از بین این همه زلدا، چرا Link’s Awakening بازسازی میشود؟
نینتندو قرار است بازسازی نسخه سوییچ The Legend of Zelda: Link's Awakening، بازی منتشر شده برای گیم بوی در سال ۱۹۹۳ را اواخر امسال عرضه کند. در زمان برگزاری نمایشگاه E3، برایان شی از وبسایت ...
نینتندو قرار است بازسازی نسخه سوییچ The Legend of Zelda: Link's Awakening، بازی منتشر شده برای گیم بوی در سال ۱۹۹۳ را اواخر امسال عرضه کند. در زمان برگزاری نمایشگاه E3، برایان شی از وبسایت گیماینفورمر با تاکاشی تزوکا کارگردان Link's Awakening و ایجی آنوما تهیهکننده سری زلدا در مورد بازی صحبت کرده و پرسیده که چرا این نسخهی به خصوص برای آنها اهمیت داشته است.
آنوما و تزوکا نشان دادند که میدانند چه باعث میشود یک بازی خارقالعاده باشد. تزوکا در زمینه کارگردانی بازیها اعتبار بالایی داشته و بازیهایی نظیر سوپر ماریو برادرز ۳، سوپر ماریو ورلد، یوشیز آیلند و Zelda: A Link to the Past و Link's Awakening را در کارنامه خود دارد. از سوی دیگر آنوما مدتها است که تهیهکننده سری زلدا بوده و به عنوان ناظر، کارگردان و تهیهکننده از زمان ساخت Ocarina of Time ایفای نقش کرده.
در حالی که Link's Awakening در میان زلداهای ساخته شده بسیار محبوب است ولی بسیاری به A Link to the Past به چشم گیمی نگاه میکنند که استانداردهای جدیدی برای نسخههای با دوربین بالا به پایین مشخص کرده است. علیرغم باران عشق و محبتی که بر سر A Link to the Past میبارد، تزوکا Link's Awakening را ترجیح میدهد: «فکر میکنم معنای اصلی در این حقیقت نهفته است که ما قادر بودیم بازی را برای گیم بوی بسازیم.»
تزوکا بهتر توضیح میدهد: «فائق آمدن بر چالشهای ساخت یک بازی برای گیم بوی از آن جهت که مشخصههای فنیاش از سوپر نینتندو بسیار پایینتر بود واقعا جذاب بود.»
اگرچه تزوکا از محدودیتهایی که گیم بوی ارائه میکرد لذت میبرد ولی او با فناوری نوین و امکاناتی که در اختیار تیمش قرار میدهد هم مشکلی ندارد: «ساخت بازی حالا از جهت دیگری دشوار است. چالش امروز این است که برای خودت محدودیت تعیین کنی.»
علیرغم تمایلش به Link's Awakening، تزوکا هنوز با عطوفت بیشتری به دورهای که A Link to the Past را کارگردانی کرد نگاه میکند: «کارگردانی بازی برای من واقعا جذاب بود. من دقیقا همان جا بودم و درک اینکه آنجا موقع ساخت بازی حضور و مشارکت مستقیم داشتم واقعا جذاب بود.»
آنوما کسی است که مدیریت فرنچایز زلدا را پس از Link's Awakening به عهده گرفته و به عنوان یک طرفدار عاشق آن بازی بوده. آنوما میگوید: «Link's Awakening گیمی است که در توسعه آن دخالتی نداشتم و فقط به عنوان یک بازیکن آن را بازی کردم.»
او ادامه میدهد: «بازی تاثیر بسیار قدرتمندی روی من گذاشت. ورژن اصلی گیم بوی ۲۶ سال پیش عرضه شد، پس الان به سراغش رفتن کمی سخت است و من همیشه میخواستم این عنوان را دوبارهسازی کنیم.»
همانطور که تزوکا پروسه توسعه Link's Awakening را به A Link to the Past ترجیح داد، آنوما هم میگوید Link's Awakening تاثیر بزرگتری روی باقی سری نسبت به دیگر بازی نامبرده داشت: «وقتی که من Link's Awakening بازی میکردم بسیار تحت تاثیر چیزهایی بودم که بازی ارائه میکرد. و همه اینها به زلداهای بعدی که من توسعه دادم منتقل شد. اخیرا در حال بازی کردنش بودم و همه چیز حس بسیار نوستالژیکی داشت. اینطور بودم که اوه آره، این قسمت همانجایی است که الهام گرفتم و در Ocarina of Time استفادهاش کردم. چیزهای زیادی مشابه این بود که از آنها ایده گرفتم.»
پیشتر گزارش شده بود که تزوکا از شخصیتهای غیر مرتبط با سری زلدا در Link's Awakening استفاده کرده و بابت آنها اجازهای نگرفته در حالی که تصور میکرد چون آنها کاراکتر نینتندو هستند استفاده از آنها ایرادی ندارد.
با این حال، وقتی از او میپرسیم که چنین موضوعی را تایید میکند یا نه، با لبخند اظهارات متفاوتی ارائه میدهد: «من در جایگاه شخصی بودم که باید میگفت ایرادی دارد یا نه بنابراین نیازی نبود از کسی اجازه بگیرم.»
ولی آنوما رویکرد متفاوتی را در پروسه بازسازی Link's Awakening به کار گرفته: «بله، من مطمئن شدم که اجازه گرفته شود. وقتی این شخصیتها را سهبعدی سازی کردم، من پیش آقای تزوکا رفتم و به طور خاص از ایشان اجازه گرفتم.»
این گفتهها لزوما به این معنی نیست که ما قرار است همه شخصیتهای غیر زلدایی که در ورژن گیم بوی بود را در این بازسازی هم ببینیم: «همه شخصیتهای ماریو در آن هستند، ولی راجع به دیگر کاراکترها، باید بازی کنید و متوجه شوید.»
The Legend of Zelda: Link's Awakening در تاریخ ۲۰ سپتامبر برابر با ۲۹ شهریور ماه برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه میشود.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.