ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تیک تو
اخبار و مقالات

مدیرعامل تیک تو: رقابت استودیوهای کوچک در صنعت دشوار خواهد شد

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک تو، در جلسه اخیر سرمایه‌گذاران به موضوع ادغام و خرید استودیوهای کوچک توسط شرکت‌های بزرگ پرداخت. به گفته او تیک‌ تو تاکنون برخی از فرصت‌های مناسب را از دست داده ...

محمدجواد مبین‌زاده
نوشته شده توسط محمدجواد مبین‌زاده | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک تو، در جلسه اخیر سرمایه‌گذاران به موضوع ادغام و خرید استودیوهای کوچک توسط شرکت‌های بزرگ پرداخت. به گفته او تیک‌ تو تاکنون برخی از فرصت‌های مناسب را از دست داده که به احتمال زیاد به استودیو بریتانیایی کدمسترز اشاره دارد - استودیویی که با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار توسط الکترونیک آرتز خریداری شد.

زلنیک طی صحبت‌های خود توضیح داد:

ما هنوز تغییری در بازار ندیده‌ایم. و ارزش‌گذاری‌ها همچنان رو به افزایش است، فکر می‌کنم به این خاطر که بخش ویدیو گیم در حال رشد است و اشتیاق نسبت به آن زیاد شده. با این حال، نظم و قواعد کاری ما طی ۱۴ سال گذشته واقعا بازخورد خوبی داشته و هیچ خرید شکست‌خورده‌ای نداشته‌ایم. خرید‌های ما معمولا بلافاصله درآمدزا بوده است. گاهی این مورد نیاز به زمان داشته اما خوشحال هستیم که تاکنون چنین معاملاتی انجام داده‌ایم. ما برخی فرصت‌ها را از دست داده‌ایم اما آنقدر زیاد نبوده است.

مدیرعامل تیک تو اینتراکتیو در ادامه اشاره کرد که هرچه جلوتر برویم، به مرور فضای رقابتی برای استودیوهای کوچک دشوارتر خواهد شد.

در طول زمان استودیوهای کوچک‌ خیلی سخت‌تر می‌توانند در این فضا رقابت کنند. من فکر می‌کنم این کاملا درست باشد، چراکه در پلتفرم‌های کنسولی و موبایل نیاز به منابع و سرمایه زیادی وجود دارد. و تاریخچه سرگرمی نشان می‌دهد خلاق‌ترین‌ها موفق‌ترین‌ها هستند. آن‌هایی که خیلی موفق هستند، بزرگ‌تر می‌شوند، آن‌هایی که بزرگ‌ هستند فرصت خرید استودیوهای کوچک‌تر را پیدا می‌کنند. و تا زمانی که تمرکز روی خلاقیت، نوآوری و بهره‌وری باقی بماند، تا زمانی که فرهنگ همیشگی خود را حفظ کنیم، موفقیت ما پایدار خواهد بود.

مشخصا، مدیرعامل تیک‌ تو به استودیوهای کاملا مستقل (نمونه بارز آن می‌تواند سوپرجاینت گیمز، سازنده Hades باشد) اشاره نمی‌کند، چراکه این بخش بهترین دوران تاریخ خود را سپری می‌کند. احتمالا منظور اصلی زلنیک سازندگان بازی‌های AA و میان‌رده است که کم کم دارند توسط شرکت‌های عظیمی مثل مایکروسافت و سونی بلعیده می‌شوند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید تا چند سال آینده خبری از استودیوهای کوچک و مستقل خواهد بود؟

بیشتر بخوانید:


تاریخچه سری Call of Duty – از کشتن Medal of Honor تا احیا دوباره

تماشا نسخه با کیفیت از یوتیوب ویجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید

مطالب پیشنهادی