار کردن با بازی نمره پایینی دادند، برای درک بهتر لینک زیر را مطالعه کنید:

            https://www.zoomg.ir/game articles/331002-the-last-of-us-part-2-ending-

            «نیل دراکمن از دیدمن یک انسان به شدت عقده ای و خودخواهه که فکر میکنم بیشتر اعضای استدیو به خاطر کارای این شخص استدیو رو ترک میکنند و ناتی داگ رو در ورطه سقوط میبینم توسط این شخص»
            اولین باری که صحبت از برتری ناتی داگ نسبت به راکستار را به وسط کشیدید و من با توجه به سابقه راکستار خلافش را ثابت کردم، تصورم این بود که شما با راکستار مشکل دارید اما انگار مشکل شما با هنر است، زیرا دراکمن نابغه ای است که برای درک بهتر نبوغش بهتر است لینک را مطالعه کنید.

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

            کوری بارلوگ حتی افریننده خدای جنگ هم نبود بلکه از نسخه دوم یا سوم به بعد هدایت رو به عهده گرفت . و نظرشون اشتباهه چون تحمیل سختی به کارمندان درحالی که چیزی برای اونها تغییر نخواهد کرد کلاملا کار اشتباهیست و کلی بازی موفق خلاف نظر ایشون میشه نام برد.
            خب سیدی پراجکت هم طعم اینکار رو چشید وقتی تریلری داد که اصلا مربوط به برنامه کاری نبود و وعده های خالی...
            پس با توجه به نظر تو اگه کسی با سیستم مخالف باشه میشه نظر شخصی و اگه باهاش موافق باشه میشه تحلیل درسته؟ تبریک میگم همین الان به کل انقلابیون و تمام کسانی که در دنیا علیه یک سیستم اشتباه جنگیدند برچسب نظر شخصی زدی :)
            برای اینکه توی متاکریتیک یک منتقد باشی کافیه یه درخواست براشون بفرستی و بررسی بشه همین. تمام صنعت گیم هیچ معیاری نداری برای اینکه بگه چی درسته و چی نادرست پس چطور به متاکریتیک میخوای بگی اصول و استاندارد داره .
            حتی اگه بری خودت قسمت راهنمای سایت متاکریتیک رو بخونی نوشته اگر شهرت و قدرت منتقد بیشتر باشه ضریب نقدش بیشتر و روی میانگین اثر بیشتری میذاره که این میشه مصداق کامل بی عدالتی :)
            کل اون مقاله یه دفاعیه مضخرف و خیلی های دیگه در دفاع از لست 2 برای بالا نگه داشتن اعتبار سایت ها استفاده شدند. یکی از همین مثلا فلفسه شناسی ها میگفت کاراکتر ابی دوست داشتنیه چون نقش منفیه و نفرت انگیزه و این نفرت انگیز بودنش یعنی کارش خوبه :| درحالی که کدوم شخصیت منفی نفرت انگیزه توی داستان ها ؟ همیشه شخصیت های منفی علارغم اشتباهات و کارا های بدشون دوست داشتنی هستند چون دلیل و سبک فکری خاصی دارند.
            خب اینجا هم معلوم شد تو به هرکسی که نظر مخالف خودت داره میگی کلا از هنر سردرنمیاره و متوجه شدم سنت باید زیر 18 سال باشه و پشت نوشته های قلبمه سلمبه پنهان شده .
            من هیچ جای نظراتم نگفتم ناتی داگ از راک استار بهتره یا برعکس بلکه هردو به به کرانچ متهم کردم.
            و نکته اینکه اگه به نیل دراکمن نقد کنم میشم کسی که نمیدونه هنر چیه ؟
            نیل دراکمن چی به صنعت گیم هدیه کرده جز اینکه بروس استرلی ، امی هنینگ و تعدادی دیگه از ایده پردازان ناتی داگ هنگام اوج گرفتن عجیب اون رفتند . لابد یه داستان عجیب و غریب بر پایه پنهان کردن خیر و شر اره ؟

