فروش GTA V از ۱۵۰ میلیون نسخه فراتر رفت
بازی جهانباز راکستار همچنان در حال فروش است زیرا تیک تو (Take-Two) اعلام کرد تاکنون ۱۵۰ میلیون نسخه از بازی GTA V فروخته شده است. این رقم نسبت به میزان اعلام شده در سه ماه ...
بازی جهانباز راکستار همچنان در حال فروش است زیرا تیک تو (Take-Two) اعلام کرد تاکنون ۱۵۰ میلیون نسخه از بازی GTA V فروخته شده است.
این رقم نسبت به میزان اعلام شده در سه ماه پیش تفاوت ۵ میلیونی را به همراه دارد. علاوه بر GTA V که محبوبیت بسیار زیادی در بین طرفداران دارد، بازی GTA Online نیز همچنان در حال پیشرفت است. مدیریت شرکت تایید کرد که بروزرسانی جدید Los Santos Tuners به رشد بازی از نظر تعداد بازیکنان و درآمد کمک کرده است.
علاوه بر این تمام بازیهای سری جیتیای تاکنون ۳۵۰ میلیون بار به فروش رسیده است که سری Call of Duty با فروش ۴۰۰ میلیونی را در جلوی خود میبیند.
جدیدترین بازی راکستار یعنی Red Dead Redemption 2 نیز با فروش ۳۸ میلیون نسخهای، همچنان به روند رو به رشد خود ادامه میدهد. به صورت کلی نیز، نزدیک به ۶۰ میلیون نسخه از بازی اول و دنباله آن فروخته شده است.
انتظار میرود فروش بازی GTA V همچنان رشد خود را ادامه دهد زیرا راکستار در ماه نوامبر قصد دارد بازی جهان باز خود را برای کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر کند. علاوه بر این نسخه مستقل GTA Online نیز در همان ماه منتشر میشود و هنگام عرضه برای تمام کاربران پلی استیشن 5 رایگان خواهد بود.
در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن (۹ تیر) تیک تو شرکت مادر راکستار توانست ۸۱۳.۳ میلیون دلار درآمد داشته باشد که در مقایسه با همین مدت زمان در سال گذشته، ۲ درصد افزایش پیدا کرده است. با این وجود نکته مهم این است که سود آنها با ۷۲ درصد افزایش به ۱۵۲.۳ میلیون دلار رسیده است. هزینههای مکرر مصرف کننده تیک-تو که تراکنشهای داخل بازی و بستههای الحاقی را شامل میشود نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تاکنون هیچ اخبار رسمی درباره بازی GTA 6 منتشر نشده است و برخی گزارشها ادعا میکنند که احتمالا هنوز چهار سال تا زمان انتشار آن فاصله داشته باشیم.
بیشتر بخوانید:
- Half-Life 2 Remastered با تایید ولو در دست ساخت است
- بحران مدیریتی سونی باعث نارضایتی ناشران مستقل از پلیاستیشن شده است
- داستان ساخت وحشتناکترین هیولاهای رزیدنت ایول با تکنولوژی موشن کپچر
تاریخچه سری Call of Duty – از کشتن Medal of Honor تا احیا دوباره
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یعنی در عجبم که بازی ۸ سال از انتشارش گذشته هنوز داره میفروشه?????
من که اصلا از داستانش هیچی نفهمیدم????از بس طولانی بود
خب انتظار داری بشینم دوستانو واست تعریف کنیم؟
روایت بی نظیر داستان به همراه شخصیت پردازی خارقالعاده و ملموس، گرافیک فنی حیرت انگیز، گرافیک هنری متحیر کننده و گیم پلی ای که نه یک نسل بلکه نسل ها از زمانه خود جلوتر بود؛ حال 150 میلیون نسخه که بماند حتی 1.5 میلیارد نسخه هم که فروش می کرد هیچ جای تعجبی نداشت!
از نظرم یکم بی روح درست کرده بودن شخصیت ها رو.البته از ۳ تا خلافکار که هر کدوم حداقل 500M آدم بیگناه رو به طرز غیرقابلتوضیحی. کشتن و نزدیک 1 میلیارد اختلاس کردن بعید نیست روح نداشته باشن????????????????????
