فیل اسپنسر از بازیکنان خواست احترام بیشتری به توسعهدهندگان نشان دهند
پس از دریافت جایزه یک عمر دستاورد در دوره جوایز سالانه DICE 2022، فیل اسپنسر مدیرعامل ایکس باکس، درباره احترام بازیکنان به توسعهدهندگان صحبت کرد. اسپنسر در مصاحبه جدید خود به IGN گفت: به بازی ...
پس از دریافت جایزه یک عمر دستاورد در دوره جوایز سالانه DICE 2022، فیل اسپنسر مدیرعامل ایکس باکس، درباره احترام بازیکنان به توسعهدهندگان صحبت کرد.
اسپنسر در مصاحبه جدید خود به IGN گفت:
به بازی کردن ادامه دهید، نظرات خود را بیان کنید، قدرت خلاقیت و جامعه را درک کنید و نکته دیگری که فقط میتوانم بگویم این است که به سازندگان احترام بگذارید. فکر میکنم خیلی وقتها پیش خواهد آمد که خلاقیتها را میتوان به نوعی سلاح تبدیل کرد و از آنها در نبرد بین پلتفرمها و چیزهای دیگر استفاده کرد. از همتایان خود، صنعت و بازیکنان بخواهید بازی کنند و آنها را تجزیه و تحلیل کنند و در مورد کارهایی که انجام شده صحبت کنند و بیایید از این واقعیت که بازیهای فوقالعاده زیادی از سوی سازندگان منتشر شده، تجلیل کنیم.
این اولین باری نیست که اسپنسر در مورد فرهنگ سمی در صنعت بازی صحبت کرده است. به عنوان مثال او اخیرا درباره تصمیم مایکروسافت مبنی بر توسعه یک برنامه چند شبکهای برای یک برنامه چند شبکهای صحبت کرده بود.
بیست و پنجمین دوره جوایز سالانه DICE هفته گذشته برگزار شد و از برخی بازیهای بزرگی که سال میلادی گذشته منتشر شده بودند، بار دیگر تجلیل شد. It Takes Two که پیش از این برنده بهترین بازی سال در گیم اواردز ۲۰۲۱ شده بود در این مراسم نیز جایزه برترین بازی سال را کسب کرد و بازیهای دیگری مانند Ratchet & Clank: Rift Apart، Returnal و Marvel's Guardians of the Galaxy نیز در بین برندگان حضور داشتند. فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی مایکروسافت نیز جایزه دستاورد عمر را دریافت کرد.
فورتنایت اما کی میتونه بیشترین کیل رو بگیره؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
هرچی از نایس بودن این بشر بگم کم گفتم
پ.ن : آقو فیل اینو برو تو سایت همسایه گی-م فا بگو?
حرفش واقعا درسته و به جاست
خیلی گیمر هایی هستن که به اصطلاح فن بوی هستن و ماهم حداقل یه بار توی عمرمون دیدیمشون و نیازی نیست من راجب کارشون توضیحی بدم
اما در هرصورت، وقتی یه بازی منتشر میشه و مشکل داره در هر زمینه ای... افرادی هستن که بعد از تجربه ش، بازی و سازنده ش رو به شدت هیت و نقد میکنن و اینکار باعث میشه روحیه سازندگان بازی حتی به قدری خراب بشه که کلا قید سعی و تلاش برای درست کردن مشکلات بازی مذکور و بزنن
پس بهتره که موقع نقد کردن بازی... اصول ادب و احترام رعایت بشه
کل گیمرا:اهمیت نمیدیم??
بی منطق ترین جمله توی عمرم رو دیدم /:
ولی من اهمیت میدم ضایع شدی
ما هم به حرف شما اهمیت نمیدیم ??
