ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

جهان بازی Halo Infinite در اصل به بزرگی سری زلدا بوده است

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد جهان باز Halo Infinite در اصل به بزرگی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بوده و در نسخه نهایی وسعت آن کاهش پیدا کرده ...

خشایار امامی
نوشته شده توسط خشایار امامی | ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۰

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد جهان باز Halo Infinite در اصل به بزرگی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بوده و در نسخه نهایی وسعت آن کاهش پیدا کرده است. ظاهراً سازندگان دو سوم آن چیزی که برای بازی برنامه ریزی شده بوده را از نسخه نهایی حذف کردند.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ در مورد پروسه ساخت و توسعه بازی، استودیو 343 در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت که نقشه جهان باز Halo Infinite را به شدت کاهش داده و کوچک کند، چرا که آنها در سعی و تلاش بودند تا مسیری که برای بازی به جریان انداخته بودند را به ثبات برسانند. در گزارش این سایت آمده است که در تابستان سال ۲۰۱۹، نسخه جدید سری هیلو با مشکلات متعددی روبرو شده بود. طبق این گزارش، استودیو در آن زمان تصمیم گرفت تا تقریباً دو سوم از کل فضای برنامه ریزی شده برای بازی را کاهش دهد تا روند تولید را ساده‌تر کند. بلومبرگ خاطر نشان می‌کند که در نتیجه این تصمیم، جهان باز Halo Infinite به طرز قابل توجه‌ای از «تجربه‌ای مشابه سری زلدا به چیزی بسیار بسیار کوچک‌تر» تقلیل یافته است.

با وجود کوچک کردن نقشه جهان باز بازی، مشکلات اینفینیت پس از سال ۲۰۱۹ همچنان به قوت خود باقی ماندند و ادامه پیدا کردند. در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) سازندگان گستره‌ی وسیعی از ویدئوهای مختلف گیم پلی بازی را به نمایش گذاشتند که با مخالفت شدید جامعه هیلو مواجه شدند. طرفداران سری در رسانه‌های اجتماعی، ویدئوهای نشان داده شده از گیم‌ پلی را به دلیل کیفیت پایین آن به سخره گرفتند، میم‌های خنده‌داری از شخصیت «کریگ بی‌رحم» درست کردند و ناامیدی‌ خود را نسبت به ساخته جدید استودیو ۳۴۳ اعلام کردند.

پس از واکنش‌های شدید طرفداران، بازی Halo Infinite که ابتدا قرار بود در ماه نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شود، به منظور بهبود کیفیت ساخت و البته وقوع پاندمی کرونا، انتشار آن تا سال بعد به تعویق افتاد. باید اعتراف کرد که از آن زمان تاکنون بازی دستخوش تحولات زیادی شد. در عین حال این که باز هم مشکلات جزئی زیادی همچون ایراد پیشرفت شخصیت در بخش چند نفره بازی، به وجود آمدند، در هفته‌های اخیر شاهد تعریف و تمجیدهای اکثر منتقدان و طرفداران از کمپین داستانی تک نفره و حالت چند نفره اینفینیت بودیم.

باید خاطر نشان کرد که چند روز پیش نمرات بازی Halo Infinite منتشر شدند که نشان از یک عنوان موفق می‌دهد و نسخه ایکس باکس سری ایکس توانسته از ۷۵ نقد و بررسی ثبت شده در سایت متاکریتیک، تاکنون متای ۸۶ از ۱۰۰ را کسب کند. نسخه پی‌سی نیز از ۲۲ نقد وارده توانسته نمره ۸۳ از ۱۰۰ را دریافت کند. 

در حال حاضر به نظر می‌رسد که Halo Infinite روزهای تاریک خود را پشت سر گذاشته است، علی الخصوص زمانی که متوجه بشیم سازندگان حتی یک اشاره پنهانی (Easter Egg) به میم «کریگ بی‌رحم» هم داخل بازی قرار داده‌اند، اتفاقی خوشحال کننده است. اشاره‌ای پنهانی که شاید سازندگان آن را به عنوان نشانه‌ای از تصدیق و اعتراف نسبت به گذشته متلاطم و آشفته‌ی اینفینیت، داخل بازی به صورت مخفی قرار داده باشند.

بخش چند نفره Halo Infinite ماه گذشته به طور خیلی ناگهانی در جریان سالگرد ۲۰ سالگی کنسول ایکس باکس و همچنین سالگرد انتشار اولین نسخه سری هیلو، در دسترس طرفداران قرار گرفت. چند روز پیش یکی از بازیکنان نسخه آفلاین بتا بخش چند نفره، تعداد زیادی حالت مخفی چند نفره را کشف کرده بود که هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند. به علاوه روز گذشته یکی از بازیکنان با باگ بصری عجیب و جالبی روبرو شد که زاویه دید او را تغییر می‌داد و دوربین را در حین مسابقه، قفل می‌کرد.


ویجیاتوسینما: نقد سریال Hellbound (تماشا کنید)

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتوب ویجیاتو سینما

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Amir-mohammad
    Amir-mohammad | ۲۰ آذر ۱۴۰۰

    دو سوم مپ بازی رو حذف کردن که مپ خالی نباشه و همه‌جا پر جزئیات باشه

  • mohamadi
    mohamadi | ۱۹ آذر ۱۴۰۰

    حقیقتا بخش انلاینش که تا الان خوب بوده فقط این چالشارو باید یه فکری براش بکنند تا بشه بدون خرج کردن پیشرفت کرد

  • bestgamer021
    bestgamer021 | ۱۸ آذر ۱۴۰۰

    ولی به خوبی زلدا نبوده

  • Chpapymonianio
    Chpapymonianio | ۱۸ آذر ۱۴۰۰

    حتما نمیخواستند جهان بازش کنن

  • Artur1in2antalia4
    Artur1in2antalia4 | ۱۸ آذر ۱۴۰۰

    چه بد

مطالب پیشنهادی