ولی پسر مایکل از ۲۰۱۳ هنوز لاغر نشده????
بازی خوبی بود GTA V ولی از نظر من به GTA SA نمیرسه داستانش
اون یه چیز دیگه هست
شاهکاری که تکرار نمیشود
چنین گفت رایدر به سی جی:پا بزن آشغال
بله درسته به پاش نمیرسه چون نه تنها فرم روایت داستان نسخه پنجم یک فرسخ بلکه فرسخ ها از San Andreas جلوتره…
در نسخه پنجم ضدقهرمان های داستان مدام در حال کنش با مسائل مختلف و بعضاً شخصی هستند. درگیری های مایکل با خانواده اش، درگیری های فرانکلین با عمه اش و گنگ های رقیب و درگیری ترور با گنگ های بایکرز و برادران اونیل. و در نهایت همه اینها منجر به سرقت های بازی میشوند. اما در SA ما مستقیم بدون مقدمه چینی خاصی به درگیری اصلی روایت (تصاحب گنگ های رقیب) پرتاب میشویم. و در این زمینه ساب پلات ها تقریباً فراموش می شوند.
از طرفی SA هرچقدر به شخصیت پردازی شخصیت های اصلی اهمیت می دهد، در پردازش شخصیت های فرعی حتی آنتاگونیست ناامید کننده ظاهر می شود. در عوض در نسخه پنجم علاوه بر اینکه شخصیت های اصلی از پردازش بسیار خوبی بهره می برند، شخصیت های فرعی نیز پرداختی ایدهآل دارند. فرنک عمومی به عنوان آنتاگونیست اصلی SA حتی تا ثانیه آخر و آخرین کنش شخصیتی هم یک پلیس فاسد و پول پرست است. اما در مقابل دوین وینستون از یک شخصیت چند لایه بهره می برد. در لایه اول یک سرمایه داری که علاقه خاصی به جمع ماشین های کلکسیونی دارد، در لایه دوم او کسی که از هنر (سینما با استفاده از تهیه کنندهای به اسم سالامان) به نفع خودش سواستفاده میکند و سپس در لایه آخر و هنگام حمله افرادش به خانه مایکل به عنوان فرد بی رحمی که برای حفظ قدرتش هر کاری حاضر است بکند، معرفی می شود.
نسخه پنجم در ظاهر روایت نسبتاً سرراستی دارد، که توجه به همین ریزه کاری ها و جزییات است که باعث می شود تا این حد عمیق و اصولی باشد. و همینطور از آنجایی که داستان بازی کاملاً عامه پسندانه است و افراد زیادی را به خود جلب می کند، تا رضایتی عدهای نه بخاطر مشکل بازی در روایت که در این بخش یک کلاس درس نویسندگی است! بلکه بیشتر بخاطر جا افتادن کلیشهای میان عده ای از گیمر هاست. چه کسی این کلیشه را جا انداخته؟ نمیدانم. هدفش از جا انداختن چنین کلیشهای چه بوده؟ راستش را بخواهید برایم اصلا مهم نیست. چیزی که مهم است، این است که چگونه نویسندهای که قرار است در Red Dead Redemption 2، هنر هفتمی ترین بازی ویدئویی تاریخ را اینقدر فوقالعاده در شش فصل روایت میکند و در نهایت در دو فصل اپیلوگ چنین پایان عظیم و مدهوش کنندهای به آن می دهد، می تواند در کامل ترین روایت داستان خود (GTA V) ضعیف عمل کند؟
اگر می خواهید به چنین دیدی از بازی برسید به نظر من لازم است به مانند من حداقل 6 با به سراغ بازی بروید.
فرنک تمپنی
کاملا موافقم ولی خب ماد هایی که براش ساختن هم تو قضیه دست داشتن
آره دیگه هم موسیقی، هم ماد ها و صد البته بخش آنلاین هم تو قضیه بشدت دخیله…