کریتوس تقریباً از بازی God of War حذف شده بود
از دید بسیاری از طرفداران، شخصیت کریتوس از سری بازیهای God of War جدا شدنی نیست اما سانتا مونیکا عقیده دیگری داشته است. اعضای این استودیو در ابتدای مراحل تولید God of War 2018 قصد ...
از دید بسیاری از طرفداران، شخصیت کریتوس از سری بازیهای God of War جدا شدنی نیست اما سانتا مونیکا عقیده دیگری داشته است. اعضای این استودیو در ابتدای مراحل تولید God of War 2018 قصد داشتند کریتوس را حذف کنند، زیرا فکر میکردند رفتارهای ضد قهرمانانه او میتواند مشکل ساز شود.
کوری بارلوگ که کارگردانی جدیدترین نسخه از این فرنچایز را بر عهده داشته، امروز در رویداد Gamelab بارسلونا حاضر شد. بارلوگ در این رویداد درباره روند تولید بازی و اتفاقاتی که در میانه راه رخ داد صحبت کرد. احتمالاً جالبترین حرفهای او به حذف کریتوس از ریبوت سری مربوط میشود: «در بحثهایی که آن اوایل میشد، بسیاری از کارمندان میگفتند باید از شر کریتوس خلاص شویم. حس میکردیم به آخر خط رسیده و شخصیتی مزاحم است.»
طبق صحبتهای بارلوگ، در زمانی که ضدقهرمانهای زیادی در بازیهای ویدیویی وجود نداشت، کریتوس خلق شد تا یک ضدقهرمان باشد. او طراحی شده بود تا یک شخصیت شدیداً منفور باشد که با در نظر گرفتن شرایط آن زمان تصمیمی کاملاً منطقی بود. اما پس از انتشار سه نسخه اصلی، تعدادی از کارمندان استودیو حس میکردند دوران کریتوس به سر آمده است.
این دسته از کارمندان عقیده داشتند سری بازیهای God of War با افسانههای یونان تعریف میشود، نه یک شخصیت خاص مانند کریتوس. بنابراین، توصیه کردند برای ساخت بازی مورد نظر از یک پروتاگونیست کاملاً جدید استفاده شود. بارلوگ اما نظر دیگری داشت و معتقد بود در روایت داستان مردی که میخواهد از جنبههای تاریک خودش فاصله بگیرد پتانسیل بالایی وجود دارد.
دلیل تغییر کریتوس فرزندش بود که به نوعی خط قرمزهای او را مشخص میکرد و عملکردی شبیه به یک قطب نمای اخلاقی داشت. نکته جالب ماجرا اینجاست که این ایده نیز در ابتدا مورد استقبال کارمندان سانتا مونیکا قرار نگرفت. در نتیجه، آترئوس نیز تقریباً از God of War 2018 حذف شده بود: «دادن فرزند به کریتوس در ابتدا تصمیم محبوبی نبود.»
افزایش فشار برای حذف آترئوس از بازی در میانه روند تولید افزایش یافت، زیرا برنامه نویسها و انیماتورها به زمان و منابع بیشتری برای خلق یک شخصیت همراه نیاز داشتند؛ به خصوص اینکه این شخصیت نقش زیادی در داستان داشته و باید رفتارهای واقع گرایانهای از خود نشان میداد. بارلوگ در این باره توضیح داد: «به نقطهای رسیده بودیم که قصد داشتیم آترئوس را به طور کامل حذف کنیم. این شرایط به خاطر کمبود بودجه به وجود آمده بود.»
طبق توضیحات کوری بارلوگ، تلاشهای او برای حفظ کریتوس و آترئوس دو دلیل داشته است. بارلوگ در بخشی از صحبتهای خود به تاثیر پذیری از سم مندز، کارگردان Skyfall، برای ایجاد ارتباط میان اتفاقات شخصی و داستانی که قرار است روایت شود اشاره کرد. کارگردان God of War گفت تولد فرزندش بزرگترین اتفاقی بود که در زندگیاش رخ داد. در نتیجه سعی کرد ارتباطی میان این تجربه شخصی و داستان بازی برقرار کند. همچنین تلاشهای او باعث شد دیگر اعضای استودیو نیز تجربههای شخصی و احساسی خود را به گونهای به بازی منتقل کنند.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.