رزیدنت ایول یا سایلنت هیل؛ کدام یک ترسناکتر است؟
وقتی صحبت از بازیهای سوروایول هارر (Survival horror) میشود، معمولاً دو عنوان هستند که زودتر از هر اسم دیگری به ذهن مخاطبان خطور میکنند: رزیدنت اویل و سایلنت هیل. با این که این دو سری ...
وقتی صحبت از بازیهای سوروایول هارر (Survival horror) میشود، معمولاً دو عنوان هستند که زودتر از هر اسم دیگری به ذهن مخاطبان خطور میکنند: رزیدنت اویل و سایلنت هیل. با این که این دو سری اولین ساختههای این ژانر نبودند اما توانستن تبدیل به دو فرانچایز برجسته با حال و هوای وحشت و بقا شوند. انتشار آنها روی پلیاستیشن اولیه باعث شد تا انتظارات مخاطبان از بازیهای ترسناک برای همیشه دستخوش تغییر شود.
هر دوی این فرانچایزها نقش بزرگی در محبوبیت ژانر سوروایول هارر داشتهاند. هر چند سری سایلنت هیل (Silent Hill) پس از عنوان کنسل شده Silent Hills مدتی است به کنار رفته اما سری رزیدنت اویل (Resident Evil) حضوری دائم را در دنیای بازیهای ویدیویی تجربه کرده است؛ از ریمیکهای جدیداً منتشر شده Resident Evil 2 و Resident Evil 3 تا عناوین جدید این فرانچایز مثل Resident Evil Village (نقد Resident Evil Village را از ویجیاتو بخوانید).
با به کار بردن دو استایل کاملاً متفاوت که با حس و حال وحشت به هم شبیه هستند، این دو فرانچایز توانستند به موفقیتی دست پیدا کنند که تکرارش خیلی آسان نخواهد بود.
سری رزیدنت اویل را میتوان به عنوان شروع کننده حضور زامبیها در بازیهای ویدیویی دهه ۱۰ میلادی در نظر گرفت. با این که زامبیها به طور کلی در مدیومهای مختلف موضوع محبوبی محسوب میشدند اما ترکیب شدن آنها در یک بازی ویدیویی با المانهای بقا که حس وحشت همیشگی را در خود جای داده چیزی است که خیلی از عناوین امروزی سعی در تقلید دارند. با این حال، این فرانچایز با گذشت زمان مسیری متفاوت را پیش گرفت و ساختههای اخیر آن مثل Resident Evil Village تبدیل به عناوینی بیشتر اکشن شدند که کمی المانهای ترسناک در خود جای دادهاند.
سایلنت هیل اما در سمت دیگر همیشه سنت وحشت خود را ثابت نگه داشته و به شدت به آن پایبند بوده است. با این که سری سایلنت هیل عنوان سوروایول هارر را نیز همچون رزیدنت اویل یدک میکشد اما روی قسمتهای اکشن بازی کمتر تأکید میشود.
با وجود تمام این اوصاف اما در بین طرفداران سری بازیهای هارر، همیشه بحث داغی در جریان بوده است: رزیدنت اویل یا سایلنت هیل؛ کدام یک از این سری بازیها بهتر، یا به عبارت دیگر ترسناکتر است؟ در این مطلب میخواهیم نگاهی مختصر به این دو فرانچایز کرده و آنها را مقایسه کنیم. اگر برای شما این پرسش به وجود آمده که رزیدنت اویل ترسناکتر است یا سایلنت هیل، پس در ادامه همراه ما در ویجیاتو باشید.
- 1 اولین قدمها
- 2 مقایسه نسخههای اول رزیدنت اویل و سایلنت هیل
- 3 سری رزیدنت اویل چگونه سعی در انتقال حس ترس دارد؟
- 4 سری سایلنت هیل چگونه سعی در انتقال حس ترس دارد؟
- 5 در دنیای بازی فقط داستان و روایت مهم نیست؛ رزیدنت اویل و سایلنت هیل با گیمپلی چه روندی را پیش میگیرند؟
- 6 بالاخره کدام، رزیدنت اویل یا سایلنت هیل؟
- 6.1 به مطالعه ادامه دهید:
اولین قدمها
نسخه اول سری رزیدنت اویل با نام Resident Evil در سال ۱۹۹۶ بر روی پلتفرم پلیاستیشن منتشر شد و در همان هنگام به شدت محبوب شد. Resident Evil که یک دنباله معنوی برای عنوان Sweet Home کپکام که برای پلتفرم NES منتشر شده بود در نظر گرفته میشود، خودش را با هارر درجه ب و خط داستانیاش معرفی کرد. پلیرها در نقش کریس ردفیلد (Chris Redfield) یا جیل ولنتاین (Jill Valentine) باید مسیر خود را در عمارتی پر از زامبیهای گوشتخوار و دیگر هیولاها بپیمایند.
