ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت بازی‌سازان مستقل را نگران کرده است

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت خیلی‌ها را شوکه کرد و از طرف دیگر بازی‌سازان و استودیو مستقل از جمله سازنده Boyfriend Dungeon نگران تاثیر این موضوع روی صنعت هستند. ترس این گروه آن است که ...

اشکان دولتی
نوشته شده توسط اشکان دولتی | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۰

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت خیلی‌ها را شوکه کرد و از طرف دیگر بازی‌سازان و استودیو مستقل از جمله سازنده Boyfriend Dungeon نگران تاثیر این موضوع روی صنعت هستند.

ترس این گروه آن است که بازی‌ساز‌های مستقل مجبور خواهند بود که عناوین خود را روی سرویس گیم‌پس منتشر کنند و در غیر این صورت راهی برای رقابت با کمپانی‌های بزرگ نخواهند داشت. با وجود اینکه سرویس گیم پس تاکنون برای یک سری از بازی‌های مستقل خوب بوده و در پیدا کردن بازیکن به آن‌ها کمک کرده، در آینده اگر عنوانی شرایط عرضه در این سرویس را نداشته باشد، کار برایش بسیار سخت خواهد شد.

این موضوع باعث شده که تانیا شورت (Tanya Short)، سازنده Boyfriend Dungeon، نگران آینده صنعت ویدئو گیم باشد. این خرید بزرگ و معامله‌هایی از این قبیل می‌توانند پایانی برای بازی‌های ریسکی و عجیب و غریب باشد. شورت در مصاحبه با BBC اعلام کرد که کمپانی‌های بزرگ می‌توانند روی همه چیز مونوپولی داشته باشند.

این خرید اکتیویژن در ما ترس ایجاد کرده، زیرا همه چیز را بسیار آسان‌تر و واضح‌تر می‌کند. شاید آن‌ها بتوانند روی تمام بازه‌های زمانی عرضه در سال تسلط پیدا کنند و آن موقع ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

یورا ژدانوویچ (Yura Zhdanovich)، سازنده بازی مستقل و سایبرپانکی Replaced هم نگران این موضوع است. او نگران بازی‌های مستقلی است که نمی‌توانند روی گیم پس منتشر شوند. از طرف دیگر کاهش هزینه‌ها باعث می‌شود بازیکنان حاضر نباشند برای عناوین مستقل پول هزینه کنند.

احتمالا بازی‌های مستقل خارج از این سرویس‌ها [گیم پس] ممکن است تعامل خود با بازیکنان را از دست بدهند، چون مشترکین بیشتر تمرکز خود را روی بازی‌هایی قرار خواهند داد که می‌توانند به صورت رایگان در این سرویس به آن‌ها دسترسی داشته باشند. مردم حاضرند ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی خرج کنند و اگر از آن‌ها بخواهید ۴.۹۹ دلار برای یک بازی بپردازند، بسیار آزرده می‌شوند.

همچنین باید به این اشاره کنیم که کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به همراه دپارتمان عدالت ایالات متحده قصد بررسی معامله مایکروسافت با اکتیویژن بلیزارد را دارد که می‌تواند مانع نهایی شدن این قرارداد شود. این دو سازمان نگران افزایش قدرت کمپانی‌های بزرگ هستند، چون صنایع ایالات متحده به طور خطرناکی در حال متمرکز شدن هستند. 

مطلب پیشنهادی
چطور خیلی راحت از دست زامبی‌های بازی فرار کنیم؟
۱۲ نکته مهم پیش از شروع مود زامبی Call of Duty Modern Warfare 3

ویجیاتو سینما: آثار منفی مارول روی کیفیت فیلم‌های سینمایی

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتوب ویجیاتو سینما

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Hanna
    Hanna | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

