باس فایتهایی که در تریلر الدن رینگ دیدیم؛ آمادهی نبردی سختتر از همیشه باشید
درنهایت مدتی پیش بالاخره گیمپلیی جدید از عنوان مرموز الدن رینگ به نمایش گذاشته شد. این ویدئو در پایان رویداد سامر گیم فیست به نمایش گذاشته شد. این تریلر به خوبی امکانات و ویژگیهایی چون ...
درنهایت مدتی پیش بالاخره گیمپلیی جدید از عنوان مرموز الدن رینگ به نمایش گذاشته شد. این ویدئو در پایان رویداد سامر گیم فیست به نمایش گذاشته شد. این تریلر به خوبی امکانات و ویژگیهایی چون طراحی گرافیکی، سیستم مبارزاتی و موارد دیگری که فرام سافتور قرار بود به ما نشان دهد نمایش داد. بازی ظاهر و اتمسفری بسیار ویژه و خاص دارد. با اینکه همچنان حالت مرموز بازی در روایت و جزئیات گیمپلی حفظ شد اما با چند باس فایت در این عنوان آشنا شدیم.
البته که هنوز اسم و جزئیات اولیهای که ما براساس این تریلر متوجه شدیم توسط توسعهدهندگان تایید نشدند. اما براساس تجربه و آشنایی که از Dark Souls داریم میتوانیم به وجود جزئیات مشخصی امیدوار باشیم. در ادامه با همراه باشید تا باس فایتهایی را که در تریلر این عنوان دیدیم به شما معرفی کنیم.
باس فایتهایی که در تریلر دیدیم
در طول تریلر سه دقیقهای که از این عنوان پخش شد چندین نمونه از دشمنان دیده شدند. ابتدا باس فایتی شبیه به باس فایت معروف بازی Shadow of the Colossus دیدیم. هیولایی بزرگ که از سنگ ساخته شده و چهار پا دارد. همچنین دیدیم زنگ کلیسایی را که از او آویزان شده و بین این چهار پا قرار دارد. چند لحظه بعد هنگامی که کارکتر اصلی بازی در حال گردش در مقبرهای تاریک و قدیمی است، که باس فایتی دیگر از دل تاریکی بیرون میآید. بلافاصله پس از به نمایش درآمدن این صحنه تریلر قطع میشود و این بار میبینیم باس فایتی دیگر از آسمان به زمین میآید. او یک شنل مندرس دارد و بهنظر میرسد با کارکتری مشابه عقرب روبهرو هستیم.
پس از این صحنه وارد سکانسی دیگری میشویم که کارکتری گرگینه مانند است. یکی از مواردی که همیشه پای ثابت فرام سافتور بوده مقابله با اژدهای سفید است. ظاهرا در این عنوان هم شاهد حضور چنین دشمنی هستیم. پس از آن باس فایتی با ظاهری شبیه به آملیا در Bloodborne به صحنه وارد شد. در ادامهی آن هم کارکتر مو قرمزی که از ابتدای معرفی بازی مدام نمایش داده شد دیدیم. ظاهرا این کارکتر نقش مهمی در روند روایت بازی دارد.
بخشهایی از بازی و پس از گذشت نمایش هر باس فایت دشمنانی را دیدیم. ظاهرا دشمنان احتمالی بازی تنوع زیادی دارند و هرکدام به باس فایت یا محیط خاصی مربوط هستند. این امر نشان میدهد با نبردی سخت و تا حدودی پیچیده روبهرو خواهیم بود. اما جزئیات کامل مربوط به این دشمنان احتمالا تا زمان انتشار مشخص خواهد شد. اگرچه تصاویر و صحنههای مختلف بازی با سرعت بسیار زیادی رد میشدند اما به خوبی نشان داده شد که امکان ماجراجوییهایی بسیاری برای کاربر وجود دارد. در این ماجراجویی هم انواع مختلفی از دشمنان حاضر هستند.
از شاخصترین دشمنانی که در تصاویر اولیه دیدیم، مبارزی کاملا مجهز به زره بود که تبری در دست داشت. درکنار این دشمن، موارد دیگری را مانند یک شوالیه که با خون احاطه شده، مردی چاق که خون از سرش سرازیر شده بود و غولی که از سلاحی مانند چوب گلف استفاده میکرد هم به چشم خوردند. حتی دشمنان روح مانندی هم دیدیم و حتی فراتر از آن درگیری و تعقیب گوزن و یک دست انسانی هم دیده شدند.
تنوع زیادی از باس فایتها و دشمنان دیده میشود
گفتن اینکه در الدن رینگ تنوع زیادی از دشمنان وجود دارد اصلا دور از منطق نیست. به دنبال این امر هم باید گفت مانند آنچه که در Dark Souls، Sekiro و Bloodborne دیدیم برای شکست دادن هر دشمن به استراتژی جدیدی نیاز است. همانند روندی که برای باس فایتهای عناوین بالا هم دیده شده، هر کارکتر مهارت خاص و متفاوتی برای به چالش کشیدن شما دارد. برخی از آنها با خشونت تمام به شما حمله و برخی دیگر با زمانبندی و سرعتی خاص به شما حمله میکنند. وظیفه شما هم در این بین این است که با زمانبندی درست به آنها ضربه بزنید.
این بدان معنی است که گیمرها همیشه باید آماده باشند. درکنار این آمادگی همواره باید خودشان را آمادهی مقابله با چالشهایی مانند آنچه که در Dark Souls دیدند کنند. عموما این سطح از دشواری پس از عنوان یاد شده در دنیای بازیهای ویدئویی بسیار باب شد. علاوهبراین بهنظر میرسد که هریک از این شخصیتها موضوعی متفاوت یا طراحی بصری متفاوتی دارند. تقویت و متفاوت بودن جلوههای بصری در این شخصیتها منجر تقویت فضای جهان باز محیط میشود. اگر این محیط مکانهای جغرافیایی متفاوت برای اکتشاف داشته باشد درکنار وجود دشمنانی با تنوع بالا که در آن حاضر هستند به شما کمک میکند تا حس زنده بودن و خطر را در محیط بیشتر احساس کنید.
جزیئات بیشتری درمورد الدن رینگ منتشر میشود. اما براساس ویدئویی که دیدم ظاهرا فرام سافتور نقش پررنگتری در ساخت بازی الدن رینگ دارد. المانهای نشان داده شده شباهت بسیاری به سری Dark Souls دارد. کسانی که این سری را تجربه کردند میدانند که زمانی که به محیطی با مه غلیظ وارد میشوند یعنی باید خودشان را آماده باس فایتی کنند. باسفایتی که دیر یا زود باید با آن درگیر شوید.
ظاهرا قرار است الدن رینگ تعریفی واقعی و یکپارچهتر از اکتشاف در عناوین جهان باز به گیمرها ارائه دهد. این موارد نشان میدهد فرام سافتور راهی طولانی برای این عنوان طی کرده است. بندای نامکو هم در مسیر ساخت فرام سافتور را همراهی کرده اما میزان مشارکت آن چیزی است که احتمالا پس از انتشار متوجه خواهیم شد. در پایان هم باید بگوییم بدون شک تجربهای خارقالعاده در آیندهای نه چندان دور انتظار ما را میکشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود بی صبرانه منتظر این بازیم مطمئنم میترکونه