با ترکیب چندین المان از آثار مختلف، Resident Evil توانست یک داستان سرگرم کننده، پازلهای جذاب، محیطی برای گشت و گذار، گرافیکی خلاقانه و حالت متمایزی از کنترل شخصیت را ارائه کند که گاهی اوقات میتوانست باعث محدودیت و تنش شود. با این که نمیتوان گفت داستان Resident Evil اورجینال یا پیشگامانه بود اما در دنیای بازیهای ویدیویی کمنظیر محسوب میشد.
Silent Hill، اثری از کونامی، سه سال پس از انتشار Resident Evil عرضه شد که توانست در اواخر دوران جکمفرمایی کنسول اولیه پلیاستیشن تبدیل به یکی از بهترین عناوین وحشتی شود که تا به حال ساخته شده است. بر خلاف Resident Evil، عنوان Silent Hill به شدت روانشناسانه است و از سینمای وحشت ژاپن و همچنین آثار استفن کینگ (Stephen King) و ریچارد باکمن (Richard Bachman) الهام گرفته. در واقع منابع الهام Silent Hill به قدری زیاد هستند که سخت است به همه آنها اشاره کرد.
بر عکس Resident Evil، داستان Silent Hill یکی از پیچیدهترین روایتها در بین بازیهای سوروایول هارر محسوب میشود. در کل این سری میتوان به فرقهها، مراسمهای قربانی کردن، دنیاهای موازی، شیاطین و غیره برخورد کرد. با استفاده از یک فضاسازی رنگ و رو رفته در بیشتر قسمتهای بازی، تیم سازنده اثر سعی کردند تا با محدودیتهای کنسول پلیاستیشن کار کنند و از خلاقیت خود بهره ببرند که نتیجه موفقی نیز داشت. مه حاضر در Silent Hill به خاطر محدودیت پلیاستیشن در رندر کردن محیط و اشیای زیاد به طور همزمان بود ولی در نهایت تبدیل به یکی از نمادهای این سری بازیها شد.
مقایسه نسخههای اول رزیدنت اویل و سایلنت هیل
مقایسه دو نسخه اول این سری شاید کمی عجیب به نظر برسد اما به خاطر وجود عنصر وحشت در هر دو، خیلی هم دور از ذهن نیست. در هر حال، در سال ۱۹۹۹ و عرضه Silent Hill نیز این مقایسه بین Silent Hill و Resident Evil وجود داشت.
Resident Evil که توانسته بودن زمینهساز موفقی برای محبوبیت ژانر وحشت در دنیای بازیهای ویدیویی شود و در هنگام عرضه Silent Hill، دنبالهاش نیز منتشر شده بود، به طور طبیعی محبوبتر، بیشتر مورد تحسین و منبع ارجاع منتقدین محسوب میشد. با این حال، چنین وضعیتی خیلی نسبت به Silent Hill عادلانه نبود.
Resident Evil بیشتر به سمت آثار علمی و تخیلیِ ترسناک میرود تا هر چیز دیگر. یک خط داستانی ساده که با المانهای مدرنی مثل نگرانیهای مربوط به سلامت محیط زیست و وجود شرکتهای بزرگ ترکیب شده و شخصیتهایی در خود جای داده که انگار مستقیماً از سریالهای پلیسی زمان خود بیرون کشیده شدهاند. به این ترتیب، یک بازی هالیوودی در دست بود که محبوبیتش در بین مردم و میزان فروشش، مهر تصدیقی بر این ادعا میگذارد. در عوض Silent Hill شدیداً روانشناسانه بود که برای بسیاری از مردم ناراحت و پریشان کننده محسوب میشد و بالطبع محبوبیت کمتری کسب میکرد.
