یادداشت سم لیک و توضیحات تکمیلی آخرین بازی رمدی
الن ویک نخستین بازی Remedy Entertainment بود که حین ساخته شدنش برای دنباله یا قسمت دوم آن برنامهریزی میکردیم. این درسی بود که از بازی موفقمان Max Payne گرفتیم، تا قبل از عرضه شدن این ...
الن ویک نخستین بازی Remedy Entertainment بود که حین ساخته شدنش برای دنباله یا قسمت دوم آن برنامهریزی میکردیم. این درسی بود که از بازی موفقمان Max Payne گرفتیم، تا قبل از عرضه شدن این بازی هیچوقت چنین فکری بر ما خطور نکرده بود. با وجود مکس پین، گرچه دنباله داستان قسمت اول بازی در ذهنمان طرحریزی نشده بود، اما در نهایت بسیار خوب از کار درآمد. در زمان Alan Wake ما از همان ابتدا ادامهدار شدن داستان قسمت نخست را مد نظر گرفته بودیم.
زمانی که ما در انتهای بازی، الن ویک را در یک کابوس با بعد ماوراء طبیعی در محیطی تاریک رها کردیم، بنظر پایان مناسبی بر داستان دلهرهآور ما بود اما از طرفی دیگر، مانند کلیف-هنگری (اصطلاحی که در آن مخاطب تا شروع دوباره داستان منتظر میماند، مانند حکایت کتاب هزار و یک شب) از اتفاقات بود که میتواند چیزهای جدیدی را همراه خود بیاورد. الن ویک در مورد قوانین هیجانی داستانی میباشد و ما از این موضوع برای ادامه داستان مطلع بودیم، اینکه الن ویک برای نجات خود مسیر سختی را در پیش روی خود دارد اما آنچه نمیدانستیم این موضوع بود که خود ما نیز مسیر سختی در برابرمان است. اما حالا که به عقب نگاه میکنیم برایمان چرایی این سختی واضح میشود، الن ویک پیش از هرچیزی برای خلق هنری خود تقلا میکند تا داستان خود را به حقیقت نزدیک کند، بخاطر وجود این تم میباشد که الن ویک برای من بسیار باارزش است.
با گذشت بیش از یک دهه بعد از الن ویک، با وجود پروژههایی که در این میان به انجام رساندیم، من با یک تیم مرکزی کم تعداد مشتاقانه جنبههای مختلفی را برای کانسپت الن ویک ۲ درنظر گرفتیم. اما تامین سرمایه و چراغ سبز گرفتن برای چنین پروژه بزرگی زحمت زیادی را میطلبد و به عوامل زیادی وابسته است که تعدادی از آنها از عهدهی ما خارج است. ما هیچ زمانی ناامید نشدیم و با گذر این سالیان مصممتر از قبل عمل کردیم، طوری که هر کانسپتی که به ذهنمان میرسید از قبلی بهتر بود. الان که الن ویک ۲ بعد از این همه پیچ و خم بالاخره طبق آخرین نظرهای مشترک تیم دارد اتفاق میافتد، بسیار مشتاقیم تا خوشحالی و هیجانمان را با شما قسمت کنیم.
با وجود بازی Control که در سال ۱۳۹۸ عرضه شد، ما اتصال دنیای رمدی را پایهگذاری کردیم، جایی که هر دو بازی Alan Wake و Control در یک دنیای مشترک حضور داشته باشند. AWE دومین بسته الصاقی بازی کنترل، رویدادهای این دو بازی را به هم متصل میکند و سرنخهای جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار میدهد. در واقع کنترل نخستین یونیورس گیم ما برای پلیاستیشن به حساب میآمد و همینطور پس از آن این شانس بزرگ را داشتیم تا نسخه ریمستر شده الن ویک را برای پلیاستیشن عرضه کنیم. اینکه بسیاری از شما برای بار نخست از شهر کوچک Bright Falls دیدن کردید برایمان ارزش زیادی دارد.