خیلی حرفش حقه
ولی حرفاش یکم پارادوکس داره
مثلا اکتیویژن بعد از سه کالاف آینده میتونه انحصاری بشه و این خودش باعث به وجود اومدن فن بوی های متعصب تری میشه
یکی از مدیرهای ارشد مایکروسافت چند هفته پیش اعلام کرد که سری کال او دیوتی و دیگر بازی های بزرگ اکتیویژن قرار نیست بعد از نهایی شدن انحصاری بشن حتی بعد از پایان قراردادها
چون کالاف سووووووووووود داره
هم این دلیل هم اینکه مشکلی برای نهایی شدن پیش نیاد
ولی سر بتسدا هم همینو میگفتن
ولی منم میدونم که اگر بازی مولتی پلتفورم باشه به سود همست
سر بتسدا اسپنسر گفت ولی سر این یکی از مدیرهای ارشد مایکروسافت طبق گفته یک سری افراد هم این صحبت بخاطر تسریع در نهایی شدن بود
خوب چه فرقی داره؟
مثلا من همین الان کامنت قبلیم رو حذف کنم و بگم فلان
تو نمیتونی ثابت بکنی که من همچین حرفی زده بودم =_=
اگه بهت اجازه حذف کردن ندن چی؟
انگاری باید قراردادی رو سر اینکه بازی های بزرگ اکتیویژن انحصاری نشه امضا بکنن موقع بتسدا چنین قراردادی نبود چون مشکلی برای نهایی کردن بتسدا وجود نداشت و اسپنسر خودش اون حرف رو زد
البته این ها حرف های رسانه های معتبر هستن و مطمئنا من هم مثل شما اطلاعات کاملی ندارم برای همین فعلا نمیتونیم با اطمینان از اینکه چه اتفاقی ممکنه بیوفته صحبت بکنیم
خدایا الان ارزو دارم که ملت متوجه شن که کلاف انحصاری نمیشه آمین
خدایا منم رزو دارم که ملت بفهمن که تا بعد از 3 کالاف انحصاری نمیشه
اون موقع یا نمیشه یا (به احتمال زیاد) میشه
والسلام
دوستان عزیز لطفا خودتون جای میشه و نمیشه رو عوض کنید
جا به جا نوشتم
جمله درست : یا انحصاری میشه . یا انحصاری (به احتمال زیاد)نمیشه
لپ کلام:
ای فن بوی هایی که با بازی هایتان باهم درگیر میشید،بتمرگید و بازیتون رو بکنید.?
پیل بدی، بعد من قول میدم کلی بازی کنم.
چقد این اسپنسر حق میگه دمش گرم ?
راست میگه اون سازندگان بدبخت با اون همه چالش برای توسعه بازی مواجهن به جای اینکه بهشون انرژی بدیم داریم همش ازشون بد میگیم این کار درست نیست واقعا
داداش دقت کردی صلواتی این کار ها و تلاش هاشون رو نمی کنن؟?
کار می کنن پولش رو میگیرن. یه پول خوب و درست و حسابی
اینکه ازشون بد بگیم که معلومه کار غلطیه
ولی فکر هم نمی کنم که لازم باشه بهشون روحیه بدیم و بادشون بزنیم
دیسر ها مایل به صحبت؟
من که لایک کردم و واقعا هم حق میگی،نباید هیت بدیم ولی نیازی هم به روحیه نداره،پولی که میگیرن خودش بیشترین روحیست
من که دیسلایک ندادم اما بازم اینجوری به قضیه نگاه کنی که پول میگیرن کارشونو میکنن اصلا خوب نیست ، مثلا اگه به سازنده روحیه ندیم طرف برمیگرده بازی میسازه پولشم میگیره و از لجش بازی خوبی نمیسازه به صورت عمدی واس همون بهتر اینه که ازشون حمایت شه.
خب اگر بازی خوبی نسازه، فروشش کمتر میشه و پول کمتری گیرش میاد دیگه
ولی نظر شما هم نظریه بالاخره
نه سید
تو فقط رقم پول رو میبینی . مخارج رو نمیبینی
پول موتور و کارمندا و توسعه و پخش و دیسک و ...