اگر قرار باشد Resident Evil و Silent Hill را به چشم فیلمهای سینمایی ببینیم، Resident Evil بیشتر شبیه به یک فیلم درجه ب ترسناک بود در حالی که Silent Hill را میتوان به عنوان فیلمی هنری در نظر گرفت. در همین حال نیز سایلنت هیل به سمت موارد مذهبی و همینطور جنسی نیز میرود که چنین چیزهایی را کمتر در کل سری رزیدنت اویل دیدهایم.
سری رزیدنت اویل چگونه سعی در انتقال حس ترس دارد؟
سری رزیدنت اویل از وجود همیشگی حس خطر و زامبیها به عنوان منبع ترس خودش بهره میبرد. سر و کله زامبیها میتوانند از هر گوشه و کناری پیدا شود و اگر پلیرها نتوانند سریع و به درستی این موقعیت را مدیریت کنند، آن هم با تعداد کم مهماتی که در دسترسشان است، احتمال مرگشان بالاست. به همین ترتیب، هر تقابل با زامبیها، یا به طور کلی موجودات درون بازیها، مسئله محاسبه خطرات و با موفقیت رد کردنشان است.
این سری بازیها سعی دارند تا کاری کنند پلیرها احساس قدرت کنند اما به تدریج مسیری را در مقابلشان قرار میدهد که با وجود محدودیت مهمات و ابزار چه در عمارت، چه راکون سیتی و چه روستای اسپانیایی، سعی در گریختن از مهلکه کنند. با این حال، به دلیل وجود شخصیتها یا در واقع قهرمانان دوست داشتنی مثل ردفیلدها، جیل و لیون (Leon)، پلیرها کنترل شخصیتی را به دست میگیرند که برایشان دارای هویت است و دوست دارند پیروزی آنها را ببینند.
با این که نسخههای اخیر سری رزیدنت اویل بیشتر روی قسمت اکشن و تقابل تأکید کرده اما برخی قسمتهای کاملاً ترسناک در طی این فرانچایز را میتوان به یاد آورد. مثل تعقیب دائمی نمسیس (Nemesis) در عنوان Resident Evil 3 یا ظاهر شدن ناگهان سگها در یک راهروی امن در اولین رزیدنت اویل.
با تمام این اوصاف، در تمام بازیهای رزیدنت اویل یک پایانبندی ارائه میشود. ویلن ماجرا، چه شرکت آمبرلا (Umbrella) باشد، چه آلبرت وسکر (Albert Wesker) و یا خانوادهای جهشیافته در مرداب، در مقابل قهرمان داستان قرار میگیرد و معمولاً با یک سکانس انفجار شکست میخورد. تنش وجود دارد اما در نهایت همه چیز پاک میشود.
سری سایلنت هیل چگونه سعی در انتقال حس ترس دارد؟
بر عکس سری رزیدنت اویل، فرانچایز سایلنت هیل به خاطر بیگانه و ناشناس بودنش و وجود حال و هوایی غمانگیز ترسناک محسوب میشود. این سری بازیها بیشتر از اکشن روی اتمسفر خود تمرکز میکنند تا پلیرها ندانند قرار است چه وقتی، چه اتفاقی بیفتد. معدود NPCهای عادی که در محیط بازی حضور دارند توضیحاتی مبهم و اکثراً متناقض از اتفاقات در جریان ارائه میدهند تا پلیرها از ابتدا تا انتهای بازی دچار وضعیت عدم اطمینان شوند. مه غلیظ و سایههای تیره، طوری هیولاها را میپوشانند که پلیرها کمتر تجربهاش را دارند.
درست است که در سری رزیدنت اویل هیولاهای متنوعی را میبینیم اما زامبیها و موجودات دچار انگل شده نسبت به وحشتهایی که در سری سایلنت هیل کمین کردهاند، دشمنان سادهای به نظر میرسند. با این که ویلنهایی در فرانچایز سایلنت هیل وجود دارد اما یک چهره مشخص شده از شرارت مثل وسکر را نمیتوان در این سری بازیها دید. شرارتی که یقه شخصیت اصلی داستان و پلیرها را میگیرد ذاتاً خیلی بزرگتر و ناشناستر است. هیچکس نمیتواند جلوی آن را بگیرد.