همینطور باید به شما بگویم که برای لذت بردن هرچه بیشتر از الن ویک ۲ ، نیازی به تجربهی قسمت نخست آن نیست، مگر برای آن دسته که بخواهند زمینه قبلی داشته باشند.
معرفی الن ویک ۲ برای رمدی یک لحظهی به یاد ماندنی بود، همینطور برای شخص خودم که در اون لحظه حضور داشتم. اسم رمز بین خودمان برای این پروژه، "ماهی بزرگ" بود. دیوید فینچ یک مرتبه گفته است: «ایدهها مثل ماهی هستند. اگر میخواهید ماهی کوچک بگیرید، سطح آب بسنده میکند. اما اگر قصد دارید یک ماهی بزرگ بگیرید، باید به عمق آب بروید.» الن ویک ۲ ماهی بزرگ ما است. ما به عمیقترین قسمت اقیانوس تاریکی شیرجه زدهایم.
با اینکه الن ویک المانهای ترس در خود داشت اما در نهایت یک بازی اکشن به حساب میآمد. الن ویک ۲ نخستین بازی ترسناک رمدی با ژانر بقا میباشد. از شما طرفدارانی که برای انتظار این بازی صبر و مشقت کشیدهاید ممنونم و به آن دسته از کسانی هم که تازه با داستان الن ویک آشنا شدهاند خوش آمد میگم.
توضیحات تکمیلی
- موتور Northlight در واقع برای ارتقای المانهای داستانگویی حین توسعه بازی طراحی شده است که این موضوع شامل واقعگرایانه بنظر رسیدن بخش سینماتیک بازی، فوتورئالیست شدن کاراکترها، وسعت پیدا کردن فیزیک و قابلیت تخریب بالای بازی میباشد.
- الن ویک ۲ بر تصویر شکل گرفته روانشناسانهی رمدی وفادار خواهد ماند و توسعهدهندگان تلاشی بر تولید محتواهای منزجرکننده صرف ایجاد ترس نخواهند داشت. سم لیک میگوید: «پیش از هرچیزی، محوریت اصلی بازی با داستان آن است. داستانی ترسآور، چند لایه، رمزآلود و روانشناسانه که حس وحشت را القا خواهد کرد اما، در مقابل با گیمپلی به شدت هماهنگی خواهد داشت.»
- اولین بازی الن ویک روایتگر شخصیتی بود که مینوشت و شهر کوچک Bright Falls را به نمایش میگذاشت. جایی که در آن نیروی تاریک مرموزی سطح شهر را فرا میگیرد و الن میبایست با استفاده از نور به نجات همسر خود برود. این بازی از مکانیک حملهای استفاده میکرد که در آن بازیکنان با استفاده از نور چراغ قوه ابتدا دشمن را کم جان میکردند و بعد با استفاده از تفنگهای مرسوم دست به کشتنشان میزدند. قسمت دوم این بازی احتمالا مانند دیگر عناوین ژانر وحشت از المانهای مدیریت تجهیزات و خط جان محدود بهره خواهد برد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
تیترتون نیاز به اصلاح نداره ؟
"آخرین بازی رمدی " مثل این میمونه انگار پایان کار کل استدیو شده . بهتر نبود "جدید ترین بازی رمدی " می زدید؟
ی سوال...قسمت یکش ارزش حروم کردن نت رو داره؟
حروم نمیشه
اره ارزش داره
اگه با ترس حال میکنی
چرا که نه
قسمت یکش اصلا نرسناک نیست ?
هرچی تو میگی?
مطمعن باش با دانلودش نتت حلال میشه ?
یادش بخیر چن وقت پیش که تازه اومده بودم خبرش رسیده بود که ریمسترش قراره بیاد اما حالا قسمت دوم هم داره میاد
میخوام از خوشحالی خودکشی کنم خداحافظ ?