داستان ساخت وحشتناکترین هیولاهای رزیدنت ایول با تکنولوژی موشن کپچر
کمپانی کپکام برای استفاده از تکنولوژی موشن کپچر در آخرین نسخه از رزیدنت اویل با چالشهای بزرگی مواجه شد. قد 2.9 متری برجستهترین کاراکتر بازی یعنی Lady Dimitrescu یکی از همان چالشهاست. لیدی دیمیترسک حدود ...
کمپانی کپکام برای استفاده از تکنولوژی موشن کپچر در آخرین نسخه از رزیدنت اویل با چالشهای بزرگی مواجه شد. قد 2.9 متری برجستهترین کاراکتر بازی یعنی Lady Dimitrescu یکی از همان چالشهاست. لیدی دیمیترسک حدود 1 متر از مگی رابرتسون (Maggie Robertson) که کار انجام حرکات و صداگذاری وی را به عهده داشت، بزرگتر است.
به همین خاطر سازندگان به مشکلاتی برخورده بودند. آنها میتوانستند رابرتسون را با نوعی از پروتزها و چیزهای دیگر بپوشانند تا بزرگتر بنظر برسد اما این کارشان باعث میشد تا توانایی حرکت و بازیگری به شکل طبیعی وی محدود شود.
یکی از دستاندرکاران بخش موشن کپچر بازی، ماساتو میازاکی گفت: «ما باید نحوه تنظیم محیط برای تطبیق با قد لیدی را مییافتیم.» در واقع آنها برای صحنه برای موشن کپچر آماده کردند، یکی برای سایز عادی انسان و یکی هم برای سایز لیدی دیمیترسک.
با اینکه رزیدنت ایول را برای زامبیهایش میشناسیم، این اواخر فرانچایز هیولاهای دیگری را هم به بازی افزوده است. مثال بارزش هم همین آخرین نسخه رزیدنت ایول که نه تنها شامل لیدی دیمیترسک و رفقای ومپایرش میشود، بلکه موجودات عجیب و غریب گرگینه مانند و موجودات دیگر که بخاطر اسپویل آنها را لو نمیدهم هم در آن وجود دارند. به همین دلیل میتوان گفت که کار موشن کپچر بازی چه سختیهایی را به همراه داشته.
طبیعتا رویکرد تیم موشن کپچر برای ساخت موجودات مختلف، متفاوت بوده است. بازیگران موشن کپچرهایی را انجام میدادند که بعدها توسط انیماتورها تغییر میکرد و یا پاک میشد. یکی از اشخاصی که در ساخت موشن کپچرها دست داشت میگوید: «برای هیولاها، ما معمولا بازیگری را نیاز داشتیم که قدرت فیزیکی بالاتری داشته و بتواند نسبت به یک فرد معمولی حرکات سختتری را اجرا کند.» او ادامه میدهد: «ما توانستیم فردی که با استفاده از او Licker را در ریمیک رزیدنت اویل 2 ساخته بودیم، دوباره به خدمت بگیریم. حرکات او بسیار خوب و باورپذیر بودند. سپس حرکاتی که از او ضبط شد توسط انیماتورها صیقلکاری شد و با حرکات هیولا منطبق شد.»
او ادامه داد که ساخت انیمیشنهای لیدی دیمیترسک، بخاطر سایز فوقالعاده بزرگش سختترین کار ماجرا بوده است. ساخت مدل این شخصیت به کارهای پس از تولید هم کشیده شده و تیم سازنده باید از اجرای صحیح مدل با اطلاعات موشن کپچر نیز مطمئن میشدند.
با این حال اما با وجود که دیمیترسک چالشیترین شخصیت بازی بود، کاراکتر دیگری به نام Salvatore Moreau که موجودی انسان/ماهی مانند و با ستون فقراتی خم، هم برای سازندگان بازی مشکلاتی را به وجود آورده بوده. میازاکی میگوید آنها بحثهای زیادی راجع به این داشتهاند که بازیگر باید برای ترسناکتر شدن کاراکتر به صورت خم شده بازی میکرده و یا بازیگر باید به حالت معمولی بازی میکرده تا مبادا ژست او بر روی بازیاش اثر بگذارد و ساخت انیمیشن کاراکتر به بعد از موشن کپچر کردن او منتقل شود.»
به چالشهای ساخت بازی، ضربه خوردن توسعه بازی از قرنطینه ایجاد شده را هم اضافه کنید که روند موشن کپچر را به مراتب سختتر میکرد. میازاکی در این رابطه میگوید: «ما در رابطه با انجام سر وقت کارها تردید داشتیم.» او در رابطه با تاثیر قرنطینه میگوید: «ما قسمت آخر بازی را هنوز ضبط نکرده بودیم و میتوانید تصور کنید که در چه موقعیت ترسناکی بوده است. تعداد افراد حاضر در صحنه محدود شده بود و کارکنان نیز بازیگران را به شکل ریموت و در حالی که در خانه قرنطینه شده بودند، کارگردانی میکردند. برای فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات تیم سازنده مجبور شد فضای جدیدی را برای موشن کپچر اختصاص دهد.»
میازاکی اضافه میکند: «ما باید کاری میکردیم تا همه کارها بصورت دورکاری انجام شوند. ما میدانستیم این کار ناچارا باعث مشکلات ارتباطی میشود. پس کاری که کردیم آن بود که یک محیط فیلمبرداری جداگانه تاسیس کردیم.» او میگوید با وجود تمام سختیهایی که باید برای ساختن این موجودات عجیب و غریب و وحشتناک انجام میدادند، به کار خود افتخار میکنند. او اضافه میکند: «من در آن زمان احساس مسئولیت و عشق زیادی به فرانچایز رزیدنت ایول داشتم و تجربهای که داشتیم برای من بسیار تکان دهنده بود.»
بیشتر بخوانید:
- چرا Dino Crisis به اندازه Resident Evil محبوب نشد؟
- رزیدنت ایول یا سایلنت هیل؛ کدام یک ترسناکتر است؟
- Resident Evil Re:Verse چه چیزهایی را میتواند از Dead by Daylight بیاموزد؟
منبع: theverge
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا شاهکاره
از موشن کپچر کالکتور تو MK11 سخت تر نبوده،واسه اون بخاطر چهاردست بودنش باید یک نفر پشت یک نفر دیگه می ایستاد و تمام حرکات رو ۱۰۰٪ هماهنگ انجام میدادن?
من هنوز نتونستم تجربه کنم
دمشون گرم.شاهکار تحویل دادن.من به شخصه راضی بودم
بازی خوبی بود ولی بازی ترسناک خوبی نبود
نسخه قبلی تو ترسناک بودن بشدت بهتر بود
بیشتر اکشن بود این یکی
من با این نسخه خیلی ترسیدم.
برعکس همه از نظرم اویل 7 اصلا ترسناک نبود
آره 7 بیشتر به جامپ اسکیر بند بود
ریمیک 3 که کلا ر. ی. د. ه بود
به نظرم همچیش خوب بود ولی یه جاهایی خیلی اکشن میشد(بخش کریس بخصوص)
اونجا که با یکی دو تیر همه رو میکشتی.ولی بالانس خوبی داشت سر اکشن و ترس