چیزی که باعث میشود هیولاهایی مثل پریمد هد (Pyramid Head)، پرستارها (Nurse) و دیگر موجودات دیگر سری سایلنت هیل وحشتناک شوند صرفاً ظاهر و قدرتشان نیست. تمام آنها تجلی مشکلات روانی درونی پروتاگونیستهای هر داستان هستند. جیمز ساندرلند (James Sunderland) طبیعتاً کریس ردفیلد نیست. او یک شخصیت جذاب با اهداف خوب نبوده که فقط میخواهد زنده بماند و زندگی کند. جیمز اصلاً قهرمان محسوب نمیشود. او یک مرد خرد شده است که همسرش را از دست داده و گذشتهاش را انکار میکند. وحشتهای دنیای بیرون در واقع تجلی واقعیات ناراحت کننده درون روان اوست که پلیرها مجبور به تقابل با آنها میشوند و آنها را در طی روند بازی افشا میکنند.
سری سایلنت هیل صرفاً یک بازی نیست که در آنها پلیرها مشغول به کشتن هیولاها شوند، این فرانچایز جایی است که باید با این هیولاها رو به رو شوند.
در دنیای بازی فقط داستان و روایت مهم نیست؛ رزیدنت اویل و سایلنت هیل با گیمپلی چه روندی را پیش میگیرند؟
هر دوی رزیدنت اویل و سایلنت هیل سعی در القای حس بقا در مواجه شدن با وحشت و ترس را دارند. با این حال، حتی از همان نسخههای اول نیز رزیدنت اویل سعی بر اولویت دادن به مبارزات و حل پازلها به فرار و عبور از موانع داشت. بازیهای بعدی بیشتر روی مبارزات تأکید کردند و حتی میتوان گفت که در Resident Evil 4 به اوج خود رسیدند؛ عنوانی که از نظر بسیاری بهترین ساخته این فرانچایز است.
بر خلاف این رویه، سری سایلنت هیل بازیهایی نیستند که در آنها پلیر احساس قدرت کند. سری سایلنت هیل در شروع بازی سلاحهای کوچکِ سردی مثل چاقو یا لولههای فلزی را در اختیار قرار میدهد. تفنگهایی که در طول بازی به پلیرها داده میشود حتی از تفنگهای رزیدنت اویل نیز مهمات کمتری دارد و گلولهها هم به طرز عجیبی در برابر هیولاها چندان موثر نیستند. ترکیب این روند با تنک کنترلرز (Tank controls)، که البته هر دو سری در نسخههای اولیهشان از آن بهره میبردند، باعث بروز یک حس ناتوانی میشد. این گیمپلی به خودی خود خوشایند نیست و قصد دارد پلیرها در تقابل با ترسها، حس قدرتمندی نداشته باشند.
بالاخره کدام، رزیدنت اویل یا سایلنت هیل؟
به طور کلی رزیدنت اویل یک بازی لذت بخشتر محسوب میشود اما سایلنت هیل بیشتر روی تجربه وحشت تمرکز میکند، حداقل تا قبل از عنوان Silent Hill: Homecoming که به سمت تأکید روی نبرد رفت. به طرز عجیبی، هر چقدر که گیمپلی سری سایلنت هیل لذت بخشتر و سرگرمکنندهتر شد، ارزش تجربه آن نسخهها نیز پایینتر آمد؛ لازم نیست که حتماً سرگرم کننده باشید تا عالی محسوب شوید.
اگر ترس را در مواجه شدن با هیولاهایی میبینید که ناگهان سر و کلهشان از گوشه و کنار بازی پیدا میشوند، با قدرت بسیار به شما حمله میکنند و وظیفه خود میبینید که آنها را نابود کنید، پس سری رزیدنت اویل همان اثر ترسناکی محسوب میشود که به دنبالش میگردید.
اما اگر ترس رزیدنت اویل وحشت مورد تأیید شماست، بهتر است سراغ سری سایلنت هیل نیایید؛ جایی که وحشت با ذهن و روانتان بازی کرده، شما را در ژرفای خودش غرق میکند و در برابر هیولاهایی از جنس خودتان قرار میدهد که توانایی نابود کردنشان را ندارید.