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

            «کوری بارلوگ حتی افریننده خدای جنگ هم نبود بلکه از نسخه دوم یا سوم به بعد هدایت رو به عهده گرفت . و نظرشون اشتباهه چون تحمیل سختی به کارمندان درحالی که چیزی برای اونها تغییر نخواهد کرد کلاملا کار اشتباهیست و کلی بازی موفق خلاف نظر ایشون میشه نام برد.
            خب سیدی پراجکت هم طعم اینکار رو چشید وقتی تریلری داد که اصلا مربوط به برنامه کاری نبود و وعده های خالی…»
            کولی بارلاگ فردی است بازی ساز، کسی که گیم را می شناسد، پس اگر چنین فردی بگوید، که کرانچ لازمه‌ی ساخت یک بازی است، پس یک فرد متخصص چنین چیزی را گفته؛ وقتی می گوییم حرف های شما پارادوکس وار است یعنی شما یک فرد رادیکال هستید، و این در زمینه بازی هایی که از آن دفاع می کنید هم صدق می کند.
            در مورد سیستم metacritic هم مفصل توضیح دادم، اما قضیه نظر شخصی و تحلیل در صورتی صادق است که به مشکلی که تمامی منتقدان و گیمر ها در رابطه با یک بازی دارند مرتبط باشد وقتی منتقدان یک بازی را تحسین و گیمر ها با آن ارتباط برقرار نمی کنند، بهترین راه رجوع به همان مقالاتی است که شما آن را چرند خواندید.
            «نکته اینکه اگه به نیل دراکمن نقد کنم میشم کسی که نمیدونه هنر چیه ؟
            نیل دراکمن چی به صنعت گیم هدیه کرده جز اینکه بروس استرلی ، امی هنینگ و تعدادی دیگه از ایده پردازان ناتی داگ هنگام اوج گرفتن عجیب اون رفتند . لابد یه داستان عجیب و غریب بر پایه پنهان کردن خیر و شر اره ؟»
            نیل دراکمن شخصی است که اگر بخواهم برای دفاع از مدیوم گیم از لحاظ هنری بخواهم کسی را معرفی کنم، نیل دراکمن یکی از آن افراد است که ثابت می کند ویدیوگیم فقط جایی برای سرگرمی نیست و می توان علاوه بر آن به وجهه کاملی از مدیوم های هنری دست یافت. حتی بزرگترین کارگردانان، نویسندگان و فیلسوفان جهان هم مخالفان سرسختی دارند، و این مخالفت شما دراکمن را چندین درجه ارزشمندتر کرد.

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

            یکم دربارش بخون
            کوری بارلوگ در دفاع از حملات کاربران به ناتی دارگ که متهم به کرانچ شده بود این حرف رو زده و درضمن هرکسی که تو مثلا بهش بگی بازیساز و گیم را میشناسد ازاین نظرا بده یعنی یه چیزی میدونه ؟! والا مام یکی رو مشناختیم مکانیک بود راجع به سبک طراحی لامبورگینی نظر میداد.
            کوری بارلوگ تنها کار شاقی که ازش دیدم خدای جنگ 2018 بود که کل سیستم بازی رو تغییر داد از نو ساخت.
            منتقد تحسین میکنه چون خیلی اوقات یه پولی گرفته خیلی اوقات مسله اعتبار سایتشه و خیلی اوقات موج سواریه روی مسائله . خیلی کم منتقد واقعی گیم داریم نسبت به دریایی از بچه 14، 15 ساله هایی که حتی نمیدونن فریم چی هست.
            نیل دراکمن و هنر؟!
            اگه داستانی بنویسم که نافی ارزش های انسانی ،مملو از عقده های یهودی، خلاق واقع ذات انسان و بشریت باشه و اسمش رو بذارم هنجار شکن درحالی که نصف مخاطبین سری رو ناامید و به تمام آنها برجسب توهین بزنم ( واقعا زده تو تویترش)
            بله صدرصد مدیوم هنره ایشون:/ اصلا شکی توش نیست والا این یارو حتی تو بازی خودشم فرض خودشو نقض میکنه .
            نیل دراکمن رو با مراجعه به سایت ها و فروم ها میتونی از میزان نظراتی که دربارش هست از دیدگاه عموم بهتر بشناسی .
            بیخود برای دفاع از دراکمن اون روتوی لیست این افراد نگذار چون بعید میدونم ختی فلسفه ای برای زندگی خودش هم داشته باشه .

