بازی Bayonetta 3 شباهتهایی با Scalebound دارد
سرپرست طراحی بازی Scalebound یوسکه میاتا (Yusuke Miyata) کارگردانی بازی Bayonetta 3 را برعهده دارد که بیانگر ارتباط عمیقی میان این دو اثر است. Bayonetta 3 در رویداد هفته پیش نینتندو حسابی گرد و خاک ...
سرپرست طراحی بازی Scalebound یوسکه میاتا (Yusuke Miyata) کارگردانی بازی Bayonetta 3 را برعهده دارد که بیانگر ارتباط عمیقی میان این دو اثر است.
Bayonetta 3 در رویداد هفته پیش نینتندو حسابی گرد و خاک به پا کرد. در این رویداد پس از چهارسال، تریلری از این بازی منتشر شد. گیم پلی جدید این بازی توجه افراد زیادی را به سوی بازی لغوشده استودیو پلاتینیوم گیمز، Scalebound و مقایسه آن با Bayonetta 3 برد. جزئیاتی از مراحل تولید این بازی مدتی پس از انتشار تریلر منتشر شد که باعث شد این مقایسهها بیشتر هم بشود.
کارگردان و خالق بازی لغوشده Scalebound جی پی کلامز (JP Kellams) به مناسبت انتشار تریلر Bayonetta 3 اطلاعاتی از روند تولید آن منتشر کرد. او تایید کرد که سرپرست طراحی Scalebound کارگردانی Bayonetta 3 را برعهده گرفته است. در تریلر Bayonetta 3، در صحنهای، سیستم احضار بازی را مشاهدعه کردیم که بسیار شبیه به سیستم به کار رفته در Scalebound بود و به بازیکنان اجازه میداد کنترل اژدهایی به نام ثوبان (Thuban) را به دست بگیرند.
گیم پلی سری Bayonetta همیشه دارای قابلیت احضار موجودات غول پیکر برای اجرای حملهها و مهارتهای ویژه بوده است.ولی در Bayonetta 3، این موجودات به عنوان حیوانات دست آموز پیش شما باقی میمانند. تصور یک Bayonetta کوچک که در مقابل اژدهای احضار شده خود که درحال مبارزه با چیزی است که آن را تنها میتوان یک هیولای شیطانی (کایجو) ایستاده است واقعا تاثیربرانگیز است. البته هنوز مشخص نیست که کنترل بازیکن بر روی اژدهایش چقدر است ولی کلامز گفته که یک سیستم کامل پشتش نهفته است.
در Scalebound، بازیکنان تمام زمان بازی را درکنار ثوبان میگذراندند. حتی میتوانستند به آن دستور بدهند تا کاری را انجام بدهد یا کنترل کامل آن را با تغییر به دوربین اول شخص، به دست بگیرند. یکی دیگر از ویژگیهای Scalebound این بود که بازیکنان باید اژدهایان خود را به صورت مداوم ارتقا میدادند و از هر کدام در زمان و مکان مناسب استفاده میکردند.
به طورکلی، میتوان گفت که Bayonetta 3 ورقهای زیادی برای روکردن دارد میتواند با وجود ویژگیهای جدیدش، یک سیستم بازی ساده ارائه بدهد.
روند تولید Scalebound در سال ۲۰۱۷ به دست ناشر خود یعنی مایکروسافت لغو شد.کارگردان استودیو پلاتینیوم گیمز آتسوشی اینابا روند تولید بازی را شکستی برای مایکروسافت و پلاتینیوم گیمز توصیف کرد. مایکروسافت حق معنوی بازی را از استودیو پس گرفت که باعث شد آنها دیگر نتوانند برروی بازی کار کنند ولی آنها میتوانند از آموختههای خود در تولید این بازی در بازیهای دیگر استفاده کنند.
درحال حاضر برای این که بخواهیم انتظار خاصی از Bayonetta 3 داشته باشیم بسیار زود است. به همین دلیل، مقایسه بیش از حد این بازی با Bayonetta 3 بیمعنی است. با این حال، با وجود میاتا در سمت کارگردانی، احتمالا ارتباطی هیجان انگیز میان دو اثر را شاهد باشیم. شاید حتی مکانیزمها و ویژگیهای بیشتری از Scalebound را در بازی قرار داده باشند.
این بازی در سال ۲۰۲۲ برای نینتندو سوییچ عرضه میشود.
بیشتر بخوانید:
- نینتندو احتمالا زمان انتشار بازی Bayonetta 3 را فاش کرد
- احتمال تغییر صداپیشه اصلی بازی Bayonetta 3 وجود دارد
- سازنده Bayonetta 3: تصمیم نمایش بازی با ما نیست
Top 10: ده ایراد بزرگ کلش آف کلنز که دیگر وجود ندارند
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.