اما نظر شما چیست؟ سری رزیدنت اویل را ترسناکتر میبینید یا سایلنت هیل؟ تجربه کدام یک از این فرانچایزها را به عنوان یک سریِ سوروایول هارر بهتر میدانید؟ دیدگاههایتان را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
به مطالعه ادامه دهید:
- آینده رزیدنت اویل بعد از Village چگونه پیش خواهد رفت؟
- با ماد جدید Whispering Hills سایلنت هیل به بازی Fallout 4 میآید
- بازی Lone Survivor خاطرات ترسناک سایلنت هیل را برایتان زنده میکند
- کارگردان Resident Evil Village از نحوه الهامگیری بازی از نسخه چهارم میگوید
- خالق سایلنت هیل برای بازی جدید خود با یک بازیساز بزرگ ژاپنی همکاری میکند
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
خب کلا از نوشته های نویسنده معلومه که طرفدار سایلنت هیله
ولی به نظر من ایول خیلی بهتر و ریشه همه بازی های ترسناکه
سایلنت هیل واقعا نسبت به رزیدنت اویل ترسناک تره ولی از این دوتا ترسناک تر the evil within هست مخصوصا نسخه شماره دوی این گیم ???
بنظرم دوتاشون محشرن ولی سایلنت هیل ترسناک تره اکشنای رزیدنت اویل بیشتره من خودم به شخصه عاشق بازی رزیدنت اویلم ریمیک فصل ۲ ترسناک بود
ولی اگه سایلنت هیلو ادامه میدادن شاید بازی ترسناکی می شد چون p.t دموی سایلنت هیل بود که نیومد
سلام خب داریم پیش میریم رزیدنت اویل داره سمتی میره که از ترسش کم میشه سایلنت هیل هم که بازی نمیزنه تو رزیدنت اویل ریمیک نسخه ۲ از همه سری هاش ترسناک تره و اون جوی که داره تاریک و تو فاضلاب و اداره پلیس راکون واقعا حس ترس رو ایجاد میکنه یا لیکر هایی که از هر سمت یکدفعه میان یا ادمایی که دار زده شدن میوفتن روی سرت و به نظرم ترس تو این نسخه واقعیه و این واقعیت به معنای تمامه
من که فن هرردو بازی هستم و عاشقشونم
به نظر من جنبه سوروایول رزیدنت اویل خیلی به حس ترس کمک میکنه. من وقتی کلا 2 دونه تیر داشته باشم معلومه از یه سربرس هم می ترسم دیگه چه برسه به نمسیس
ولی در کلت سایلنت هیل رو بخش ترس داره کار میکنه ولی متاسفانه اویل تو هر نسخه داره اکشن و اکشن تر میشه که از نظر من اصلا چیز خوبی نیست
اویل اکشن
سایلنت ترسناک
تمام
ماینکرفت سرواریل هارکود خیلی ترسناکه
?ها
??خوبه سایلنت هیل بازی نکردی بگرنه سکته میکردی
تاحالا بازی ترسناک نکردم اگه اونو بکنم باید چند تا اورژانس بیاریم من یکبار ۵ ثانیه آنابل دیدم نزدیک بودم همه جا بریزه
تو همونی نیستی که تو سایت کامیکان می گفتی حیف که ماینکرفت کمیک نداره
چرا گاد آور کمیک داره این ماینکرفت نداره
ماینکرفت بهترین بازی جهان ؟
متاسفانه من بودم غلط کردم من خودم گفت گاد اف وار شاهکارهو تو ادامه کامنت ها رو نخوندی حیف ماینکرفت نیست یک کمیک داشته باشه من همین حالاش دارم کمیک مینوسم جون دل بعدم من تو پست های قبلی ام از دفعه قبلی که بن شدم عذرخواهی کردم اگه حرف چرتی زدم ببخشید ای خدا من کلا موجود ترسویی هستم از سوسک توالت مثل سایلنت هیل میترسم.
من یک غلطی کردم بن هم شدم ودرس گرفتم نباید هیچ بازی رو با هیچ بازی دیگه مقایسه کرد حتی اگه سبکش یکی بود
من گفتم لست اف ۲ شاهکاره از اینکه هی میگن مایکرو گند زده فلانه فقط گاد اف وار ولست اف اس حالم بهم میخوره قبول دارم سونی تو گیم بهترینه ولی خیلی ظلمه بگیم مایکروسافت هیچه من دیگه فنبوی نیستم مثلا یکی از بازیهای خوب مایکروسافت مرد خمیری هست
خیلی تو دل برو هست مگه نه.