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

            راجع به اویل 8 هم بگم که از دید طرفداران کاملا راضی کننده ، پر فروش و موفق بوده و نظر منتقدان 30 ساله ای که چون دوازده سالگی شون از بازی ترسیدن و دنبال یه حس دفن شده توی ناخوداگاهشون میگردند زیاد اهمیتی نداره چون روش کار کپکام اینبود که بازی عامه پسند تر بشه تا خاص پسند تر . وگرنه به همه ثابت شدست که توانایی ساخت اثر ترسناک تر رو داره پس من نقدی رو قبول نمیکنم که توش یه مرد گنده 40 ساله نترسیده بلکه نقدی برام قابل قبول تره که مثلا بگه رزیدنت اویل به شخصیت ها همیشه بیشتر بها میداد چرا تو نسخه 8 سریع حذفشون میکرد اما توی حتی 20 دقیقه کاراکتر رو عالی پردازش کرد

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

            موضوع نبود عنصر ترس موضوعی ست که تمامی منتقدان بر آن تأکید می کنند و اصلا در سایت های داخلی اللخصوص ویجیاتو که به بررسی بازی پرداختند هم به نبود عنصر ترس پرداختند.
            «من نقدی رو قبول نمیکنم که توش یه مرد گنده ۴۰ ساله نترسیده بلکه نقدی برام قابل قبول تره که مثلا بگه رزیدنت اویل به شخصیت ها همیشه بیشتر بها میداد چرا تو نسخه ۸ سریع حذفشون میکرد اما توی حتی ۲۰ دقیقه کاراکتر رو عالی پردازش کرد.»
            موضوع اینجاست که بازی داستان سرایی خاصی و شخصیت پردازی عجیب و غریبی ندارد که با اتکا به آن و به تصویر کشیدن فلسفه ترس به بازی ترسناکی تبدیل شود، و به نوعی به نسخه ویدیوگیمی split تبدیل شود، پس باید همان کاری را انجام دهد که ژانرش برآورد می کند:«ترساندن»

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

            چون بیشتر منتقدین رنج سنی بالای سی سال رو دارند و فروش بالای بازی کاملا نشون میده عامه پسند ، مورد رضایت مشتریان و همنیطور موفق برای مخاطب هدف یعنی نسل جدید طرفداران رزیدنت اویله که میشن بالای 16 سال.
            رزیدنت اویل همواره روی ترس و اکشن کار میکنه و همیشه سعی میکنه اثری رو تقدیم کنه که هم علامه پسند باشه و هم ترسناک ، ترس اون نه از جهت هیولا بلکه از جهت شیوه مقالبه با اونها ،زنده ماندن و مدیریت مهماته .

          • Quentin-Tarantino
            Quentin-Tarantino | ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

            خب موضوع اینجاست که بازی توانسته در زمینه انتقال احساس یک بازی survival درست عمل کند، اما ترسناک نه، این در صورتی است که بازی دارای المان های ترسناک هم می شود، برای همین نمره ۷۰ و ۸۰ کاملاً حق بازی است.
            و همچنین ترس موضوعی عمومی است و سن و سال هم نمی شناسند پس اگر یک بازی ترسناک نتواند یک رینج سنی را بترساند، پس در این زمینه شکست خورده چرا که دوباره تأکید می کنم بازی المان های ترس را دارد، ولی نمی ترساند.

          • casinooo.blogfa.com
            casinooo.blogfa.com | ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

            بزار رو درجه سخت :| بعدش میشه بقا و ترس ، بقا از نظر مهمات و ترس از نظر کمبود اوونها . اینقدر سخته یعنی ؟!
            ترس توی رزیدنت اویل همیشه همین بوده
            ترس توی این بازی هست ولی منتقدین دنبال تجلی به خاطره قدیمی از ترسشون هستند وگرنه از نظر عادی ترسناکه ، المان هاش هست و استفاده شده و انتظار میره شخصی که بار اول انجامش بده بترسه .
            مخاطب هدف اویل 8 قرار نبوده توی بازی زهرترک بشن بلکه بازی برای اونها نرمال ، قابل ادامه و اکشن تر ساخته شده تا برای شرکت یک طیف جدیدی از مخاطبین رو درست کنند چون نسل جدید کمتر توی محتوی و بیشتر روی گیم پلی متمرکز میشن.

  • Brainless
    Brainless | ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    آقا پس شما خبر ندارین من توی ردیت آریا کیوکسر کلی از همین لودینگ های جی تی ای دیدم اما یوتیوبری مثلا توش آریا و میا و فرشاد و اینا بودن این که دیگه چیزی نیست

    • vihan
      vihan | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

      کیوکسر ? کئوکسر

مطالب پیشنهادی