اگرم همینطوری بگیم که "اونا کارشونه باید اینکارو بکنن" اونها هم دلسرد میشن کلی آی پی به فنا میره
یا شاید بدتر : ممکنه قید کارشون رو بزنن
اونا که تنها نیستن داداش
یک شرکتن، که حساب کتاب تمام پول موتور و توزیع و... رو هم کردن
نمیگم "اونا کارشونه باید اینکار رو بکنن"
ولی میگم خودشون دارن سودش رو میبرن که بازی میسازن. وگرنه اگر پولی نگیرن، مشخصا فقط با تشویق های ما نمیان بازی بدن دستمون
الزاما پول خوبی به دست نمیارن. خیلی اوقات هم الکی فقط کاربرا سر مسائل مسخره مثل همین dying lighy 2 یا هورایزن که این همه زحمت پاشون رفته به سازنده ها حمله میکنن و حرفای اسپنسر بیشتر به این سمته. بازی خوب باید ازش تقدیر شه و در کنارش انتقاد هم بشه. این تفکر رو یادمه یه جا هم دیدم که طرف زباله میریخت زمین میگفت کارگرای شهرداری تمیز میکنن ، پولشو میگیرن! همه چی درسته حول پول میچرخه ولی صرفا همه چی هم پول نیس. تقدیر از کار خوب باعث رشد و همچنین تلاش بیشتر اونا میشه که سود هر دو طرف درش هس
مثال رفتگری که زدی درسته
ولی اینجا مصداق نداره
من اگر میومدم یک بازی رو بی خود هیت می کردم و می کوبیدم و بعد میگفتم"اونا کارشونه و باید بسازن" ، اونوقت دقیقا مثل همون فردی بودم که زباله میریزه
ولی من هیت نمی کنم و به نظرم هیچ کس نباید بی خود بکوبه تو سر مال(مگر اینکه انتقادِ سازنده و محترمانه بکنه) فقط میگم تشویق بکنیم یا نکنیم، اون ها بازیشون رو میسازن
درسته من متوجه حرفت شدم با پیامایی که خوندم. منظورت کلا اینه خب بازی میسازن و سودشو میبرن و نیازی به تشویق ما نیس. اما یه بحثی هس جدای بحث اخلاقی ، اونم اینه که توی بیزنس سوای سود مالی سرمایه ای به دست میارن (در اینجا) به اسم گیمر / مشتری که میتونه فن باشه و توی بلند مدت بهشون کمک کنه. این کجا خودشو نشون میده؟ استودیو X میاد تو آخرین اثرش خراب میکنه. همه انتقاد میکنن و میکوبن بازیو اما بازم یه عده ای به پاس خاطرات خوبی که اون استودیو براشون ساخته ازش حمایت میکنن تا ورشکست نشه و بتونه به حیات خودش ادامه بده و اشتباهاتش رو جبران کنه. درست مثل بحث منابع انسانی. توی محیط کار میگیم خب فلانی 10 سال برا اینجا کار کرده پولشم گرفته الان میخوایم جایگزینش کنیم با یه شخص که مثلا 20 درصد بهتره. این روی داستانه زیرش وفاداری اون شخص و تعهدش رو نشون میده و..
از قضا توی اینجا هم تقریبا همینه و اون فن / مشتری با حمایت صحیحش زمانی که X از رقابت با Y عقب مونده ، به خیلی مسائل کمک کنه.
متوجه شدم فرمایشتون چیه. ممنون از اینکه وقت گذاشتید و روشنم کردید
پن: از بحث منطقی با شما خیلی لذت بردم. دم شما گرم که انقدر از دانش و آداب مباحثه برخورداری ♥️
خواهش میکنم سلامت باشی صحبت خوبی بود ممنونم ازتون
خب درسته پول میگیرن اما خب فرض کن همه ازت بد بگن و بهت نا امیدی و انرژی منفی بدن اون موقع هر چقدر هم پول بگیری باز هم روحیه ات مناسب نیست و در نتیجه بازیت هم خوب از آب در نمیاد این طوری هم به قضیه نگاه کن?
نمیدونم چرا هعی ته دلم مونده میخوام بگم نمیتونم
نمیدونم بعضیا میگن اسپنسر چک کشیده
میترسم این حرفو قبول کنم
نمیدونم چکار کنم ?
خیلی با شعوره
ماه اصلا
کاشکی مدیر های بیشتری مثل تو باشن
بهترین مدیر تاریخ