پروفایل از کارتون پوریای ولی در ماینکرفت هستش??????
خدایی لست و ماینکرفت هیچ شباهتی به هم ندارن. چیو مقایسه کرده این یارو ب نظرت؟?
ماینکرفت برا من بهترینه چون نه توش خشونت خاصی دارم گیم پلی خوبی داریم وهزارتا چیز دیگه بعدم من کلا ۱۵ سالمه تا حالا بازی بالاتر از سنم انجام ندادم یکبار آنابل دیدم چند ثانیه به غلط کردن افتادم
15 سالته واقعا ?
من تو این سن اوتلست 2 بازی میکردم ** میکردم تو خودم ولی حال میکردم ?
رده سنی مهمه جون دل ولی دروغ چرا تو ۳ سالگی ۴ سالگی هر روز کورالاین میدیدم وهار هار میخندیدم.
من ۱۳ سالمه آنابل ۱ رو تا آخر دیدم.
واقعا که
نو جوونم نوجوونا ی قدیم?
من تو سن تو هیچ فیلم ژانر Horror تی نبود که حد اقل ۲ بار ندیده باشم!!
پن:اکثرا هم شب ها می دیدم که بابام گیر نده به درست برس?
پروفایلو فقط?
خیلی جون دله نه?????? گنگ بالاس فردا دیدی که عکس مش حسن گذاشتم از ما گفتن بود???
حالا مموتی هم خوبه
خداییش چی فک کردی ماینکرفت با اینا مقایسه میکنی ?
بابا گفتم اون زمان زده بود به سرم
حل ?
خدا رو شکر
ماینکرفت و لست سبکشون کلا فرق میکنه. به هیچ جوره نمیشه مقایسشون کرد
گفتم که عصبانی بودم یکچیزی گفتم
اگر بخواهیم کوتاه ساده و مختصر حرف بزنیم
اویل داره کم کم به سوی اکشن حرکت میکنه تا ترسناک دیگه دو تا هیولا که ترس نداره
اما سایلنت هیل واقعا ترسناک اتمسفر بازی تاریکی مکان های ترسناک واقعا مو به تن آدم سیخ می کرد و از ترس تا مرز جنون می برد
از نظر کلی سایلنت هیل خیلی ترسناک تر از ایول هست
جناب از نظر کلی ترسناک تره؟
یک سری نتایج سرچ برات بیارم که RE توش ترسناک تره
اون موقع نظر شخصی هم حساب نمیشه
https://culturedvultures.com/best-horror-games/3/
https://entertainment-focus.com/2020/10/29/the-best-horror-games-of-all-time/
https://happymag.tv/survival-horror-games/
https://www.gameinformer.com/b/features/archive/2015/10/31/the-top-25-horror-games-of-all-time.aspx
https://www.avclub.com/the-35-greatest-horror-games-of-all-time-1830082156/slides/36
https://www.gamesradar.com/best-horror-games/
https://www.techradar.com/news/best-horror-games
https://www.slantmagazine.com/features/the-25-best-horror-games-of-all-time/5/
سلام.بخدا سایلنت هیل یکبار قششنگ ادمو میبره جهنم.رزیدنت اویل به اندازه سایلنت هیل وحشت ناک نیست.محیط سایلنت هیل واقعا یک سایلنت هیل است.فشنگ سر هر جانور کی میامد جلوم یک داااد بلند میزدم?دیگه روانم داشت آسیب میدید برا همین دیگه اصلا نرفتم سراغش?
والا من نمیخواهم نظر شخصی خودم رو خیلی دخیل بدم چون به نظر شخص خودم بهتر از Resident Evil تو ژانر وحشت نیست.
البته خب این فقط نظر من نیست.
با یک سرچ ساده میتونید نگاه کنید که بین بازی های ترسناک حداقل 2 تا 3 بازی از RE وجود داره
Re4,Re7,Re2 Remake
ولی از سری سایلنت هیل فقط Silent Hill 2 هستش. با یک P.T.
هردو فرنچایز قابل احترام اند و سبک خودشون رو دارند.