    من درباره خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت نظری ندارم چون بعید می دونم تاثیر خاصی تو چیزی، به جز گیم پس داشته باشه. اما چیزی که می شه حدس زد این هست ما توی نقطه ای هستیم که صنعت سرگرمی برای شرکت هایی بزرگ از همیشه شکننده تره.
    سرمایه گذاری های عظیم با بازگشت پایین (بعد از نزدیک به دو سال هنوز خروجی بتزدا برای مایکروسافت صفر بوده و با عرضه استارفیلد تازه فقط یک بازی به سیستم داره اضافه می کنه) تا مدتی برای شرکت های بزرگ قابل تحمل هست، اما این سرمایه گذاری باعث رشد سالانه هزینه نگهداری سرویس ها، بالارفتن هزینه اشتراک و مهمتر از همه، بازشدن فضا برای کوچکترهاست که بزرگ بشن.
    من به شدت یاد سقوط برندهایی مثل پانامریکن، آتاری، تی دی کی و خیلی غول های غیر قابل دسترس دهه هشتاد میافتم که صنایع بسیار کوچک، مثل همین مایکروسافت که تازه متولد شده بود یکشبه باعث زمین خوردنشون شد.
    در حالیکه نگرانی بازیسازهای مستقل قابل درکه، اما بعید می دونم این سیستم جدید سرویس محور، نتایج سود آور طولانی مدت داشته باشه. باید کمی صبر کرد و دید. هر چند در ابعاد کوچکتر مرگ موج بتل رویال و کوچک شدنش از ده ها بازی به دو یا سه بازی بزرگ نمونه خوبی هست. من به شدت معتقدم آینده صنعت سرگرمی به همین سازنده های مستقل وابسته هست.

  • Death Lake
    Death Lake | ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

    بیچاره این بازی ساز های مستقل این بازی ساز ها پر از خلاقیتن بر عکس خیلی از شرکت های بزرگ و خب نگرانیشون کاملا قابل درکه باید دید چی میشه امیدوارم این بازیساز ها به جاهای خوب برسن

  • "The GUY"
    "The GUY" | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    خوشبختانه در اقدامی کاملا غافلگیر کننده تمامی رشوه ها و تهدید های شرکت انویدیا شکست خورد و آرم رو این شرکت به دست نیاورد. ببینیم دوستان میتونن این یکی رو هم همین کار رو کنن یا نه. این بشه دیگه تا ابد همه چی میشه‌.

  • Uncle-Grizzly-2
    Uncle-Grizzly-2 | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    راستش این مشکل ربط خاصی به خرید اکتیویژن بلیزارد نداره و کلا با حرکت صنعت به سوی این سرویس های اشتراکی زمین برای بازی‌سازای مستقل که میخان بازیشونو خارج از این سرویس ها منتشر کنند خیلییییی سخت میشه که از این لحاظ حق دارن

    • Blacky
      Blacky | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

      بنظرم در آینده دنیای گیم بیشتر مثه فیلم و سریال میشه

  • Hossein-Rostami
    Hossein-Rostami | ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

    من می دونم که مایکروسافت هم می دونه اگه قرار باشه بهترین شرکت ها رو بخره و به بقیه شرکت ها فشار زیاد وارد کنه باعث میشه گ.ن.د بزنه به صنعت گیم و سرگرمی.
    بهترین راه اینه که این وسط بزاره یه شرکت هایی مستقل بمونن و فشاری به اونها وارد نکنه از این رو رقابت خودش رو با بقیه شرکت ها مثل سونی ، نینتندو و .... خیلی دوستانه ادامه بده و اینطوری باعث پیشرفت صنعت بازی های ویدیویی میشه
    در این کنار بقیه شرکت ها باید همین کار رو رعایت کنن .
    در مورد انحصار گرایی هم باید گفت که حد اندازه اون باید رعایت بشه برای مثال آدم وقتی یه دارو رو به درستی و اندازه مصرف کنه برای بدنش می تونه مفید واقع بشه ولی اگه بیشتر از حد مصرف بشه باعث بروز بیماری های جدید میشه و اگر هم مصرف نکنه از بیماری از پا در میاد.
    بحث انحصار گرایی بازی های ویدیویی هم همینه و باید درست رعایت بشه.

مطالب پیشنهادی