ولی خب موضوع اینه که واقعا ساخت یک بازی ترسناک اونم وقتی تو گلوله نداشته باشی و سلاح عملا مهم نباشه سخت نیست.کافیه یک محیط کثیف و تاریک طراحی کنی با یک سری موجود عجیب که دهنت رو سرویس کنند!
https://vigiato.net/p/49656
تو همین مقاله که مال خود ویجیاتو هست به اهمیت سلاح اشاره شده.حرفی ندارم.
ولی RE در عین حال سعی میکنه اکشن باشه و تو یا باید با اون موجودات بجنگی یا از دستشون فرار کنی که اگه نخوای بکشیشون با سایلنت هیل که فرار کنی از دست موجودات تفاوت زیادی نداره.
سایلت هیل متاسفانه طی چندسال بازی منتشر نکرده که بتونیم بهتر نظر بدیم
با این حال به نظر میرسه RE در عین ترسناک بودن میخواهد کمی از نظر فروش هم به نتیجه خوبی برسد که خب قابل درک است.همین RE3 Remake میتونست شاهکار بشه و RE:Village فقط باید کمی ترسناک تر میبود که انگار یک سری نامه به دست عوامل RE7 رسید که بازی خیلی ترسناک بوده و از این حرفا و تو روند کارشون تاثیر گذاشته.
سایلنت هیل محیطاش روانی کنندس مریضه اگه کسی 1 نسخه سایلنتو بازی کرده باشه میدونه من چیمیگم اصلا قابل مقایسه تو این زمینه با اویل نیست همون نسخه بازگشت به خانه با اینکه شاتگان داشتی همش میترسیدی یهو چیزی نیاد من میترسیدم خداوکیلی لعنتی جو محیطش خیلی مریض بود
سایلنت هیل از درون نابودت میکنه ، سایلنت هیل به نظر من ترسناک نیست بلکه ازار دهنده است اونم با غلظت فراوان ، رزیدنت بیشتر شبیه یه تفریح فان میمونه و اصلا دوزش به سرطانی مث سایلنت نخواهد رسید
اسپم
یه کاربر ردیت درباره ریمیک اویل 4 صحبت کرد اما بعد از چند دقیقه پیاماشو پاک کرد این کاربر یه عکس منتشر کرد و به گفته خودش عکس اصلی ریمیک همینه قیافه و صدای لیان در بازی نسبت به نسخه اصلی تفاوتی نداره فقط لیان ریش داره
اول قرار بود ریمیک کاملا شبیه نسخه اصلی باشه اما کپکام تصمیم گرفت که داستان بازی رو تغییر بده بازی از دو دوربین اول شخص و سوم شخص پشتیبانی میکنه که کاربر میتونه انتخاب کنه
تو بازی کلر هم حضور داره و اخر بازی به انیمیشن سریالی اویل که توسط نتفلیکس ساخته میشه اشاره داره
در بازی ایدا یک سناریو جدا داره
صرفا اینکه چند دصد این حرف ها درسته مشخص نیست
پ ن : چرا اینقدر از کپکام اطلاعات لو میره؟
بنظرتون چقدر از این لیک درسته؟
والا درستم نباشه من جای کپکام بودم میومدم کلا بازی رو از اول میساختم اینایی که وفتی اگه باشن وری وری وری گیم بینظیر میشه ?
به نظر من هیچ کدومش درست نیست :)
به نظر من کاملا مقایسه ی منطقی ای بود. من از همون موقعی که p.t رو دیدم فهمیدم سایلنت هیل واقعا روی روح و روان تاثیر گذارتره. دلیل ترسناک بودن رزیدنت اویل اینه که باید توش حفظ بقاء کرد اما متاسفانه دیگه خبری از سایلنت هیل جدید نیست و نه رزیدنت اویل مثل قبلش ترسناکه ?اما هردو عالین
اویل ترسناک نیست عجب عجب عجب ?
منظورم این بود که نسخه های قبلش دیگه مثل قبل حس ترس رو منتقل نمیکنن نه اینکه کلا ترسناک نیست
خدایی این RE8 غیر از اون زن عروسک سازه دیگه اصلا ترس ناک نیستش و خیلی اکشن آخرشم که رسما کالاف دویتی شد ?????
جز لیدی هیچ کدوم ترسناک نبودن?